بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۷ نوع مواد بازاریابی چاپی و نحوه استفاده از آنها

بهترین مواد بازاریابی چاپی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در بازار جهانی امروز، کسب‌وکارهای موفق می‌دانند که چگونه از برند، محصولات یا خدمات خود آگاهی ایجاد کنند. مواد چاپی موثر می تواند به مشتریان بالقوه کمک کند تا با طرح های رنگی، آرم ها یا عبارات، شرکت ها یا محصولات خاص ارتباط برقرار کنند. در این مقاله از ایوسی، مواد بازاریابی چاپی چیست، چگونه می توانید از آنها برای ارتقاء آگاهی یا فروش استفاده کنید و ۱۷ نوع محبوب از مواد چاپی را بررسی می کنیم.

مطالب مرتبط: تبلیغات چاپی چیست؟

مواد بازاریابی چاپی چیست؟

مواد بازاریابی چاپی که به عنوان وثیقه بازاریابی نیز شناخته می شود، مواردی هستند که کسب و کار شما را تبلیغ می کنند، شناخت برند را افزایش می دهند و به مشتریان فعلی یا بالقوه یادآوری می کنند که با شرکت شما تماس بگیرند و از خدمات شما استفاده کنند. آنها مواد ملموس مرتبط با کسب و کار شما هستند که مصرف کنندگان می توانند آن ها را ببینند، بخوانند و از آن ها استفاده کنند، مانند بیلبوردها، گواهی نامه ها، علائم، لیوان های قهوه و تی شرت.

مزایای مواد بازاریابی چاپی

شرکت، برند یا محصول شما ممکن است از استفاده از مواد بازاریابی چاپی برای دستیابی به موارد زیر بهره مند شود:

شناخت برند را افزایش دهید:

می توانید از مواد بازاریابی چاپی برای ارائه رنگ ها، آرم ها و طرح های برند خود در قالب های مختلف برای توزیع یا نمایش استفاده کنید. این به افراد کمک می‌کند تا شرکت و محصولات شما را هر زمان که آن رنگ‌ها یا طرح‌ها را می‌بینند، تشخیص دهند و به خاطر بسپارند.

به مخاطبان گسترده‌تر دسترسی پیدا کنید:

بسیاری از انواع مطالب بازاریابی چاپی را می‌توان با دست بین افراد ارسال کرد، روی میزها گذاشت، در پنجره‌ها و تابلوهای اعلامیه نمایش داد یا از طریق ایمیل ارسال کرد. با یک سرمایه گذاری کوچک، می توانید کسب و کار خود را به مخاطبان بیشتری نسبت به سایر اشکال تبلیغاتی معرفی کنید.

جلب توجه کنید:

دادن یک آیتم فیزیکی به مشتری یا ارباب رجوع که اطلاعات کسب و کار شما را نمایش می دهد، منبعی را برای آنها فراهم می کند که به راحتی در دسترس است. چه یک کارت ویزیت، یک خودکار یا فنجان قهوه، تشخیص نام را به راحتی در دسترس قرار می دهد. این باعث صرفه جویی در زمان و تلاش مشتری برای جستجوی آنلاین می شود، به خصوص اگر نام، مکان یا خدمات شرکت شما را فراموش کرده باشند.

اطلاعات بصری ارائه دهید:

برخی از مشتریان ترجیح می‌دهند آنچه را که شما ارائه می‌دهید «ببینند» بنابراین مطالب بازاریابی چاپی ملموس که شامل عکس یا تصویر است می‌تواند مفید باشد. هنگامی که توجه آنها را با عناوین و تصاویر واضح به خود جلب کردید، ممکن است به احتمال زیاد توضیحات و پیشنهادهای فروش را در جای دیگری در بروشورها یا آگهی ها بخوانند.

پیشنهادات ویژه را تبلیغ کنید:

می توانید از مواد چاپی برای تبلیغ تخفیف های ویژه یا سایر پیشنهادهایی که ممکن است مشتریان جدیدی را جذب کنند استفاده کنید. این مواد می تواند شامل کوپن ها یا کدهای تخفیف باشد که مشتریان بالقوه ممکن است به صورت حضوری یا آنلاین از آنها استفاده کنند.

افزایش فروش داشته باشید:

علاوه بر تبلیغات برای کسب و کارتان، مواد چاپی معمولاً شامل شماره تلفن، آدرس فیزیکی و دیجیتالی و سایر اطلاعات است. این مواد می توانند به شما کمک کنند تا محصولات را به نمایش بگذارید و توضیحات مفصلی ارائه دهید که به مشتریان بالقوه در انتخاب شرکت شما کمک می کند. این می تواند منجر به افزایش فروش، فرصت های تجاری و وفاداری مشتری شود.

انواع مواد بازاریابی چاپی

اینها برخی از انواع محبوب مواد بازاریابی چاپی هستند:

۱. بیلبورد

بیلبوردها علیرغم اندازه شان، بازاریابی چاپی محسوب می شوند زیرا بر متن و تصاویر متکی هستند. آنها می توانند در موقعیت های مناسب بسیار موثر باشند. می‌توانید با قرار دادن آگهی خود در منطقه‌ای پربازدید که مشتریان در جمعیت شما طراحی خلاقانه آن را ببینند، مزیت را افزایش دهید. استفاده از یک سری بیلبورد که فاصله تا مکان شما را با نزدیک شدن رانندگان به آن یادداشت می‌کند، می‌تواند انتظار ایجاد کند و احتمال بازدید از کسب‌وکار شما را افزایش دهد.

مطالب مرتبط: رسانه های سنتی در مقابل رسانه های دیجیتال در بازاریابی

۲. بروشورها

بروشورها اسنادی هستند که محصول یا شرکت شما را توضیح می دهند. آنها معمولاً دارای متن، تصاویر و عناصر طراحی مختلف هستند تا ضمن ارائه اطلاعات تبلیغاتی دقیق، ظاهری منسجم ارائه دهند. بروشورها که گاهی اوقات به آنها “کارت های قفسه ای” گفته می شود، معمولاً به نصف یا یک سوم تا می شوند که به آن ها سه تا می گویند و نمایش آنها را در مناطق پذیرایی یا مراکز تجاری آسان می کند. شما همچنین می توانید بروشورها را پست کنید، آنها را در سفارشات بسته بندی شده قرار دهید یا آنها را در جلسات یا نمایشگاه های تجاری تحویل دهید.

مطالب مرتبط: ۲۰ نمونه از دارایی های بازاریابی

۳. کارت ویزیت

کارت‌های ویزیت کارت‌های کوچکی هستند که در یک طرف لوگو، برچسب و وب‌سایت شرکت شما همراه با نام، موقعیت و اطلاعات تماس شما چاپ می‌شوند. آنها معمولاً به اندازه کافی کوچک هستند تا در جیب یا کیف پول برای دسترسی آسان حمل شوند. از آنجایی که کارت‌ها کوچک، بادوام و حمل آسان هستند، برای توزیع در نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها یا برخوردهای اتفاقی با مردم ایده‌آل هستند. کارت ها به راحتی قابل ذخیره و ارجاع هستند، بنابراین مشتریان می توانند در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر در مورد شرکت یا محصولات شما، اطلاعات تماس شما را در دسترس داشته باشند. آنها همچنین می توانند به راحتی به عنوان آهنربا، کارت وفاداری، کارت هدیه یا کارت قرار تغییر داده شوند.

مطالب مرتبط: ۲۲ نکته برای ایجاد کارت ویزیت موثر

۴. کاتالوگ

کاتالوگ یک کتابچه چاپی و جذاب است که محصولاتی را که شرکت شما ارائه می دهد فهرست می کند. آنها حاوی اطلاعات دقیق تری نسبت به بروشور یا بروشور هستند. در حالی که کاتالوگ ها حاوی بسیاری از اطلاعات مشابهی هستند که ممکن است در وب سایت خود داشته باشید، حتی اگر از رایانه یا تلفن خود دور باشید، برای مرور در دسترس هستند. می توانید آنها را به صورت رایگان در کنفرانس ها، در فروشگاه هایی که محصولات شما را ذخیره می کنند در دسترس قرار دهید یا آنها را مستقیماً برای مشتریان بالقوه پست کنید.

۵. پست مستقیم

قطعات پست مستقیم مواد چاپی هستند که شامل نام کسب و کار شما، اطلاعات مربوط به محصول شما، یک تبلیغ ویژه یا کوپن و یک فراخوان برای اقدام است. آنها می توانند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان فعلی یا بالقوه در یک منطقه جغرافیایی خاص باشند. برای استفاده مؤثر از ایمیل‌ها، مخاطب یا مکان مورد نظر خود را مشخص کنید، سپس موارد را به آدرس‌های آن مخاطب یا جامعه پست کنید. پست مستقیم راه خوبی برای به اشتراک گذاشتن معاملات یا تبلیغات ویژه است تا مشتریان بتوانند هم اکنون خرید کنند یا اطلاعات را برای بعد ذخیره کنند. به عنوان مثال، یک رستوران جدید ممکن است منوها یا کوپن هایی را برای جذب مشتری ارسال کند.

۶. آویز درب

آویزهای درب تابلوهایی چاپ شده با برش هایی هستند که روی دستگیره های درب قرار می گیرند. آنها معمولاً روی درهای مسکونی در یک محله یا جامعه قرار می گیرند تا یک محصول، خدمات، کمپین یا تبلیغات جدید را تبلیغ کنند. شرکت ها یا افراد آن ها را به جای پست مستقیم پخش می کنند یا توزیع می کنند. آویزهای درب که به گونه ای طراحی شده اند که بسیار قابل مشاهده باشند، معمولاً اطلاعات بیشتری نسبت به کارت ویزیت یا کارت پستال دارند. شما می توانید از هر دو طرف برای نمایش تصاویر و یک فراخوان واضح استفاده کنید.

۷. سربرگ و پاکت نامه

سربرگ ها و پاکت های سفارشی، مواد چاپی هستند که برند یا محصول شما را در هر ارتباط نوشتاری تبلیغ می کنند. آنها معمولاً شامل یک لوگوی تمام رنگی و جزئیات تجاری مانند نام، موقعیت و اطلاعات تماس شما هستند. یک طراحی موثر می تواند به ارتباطات شما در ایمیل مشتری کمک کند تا از دیگران متمایز شود.

مطالب مرتبط: چگونه یک سربرگ با کیفیت حرفه ای در Word بسازیم

۸. لوگوها

لوگوی شما یک نمایش گرافیکی از نام شرکت یا محصول شما است. می توان آن را با یک فونت ساده یا به عنوان تصویری که نام را در خود جای داده است چاپ کرد. یک لوگو که به خوبی طراحی شده باشد، شناخت برند را در بین مشتریان فعلی فراهم می کند. همچنین اولین برداشت مهمی را برای مشتریان بالقوه ایجاد می کند که نشان دهنده نوع یا شخصیت کسب و کار شما است. به عنوان مثال، یک لوگو با ظاهری بازیگوش ممکن است نشان دهد کسب و کار شما خلاقانه یا نسبتاً غیر رسمی است. یک لوگوی ساده و معمولی ممکن است نشان دهد که تجارت شما سنتی تر و رسمی تر است.

مطالب مرتبط: نحوه طراحی لوگو در ۱۲ مرحله

۹. خبرنامه

خبرنامه یک نشریه کوتاه است که حاوی اخبار شرکت و اطلاعات مربوط به محصول است که ممکن است برای مشتریان فعلی و بالقوه مورد علاقه باشد. این موارد متن سنگین معمولاً در رویدادها ایمیل، پست یا جزوه ارسال می‌شوند و طول آن‌ها از چند پاراگراف تا چند صفحه است. خبرنامه‌ها می‌توانند با به اشتراک گذاشتن اطلاعات دقیق‌تر محصول، ارائه بینش‌هایی در مورد کسب‌وکار و صنعت و اطلاع‌رسانی از قبل در مورد محصولات جدید یا به‌روز شده، به شما کمک کنند تا با مشتریان تعامل داشته باشید.

مطالب مرتبط: نکاتی برای طراحی خبرنامه

۱۰. آگهی های روزنامه

تبلیغات روزنامه‌ها به روزنامه‌های چاپ شده و توزیع شده برای نمایش متن و تصاویری که شرکت یا اطلاعیه شما را تبلیغ می‌کنند متکی هستند. کاهش سهم بازار روزنامه ها باعث کاهش قیمت درج آگهی در روزنامه ها شده و آنها را برای برخی از مشاغل مقرون به صرفه تر کرده است. به خاطر داشته باشید که کاهش سهام به معنای کاهش تیراژ و خوانندگان نیز هست. با این حال، با ارزیابی داده های خوانندگان، می توانید تعیین کنید که آیا روزنامه اطلاعات جمعیتی جذابی را برای محصول تبلیغ شده شما ارائه می دهد یا خیر.

مطالب مرتبط: ۴۵ ایده تبلیغات محلی و چرا بازار محلی شما اهمیت دارد

۱۱. کارت پستال

کارت پستال ها کارت های مستطیلی هستند که روی کاغذهای سنگین چاپ می شوند. آنها معمولاً با یک تصویر یا طرح جذاب در یک طرف و اطلاعاتی از جمله آدرس مشتری در سمت دیگر لمینت می شوند. آنها بزرگتر از یک کارت ویزیت هستند، اطلاعات بیشتری نسبت به یک کسب و کار دارند، اما به اندازه کافی کوچک هستند که بتوان پست کرد. همچنین می‌توانید آن‌ها را در اختیار مشتریان احتمالی قرار دهید یا آن‌ها را برای مردم در رویدادها یا فروشگاه‌ها به نمایش بگذارید. همچنین می‌توانید یک کوپن روی کارت پستال چاپ کنید که مشتریان می‌توانند برای تخفیف یا پیشنهادات ویژه از آن استفاده کنند.

۱۲. پوستر و بنر

پوسترها و بنرها نشانه های بزرگ و جذابی هستند که می توانند در مکان های خاص یا رویدادهای خاص نمایش داده شوند. آنها معمولاً شامل چند قطعه اطلاعات منتخب در مورد محصول شما هستند تا مردم بتوانند به راحتی پیام را به خاطر بسپارند. پوسترها را می توان توزیع کرد، اما اکثر آنها در مکان هایی نمایش داده می شوند که احتمالاً مورد توجه قرار می گیرند. بنرها تبلیغات خوبی در سایت هستند. هر دو روش خوبی برای تبلیغ رویدادهای خاص، محصولات جدید یا تبلیغات شما هستند. برخی از شرکت‌ها همچنین پوسترهایی ایجاد می‌کنند که شامل بخش‌های کوچکی با یک جزئیات است، مانند شماره تلفن یا کوپن، که افراد می‌توانند آن‌ها را جدا کنند تا با خود ببرند.

۱۳. اقلام تبلیغاتی

مواد بازاریابی تبلیغاتی معمولاً هدایایی مانند تی شرت، آهن ربا، خودکار، بطری آب و کارت های حمل و نقل هستند که دارای جزئیات اولیه در مورد شرکت یا محصول شما هستند. آنها می توانند اقلام نسبتاً ارزانی باشند که افراد – کارمندان یا مشتریان – در حین انجام فعالیت های روزانه معمولی می پوشند یا استفاده می کنند و به طور بالقوه برند شما را در معرض دید تعداد زیادی از مردم قرار می دهند.

می توانید نام و لوگوی شرکت خود را چاپ کنید تا برند خود را تقویت کنید و اطلاعات تماس را در آن قرار دهید تا افراد بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار شما پیدا کنند. با گذاشتن یک کالای فیزیکی نزد یک مشتری بالقوه، دفعه بعد که به محصول شما نیاز دارند، یادآوری شرکت خود را به آنها ارائه می دهید. اگر آنها از استفاده از آن لذت می برند، ممکن است باعث ایجاد حسن نیت برای شرکت شما شود.

۱۴. گواهینامه ها

توصیفات مجموعه ای از نظرات یا بررسی های مکتوب در مورد شرکت، نام تجاری یا محصولات شما از سوی مشتریان یا متخصصان صنعت چاپ شده است. آنها را می توان در بروشور چاپ کرد یا در بروشورها نشان داد. توصیفات می تواند مشتریان جدید را تشویق کند تا محصولات یا خدمات شما را امتحان کنند. مردم اغلب از نظرات یا توصیفات مشتریان فعلی استفاده می کنند تا به آنها کمک کنند تصمیم بگیرند که آیا محصول جدیدی را امتحان کنند یا خیر.

۱۵. کارت های تشکر

یک کارت تشکر که شامل یک یادداشت شخصی مختصر و کارت ویزیت شما می‌شود، می‌تواند تأثیری ماندگار در بین مشتریان یا مشتریان شما بگذارد. این به آنها اجازه می دهد بدانند که از کسب و کارشان قدردانی می کنید و برند شما را به طور مثبت ارتقا می دهد. می‌توانید از آنها برای تشکر از مشتری برای ارجاع، درخواست بازخورد یا یادآوری قرار ملاقات‌ها یا موارد ویژه به آنها استفاده کنید.

مطالب مرتبط: راهنمای یادداشت های سپاسگزاری (همراه با مثال ها و نکات)

۱۶. پنجره نمایش داده می شود

اگر موقعیت مکانی حرفه ای شما شامل پنجره های عمومی است، می توانید تبلیغات یا سایر مواد بازاریابی را در آنها قرار دهید. نمایشگرهای بازاریابی ممکن است از کاربردهای مستقیم گرفته تا شیشه پنجره یا نمایشگرهای فیزیکی پشت شیشه متفاوت باشد. یک صفحه نمایش با ترکیب خوب می تواند توجه رهگذران را به خود جلب کند و آنها را ترغیب کند که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات شما به داخل آن بیایند.

مطالب مرتبط: تجارت بصری چیست؟

۱۷. تابلوهای حیاط

تابلوهای حیاط، پیام های کوتاه یا اطلاعات محصول هستند که بر روی پلاستیک بادوام برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی چاپ می شوند. مانند پوسترها، آنها فقط شامل جزئیات اولیه هستند تا افرادی که آنها را می بینند بتوانند به راحتی اطلاعات را به خاطر بسپارند. تابلوها معمولا در مقابل یک کسب و کار، خانه یا فضای عمومی قرار می گیرند. مثال‌ها شامل تأییدیه‌های سیاسی، اعلامیه‌های مربوط به تولد یا رویدادهای خاص، دستورالعمل‌ها یا ساعات کاری یا معاملات ویژه است.

نکاتی برای استفاده موثر از مواد بازاریابی

در اینجا چند پیشنهاد برای استفاده موثر از مواد بازاریابی وجود دارد:

از آنچه که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد استفاده کنید:

ممکن است از یک ماده یا انواع مختلف استفاده کنید. تحقیق کنید که رقبای شما از چه چیزی استفاده می کنند تا به شما کمک کند تعیین کنید مشتریان شما چگونه اطلاعات را ترجیح می دهند.

مطالب خود را به روز نگه دارید:

باید به طور مرتب موارد خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید اطلاعات به روز، صحیح و همچنان مطابق با تصویر شرکت شما هستند. استفاده از مواد با جزئیات یا بصری را در نظر بگیرید که به راحتی قابل تغییر هستند. اگر مشتری را به دلیل اطلاعات نادرست از دست بدهید، بازگرداندن آنها ممکن است دشوار باشد.

بازار خود را بشناسید:

تحقیقات بازار به شما این امکان را می دهد که مشتریان بالقوه خود و آنچه به آن علاقه دارند را بهتر درک کنید تا مواد بازاریابی شما نیازها و ترجیحات آنها را برآورده کند.

نتایج خود را دنبال کنید:

انطباق یک جزء مهم مدیریت بازاریابی موثر است. نظارت بر داده‌های عملکرد برای مواد بازاریابی مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید چه چیزی خوب کار می‌کند و کجا می‌توانید پیشرفت کنید.

دلایلی برای مراقبت ایجاد کنید:

یک هدف اولیه برای هر ماده بازاریابی ایجاد یک اثر ماندگار است. ارائه یک معامله یا تبلیغات با کیفیت خدمات استثنایی به مصرف کننده دلیلی می دهد که شرکت شما را به خاطر بسپارد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

  1. من فقط اطلاعات ارزشمندی که در مقالات ارائه می شن رو دوست دارم. و فقط حاضرم وقتم رو توی چنین سایتا و وبلاگ هایی بذارم.
    و سایت شما رو هم نشانه گذاری می کنم و مرتباً اینجا رو بررسی می کنم. چون واقعا کارتون عالیه
    از عملکردتون، من مطمئن هستم که خیلی چیزهای جدید رو بعدا هم بدست می آرم.
    کارتون خیلی عالیه
    موفق باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *