بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۰ معیار پرداخت به ازای کلیک (PPC) که می توانید ردیابی کنید (به علاوه مزایا)

پرداخت به ازای کلیک

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

استراتژی های بازاریابی موثر می تواند به شما کمک کند تا بهتر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، محتوای مرتبط تولید کنید و تعداد فروش بالاتری ایجاد کنید. بسیاری از استراتژی های بازاریابی دیجیتال، مانند کمپین های پرداخت به ازای کلیک، وجود دارد که می تواند به سازندگان محتوا کمک کند تا پتانسیل فروش خود را به حداکثر برسانند. در مورد محتوای پولی، ارزیابی موفقیت کمپین ها با استفاده از معیارهای ردیابی مرتبط بسیار مهم است.

در این مقاله از ایوسی، معیارهای پرداخت به ازای کلیک را تعریف می کنیم، مزایای معیارهای ردیابی PPC را توضیح می دهیم و ۱۰ معیار مختلف PPC را فهرست می کنیم که می توانید از آنها برای ردیابی اثربخشی محتوا، صفحات فرود و کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

معیارهای PPC چیست؟

معیارهای PPC یا معیارهای پرداخت به ازای کلیک (Pay-Per-Click)، ابزارهایی هستند که بازاریابان برای اندازه‌گیری و ردیابی اثربخشی تبلیغات PPC خود استفاده می‌کنند. برخی از کسب و کارها از تبلیغات PPC به عنوان یک تکنیک بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند که می تواند به آنها کمک کند تا ترافیک را به سایت خود هدایت کنند. اغلب، آن‌ها تبلیغات PPC را در فیدهای رسانه‌های اجتماعی و در نتایج جستجو در سایت‌های موتورهای جستجوی پرترافیک نمایش می‌دهند.

از آنجایی که شرکت ها هر بار که کاربر روی تبلیغات خود کلیک می کند مبلغ کمی را پرداخت می کنند، درک ارزش تعاملات کاربر می تواند به ویژه برای مدل های بازاریابی کسب و کار مهم باشد. معیارهای مختلفی وجود دارد که شرکت ها می توانند برای نظارت بر اثربخشی سرمایه گذاری های خود از آنها استفاده کنند.

مطالب مرتبط: PPC چیست و چگونه از آن استفاده کنیم

مزایای ردیابی معیارهای PPC

اگر شما یک بازاریاب هستید، ردیابی معیارهای PPC می تواند مفید باشد زیرا به شما امکان می دهد استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود را بهبود بخشید، عملکرد تبلیغات خود را تجزیه و تحلیل کنید و تلاش های شرکت خود را برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تحسین کنید. این می تواند اطمینان حاصل کند که تبلیغات شما با موفقیت فروش را هدایت می کند و به شرکت شما کمک می کند تا به اهداف خود برسد. تجزیه و تحلیل موثر به شما امکان می دهد عملکرد یک کمپین PPC را نظارت کنید تا اطمینان حاصل کنید که با مخاطبان هدف خود با موفقیت درگیر هستید. تجزیه و تحلیل عملکرد همچنین به شما کمک می کند تا نقاط قوت و مناطقی را که می توانند از بهبود در کمپین های شما استفاده کنند شناسایی کنید تا بتوانید رویکرد خود را بهینه کنید و فروش را افزایش دهید.

مطالب مرتبط: هزینه هر کلیک چیست؟

۱۰ نوع معیار PPC

اگر علاقه مند به ردیابی معیارهای PPC خود هستید، ممکن است مفید باشد که اهداف کسب و کار خود را تعریف کنید تا بتوانید معیارهایی را که بیشتر به ردیابی علاقه دارید، شناسایی کنید. در اینجا ۱۰ نوع معیار وجود دارد که می توانید از آنها برای طراحی تبلیغات مؤثرتر، تجزیه و تحلیل موفقیت آنها و مشاهده بازده بیشتر سرمایه گذاری استفاده کنید:

۱. تعداد کلیک ها

ردیابی تعداد کلیک‌ها می‌تواند معیار مهمی برای اندازه‌گیری نحوه تعامل کاربران با محتوای شما باشد، زیرا می‌تواند به شما بگوید که مخاطب شما چند بار روی تبلیغات پولی شما کلیک می‌کند. تعداد کلیک ها می تواند اطلاعات مهمی در مورد اثربخشی تبلیغات شما نشان دهد. به عنوان مثال، تعداد کم کلیک می تواند به این معنی باشد که کلمات کلیدی شما با کاربران ارتباط برقرار نمی کنند. تغییر آنها می تواند پاسخ مصرف کننده به محتوای شما را بهبود بخشد.

۲. هزینه هر سرنخ (CPL)

اندازه گیری هزینه به ازای هر سرنخ می تواند به شما کمک کند تا میزان موفقیت تبلیغات شما در ایجاد تعاملات مشتریان بالقوه خود را اندازه گیری کنید. سرنخ یک تابع ثبت نام مانند آدرس ایمیل یا اطلاعات تماس است که به شما امکان می دهد با مشتریانی که علاقه صریح به محصول یا خدمات شما دارند ارتباط برقرار کنید. ارزیابی هزینه هر سرنخ به شما این امکان را می دهد که ارزش یک سرنخ را در برابر آنچه برای به دست آوردن اطلاعات آنها خرج می کنید اندازه گیری کنید.

مطالب مرتبط: نحوه استفاده از فرمول هزینه به ازای سرنخ

۳. سود در هر کلیک

سود هر کلیک به میانگین سود ایجاد شده با هر کلیک اشاره دارد. این می تواند یک معیار مفید برای تعیین میزان درآمد شما از تعاملات کاربر باشد. اگر آنها روی محتوای شما کلیک کنند اما در نهایت تصمیم بگیرند که خریدی انجام ندهند، این می تواند میانگین سود هر کلیک شما را کاهش دهد. می‌توانید از آن برای ردیابی متغیرهای خاص‌تری در کمپین خود نیز استفاده کنید، مانند اینکه چگونه کلمات کلیدی خاص، پلتفرم‌ها، بخش‌های مخاطب و تغییرات تبلیغاتی بر سود شما تأثیر می‌گذارند.

۴. نرخ کلیک (CTR)

CTR می تواند یک اندازه گیری عالی برای ردیابی اثربخشی تبلیغات شما باشد زیرا می تواند نشان دهد که آیا انتخاب تبلیغات یا کلمه کلیدی شما با جستارهای جستجوی مخاطب هدف شما مطابقت دارد یا خیر. CTR بالا می تواند به معنای مفید و محرک بودن محتوای شما باشد و نشان می دهد که کلمات کلیدی خود را بهینه کرده اید.

با این حال، نرخ کلیک تنها بخشی از داستان را بیان می کند. مقایسه آنها با سایر اندازه گیری ها مانند نرخ تبدیل شما مفید است. برای مثال، اگر CTR بالایی دارید اما نرخ تبدیل پایینی دارید، ممکن است به این معنی باشد که باید صفحه فرود خود را مجدداً ارزیابی کنید تا دلایلی را که مشتریان شما خریدهای خود را دنبال نمی‌کنند جستجو کنید.

مطالب مرتبط: نرخ کلیک چیست و چرا اهمیت دارد؟

مقدمه ای برای پرداخت به ازای کلیک - بازاریابی پولی ppc

۵. نرخ تبدیل

ردیابی نرخ تبدیل می تواند اطلاعات مفیدی را در مورد اینکه آیا کلیک کاربر منجر به فروش می شود به شما ارائه می دهد. نرخ تبدیل به میزان موفقیت شما در متقاعد کردن مشتریان برای خرید محصول یا خدمات اشاره دارد. مقایسه نرخ تبدیل کمپین های PPC خود را با سایر اشکال تبلیغاتی خود در نظر بگیرید. این می تواند مطمئن شود که PPC بهترین استراتژی بازاریابی برای دستیابی به مخاطبان هدف شما است. کلیک‌های زیاد با نرخ تبدیل پایین می‌تواند نشانه‌ای از کاهش علاقه مشتریان پس از رسیدن به صفحه فرود شما باشد.

از آنجایی که بیشتر کسب‌وکارها نرخ تبدیل و خرید بالایی می‌خواهند، درک این معیار می‌تواند بینش بسیار خوبی در مورد اثربخشی کمپین‌های شما ارائه دهد.

مطالب مرتبط: بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟

۶. هزینه هر تبدیل

هزینه به ازای هر تبدیل، اعداد تبدیل شما را اندازه گیری می کند، اما برای ارزیابی میزان درآمدی که از این تبدیل ها در فروش به دست می آورید، فراتر می رود. در حالی که ایجاد فروش بالا هیجان انگیز است، اگر در نهایت درآمد کمتری از تبدیل های خود نسبت به هزینه های کمپین خود کسب می کنید، زمان آن رسیده است که محتوا یا استراتژی های بازاریابی خود را دوباره ارزیابی کنید. به طور مشابه، اگر هزینه تبدیل یک مشتری جدید کمتر از هزینه تبلیغات برای آنها باشد، می تواند نشانه ای از یک کمپین موثر باشد.

۷. بازگشت سرمایه (ROI)

بازگشت سرمایه راه دیگری برای مقایسه سود شما با هزینه تبلیغاتی است. برای پی بردن به بازگشت سرمایه شما، کاربران متریک درآمد خود را بر مبلغی که در کمپین PPC خرج کرده اند تقسیم می کنند. با ضرب این عدد در صد، درصد بازگشت سرمایه شما را به دست می‌آورید. این می تواند به شما کمک کند سودآوری کمپین ها را تجزیه و تحلیل کنید و می تواند بیشتر از استفاده از معیاری مانند هزینه هر سرنخ به تنهایی نشان دهد.

ارزش انواع مختلف تبدیل را بررسی کنید تا نقاط داده خاص تری را برای اندازه گیری ROI خود بدست آورید. به عنوان مثال، اگر جستجوهای کلمات کلیدی خاص یا بخش‌های مخاطب پول بیشتری خرج می‌کنند، می‌توانید تلاش‌های بازاریابی خود را بر به حداکثر رساندن فروش‌هایی متمرکز کنید که بازدهی بالاتری به شما می‌دهند.

مرتبط: بازگشت سرمایه (ROI): تعریف و محاسبه

۸. هزینه هر اقدام (CPA)

هزینه به ازای هر اقدام یا CPA روش دیگری برای تجزیه و تحلیل میزان پولی است که در یک تبلیغ خاص کسب کرده یا از دست داده اید. CPA های پایین می توانند نشان دهند که شما از کلمات کلیدی مرتبط و مقرون به صرفه استفاده می کنید که بازدهی قوی دارند. این معیار هر اقدامی را که مشتریان شما انجام می دهند ارزیابی می کند. اینها می تواند ثبت نام، اشتراک گذاری، نظر دادن یا خرید باشد. اقدامات مختلف، بسته به کسب و کار و اهداف آنها، اغلب برای بازاریابان ارزش متفاوتی دارند.

۹. امتیاز کیفیت

امتیازات کیفیت می تواند اطلاعات مهمی در مورد ارتباط محتوا، کلمات کلیدی و صفحات فرود به شما بدهد. موتورهای جستجو اغلب امتیازهای کیفی ایجاد می کنند و داده ها می توانند به شما نشان دهند که کجا برای بهبود کمپین های خود جا دارید. مانند بسیاری از معیارها، امتیازهای کیفیت به تنهایی ممکن است نمای کاملی از میزان اثربخشی تبلیغات شما ارائه نکنند. به عنوان مثال، یک تبلیغ با امتیاز کیفیت بالا اما نرخ تبدیل پایین می تواند نشان دهنده این باشد که مخاطبان شما تبلیغات شما را می بینند، اما آنها لزوما با محتوای شما در تعامل نیستند.

در حالی که نمره کیفیت می تواند معیار مفیدی باشد، بهبود نمره کیفیت شما ممکن است نرخ تبدیل یا اعداد CPA شما را بهبود نبخشد، که در نهایت جایی است که می خواهید تلاش خود را متمرکز کنید.

مرتبط: راهنمای نهایی بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

۱۰. سهم برداشت

اشتراک‌گذاری‌ها می‌تواند به شما بگوید که مخاطبان شما هر چند وقت یک‌بار پس از جستجوی یک کلمه کلیدی خاص، محتوای شما را می‌بینند. اشتراک‌گذاری‌ها می‌تواند معیار مفیدی برای ارائه بینشی در مورد اینکه کجا می‌توانید کمپین‌های خود را بهینه کنید، باشد. گاهی اوقات، پرداخت بیشتر برای تبلیغات می تواند به شما کمک کند تا محتوای خود را به طور قابل اعتماد در مقابل مخاطبان هدف خود قرار دهید.

مقایسه سهم‌های برداشت با معیارهای دیگر مانند CPA و ROI می‌تواند به شما بگوید که آیا سرمایه‌گذاری‌های اضافی ارزش هزینه کردن را دارند یا خیر. به عنوان مثال، اگر نرخ تبدیل بالایی دارید، می تواند به این معنی باشد که زمان آن فرا رسیده است که مخاطبان خود را گسترش دهید و محتوای خود را با کلمات کلیدی آنها بیشتر مطابقت دهید. یادگیری ارتباط، محبوبیت و دسترسی انتخاب های کلیدواژه خود می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که گروه های کلیدواژه با اندازه مناسب را هدف قرار می دهید.

بیشتر بخوانید: هزینه هر کلیک (CPC) چیست؟ و نحوه محاسبه آن

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *