بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۳۴ نکته موفقیت برای صاحبان مشاغل جدید

بزرگ فکر کن

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

به عنوان یک صاحب کسب و کار جدید، می توانید در فرآیند توسعه و راه اندازی یک کسب و کار غرق شوید. وقتی به شما می گویند چه کاری انجام دهید و چه زمانی وظایف خود را انجام دهید، این کار مانند کارمند بودن نیست. شما هستید که مسئول خودتان و موفقیت یا شکست کسب و کارتان هستید. شما مسئول اعمال خود هستید، بنابراین هیچ کس دیگری را برای کاستی های خود مقصر ندارید جز خودتان.

هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید، باید مطمئن شوید که بر اهداف اصلی کسب‌وکار خود متمرکز هستید، سیستم‌های صحیح را پیاده‌سازی می‌کنید و با اقدامات استراتژیک مؤثر عمل می‌کنید. هر سه این مؤلفه ها مورد نیاز هستند زیرا راه اندازی یک کسب و کار بسیار از شما می طلبد. تنها راهی که می توانید موفق شوید آماده سازی دقیق و کامل است.

در این مقاله از ایوسی، ۳۴ نکته برای صاحبان مشاغل جدید ارائه شده است. اگر می خواهید مطمئن شوید که کسب و کاری موفق است، این نکات را دنبال کنید.

۱) یک طرح تجاری با یک هدف خاص ایجاد کنید

ایجاد یک طرح تجاری که با اطلاعات عمومی پر شده باشد ایده خوبی نیست. شما باید یک طرح تجاری ایجاد کنید که به طور خاص اهداف شما و نحوه دستیابی به آنها را بیان کند. به عنوان مثال، به جای برنامه ریزی مبهم برای کسب سود در سال اول، اهداف مشخص و مشخصی را تعیین کنید. به عنوان مثال، می‌توانید در سال اول فعالیت، ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان درآمد و ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان سود داشته باشید. این هدف خاص چیزی مشخص برای کار خواهد بود. شما می توانید موفقیت یا شکست را با توجه به اینکه چقدر به دستیابی به آن نزدیک هستید اندازه گیری کنید و زمانی که به نظر می رسد کارها به خوبی پیش نمی روند، مسیرهای لازم را تغییر دهید.

مرتبط: ۱۰ معیار کلیدی که باید در یک طرح تجاری موثر بگنجانید

۲) کار روزانه خود را تا زمانی که کسب و کار شما جذابیت پیدا کند ادامه دهید

احساسات خود را دنبال نکنید و از یک شغل ثابت و با درآمد دست بکشید تا کسب و کاری را اداره کنید که مشتری تمام وقت پولی ندارد. در حالی که در حال ساختن کسب و کار خود هستید، شغل خود را حفظ کنید تا نه تنها هزینه های کسب و کار، بلکه از زندگی شخصی خود را نیز تامین کنید. شما فقط زمانی باید کار خود را ترک کنید که کسب و کار شما بتواند هزینه های ماهانه شما را برای آینده قابل پیش بینی پوشش دهد، یا به اندازه کافی پول پس انداز کرده باشید تا حداقل یک سال هزینه های خود را پوشش دهید.

۳) بزرگ فکر کنید

بی معنی است که کسب و کاری راه اندازی کنید که فقط به شما کمک کند. یک کسب و کار باید شروع شود تا سبک زندگی پر از فراوانی و ثروت را برای شما فراهم کند. تنها راه دستیابی به این هدف، پیگیری اهداف بزرگی است که نتایج بزرگی به بار می آورند. شما باید خود را به چالش بکشید تا در صنعت خود بهترین باشید تا فرصت های بزرگ و مشتریان پردرآمد را جذب کنید.

۴) یک برنامه پشتیبان داشته باشید

به همان اندازه که دوست دارید کل تجارت خود را کنترل کنید، واقعیت این است که نمی توانید. مواقعی پیش می‌آید که مشتری را از دست می‌دهید، با شرایط غیرمنتظره‌ای مواجه می‌شوید و فروش را انجام نمی‌دهید. به همین دلیل است که هرگز نباید تنها یک گزینه داشته باشید که به آن وابسته هستید. شما باید همیشه گزینه های پشتیبان در محل داشته باشید تا بتوانید بدون از دست دادن یک قدم به حرکت رو به جلو ادامه دهید.

مقاله مرتبط:  ۲۲ ویژگی رهبران تجاری بزرگ

۵) برای سرمایه برنامه ریزی کنید

شما باید بدانید که برای توسعه و راه اندازی کسب و کار خود به چه مقدار پول نیاز خواهید داشت. زمانی که پولتان تمام می‌شود، می‌تواند یک تجربه بسیار ناامیدکننده باشد – پیشرفت کسب‌وکارتان را متوقف می‌کند. بنابراین، شما باید سرمایه خود را در اختیار داشته باشید و بدانید که چگونه آن را به دست خواهید آورد تا کسب و کارتان پایدار و رشد کند.

طرح برای سرمایه

۶) برای موفقیت برنامه ریزی کنید

موفقیت فقط در یک بشقاب نقره ای به شما ارائه نمی شود، بلکه باید برای آن تلاش کنید. با این حال، برای موفقیت، باید برنامه‌ای تهیه کنید که نحوه عملکرد استراتژی شما برای دستیابی به اهدافتان را مشخص کند. شما باید افراد مورد نیاز، فعالیت هایی که باید انجام دهید و نقاط عطف مالی که باید برسید را شناسایی کنید. وقتی طرح شما تمام بخش های کسب و کار شما را پوشش می دهد، شانس موفقیت خود را افزایش می دهید.

۷) یک هیئت مشورتی تشکیل دهید

شما به عنوان یک صاحب کسب و کار همه چیز را نمی دانید و نباید انتظار داشت که همه چیز را بدانید. به همین دلیل است که باید یک هیئت مشورتی متشکل از افرادی داشته باشید که بتوانید قبل از تصمیم گیری با آنها مشورت کنید. هیئت مشاوران شما باید پر از افراد با تجربه تجاری باشد که می توانند شما را در جهت موفقیت در کسب و کارتان راهنمایی کنند.

۸) یک مربی پیدا کنید

منتورها افرادی هستند که صاحبان مشاغل بسیار موفقی هستند که مایلند دانش و تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذارند. اینها افرادی هستند که موفقیت کسب کرده اند اما در این مسیر اشتباهاتی مرتکب شده اند. دانشی که آنها به شما می دهند، منحنی یادگیری شما را به نصف کاهش می دهد و به شما کمک می کند تا عادت های موفقی ایجاد کنید که منجر به شیوه های صحیح تجاری شود. برای هر مرحله از رشد خود مربی پیدا کنید. شما هرگز آنقدر موفق نمی شوید که از دیگرانی که قبل از شما بوده اند یاد بگیرید.

پیدا کردن یک مربی
پیدا کردن یک مربی

مرتبط: چگونه در ۸ مرحله یک مربی پیدا کنیم (به علاوه نکات مربیگری)

۹) یک سیستم پشتیبانی قدرتمند ایجاد کنید

کارآفرینی می تواند یک سرمایه گذاری بسیار چالش برانگیز و خواستار باشد. مواقعی وجود خواهد داشت که در تلاش برای تبدیل کسب و کار خود به موفقیت، بر شما غلبه خواهید کرد. در این مواقع به افرادی نیاز خواهید داشت که بتوانید برای مشاوره و حمایت به آنها مراجعه کنید. این افراد می توانند خانواده و دوستان باشند، اما اگر گروه پشتیبانی شما از کارآفرینان دیگر نیز تشکیل شود، مفید خواهد بود. آنها چالش‌های شما را درک می‌کنند و می‌دانند چگونه توصیه‌های درستی ارائه دهند که می‌تواند به کسب‌وکار شما برای غلبه بر چالش‌هایش کمک کند.

۱۰) روی استخدام افراد مناسب سرمایه گذاری کنید

کارمندانی که برای شما کار می کنند نماینده کسب و کار شما هستند. هر اشتباهی که آنها مرتکب می شوند، باعث ایجاد دیدگاه منفی در کسب و کار شما می شود. بنابراین، فقط باید افرادی را استخدام کنید که دارای همان ارزش های تجاری شما هستند. همچنین، افرادی را استخدام کنید که دارای مهارت های لازم برای راه اندازی یک تجارت موفق هستند. شما توانایی انجام همه کارها را خودتان ندارید و نباید برای انجام آن تلاش کنید. افراد مناسب را برای تفویض وظایف به آنها پیدا کنید.

مرتبط: فرآیند استخدام در ۷ مرحله (به علاوه نکات)

۱۱) با مخالفان درگیر نشوید

مردم سعی می کنند رویاهای شما را نادیده بگیرند زیرا می ترسند خودشان ریسک کنند. آنها به شما خواهند گفت که چگونه تصمیم اشتباه می گیرید. آنها می گویند شما باید مسیر امن را انتخاب کنید و شغلی پیدا کنید. حتی ممکن است بگویند شما احمق هستید و هرگز موفق نخواهید شد. از این افراد دوری کنید. آنها همان افرادی خواهند بود که وقتی کسب و کار شما به موفقیت تبدیل می شود از شما لطف می خواهند.

مرتبط: ۴ نوع متداول تعارض تیمی و نحوه حل آنها

۱۲) استراتژی را نادیده نگیرید

قبل از شروع هر کاری باید هدف خود را بدانید. بسیاری از کارآفرینان با انجام کاری که فکر می‌کنند بهترین است، به هم می‌ریزند، بدون اینکه واقعاً بدانند بهترین حرکت چیست. شما باید بازار، رقابت و مشتریان خود را درک کنید تا اقدامات شما بر اساس بینش استراتژیک و نه فرضیات توسعه یابد.

استراتژی را نادیده نگیرید
استراتژی را نادیده نگیرید

۱۳) انعطاف پذیر باشید

شما نمی توانید آنقدر سفت و سخت باشید که تمایلی به تغییر جهت نداشته باشید، زمانی که برنامه اولیه شما کار نمی کند. گاهی اوقات اقدام بداهه شما نتایج بهتری نسبت به برنامه اولیه شما خواهد داشت. بنابراین، شما باید مایل به ایجاد تغییرات در مواقع ضروری باشید

مرتبط: چگونه در محل کار انعطاف پذیر باشیم (با نکات و مثال ها)

۱۴) جلسات نباید بیشتر از ۴۵ دقیقه باشد

زمان شما بسیار مهم است. شما باید بر روی اعمال تمرکز کنید، نه صرف بحث در مورد ایده های مبهم. به سرعت نکاتی را که باید مورد بحث قرار گیرند مرور کنید و سپس به سمت اقدام حرکت کنید. هر چه زمان بیشتری را در جلسات تلف کنید، کار کمتری را می توانید انجام دهید.

۱۵) به حرکت رو به جلو ادامه دهید

فرقی نمی کند که با شکست مواجه شوید یا کسب و کار شما با سرعتی که می خواهید رشد نمی کند. شما باید به کار خود ادامه دهید زیرا پیشرفت مداوم در نهایت منجر به تولید نتایج می شود. اقداماتی را که انجام می دهید تجزیه و تحلیل کنید و همه چیز را تغییر دهید تا ببینید آیا نتایج متفاوتی دریافت می کنید.

مرتبط: بهترین جملات انگیزشی کاملا کاربردی از بزرگان موفقیت که باید بخونی

۱۶) بیش از حد فکر نکنید

نمی توانید اجازه دهید ترس شما را از رسیدن به اهدافتان باز دارد. موانع و چالش های زیادی وجود خواهد داشت که می تواند شما را از پیگیری اهدافتان منصرف کند. از این چالش ها به عنوان انگیزه استفاده کنید، به جای تایید اینکه چرا باید تسلیم شوید. موفق ترین کارآفرینان همگی در راه رسیدن به قله با چالش هایی روبرو بودند.

۱۷) فناوری دوست شماست

از فناوری برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید. به جای اینکه سعی کنید همه کارها را خودتان انجام دهید، اکنون فناوری به شما این امکان را می دهد که فرآیندهای خود را خودکار کنید. این به شما این امکان را می دهد که کارهای بیشتری انجام دهید و به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید و در عین حال بر شایستگی های اصلی خود و سایر کارهای مهمی که به زمان شما نیاز دارند تمرکز کنید. فناوری دارایی است که می تواند باعث شود کسب و کار کوچک شما در مقیاس بزرگ فعالیت کند.

تکنولوژی دوست شماست
تکنولوژی دوست شماست

۱۸) به موبایل بروید

۷۸ درصد از کاربران تلفن همراه در نتیجه جستجوی محلی آنلاین خرید کردند. بنابراین، شما باید وب سایتی داشته باشید که برای کاربران موبایل بهینه شده باشد. به دلیل تجربه بد کاربر موبایل از وب سایت خود، نمی خواهید فروش آنلاین را از دست بدهید.

۱۹) برند شخصی خود را بسازید

در دنیای امروز، مشتریان می خواهند با افرادی که می شناسند فراتر از داده های زیستی سطحی در وب سایت های تجاری تجارت کنند. به همین دلیل است که بسیاری از اینفلوئنسرها از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند تا جنبه شخصی زندگی خود را به مردم نشان دهند و چگونه برای موفقیت کار می کنند. یوتیوب و اینستاگرام دو تا از بهترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی هستند که شما می توانید برند شخصی خود را بسازید. از این پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تعامل با مشتریان خود و ایجاد یک برند قوی تر با دسترسی گسترده تر استفاده کنید.

مطالب مرتبط » استراتژی های رسانه های اجتماعی برای شرکت شما

۲۰) به طور مداوم برای کسب و کار خود بازاریابی و برندسازی کنید

بازاریابی چیزی است که نباید به صورت ناگهانی انجام شود. بازاریابی شما باید یک تلاش مداوم باشد تا خط لوله فروش خود را با سرنخ هایی که می توانند به مشتریان تبدیل شوند پر نگه دارید. اگر خط لوله شما خالی است، پس به اندازه کافی بازاریابی نمی کنید. بازاریابی پراکنده باعث مضطرب شدن شما می شود، زیرا در این فکر هستید که مشتری بعدی شما از کجا خواهد آمد. شما هرگز نمی خواهید این نوع احساس را داشته باشید، به همین دلیل است که باید در بازاریابی خود سرمایه گذاری کنید.

۲۱) برندسازی شما باید منسجم باشد

کاری که آنلاین انجام می دهید باید به صورت آفلاین انجام شود. برندسازی شما باید سازگار باشد تا مردم آن را با هویت و ارزش های کسب و کار شما مرتبط کنند بدون توجه به اینکه در چه قالبی ارائه می شود. بنابراین، آرم های شما باید در کنار رنگ هایی که استفاده می کنید یکسان باقی بمانند. از یک تگ لاین در وب سایت خود و از برچسب متفاوت در مواد بازاریابی چاپی خود استفاده نکنید. همه چیز را ثابت نگه دارید تا سردرگمی ایجاد نشود.

مرتبط: ۴ مرحله برای ساختن یک برند

۲۲) هرگز گفتگو را نادیده نگیرید

در تجارت، هرچه مخاطبین بیشتری داشته باشید به این معنی است که فرصت های بیشتری به شما ارائه می شود. وقتی دیگران را با شما درگیر می کنند، باید درگیر شوید زیرا هرگز نمی دانید چه کسانی را می شناسند یا فرصت هایی را که خودشان دارند. بنابراین، شما باید برای برقراری ارتباط با همه افرادی که ملاقات می کنید باز باشید – آنها می توانند به فرصت بزرگ بعدی شما منجر شوند.

مرتبط: اگر درونگرا هستید چگونه شبکه سازی کنیم

۲۳) شبکه ای برای توسعه ارزش خالص خود

به عنوان یک کارآفرین، شبکه شما باید پر از کارآفرینان بلندپرواز دیگری باشد که بر موفقیت تمرکز دارند. آنها به اندازه شما با مردم ملاقات می کنند. همه شما می توانید مخاطبینی را با یکدیگر به اشتراک بگذارید که به رونق کسب و کار هر فرد کمک می کند. به همین دلیل است که باید هر روز روی ساخت شبکه خود کار کنید. یک فرصت همیشه وجود دارد – شما فقط به پل مناسب نیاز دارید تا شما را به آن فرصت برساند.

شبکه ای برای توسعه ارزش خالص شما
شبکه ای برای توسعه ارزش خالص شما

۲۴) یادداشت های دست نویس ارسال کنید

یادداشت های دست نویس زمانی که برای مشتریان، مشتریان بالقوه و کارمندان ارسال می شوند، بسیار پیشرفت می کنند. آنها نشان می دهند که برای ابراز قدردانی از کسب و کار یا کارشان وقت گذاشته اید. این عبارات گرم از یک ایمیل موثرتر هستند زیرا برخلاف ایمیل هایی که حذف و فراموش می شوند، ممکن است برای مدت طولانی به یادگار مانده و گرامی بمانند.

۲۵) تیم خود را به رشد تشویق کنید

اگر می‌خواهید رشد کنند و موفق شوند، باید به تیم خود اجازه دهید چالش‌ها را دنبال کنند و اشتباه کنند. هرگز وقتی اشتباه می شود عصبانی نشو. شما باید به تیم خود اجازه دهید تا کشف کند که چگونه به تنهایی موفق شود تا خودکفاتر شوند – بدون نیاز به راهنمایی شما در هر مرحله.

مرتبط: ۲۰ نقل قول برای ایجاد انگیزه در تیم شما

۲۶) از طرد شدن به عنوان انگیزه استفاده کنید

اغلب اوقات به شما “نه” گفته می شود، بنابراین باید یاد بگیرید که چگونه از این رد شدن به عنوان انگیزه استفاده کنید. افرادی که پیشنهاد شما را رد می کنند، اساساً کسب و کار شما را رد می کنند. این باید به عنوان انگیزه ای برای بهبود کسب و کارتان استفاده شود تا مردم نتوانند دلیلی برای «نه» گفتن به شما در جلسات آینده پیدا کنند. برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خود وقت بگذارید.

۲۷) به غرایز خود اعتماد کنید

وقتی احساس کردید که شخصی که با او سر و کار دارید غیرقابل اعتماد است یا معامله پیشنهادی برای شما مناسب نیست، او را کنار بگذارید. شما نمی خواهید غرایز خود را نادیده بگیرید و سپس از رویارویی با موضوعی پشیمان شوید که هرگز نباید خود را درگیر آن می کردید.

به غرایز خود اعتماد کنید
به غرایز خود اعتماد کنید

۲۸) فروش را متوقف کنید و شروع به خدمت کنید

هنگام تلاش برای فروش، سعی نکنید کسب و کار خود را به زور به مردم تحمیل کنید. شما به عنوان فردی زورگو و بی اطلاع از نیازهای خریدار مواجه می شوید. در عوض، باید بر ارزشی که محصول یا خدمات شما ارائه می دهد تمرکز کنید. هنگامی که به طور موثر ارتباط برقرار می کنید که چگونه پیشنهاد شما مشکل مشتری را حل می کند، آنها شما را به سمت فروش سوق می دهند.

مرتبط: ۸ دلیل برای اینکه خدمات مشتری مهم و اولویت است

۲۹) نیازهای مشتری خود را درک کنید

هنگامی که نیاز مشتری خود را درک می کنید، محصولات و خدماتی را ایجاد می کنید که تقاضا می شود. شما باید دقیقاً بدانید که مشتریان شما با چه مشکلاتی روبرو هستند و بهترین راه حل ها را برای از بین بردن آن مشکلات ایجاد کنید. سبک زندگی یا موفقیت تجاری را که می خواهند به دست آورند را درک کنند و ابزارهایی را برای دستیابی به اهدافشان در اختیارشان بگذارند.

۳۰) با مشتریان خود در تماس باشید

نیازهای مشتریان شما در طول زمان تغییر خواهد کرد و شما باید از این تغییرات آگاه باشید. از آنها سؤالاتی بپرسید که آنها را وادار می کند تا در مورد آنچه که در یک ارائه دهنده می خواهند صحبت کنند. این به شما امکان می دهد به جای از دست دادن مشتریان خود در برابر رقبای مبتکرتر که برای حفظ ارتباط با مشتریان خود و گوش دادن صمیمانه به آنها وقت صرف می کنند، خدمات مناسب مورد نیاز خود را ارائه دهید.

۳۱) به آموزش متعهد بمانید

حتی اگر ممکن است در کاری که انجام می دهید متخصص باشید، به این معنی نیست که نمی توانید برای یادگیری بیشتر آماده باشید. صنعت شما همیشه در حال تغییر خواهد بود و شما باید در صدر این تغییرات بمانید تا بتوانید به ارائه بهترین ارزش به مشتریان خود ادامه دهید. شما همچنین باید در مورد جنبه های مختلف کسب و کار خود که در آن دانش کافی ندارید، بیاموزید.

مرتبط: آموزش حین کار چیست؟

۳۲) مایل به مبارزه باشید

هنگام ساختن کسب و کار جدید خود با یک نبرد سخت روبرو خواهید شد. رقابت شما از قبل در بازار ایجاد شده است و مشتریان کسب و کار شما را نادیده می گیرند زیرا هیچ حضوری در بازار ندارند. شما باید تمام این چالش ها را مسدود کنید و بر ایجاد بهترین تجارت ممکن تمرکز کنید. زمانی که بر ارائه ارزش برای مشتریان خود متمرکز هستید، کار سختی که انجام می دهید شما را به سمت توسعه یک کسب و کار موفق سوق می دهد که توسط مشتریان و رقبای شما شناخته می شود. 

میل به جنگیدن
میل به جنگیدن

۳۳ ) بزرگترین منتقد خود باشید

شما باید کسی باشید که تمام نقاط ضعف خود را قبل از اینکه مشتریان شما فرصتی برای آن پیدا کنند، نشان می دهد. شما می خواهید با خودتان بسیار صادق باشید تا بدانید برای بهبود عملکرد کسب و کار خود باید در کجا تغییرات ایجاد کنید. این به شما این امکان را می دهد که یک فروشنده عالی باشید زیرا به طور کامل نکات و نکات کسب و کار خود را می شناسید و برای تمام سوالات دشواری که ممکن است برای شما پیش بیاید آماده اید. 

۳۴) به وعده های خود عمل کنید

کلمه شما به معنای همه چیز در تجارت است. اگر به کسی می گویید که کاری را انجام خواهید داد، مطمئن شوید که آن را انجام داده اید. وقتی به وعده های خود عمل نمی کنید، به عنوان فردی غیرقابل اعتماد و غیرقابل اعتماد در نظر گرفته می شوید. شما این نوع شهرت را نمی خواهید زیرا حفظ ارتباطات و رشد بیشتر کسب و کارتان را برای شما سخت می کند.

بیشتر بخوانید » چگونه به طور موثر بفروشیم و رهبر شویم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *