بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۹ نوع مختلف کارآفرینی

انواع کارآفرینی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کارآفرینان افرادی هستند که اشتیاق ایجاد تغییر در جهان دارند. آنها به مجموعه خاصی از مهارت ها نیاز دارند تا رهبران و نوآوران موثری باشند. از آنجایی که انواع بسیاری از کسب و کارها وجود دارد، انواع مختلفی از کارآفرینی نیز وجود دارد.

در این مقاله از ایوسی، به ۹ نوع رایج کارآفرینی می پردازیم.

انواع کارآفرینی چیست؟

اگرچه کارآفرینی فرآیند کلی توسعه، راه اندازی و اداره یک کسب و کار است، انواع مختلفی از کارآفرینی وجود دارد. مردم آرزوها و دیدگاه های متفاوتی برای نوع کسب و کاری که می خواهند ایجاد کنند دارند. هرکسی کسب و کار خود را بر اساس شخصیت، مهارت ها و ویژگی های خود اداره می کند. برخی از مردم فکر می کنند که با سخت کوشی می توانند به موفقیت برسند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از سرمایه برای کمک به آنها استفاده کنند. برای برخی از کارآفرینان، سود کمتر از ارائه یک کالای اجتماعی اهمیت دارد.

اگرچه هر نوع کارآفرینی چالش‌های مشابهی را تجربه می‌کند، اما ممکن است تصمیم بگیرند که به طور متفاوتی به آن‌ها رسیدگی کنند. هر نوع کارآفرینی چالش ها را به شیوه ای منحصر به فرد می بیند و منابع مختلفی برای غلبه بر آنها دارد.

۹ نوع مختلف کارآفرینی

در اینجا انواع مختلف کارآفرینی وجود دارد:

  • کارآفرینی کسب و کارهای کوچک

  • کارآفرینی شرکت های بزرگ

  • کارآفرینی استارتاپی مقیاس پذیر

  • کارآفرینی اجتماعی

  • کارآفرینی نوآورانه

  • کارآفرینی هاستلر

  • کارآفرینی مقلد

  • کارآفرینی محقق

  • کارآفرینی خریدار

کارآفرینی کسب و کارهای کوچک

اکثریت کسب و کارها کسب و کارهای کوچک هستند. افرادی که علاقه مند به کارآفرینی کسب و کارهای کوچک هستند، به احتمال زیاد سودی کسب می کنند که از خانواده خود حمایت می کند و سبک زندگی متوسطی دارند. آنها به دنبال سود در مقیاس بزرگ یا سرمایه گذاری خطرپذیر نیستند. کارآفرینی کسب و کارهای کوچک اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که یک فرد صاحب کسب‌وکار خود باشد و آن را اداره کند. آنها معمولاً کارمندان محلی و اعضای خانواده را استخدام می کنند. فروشگاه های مواد غذایی محلی، آرایشگاه ها، بوتیک های کوچک، مشاوران و لوله کش ها بخشی از این دسته از کارآفرینی هستند.

بیشتر بخوانید: ۱۱ نقش مهم یک کارآفرین

کارآفرینی شرکت های بزرگ

کارآفرینی شرکت های بزرگ زمانی است که یک شرکت دارای تعداد محدودی از چرخه های عمر است. این نوع کارآفرینی برای یک حرفه ای پیشرفته است که می داند چگونه نوآوری را حفظ کند. آنها اغلب بخشی از یک تیم بزرگ از مدیران سطح C هستند. شرکت های بزرگ اغلب خدمات و محصولات جدیدی را بر اساس ترجیحات مصرف کننده ایجاد می کنند تا تقاضای بازار را برآورده کنند. زمانی که شرکت به سرعت رشد می کند، کارآفرینی کسب و کارهای کوچک می تواند به کارآفرینی شرکت های بزرگ تبدیل شود. زمانی که یک شرکت بزرگ آنها را خریداری می کند، ممکن است این اتفاق بیفتد. شرکت هایی مانند مایکروسافت، گوگل و دیزنی نمونه هایی از این نوع کارآفرینی هستند.

کارآفرینی استارتاپی مقیاس پذیر

این نوع کارآفرینی زمانی است که کارآفرینان بر این باورند که شرکت آنها می تواند دنیا را تغییر دهد. آنها اغلب از سرمایه گذاران خطرپذیر بودجه دریافت می کنند و کارمندان متخصص را استخدام می کنند. استارت آپ های مقیاس پذیر به دنبال چیزهایی هستند که در بازار وجود ندارد و راه حل هایی برای آنها ایجاد می کنند. بسیاری از این نوع کسب و کارها در سیلیکون ولی شروع می شوند و بر فناوری متمرکز هستند. آنها به دنبال گسترش سریع و بازده سود بزرگ هستند. نمونه هایی از استارت آپ های مقیاس پذیر فیس بوک، اینستاگرام و اوبر هستند.

کارآفرینی اجتماعی

کارآفرینی که می خواهد مشکلات اجتماعی را با محصولات و خدمات خود حل کند در این دسته از کارآفرینی قرار می گیرد. هدف اصلی آنها این است که جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنند. آنها برای به دست آوردن سود یا ثروت کلان کار نمی کنند. در عوض، این نوع از کارآفرینان تمایل دارند تا سازمان‌های غیرانتفاعی یا شرکت‌هایی را راه‌اندازی کنند که خود را وقف کار در جهت خیر اجتماعی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ۸ توصیه ناب از بزرگان کسب و کار

کارآفرینی نوآورانه

کارآفرینان نوآور افرادی هستند که دائما در حال ارائه ایده ها و اختراعات جدید هستند. آنها این ایده ها را می گیرند و آنها را به سرمایه گذاری های تجاری تبدیل می کنند. هدف آنها اغلب تغییر شیوه زندگی مردم برای بهتر شدن است. نوآوران معمولاً افرادی با انگیزه و پرشور هستند. آنها به دنبال راه هایی برای متمایز کردن محصولات و خدمات خود از سایر کالاهای موجود در بازار هستند. افرادی مانند استیو جابز و بیل گیتس نمونه هایی از کارآفرینان نوآور هستند.

مطالب مرتبط: ۶۵ دلیل حیاطی برای شروع کارتان از همین حالا

کارآفرینی هاستلر

افرادی که مایل به کار سخت و تلاش مستمر هستند، کارآفرینان پرهیجان محسوب می شوند. آن‌ها اغلب کارهای کوچکی را شروع می‌کنند و به‌جای سرمایه، با سخت کوشی در جهت رشد یک کسب‌وکار بزرگ‌تر تلاش می‌کنند. آرزوهای آنها چیزی است که آنها را تحریک می کند و آنها مایلند برای رسیدن به اهداف خود آنچه را که لازم است انجام دهند. آنها به راحتی تسلیم نمی شوند و برای رسیدن به آنچه می خواهند چالش هایی را تجربه می کنند. به عنوان مثال، شخصی که یک مزاحم است حاضر است با افراد زیادی تماس بگیرد تا یک فروش انجام دهد.

کارآفرینی مقلد

مقلدها کارآفرینانی هستند که از ایده های تجاری دیگران به عنوان الهام بخش استفاده می کنند اما برای بهبود آنها تلاش می کنند. آنها به دنبال این هستند که برخی محصولات و خدمات را بهتر و سودآورتر کنند. مقلد ترکیبی است بین یک مبتکر و یک فرد مزاحم. آن‌ها مایلند به ایده‌های جدید فکر کنند و سخت کار کنند، اما با تقلید از دیگران شروع می‌کنند. افرادی که مقلد هستند اعتماد به نفس و اراده زیادی دارند. آنها می توانند از اشتباهات دیگران در هنگام ایجاد تجارت خود درس بگیرند.

کارآفرینی محقق

محققان هنگام راه اندازی کسب و کار خود وقت صرف می کنند. آنها می خواهند قبل از ارائه محصول یا خدمات تا حد امکان تحقیق کنند. آنها معتقدند که با آمادگی و اطلاعات مناسب، شانس بیشتری برای موفقیت دارند. یک محقق مطمئن می شود که همه جنبه های کسب و کار خود را درک می کنند و درک عمیقی از کاری که انجام می دهند دارند. آنها تمایل دارند به جای شهود خود، بر حقایق، داده ها و منطق تکیه کنند. طرح های تجاری دقیق برای آنها مهم است و احتمال شکست آنها را به حداقل می رساند.

کارآفرینی خریدار

خریدار نوعی کارآفرین است که از ثروت خود برای تقویت سرمایه گذاری های تجاری خود استفاده می کند. تخصص آنها استفاده از ثروت خود برای خرید مشاغلی است که فکر می کنند موفق خواهند بود. آنها مشاغل امیدوار کننده را شناسایی می کنند و به دنبال به دست آوردن آنها هستند. سپس، هر گونه تغییر مدیریتی یا ساختاری را که احساس می کنند لازم است انجام می دهند. هدف آنها رشد کسب و کارهایی است که به دست می آورند و سود خود را گسترش می دهند. این نوع کارآفرینی با ریسک کمتری همراه است، زیرا آنها شرکت‌هایی را خریداری می‌کنند که از قبل به خوبی تثبیت شده‌اند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *