بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

پرسش و پاسخ: وظایف یک مدیر چیست؟

مدیریت تعارض

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مدیران در سطوح مختلف سازمان وجود دارند، از مدیر عامل تا مدیر یک ابتکار یا تیم کوچک در یک بخش. اصطلاح “مدیر” می تواند به مدیریت افراد در نقش رهبری یا مدیریت پروژه ها و وظایف اشاره داشته باشد.

چه در حال مصاحبه برای موقعیت مدیر باشید یا صرفاً به این فکر کنید که یک موقعیت مدیریتی شامل چه مواردی می شود، درک دامنه این نقش مفید است. در این مقاله از ایوسی، مسئولیت های رایج مدیریت و نقش مدیر در یک کسب و کار را مورد بحث قرار می دهیم.

مسئولیت های رهبری یک مدیر

یکی از بارزترین نقش های یک مدیر مردمی، ارائه رهبری برای کارکنانی است که بر آنها نظارت می کنند. رهبر خوب بودن یک کار پیچیده است، و بسیار مهم است که افراد حرفه ای در این نقش ها یک نمونه مثبت باشند.

به عنوان مثال، یک مدیر کارکنان نباید انتظار داشته باشد که دیگران زمانی که خود به طور مداوم دیر به جلسات می آیند، وقت شناس باشند. در عوض، آنها باید انتظارات سازمانی را برآورده کنند و گزارش های مستقیم خود را برای بهترین عملکرد خود الهام بخشند.

رهبران خوب باید ارتباطات مؤثری نیز داشته باشند . اگر دیگران انتظارات شما را درک نکنند، نمی توانید با موفقیت راهنمایی کنید. بهترین رهبران می توانند به طور واضح، مختصر و محترمانه ارتباط برقرار کنند.

علاوه بر این، مدیران نیز اغلب مسئول تفویض اختیار هستند. مدیر نمی تواند تمام مسئولیت های کارکنان را بر عهده بگیرد، بنابراین بسیار مهم است که آنها بتوانند تشخیص دهند که چه کسی برای هر وظیفه مجهزتر است و وظایف را به طور مناسب محول کند.

در اینجا چندین مسئولیت اضافی وجود دارد که معمولاً تحت نقش های مدیریت قرار می گیرند:

مسئولیت های تعیین هدف

مدیران مسئول تعیین اهدافی هستند که با اهداف سازمانی همسو باشد. این متخصصان همچنین باید استراتژی‌های عملی را برای کمک به تیم خود در رسیدن به آن اهداف توسعه و اجرا کنند.

برای اطمینان از اینکه تیم آنها با موفقیت به اهداف خود می رسد، مدیران باید موارد زیر را انجام دهند:

  • هدف را به طور واضح به کارکنان منتقل کنید.
  • افراد مناسب را برای هر کار انتخاب کنید.
  • کارکنان را برای رسیدن به هر هدف تشویق کنید.
  • ضرب الاجل های مناسب را تعیین کنید.
  • با کارمندان تماس بگیرید تا مطمئن شوید که پیشرفت می کنند.
  • شاخص های کلیدی عملکرد را برای اندازه گیری موفقیت تنظیم کنید.
  • به طور منظم معیارهای عملکرد را بررسی کنید.
  • در صورت لزوم تنظیمات استراتژی را انجام دهید.

بهترین مدیران به طور مداوم استراتژی های تعیین هدف خود را مورد ارزیابی مجدد قرار می دهند و به دنبال راه هایی می گردند تا مطمئن شوند کارمندان به بهترین و کارآمدترین روش ممکن کار می کنند.

مدیران موثر در مورد هدف گذاری فعال هستند، نه واکنشی. آنها به دنبال فرصت هایی برای تعدیل وظایف و اهداف خود هستند و اغلب ارزیابی و تنظیم می کنند.

آموزش و توسعه

مدیران معمولاً مسئول آموزش کارکنان جدید و همچنین کارکنانی هستند که به یک موقعیت جدید ارتقا یافته اند. آنها معمولاً وظیفه آموزش تیم خود را در مورد فرآیندها و رویه های جدید نیز دارند. صرف نظر از نوع آموزش، بهترین مدیران معمولاً کسانی هستند که شخصاً در طول فرآیند آموزش درگیر هستند.

مدیران بزرگ راه هایی را برای ادغام آموزش مداوم در طول دوره تصدی کارمندان با شرکت پیدا می کنند و همیشه کارمندان را به چالش می کشند و برای رشد مهارت های خود انگیزه می دهند. این شامل تشویق، ارائه بازخورد سازنده و انجام ارزیابی های منظم است. مدیرانی که از نزدیک با کارمندان خود در ارتباط هستند، درک عمیق تری از جایی که می توانند پیشرفت کنند و می توانند فرصت هایی را برای آموزش، آموزش و توسعه بیشتر شناسایی کنند، خواهند داشت.

مرتبط: اهمیت بازخورد مثبت و نحوه ارائه آن به دیگران

وظایف اداری

مدیران اغلب مسئول رسیدگی به چندین کار اداری هستند. این نوع مسئولیت ها اغلب بسته به شغل متفاوت است. به عنوان مثال، یک مدیر رستوران ممکن است مجبور باشد منوها را برنامه ریزی کند، رزروها را مدیریت کند و مستندات کاملی در مورد الزامات بهداشتی و بهداشتی داشته باشد. مدیران هتل اغلب رزرو اتاق و ایمیل های مشتریان را انجام می دهند.

بسته به سازمان و موقعیت، این وظایف ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • پر کردن برنامه ها
  • تکمیل و تشکیل پرونده برای استخدام های جدید
  • پردازش حقوق و دستمزد
  • برنامه ریزی رویدادها
  • تهیه مواد آموزشی
  • ایجاد یا توزیع مواد بازاریابی
  • تکمیل مدارک مناسب برای صدور مجوز یا الزامات قانونی
  • ثبت دستاوردهای کارکنان
  • رسیدگی به هزینه ها و مدیریت بودجه
  • سفارش لوازم

مدیران باید سازماندهی شده و وظیفه مدار باشند. و در حالی که رهبران اغلب ممکن است بسیاری از مسئولیت های اداری خود را به سایر کارمندان محول کنند، آنها باید نحوه تکمیل این وظایف را بدانند تا بتوانند رویه های موثری را توسعه دهند.

سازمان تیمی و فردی

مدیران وظیفه دارند محل کار را هم برای خود و هم برای تیمشان سازماندهی و کارآمد نگه دارند. این ممکن است شامل وظایفی مانند:

  • سازماندهی برنامه ها و وظایف کارکنان
  • حفظ برنامه تمرینی
  • نگهداری صحیح منابع
  • پیگیری اهداف و دستاوردها
  • اطمینان از اینکه ابزار و تجهیزات ضروری به خوبی سازماندهی شده و به راحتی قابل دسترسی هستند

مدیران مسئول راه اندازی فضای کاری و ساده سازی فرآیندهای کارکنان برای ارتقای کارایی بیشتر هستند. اگر تیم یا بخش آنها عملکرد بهینه ای داشته باشد، تشخیص چالش ها و ایجاد راه حل های موثر به عهده مدیر است.

نقش مدیر در سلسله مراتب کسب و کار

به طور کلی، یک مدیر عامل یا رئیس در راس یک شرکت قرار می گیرد و مسئول اصلی مسائل سطح بالا و گسترده مانند استراتژی شرکت و سیاست شرکت است. ممکن است یک مجموعه کامل از مدیر عامل، شامل نقش هایی مانند مدیر ارشد مالی، مدیر بازاریابی، مدیر ارشد فنی و موارد دیگر وجود داشته باشد. معاونان و متخصصان سطح مدیر معمولاً به c-suite گزارش می دهند و ممکن است مدیران دیگری بر تیم ها یا پروژه های مختلف در هر بخش نظارت کنند.

بسته به سازمان، مدیران سطح متوسط ​​اغلب نه تنها مسئول مدیریت کارکنان هستند، بلکه گاهی اوقات وظایفی مشابه اعضای تیم خود را نیز بر عهده دارند. به عنوان مثال، در حالی که یک نماینده خدمات مشتری ممکن است به طور منظم با مشتریان تعامل داشته باشد، ممکن است یک مدیر خدمات مشتری برای حل و فصل اختلاف یا نگرانی مشتری دعوت شود. مدیران همچنین می توانند به عنوان پل ارتباطی بین کارکنان و مدیریت سطوح بالا عمل کنند. آنها اغلب مسئول گزارش عملکرد تیم خود هستند و از طرف تیم خود برای تأمین منابع و پشتیبانی مورد نیازشان دفاع می کنند.

مهارت های ضروری برای مدیران

مدیران باید مسئولیت پذیر، حرفه ای و قادر به ایجاد انگیزه در دیگران برای همکاری در جهت یک هدف مشترک باشند. در اینجا چندین مهارت ضروری مدیریت وجود دارد:

۱. رهبری

رهبری یکی از حیاتی ترین مهارت ها برای موفقیت به عنوان یک مدیر است. افرادی که در پست‌های مدیریتی قرار دارند باید بتوانند به کارمندان کمک کنند تا به اهداف خود برسند، در چالش‌ها به آنها انگیزه بدهند و اطمینان حاصل کنند که از همه پشتیبانی لازم برای برتری در شغل خود برخوردار هستند.

۲. ارتباطات

یک رهبر بدون مهارت های ارتباطی به خوبی توسعه یافته نمی تواند موفق باشد. مدیران باید بتوانند وظایف، اهداف، انتظارات و اهداف شرکت را به وضوح بیان کنند. مدیران همچنین باید بر مهارت انتقاد سازنده تسلط داشته باشند تا کارکنان را تشویق کنند تا به حوزه‌های فرصت توجه کنند.

۳. مدیریت زمان

مدیران باید بتوانند به طور موثر زمان خود و همچنین زمان تیم خود را مدیریت کنند. از آنجا که آنها اغلب وظیفه دارند مسئولیت های زیادی را به طور همزمان انجام دهند، باید بسیار سازماندهی شوند. افرادی که در مدیریت هستند باید تمام وظایف در دستور کار خود را ارزیابی کنند، آنها را به طور مناسب اولویت بندی کنند و یک استراتژی کارآمد برای تکمیل آنها ارائه دهند. درک اینکه چگونه می توانید از زمانی که در اختیار دارید بهترین استفاده را ببرید به شما کمک می کند در هر موقعیت مدیریتی برتر باشید.

۴. قابلیت اطمینان

کارمندان باید بدانند که می توانند برای کمک به مدیران خود مراجعه کنند. مدیران باید خود را در دسترس کارکنان قرار دهند و حمایت مورد نیاز خود را ارائه دهند. وقتی مدیران قابل اعتماد باشند و دسترسی به آنها آسان باشد، اعضای تیم آنها احساس اطمینان و امنیت بیشتری می کنند. همچنین ضروری است که مدیران حتی در مواجهه با چالش‌های استرس‌زا هم سطح و حرفه‌ای باقی بمانند.

۵. قاطعیت

مدیران مسئول بسیاری از تصمیمات کوچک و مهم هستند. به عنوان یک مدیر، ممکن است مجبور شوید در مدت کوتاهی انتخاب‌های مهمی داشته باشید و این مسئولیت شماست که بهترین مسیر عمل را برای تیم خود و سازمان به‌عنوان یک کل تعیین کنید. در طول فرآیند تصمیم گیری باید با اطمینان عمل کنید. قاطعیت در لحظات حساس کلید رهبری موثر است.

۶. تخصص

مدیران موفق کارشناسان صنعت هستند که دانش و مهارت لازم برای کمک به کارکنان خود را در هر صورت ضروری دارند. به عنوان مثال، یک مدیر خرده‌فروشی باید بتواند با اطمینان صندوق را مدیریت کند، طبقه را انبار کند و در زمانی که یک فروشگاه کم کار است، وظایف نگهبانی را بر عهده بگیرد.

اینکه بتوانید وارد عمل شوید و به کارمندان خود کمک کنید نیز به جلب احترام آنها کمک خواهد کرد. وقت گذاشتن برای یادگیری در مورد مشاغل دیگران همچنین شما را با همدلی با کارمندان خود مجهز می کند تا بتوانید به طور موثر به مبارزات آنها پاسخ دهید و به آنها کمک کنید تا به راه حل ها برسند.

اگر به شغلی به عنوان مدیر علاقه مند هستید، تقویت این مهارت ها به شما کمک می کند تا برای مسئولیت های این موقعیت آماده شوید. در حالی که مدیریت می تواند چالش برانگیز باشد، اما یک مسیر شغلی با ارزش است که در آن از فرصت های زیادی برای تأثیرگذاری بر سازمان و همچنین کسانی که رهبری می کنید لذت خواهید برد.

 

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *