بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

مهم ترین مهارت های زندگی و اینکه چگونه به شغل شما کمک می کنند

چرا باید مهارت های زندگی را در مدارس آموزش دهیم؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تسلط بر مهارت های زندگی و به کارگیری آن ها در شغلتان می تواند به شما کمک کند تا با موفقیت با چالش های کاری کنار بیایید. شما می توانید مهارت های زندگی را از طریق تحصیلات، تجربه کاری یا تعامل با دیگران به دست آورید. یادگیری شناسایی توانایی هایی که می توانید در زندگی حرفه ای خود استفاده کنید می تواند به شما در کارآمدتر شدن در کار و پیشرفت شغلی کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، مهم‌ترین مهارت‌های زندگی را که می‌توانید در شغل خود به کار ببرید، مورد بحث قرار می‌دهیم، نمونه‌هایی را فهرست می‌کنیم، نکاتی را برای بهبود آنها به اشتراک می‌گذاریم و توضیح می‌دهیم که چگونه آنها را در یک درخواست شغلی برجسته کنید .

مهم ترین مهارت های زندگی چیست؟

مهم‌ترین مهارت‌های زندگی، توانایی‌هایی هستند که شما را قادر می‌سازد وظایف خود را انجام دهید، مسائل را حل کنید، در کار موفق باشید و ارتباطات حرفه‌ای خود را به خوبی مدیریت کنید. توسعه مهارت های زندگی مستلزم تعهد به یادگیری مداوم و بهبود خود است. اکثر کارفرمایان به دنبال کاندیداهایی هستند که بتوانند بر هر مانعی که ممکن است در محل کار خود با آن مواجه شوند غلبه کنند. داشتن مهارت های زندگی به تصمیم گیری، برقراری ارتباط موثر، رسیدگی به نگرانی ها و مدیریت کارآمد زمان کمک می کند. این مهارت ها به ویژه برای پیشرفت به سمت نقش های رهبری مهم هستند.

مطالب مرتبط: مهارت های زندگی چیست؟ مثال ها و نحوه بهبود آنها

نمونه هایی از مهم ترین مهارت های زندگی که می توانید در محل کار استفاده کنید

شما ممکن است به طور منظم از مهارت های زندگی در زندگی شخصی خود استفاده کنید. تمرین این مهارت ها می تواند به شما در مدیریت مسئولیت های روزانه کمک کند. در اینجا لیستی از مهارت های زندگی وجود دارد که می توانید در محل کار خود اعمال کنید:

ارتباط

مهارت های ارتباطی به شما کمک می کند تا اطلاعات خود را مبادله کنید، به صورت مشارکتی کار کنید و با همکاران ارتباط برقرار کنید. آنها تقریباً در هر زمینه حرفه ای مهم هستند. توانایی برقراری ارتباط از طریق کانال های مختلف به ویژه با پیشرفت فناوری های دیجیتال مهم است. برقراری ارتباط مؤثر ممکن است نیازمند دانش آداب معاشرت تلفنی و آنلاین و نحوه رفتار در جلسات حضوری باشد. این شامل گوش دادن فعال، صحبت در جمع، ارتباط کلامی، غیر کلامی و نوشتاری است . مدیران استخدام به نفع نامزدهایی هستند که دارای مهارت های ارتباطی عالی هستند.

مطالب مرتبط: ۱۳ گام برای موفقیت در زندگی: نکات و توصیه ها

کار گروهی

کار تیمی توانایی درک نقش خود در یک تیم و کار موثر با همکارانتان است. همکاری موثر برای افزایش بهره وری مهم است. روابط مثبت با همکارانتان ممکن است عملکرد شما را افزایش دهد و در نتیجه روحیه، رضایت شغلی و کارایی شما را افزایش دهد. مهارت های همکاری به پویایی بیشتر محیط کار کمک می کند. آنها همچنین قابلیت استخدام شما را در سازمان هایی افزایش می دهند که از شما می خواهند برای دستیابی به اهدافشان با یک تیم همکاری نزدیک داشته باشید. کار گروهی مؤثر اغلب عملکرد کلی سازمان را بهبود می بخشد.

تفکر انتقادی

تفکر انتقادی به شما امکان می دهد منطقی و بدون تعصب فکر کنید. این به شما کمک می کند تا درک خود را توسعه دهید، سؤالات درست بپرسید و چندین گزینه را با هم مقایسه کنید، و توانایی شما را برای حل مشکلاتی که ممکن است در حین انجام وظایف خود با آن مواجه شوید، بهبود بخشد. تفکر انتقادی ممکن است شامل طوفان فکری و ارائه راهکارهای ایده آل کوتاه مدت و بلند مدت به مشتریان، همکاران و مدیران باشد. ایجاد راه حل های خلاقانه برای غلبه بر چالش ها به نفع همه افراد در محل کار است.

مطالب مرتبط: اهمیت مهارت های نرم در محیط کار

سازمان

سازمان به چیزی بیش از حفظ محیطی عاری از بهم ریختگی اشاره دارد. نگه داشتن اشیاء فیزیکی و مجازی در نظم عملکردی یکی از مهم ترین مهارت های زندگی است که می توانید در محل کار خود تمرین کنید. چه از یک برنامه ریز برای نگهداری سوابق تعهدات کاری روزانه خود استفاده کنید یا سیستمی برای بایگانی ایمیل های مربوطه بسازید، سازماندهی عادتی است که می تواند برای زندگی حرفه ای شما مفید باشد.

سازمان می تواند به شما کمک کند تا بارها را کاهش دهید، پروژه ها را طبق برنامه به پایان برسانید و کارهای روزمره خود را بدون مشکل کامل کنید. در نتیجه، این یکی از مهم ترین توانایی هایی است که یک کارفرمای بالقوه در یک نامزد به دنبال آن است. شما می توانید توانایی های سازمانی خود را با نظم، تمرکز و اراده توسعه دهید.

مطالب مرتبط: نمونه هایی از مهارت های حرفه ای چیست؟

مدیریت زمان

تمرکز بر وظایف خود و اولویت بندی پروژه ها به مهارت های مدیریت زمان استثنایی نیاز دارد. مدیریت ضرب‌الاجل‌ها، برنامه‌ریزی جلسات و قرارهای ملاقات مهم و انجام وظایف روزمره نیازمند توجه و توانایی کار در یک بازه زمانی است. استفاده از برنامه ریز یا دستور کار برای پروژه های خود ممکن است به شما کمک کند مسئولیت های خود را به راحتی انجام دهید.

مهارت های تکنولوژیکی

بسیاری از مشاغل نیاز به سواد دیجیتال و مهارت در فناوری دارند. کارفرمایان ممکن است از شما بخواهند که از برنامه های رایانه ای مانند صفحات گسترده یا پردازشگرهای کلمه استفاده کنید، شبکه ها و سیستم های ذخیره سازی داده بسازید یا داده ها را به اشتراک بگذارید و بازیابی کنید. از آنجایی که بیشتر محیط های کاری از فناوری مدرن استفاده می کنند، تخصص در دستگاه های رایج مانند رایانه، چاپگر و تلفن های هوشمند می تواند کار شما را آسان تر کند. همچنین داشتن دانش کاری از محصولات نرم افزاری رایج در زمینه کاری شما مفید است. به عنوان مثال، اگر می خواهید به عنوان یک تحلیلگر تجاری کار کنید ، دانش ابزارهای داده کاوی ممکن است مهم باشد.

مطالب مرتبط: مهارت های کلیدی استخدام برای موفقیت در محیط کار

رهبری

کارفرمایان اغلب رهبری را به عنوان یک مهارت مهم اشتغال پذیری در نظر می گیرند. این انگیزه برای انجام اقدامات پیشگیرانه و سازگاری با شرایط در حال تغییر است. رهبران اغلب بر همکاران خود تأثیر می گذارند. پذیرش مالکیت، تصمیم گیری و اجرای سیاست ها می تواند پتانسیل رهبری شما را ایجاد کند. یافتن یا ایجاد فرصت ها در محل کار و شناسایی نیازهای مشتریان بدون کمک می تواند ابتکار عمل شما را نشان دهد. مهارت های رهبری می تواند به شما در درک اهداف سازمان و توسعه اقدامات استراتژیک مناسب برای تحقق آنها کمک کند.

تطبیق پذیری

سازگاری توانایی سازگاری با شرایط در حال تغییر در محیط اطراف شما است. در محل کار، انعطاف پذیر بودن شما را قادر می سازد تا به مفاهیم، ​​تکالیف، استانداردها، پیشرفت ها، تاکتیک ها و رویه های جدید به سرعت و به راحتی واکنش نشان دهید. هنگام مدیریت پروژه ها، تدوین استراتژی ها یا تلاش برای رسیدن به اهداف، سازگاری بسیار مهم است. سازگاری همچنین نشان دهنده تمایل به تلاش برای رویکردهای جدید و کسب مهارت های جدید است.

چگونه مهارت های زندگی خود را بهبود بخشید

در اینجا سه ​​نکته وجود دارد که به شما در بهبود مهارت های مهم زندگی کمک می کند:

۱. برای رشد توانایی های خود به یادگیری ادامه دهید

تمایل به یادگیری برای گسترش و بهبود توانایی های زندگی شما ضروری است. این شما را قادر می سازد تا به راحتی با چالش ها کنار بیایید، مشکلات را حل کنید و شایستگی های خود را توسعه دهید. شما می توانید با خواندن کتاب، شرکت در کلاس های آنلاین و گفتگو با همسالان و همکاران خود مهارت های جدیدی بیاموزید. آموزش خود به رشد شخصی و حرفه ای شما کمک می کند.

۲. خودآگاهی خود را بسازید

بهبود خودآگاهی ممکن است به شما در رفع هر گونه ضعف و موفقیت در کار کمک کند. درک نقاط قوت و محدودیت های خود به رشد شخصی شما کمک می کند. برای بهبود خودآگاهی خود، درخواست ارزیابی صادقانه از عملکرد خود کنید، انتقاد سازنده را بپذیرید و بر اساس آن عمل کنید و زمینه هایی را که نیاز به بهبود دارند شناسایی کنید. به طور مداوم به دنبال راه هایی برای ارتقاء مجموعه مهارت های خود برای بهبود عملکرد و بهره وری خود در محل کار باشید.

۳. منابع مفید را بیابید و اهداف تعیین کنید

می‌توانید تکنیک‌هایی را برای تقویت مهارت‌های قابل انتقالی که می‌خواهید روی آنها تمرکز کنید، از منابع مختلف، از جمله کتاب‌ها، سمینارها و دوره‌های آنلاین کسب کنید. در حالی که برخی هزینه دارند، بسیاری از آنها رایگان هستند و شما می توانید در هر زمان به آنها دسترسی داشته باشید. ممکن است بخواهید از چند منبع مختلف استفاده کنید تا کشف کنید کدام رویکرد به بهترین وجه با سبک یادگیری شما سازگار است. با بررسی دقیق ارزیابی های کاری خود یا جستجوی توصیه های مفید از افراد قابل اعتماد مانند مربیان، دوستان مورد اعتماد و هم تیمی های خود، اهداف یادگیری دقیق و قابل اندازه گیری را تعیین کنید.

چگونه مهارت های زندگی در محل کار برای شما مفید است

در اینجا چند راه وجود دارد که تمرین مهارت های زندگی ممکن است به شغل شما کمک کند:

  • حفظ نگرش مثبت: شما می توانید با تمرین مهارت های زندگی، از شکست ها رهایی یافته و آنها را به عنوان فرصت هایی برای یادگیری در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند مثبت بمانید، کارهای سخت را انجام دهید و در کار استقامت کنید.

  • ایجاد اعتقادات و پاسخگو ماندن: تمرین مهارت هایی مانند رهبری می تواند به شما قدرت دهد تا مسئولیت تصمیمات خود را بپذیرید. دیدگاه‌های جدید را ترویج می‌کند، اعتماد به نفس شما را بهبود می‌بخشد و به شما کمک می‌کند تا نسبت به اعمالتان اعتقاد داشته باشید.

  • بهبود انعطاف پذیری: مهارت های زندگی به شما این امکان را می دهد که سختی ها را تحمل کرده و بر آنها غلبه کنید و شما را انعطاف پذیرتر می کند. آنها به شما کمک می کنند تا خود را با تغییرات در محل کار سازگار کنید و مطابق با آن پاسخ دهید.

چگونه مهم ترین مهارت های زندگی خود را برجسته کنید

در زیر دو روش وجود دارد که می توانید مهارت های زندگی خود را در طول فرآیند استخدام برجسته کنید:

در رزومه و نامه شما

فهرست مشاغل را به دقت بخوانید تا ببینید آیا مهارت های کلیدی با شما مطابقت دارند یا خیر. می توانید از کلمات کلیدی به عنوان توصیف کننده در رزومه خود برای نشان دادن این توانایی ها استفاده کنید. در بخش سابقه کاری، به طور خلاصه در مورد مهارت های زندگی که در نقش های قبلی خود استفاده کرده اید صحبت کنید. همچنین می توانید آنها را در بخش مهارت ها فهرست کنید. ذکر چند مهارت کلیدی در پوشش نامه می تواند به استخدام کننده کمک کند تا شایستگی شما را به عنوان یک نامزد تشخیص دهد. اطمینان حاصل کنید که توانایی هایی که ذکر می کنید در مورد شغلی که برای آن درخواست می کنید اعمال می شود و با اهداف و ارزش های شرکت مرتبط است.

در مصاحبه شما

به اشتراک گذاشتن حکایات مرتبط از تجربیات حرفه ای خود ساده ترین راه برای نشان دادن مهارت های ضروری شما به مصاحبه کننده است. هنگام ارائه مثال، از تکنیک STAR استفاده کنید. این امر مستلزم توصیف سناریو، تشریح وظیفه، توضیح اقداماتی است که انجام داده‌اید و توصیف نتایجی که آنها تولید کرده‌اند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *