بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

تجارت بصری چیست؟ تعریف، انواع و نحوه استفاده از آن

یک تاجر بصری چه کاری انجام می دهد و چگونه می شود یکی شد

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مشتریان اغلب اولین برداشت های خود را بر اساس آنچه می بینند استوار می کنند. به همین دلیل است که حوزه تجارت بصری می تواند نقش مهمی در افزایش جذابیت، فضا و تجربه مشتری در داخل یک فروشگاه داشته باشد. تجارت بصری موثر، یک محیط فیزیکی یا دیجیتالی را به بسط تصویر یک برند تبدیل می کند.

در این مقاله از ایوسی، به چیستی تجارت بصری، انواع تجارت بصری و چگونگی بهبود تجارت بصری می پردازیم.

مرتبط: کار خرده فروشی: راهنمای قطعی

تجارت بصری چیست؟

تجارت بصری عمل سازماندهی و نمایش محصولات در یک فضای خرده فروشی است. برای برجسته کردن محصولات و ویژگی های آنها، جلب توجه مشتریان، ایجاد احساس راحتی در مشتریان و ترویج فروش استفاده می شود. تجارت بصری در فروشگاه‌های خرده‌فروشی فیزیکی آغاز شد، اما شرکت‌ها اکنون از تکنیک‌های مشابه برای ویترین فروشگاه‌های دیجیتال استفاده می‌کنند.

تجارت بصری موثر از طیف وسیعی از اجزای فیزیکی برای انعکاس تصویر و زیبایی شناسی یک برند استفاده می کند، از جمله:

  • رنگ: رنگ های مختلف منعکس کننده حالات و تن های مختلف هستند. طرح رنگی را انتخاب کنید که با تصویر شرکت شما مطابقت داشته باشد.

  • نورپردازی: نورپردازی می تواند به ایجاد روحیه در فضای شما کمک کند و توجه را به محصولات یا مناطق خاصی از فروشگاه شما جلب کند.

  • فضا: چیدمان و فاصله فروشگاه شما دیکته می کند که مشتریان چگونه در فضای شما حرکت کنند، زمان بیشتری را در کجا صرف کنند و چه چیزی را ببینند.

  • صدا: صداها، مانند صداهای طبیعت محیطی یا موسیقی راک بلند، می توانند به فضای کلی فضای شما اضافه کنند.

  • بو: برخی بوها ممکن است باعث ایجاد احساسات متمایز مانند آرامش یا هیجان شوند. بوها همچنین می توانند باعث ایجاد خاطرات و تداعی های مثبت مانند بوی همیشه سبز در طول تعطیلات شوند.

  • فناوری: فناوری، مانند نمایشگرهای دیجیتال و نصب های تعاملی، می تواند تعامل مشتریان با برند شما را افزایش دهد.

انواع تجارت بصری

تجارت بصری شامل عناصر زیر است:

  • نمایشگرهای داخلی: نمایشگرهای داخلی نمایشگرهایی هستند که در داخل فروشگاه چیده شده اند که می توانند شامل محصولات و دکور باشند.

  • چیدمان فروشگاه: تجارت بصری شامل نحوه چیدمان یک فروشگاه، از جمله محل قرارگیری محصولات خاص، جریان محصولات از جلو به پشت فروشگاه، مکان های فروش و محل رختکن است.

  • مانکن ها: نوع، استایل و موقعیت مانکن ها می تواند پیام هایی را به مشتریان شما منتقل کند.

  • نمایش نقطه خرید: تابلو، دکور و ساختار فیزیکی نقاط خرید بخشی از تجارت بصری است.

  • باندلینگ: باندلینگ به نمایش محصولات با هم اشاره دارد تا به مشتریان نشان دهد چگونه ممکن است از چندین محصول استفاده کنند.

  • محیط فروشگاه: فضای آجر و ملات یا فضای دیجیتال شما می تواند لحنی مانند صدای بلند و سرگرم کننده یا آرام برای برند شما ایجاد کند.

  • نمایشگرهای پنجره: نمایشگرهای پنجره بخش مهمی از تجارت بصری است که می تواند توجه افرادی را که از فروشگاه شما عبور می کنند را به خود جلب کند که می تواند منجر به مشتریان بیشتر شود.

  • تابلوهای تبلیغاتی در فضای باز: تابلوهای فضای باز به معنای کسب و کار شما هستند و لحن فضای شما را تعیین می کنند.

  • وسایل بیرونی: وسایل بیرونی، مانند خیمه شب بازی، بنرها و سایبان ها، اولین تصور مشتری را از فروشگاه شما ارائه می دهند.

  • نمایشگرهای فصلی: نمایشگرهای فصلی می توانند کالاهای جدید را به نمایش بگذارند، خریدهای اضافی را تشویق کنند و علاقه ایجاد کنند.

  • اطلاعات محصول: مکان و نحوه ارتباط شما با جزئیات محصول، از جمله اندازه برچسب ها و نشانه ها، نوع تایپ و لحن محتوا، می تواند بر برند شرکت شما منعکس شود.

  • تصمیمات طراحی: تصمیمات طراحی، مانند کفپوش، منسوجات و سایر مواد می توانند نمایشی فیزیکی از زیبایی شناسی برند شما ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره مدیر فروشگاه خرده فروشی

چگونه تجارت بصری خود را بهبود بخشید

در اینجا ۱۰ راه برای بهبود تجارت بصری در فضای خود آورده شده است:

۱. انجام تحقیق داشته باشید

از تحقیقات بازار برای شناسایی آنچه که مخاطب هدف شما به آن پاسخ می دهد استفاده کنید. علایق، سرگرمی ها و سبک زندگی مشتری ایده آل خود را شناسایی کنید. این تحقیق را با ترکیب عناصری که با جمعیت شناسی هدف شما همخوانی دارد، در فضای خود اعمال کنید. به عنوان مثال، اگر مشتری ایده آل شما یک والدین است، تصاویری از کودکان و خانواده های خندان را در نظر بگیرید.

۲. ایمنی را در نظر بگیرید

اطمینان حاصل کنید که نمایشگرها، علائم و ساختارهایی مانند قفسه بندی ایمن و مطمئن هستند. از تمام دستورالعمل های سازنده برای نصب و نگهداری پیروی کنید و افراد حرفه ای را برای پروژه های برقی، ساختمانی و نصب پیچیده استخدام کنید.

۳. مشارکت را ارتقا دهید

استفاده از نمایشگرهای تعاملی می تواند سطح تعامل مشتریان شما با برند شما را افزایش دهد. نمایش هایی که به حساب های رسانه های اجتماعی یا وب سایت شما پیوند دارند می توانند ترافیک سایت های شما را افزایش دهند که می تواند رتبه جستجوی شما را افزایش دهد. استفاده از نمایشگرهای خلاقانه و تعاملی نیز می تواند ارجاع به فروشگاه شما را افزایش دهد زیرا افراد بیشتری با ویژگی های منحصر به فرد شما آشنا می شوند.

۴. با روندها همراه باشید

از روندهای صنعتی که می توانید در فضای خود استفاده کنید، مانند طراحی، هنر و روند مد، به روز باشید. به عنوان مثال، اگر مد تک رنگ محبوب است، می توانید رنگ های مشابه را در فروشگاه خود ترکیب کنید یا یک صفحه نمایش تک رنگ طراحی کنید.

۵. مشاور استخدام کنید

استخدام یک فروشنده حرفه ای برای ارزیابی فضای شما و ارائه توصیه هایی برای معرفی بهتر برند شما، اجرای بهترین شیوه ها، تشویق مجدد تجارت و افزایش فروش. شما می توانید تاجران را در آژانس های طراحی داخلی، مدارس مد و طراحی و از طریق وب سایت ها و نشریات صنعتی بیابید.

مرتبط: درباره مشاور کسب و کار بیاموزید

۶. از تجارت به عنوان بازاریابی استفاده کنید

تجارت بصری خود را جنبه دیگری از استراتژی بازاریابی خود در نظر بگیرید. فضای فیزیکی خود را برای جذب مشتریان بهینه کنید، بهترین ویژگی های محصولات خود را به آنها نشان دهید و فروش را به پایان برسانید. عناصر متفکرانه ای را بگنجانید که مردم به خاطر بسپارند و با دیگران به اشتراک بگذارند.

۷. آزمایش تغییرات تجاری

برای تعیین موثرترین استراتژی‌های تجاری، می‌توانید تغییرات جزئی در طرح‌بندی، طرح‌های رنگی، علائم و نمایشگرها را برای مدتی آزمایش کنید و میزان فروش، ترافیک یا سایر معیارها را مقایسه کنید تا نشان دهید کدام گزینه موفق‌تر است.

۸. فضای خود را به طور منظم ویرایش کنید

مهم است که عناصر تجاری بصری خود را متعادل نگه دارید، به این معنی که شما مقدار مناسبی از محصولات، دکورها و نمایشگرها را برای جلب توجه بدون مشتریان زیاد دارید. فروشگاه خود را اغلب اسکن کنید تا مطمئن شوید که عناصر بصری شما به جای جلب توجه از محصولات یا خدمات شما در جهت ارتقاء برند شما کار می کنند.

۹. از تم ها استفاده کنید

استفاده از تم ها را در سراسر فضای خود در نظر بگیرید تا نشان دهنده راه اندازی محصول جدید، اقلام فصلی یا تبلیغات ویژه باشد. تم‌ها می‌توانند به سادگی رنگ‌ها و یا به عمق یک خط داستانی تخیلی یا توصیف مشتری باشند. ترکیب مضامین می تواند به متمایز کردن محصولات یا ویژگی هایی که می خواهید برجسته کنید کمک کند.

۱۰. ثابت قدم باشید

برند و صدای شما باید در تمام فضاهای فیزیکی و دیجیتالی شما ثابت باشد. لحن، سبک و پیام باید از طریق فروشگاه، وب سایت و حساب های رسانه های اجتماعی شما منسجم باشد. این به تقویت آگاهی از برند در تمام کانال‌ها کمک می‌کند، به مشتریان کمک می‌کند محصولات شما را بشناسند و اعتماد بین مصرف‌کنندگان ایجاد شود.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *