بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۲ نکته برای جلوگیری از به تعویق انداختن کار

اهمال کاری زمان - تعلل در کارها

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کارآمد ماندن و انجام وظایف خود به موقع به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید و احساس کنید که انجام شده اید. چندین روش می تواند به شما کمک کند از تعلل دوری کنید و انگیزه خود را حفظ کنید. در این مقاله، ۱۲ نکته را به اشتراک می‌گذاریم که به شما کمک می‌کند تا به تعویق انداختن کار خود را متوقف کنید و همچنین راه‌هایی برای شناسایی اهمال‌کاری‌ها.

نکاتی برای جلوگیری از تعلل در محل کار

این نکات را در نظر بگیرید تا از تعلل در محل کار خودداری کنید تا بتوانید تکالیف با کیفیت را به موقع انجام دهید:

۱. اهداف خود را تجسم کنید

خود را در حال تکمیل وظایف لیست خود تصور کنید. تجسم احساس مثبت و کامل دستیابی به اهداف و به پایان رساندن پروژه ها می تواند به شما در تکمیل آنها کمک کند.

به اهدافی که می خواهید برسید و مراحل رسیدن به آن فکر کنید. این اهداف می تواند پیشرفت در حرفه شما یا افزایش حقوق باشد. تصور کنید که این اهداف را برآورده می‌کنید در حالی که به خود فشار می‌آورید تا پروژه‌ها را به پایان برسانید و در انجام وظایف خود بمانید.

۲. روی محصول نهایی تمرکز کنید

در حالی که روی وظایف خود کار می کنید، ممکن است احساس کنید که گیر افتاده اید زیرا سعی می کنید هر بخش را کامل به نظر برسانید. برای مثبت نگه داشتن خود و انجام کار، به جای کمال کامل، صرفاً روی تمام کردن تمرکز کنید.

پس از پایان کار به خود استراحت دهید تا بتوانید قبل از ایجاد هر گونه تغییری با احساس شادابی به پروژه بازگردید. مرحله ویرایش و تصحیح شما جایی است که می توانید مناطقی را جستجو کنید که برای افزایش کیفیت پروژه نیاز به اصلاح دارند.

۳. پروژه های بزرگتر را به وظایف کوچکتر تقسیم کنید

اگر آنها را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید، اهداف بزرگتر می توانند کمتر ترسناک به نظر برسند. به عنوان مثال، اگر یک ارائه ۵۰ اسلایدی دارید و مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، فهرستی از کارهای کوچکتر تهیه کنید و برای هر یک مهلت تعیین کنید. اولین کار شما باید ساده‌ترین کار باشد تا شروع را آسان‌تر کند، مانند تحقیق در مورد ارائه‌های دیگر برای الهام گرفتن.

۴. از روش دو دقیقه ای یا تکنیک پومودورو استفاده کنید

از آنجایی که کارهای بزرگ‌تر می‌تواند آسان‌تر به پایان برسد، اگر آن‌ها را با افزایش‌های کوچک‌تر کامل کنید، ممکن است بخواهید چند تکنیک را امتحان کنید تا انگیزه خود را حفظ کنید. روش دو دقیقه ای از افزایش زمان دو دقیقه استفاده می کند تا مشخص کند که چقدر می خواهید پروژه را ادامه دهید. به عنوان مثال، اگر پیشنهادی ۳۰ صفحه ای برای نوشتن دارید، یک تایمر برای دو دقیقه تنظیم کنید. زمانی که زنگ هشدار به صدا در می آید، ممکن است آنقدر درگیر پروژه خود شوید که بخواهید مدت بیشتری روی آن کار کنید.

در همین حال، تکنیک پومودورو استفاده از استراحت های منظم را برای کمک به تمرکز موثرتر مغز شما ارزش گذاری می کند. با استفاده از تایمر، ۲۵ دقیقه کار کنید، سپس پنج دقیقه استراحت کنید. پس از چهار فاصله زمانی کار، ۱۵ دقیقه استراحت کنید.

بیشتر بخوانید: روش ۲ دقیقه چیست؟ / نگذارید کارهای کوچک مخل کارهای بزرگ شما شوند
                      تکنیک پومودورو – زمان خود را به بهترین وجه مدیریت کنید

۵. فهرستی از کارها بسازید

اگر فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید، اغلب به احتمال زیاد کارها را تمام می کنید. این به شما کمک می کند خود را برای تکمیل آنها مسئول بدانید و به شما یادآوری می کند که چه کاری باید انجام شود. هر کار را بنویسید، سپس آن‌ها را بر اساس سطح اولویت‌شان مرتب کنید، مثلاً کارهایی را با ضرب‌الاجل‌های آتی نزدیک به بالا فهرست کنید. این باعث می‌شود که این موارد در یک برنامه زمان‌بندی را آسان‌تر وارد کنید.

۶. از یک برنامه برای تعیین ضرب الاجل استفاده کنید

قرار دادن موارد فهرست کارها در برنامه خود، وظایف شما را قابل مدیریت تر می کند و به شما کمک می کند تا ضرب الاجل تعیین کنید. می توانید از تقویم آنلاین، نرم افزار مدیریت پروژه یا برنامه ریز استفاده کنید. تاریخ های سررسید را یادداشت کنید و هر روز از زمان کار بر روی پروژه های خاص جلوگیری کنید.

موارد مرتبط: ۱۸ بهترین برنامه و ابزار مدیریت زمان

۷. وظایف چالش برانگیز را زمانی که بیشترین بهره وری را دارید انجام دهید

بسیاری از افراد در طول روز در بازه های زمانی خاصی بیشترین بهره وری و تمرکز را احساس می کنند. به عنوان مثال، ممکن است برای به پایان رساندن کارها در صبح زود انرژی بیشتری دریافت کنید، اما بعد از ظهر انگیزه کمتری داشته باشید. برای تکمیل وظایف چالش برانگیز در لحظات پربار خود و کارهای ساده تر مانند پاسخ دادن به ایمیل ها در زمانی که بهره وری کمتری دارید برنامه ریزی کنید.

۸. هرگونه حواس پرتی را حذف کنید

وقتی وسایل خاصی مانند تلفن شما روی میز شما هستند، برداشتن آنها آسان است و حواس خود را از کار منحرف می کنید. اگر به آن نیازی ندارید گوشی خود را کنار بگذارید و هر گونه به هم ریختگی را از بین ببرید. همچنین می‌توانید برنامه‌ها را بر روی تلفن خود دانلود کنید یا تنظیمات اعلان آن را تنظیم کنید تا هر ویژگی که به تعویق انداختن را تشویق می‌کند مسدود کنید.

اگر محیط اطراف شما باعث حواس پرتی می شود، سعی کنید راه هایی برای محدود کردن آنها بیابید. به عنوان مثال، اگر کارمندان مرتباً به میز شما می آیند تا با هم صحبت کنند، به آنها اطلاع دهید که چه زمانی می خواهید روی کارهای دیگر تمرکز کنید تا زمانی که مشغول نیستید با شما صحبت کنند. اگر از خانه کار می‌کنید، با تعیین حد و مرز ساعت‌های خاصی که می‌توانید آزادانه‌تر چت کنید، حواس‌پرتی دیگران را محدود کنید.

۹. در محیطی راحت کار کنید

اگر در محیطی کار می کنید که در آن احساس راحتی می کنید، ممکن است احساس بهره وری بیشتری داشته باشید. شما می توانید محیط اداری خود را با قرار دادن گیاهان بیشتر روی میز خود، ایجاد نور اضافی یا تزئینات برای احساس مثبت تر و در خانه بهبود بخشید. اگر از راه دور کار می کنید، می توانید فضای خاصی را فقط برای کار اختصاص دهید تا زندگی خانه خود را در طول روز کاری بهتر از هم جدا کنید.

۱۰. سبک زندگی سالم را حفظ کنید

اگر سبک زندگی سالمی داشته باشید، می توانید در محل کار تمرکز و هدایت بیشتری داشته باشید. مراقبت از ذهن و بدن به شما این امکان را می دهد که انرژی بیشتری بسازید و احساس مشارکت کنید. نکات زیر را در نظر بگیرید:

وعده های غذایی سالم بخورید:

وعده های غذایی و میان وعده های مغذی همراه با آب فراوان در طول روز می تواند بدن شما را پرانرژی و آماده برای انجام کارهای چالش برانگیز نگه دارد.

تعادل کار و زندگی سالم را تمرین کنید:

اگر بیشتر وقت شما صرف کار شود، ممکن است مغز شما احساس خستگی کند و توانایی تمرکز خود را از دست بدهد. آخر هفته یا عصر خود را صرف علایق شخصی خود کنید. زمانی را با دوستان بگذرانید، به سرگرمی های خود بپردازید یا فقط با خوابیدن یا تماشای تلویزیون استراحت کنید. این به مغز شما استراحت می دهد و باعث می شود بعد از مدتی دوری از کار احساس تمرکز بیشتری کند.

به طور منظم ورزش کنید:

ورزش کردن می تواند اندورفین تولید کند که انگیزه شما را افزایش می دهد. ورزش باعث پمپاژ قلب شما می شود و می تواند هیپوکامپ مغز شما را افزایش دهد ، که ممکن است حافظه و مهارت های یادگیری شما را تقویت کند.

خواب کافی داشته باشید:

بهتر است هر شب هفت تا هشت ساعت بخوابید تا به مغزتان استراحت کافی بدهید. ممکن است بعد از یک خواب خوب شبانه احساس انرژی بیشتری داشته باشید و به مغزتان اجازه دهید راحت تر روی کارها تمرکز کند.

۱۱. به خود پاداش دهید

پس از اتمام کارهای چالش برانگیز، قول دادن به خود پاداش می تواند به شما برای تکمیل آنها انگیزه کمک کند. به خودتان بگویید: “وقتی کارم با این گزارش تمام شد، بستنی می خرم و فیلم مورد علاقه ام را تماشا می کنم.” این به شما چیزی می دهد که مشتاقانه منتظر آن باشید و شما را به تکمیل آن سوق می دهد.

۱۲. ارزش خود را به خاطر بسپارید

شروع یک پروژه به دلیل عدم اعتماد به نفس یا ترس از اینکه کار خوبی انجام نمی دهید می تواند چالش برانگیز باشد. قبل از شروع کار، لحظه ای به ارزش خود و ویژگی های مثبت خود توجه کنید. به بازخورد مثبت گذشته فکر کنید تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. حتی اگر نتیجه نهایی پروژه شما آن چیزی نباشد که انتظار دارید، باز هم یک دارایی ارزشمند برای تیم خود هستید.

وقتی پروژه‌ای به‌خصوص دشوار به نظر می‌رسد، با گفتن جمله‌ای مانند: «شما کارمند بسیار با استعدادی هستید و می‌توانید این کارها را درست مانند کارهای دیگری که در گذشته غلبه کرده‌اید، به انجام برسانید، با خودتان صحبت کنید». این به افزایش عزت نفس شما کمک می کند و شما را در یک ذهنیت مثبت قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: ۱۵ راه برای تمرین خودگویی مثبت درجهت موفقیت

چرا تعلل می کنیم؟
چرا تعلل می کنیم؟

نشانه های به تعویق انداختن کار

مهم است که از تعلل دوری کنید تا بتوانید از کار خود جلوتر بمانید و خود را به عنوان یک کارمند قابل اعتماد و قابل اعتماد معرفی کنید. اگر متوجه شدید که شروع به به تعویق انداختن کارها کرده اید، می توانید برای بازگشت به مسیر خود اقدام کنید.

در اینجا چند نشانه بالقوه اهمال کاری آورده شده است:

کارهای کمتر فوری را فراموش می کنید.

اولویت بندی کارهایی که به سرعت به ضرب الاجل نزدیک می شوند، نسبت به کارهایی که می توانند در هر زمانی انجام شوند، آسان تر است. برای مثال، اگر سرپرستتان از شما بخواهد که پرونده‌های شرکت را سازماندهی کنید و به شما مهلتی نداد، ممکن است این کار را به تعویق بیندازید زیرا می‌دانید اولویت نیست.

شما مطمئن نیستید که چگونه یک کار را شروع کنید.

ممکن است پروژه بزرگتر را به تعویق بیندازید زیرا قدم اول را نمی دانید. حتما با مدیر پروژه در ارتباط باشید تا بتوانید در انجام وظایف خود اطمینان داشته باشید.

شما ترس از شکست دارید.

ممکن است از ترس اینکه پروژه نهایی شما آنطور که انتظار داشتید چشمگیر نباشد، از کار کردن روی یک کار عصبی شوید. این اغلب از تعیین استانداردهای بالا برای خود ناشی می شود که ممکن است رعایت آنها چالش برانگیز باشد.

تحت فشار بهتر کار می کنید.

برخی از افراد کار را به تعویق می اندازند زیرا احساس می کنند زمانی که زمان کوتاهی برای انجام یک کار دارند بهتر عمل می کنند. ممکن است از احساس مسابقه به سمت یک ضرب الاجل لذت ببرید، که می تواند باعث شود سخت تر کار کنید.

شما می خواهید ابتدا کارهای دیگر را تکمیل کنید.

شما ممکن است وظایف خود را به تعویق بیندازید زیرا نیازی به انجام فوری آنها ندارید. ممکن است در مورد فعالیت‌های دیگری که جذاب‌تر به نظر می‌رسند، مشتاق‌تر باشید.

و بخوانید:

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *