بنر وب سایت مجموعه ایوسی

هدایای ویژه طراحی سایت

امتیاز کیفیت چیست؟ تعریف و اهمیت

امتیاز کیفی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

امتیاز کیفیت جزء گوگل ادوردز است که بر نرخ کمپین پرداخت به ازای کلیک و موفقیت کلی شرکت تأثیر می گذارد. هر چه امتیاز کیفیت بالاتر باشد، شرکتی باید برای اجرای کمپین های PPC خود به گوگل پول کمتری بپردازد. عوامل متعددی بر امتیاز کیفیت تأثیر می‌گذارند، از جمله تجربه صفحه فرود و ارتباط آگهی.

در این مقاله از ایوسی، ما به این خواهیم پرداخت که امتیاز کیفیت چیست، چرا اهمیت دارد، چگونه گوگل امتیاز کیفیت شما را محاسبه می کند و نکاتی برای بهبود امتیاز کیفیت شما.

امتیاز کیفیت چیست؟

امتیاز کیفیت، رتبه‌بندی گوگل به وب‌سایت‌ها است که نشان‌دهنده ارتباط و کیفیت سایت در رابطه با تبلیغات و کلمات کلیدی پرداخت به ازای کلیک (PPC) است. Google از امتیازهای کیفیت برای تعیین نرخ هزینه به ازای هر کلیک دامنه (CPC) با ضرب این نرخ در حداکثر پیشنهاد شرکت برای تعیین رتبه تبلیغ استفاده می کند. از آنجایی که بسیاری از شرکت‌ها و دامنه‌های دیگر برای کسب رتبه‌های بالاتر در موتور جستجوی گوگل رقابت می‌کنند، کسب‌وکارها معمولاً بالاترین رتبه تبلیغات ممکن را می‌خواهند. هر چه امتیاز کیفیت دامنه بالاتر باشد، هزینه کمتری برای آن دامنه در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) خواهد بود.

به گفته گوگل ، امتیاز کیفیت تخمینی است که از فاکتورگیری در کیفیت کلمات کلیدی، صفحات فرود و تبلیغات یک شرکت به دست می آید. هرچه امتیاز کیفی بالاتر باشد، هزینه کمتری برای موقعیت بهتر تبلیغات پرداخت خواهید کرد. نمرات کیفیت بر اساس مقیاس یک تا ۱۰ است که یکی کمترین امتیاز و ۱۰ بالاترین امتیاز ممکن است. امتیاز کیفیت یک شرکت تخمین انبوهی از عملکرد کلی دامنه آن در مزایده های تبلیغاتی است.

مرتبط: راهنمای نهایی بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

چرا نمره کیفیت مهم است؟

امتیاز کیفیت برای هر شرکت یا دامنه ای که می خواهد از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک در Google استفاده کند، مهم است. دلیل اصلی اهمیت امتیاز کیفیت برای تبلیغ‌کنندگان این است که مستقیماً بر میزان هزینه آنها برای هر کلیک تأثیر می‌گذارد. هر چه امتیاز کیفیت تبلیغ‌کننده بالاتر باشد، احتمالاً کمتر برای CPC هزینه خواهد داشت.

دلایل دیگر اهمیت امتیاز کیفیت عبارتند از:

تأثیراتی که تبلیغات واجد شرایط ورود به یک مزایده تبلیغاتی است:

تبلیغات نمایش داده شده در Google از طریق فرآیند یک حراج انجام می شود. Google معمولاً نمی‌خواهد تبلیغاتی را نشان دهد که مربوط به یک کاربر نیست، بنابراین اگر تبلیغی مرتبط نباشد، ممکن است در طول حراج آگهی بدون نیاز به پرداخت مبلغ اضافی در نظر گرفته نشود. ارتباط آگهی مستقیماً بر امتیاز کیفیت تأثیر می گذارد، بنابراین هرچه امتیاز کیفیت بالاتر باشد، تبلیغات دامنه از نظر Google مرتبط تر است.

تأثیراتی که آگهی شما در آن رتبه بندی می شود:

امتیازهای کیفیت همچنین تأثیر مستقیمی بر نحوه رتبه بندی یک آگهی دارد. امتیاز کیفیت بالاتر معمولاً منجر به رتبه بالاتر تبلیغاتی می شود که معمولاً نسبت به تبلیغاتی که رتبه پایین تری دارند، کلیک بیشتری دریافت می کنند.

تعیین می‌کند که تبلیغ‌کننده چقدر باید برای CPC بپردازد:

تبلیغ‌کنندگانی که امتیازهای کیفی بالاتری دارند، معمولاً برای حفظ موقعیت رتبه‌بندی آگهی‌شان نسبت به آگهی بعدی در حراج آگهی، هزینه کمتری می‌پردازند. نمره کیفیت پایین اغلب به این معنی است که تبلیغ‌کننده باید برای حفظ موقعیت آگهی خود یا اصلاً رتبه‌بندی، هزینه بیشتری بپردازد.

مطالب مرتبط: هر آنچه که باید درباره نرخ کلیک بدانید

چگونه گوگل امتیاز کیفیت شما را محاسبه می کند

گوگل هنگام محاسبه امتیاز کیفیت تبلیغ‌کننده به عوامل مختلفی توجه می‌کند. این عوامل عبارتند از:

نرخ کلیک مورد انتظار:

نرخ کلیک مورد انتظار تخمینی است از میزان احتمال اینکه یک تبلیغ توسط کاربر در هنگام نمایش یک کلمه کلیدی خاص روی آن کلیک شود. هرچه نرخ کلیک شما بیشتر باشد، احتمالاً امتیاز کیفیت شما بالاتر خواهد بود.

تجربه صفحه فرود:

عامل دیگری که گوگل هنگام محاسبه امتیازات کیفیت به آن توجه می کند، تجربه صفحه فرود یک وب سایت است. گوگل صفحات فرودی را که دارای متنی مرتبط با عبارت جستجوی کاربر است و به خوبی سازماندهی شده است، تجربه بالاتری نسبت به صفحات فرود می داند که مرتبط یا به خوبی سازماندهی شده نیستند. گوگل تجربه صفحه فرود را برای هر کلمه کلیدی که تبلیغ کننده برای استفاده انتخاب می کند ارزیابی می کند. هرچه تجربه فرود برای هر کلمه کلیدی بهتر باشد، احتمالاً امتیاز کیفیت تبلیغ کننده بالاتر خواهد بود.

ارتباط آگهی:

میزان مرتبط بودن تبلیغات شما با کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی شما جزء دیگری از نحوه محاسبه امتیاز کیفیت توسط Google است. گوگل ارتباط تبلیغات را بالاتر از متوسط، متوسط ​​یا کمتر از حد متوسط ​​می داند. نمره بالاتر از میانگین یا متوسط ​​ترجیح داده می شود و معمولاً از نمره کیفیت بالاتر پشتیبانی می کند. رتبه بندی کمتر از حد متوسط ​​برای مرتبط بودن تبلیغات احتمالاً منجر به امتیاز کیفیت پایین تر از طرف Google می شود.

مطالب مرتبط: انواع تبلیغات و آنچه باعث موفقیت آنها می شود

نکاتی برای بهبود امتیاز کیفیت

در زیر چند نکته مهم وجود دارد که باید هنگام تلاش برای بهبود امتیاز کیفیت خود به خاطر داشته باشید:

نرخ کلیک مورد انتظار خود را افزایش دهید.

از آنجایی که نرخ کلیک مورد انتظار یکی از روش هایی است که گوگل امتیازات کیفیت را محاسبه می کند، تمرکز بر این عامل ممکن است به شما در افزایش امتیاز کیفیت کمک کند. برای بهبود نرخ کلیک مورد انتظار خود، میزان مرتبط بودن کلمات کلیدی خود را با آنچه که تبلیغ می کنید در نظر بگیرید. اگر احساس می‌کنید کلمات کلیدی شما مرتبط هستند، اما هنوز نرخ پایینی دارید، با تاکید بر ارتباط کلمه کلیدی خاص، تبلیغات جذاب‌تری ایجاد کنید.

کلمات کلیدی خود را سازماندهی کنید.

برای اطمینان از اینکه کلمات کلیدی شما تا حد ممکن مرتبط و موثر هستند، کلمات کلیدی خود را در گروه های خاصی سازماندهی کنید که می توانند مستقیماً به کمپین های تبلیغاتی فردی مرتبط شوند.

تجربه صفحه فرود خود را بهبود بخشید.

تجربه صفحه فرود یکی دیگر از عوامل کلیدی در نحوه محاسبه امتیازات کیفیت توسط گوگل است، بنابراین تمرکز بر این جنبه جزء مهمی برای بهبود امتیاز شما است. برای افزایش اثربخشی تجربه صفحه فرود، اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود شما به وضوح با آنچه کاربر جستجو کرده است مرتبط است و آنچه را که تبلیغ شما گفته است به کاربران ارائه می دهد. همچنین می‌توانید صفحه فرود خود را بهینه کنید تا هم در رایانه و هم در تلفن‌های همراه به خوبی کار کند و از بارگیری سریع صفحه اطمینان حاصل کنید.

تبلیغات موثرتری ایجاد کنید.

ایجاد تبلیغاتی که بیشتر برای مخاطبان هدف خاص شما هدف قرار می گیرد، می تواند نرخ کلیک را افزایش دهد و در نهایت از امتیاز کیفیت بالاتر پشتیبانی کند. تست های تبلیغاتی یا بازاریابی مانند تست A/B یا تست چند متغیره را در نظر بگیرید تا ببینید کدام متغیرهای تبلیغاتی برای مخاطب ایده آل شما بهتر عمل می کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *