بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

تبلیغات چاپی چیست؟

تبلیغات چاپی چیست؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تبلیغات چاپی روشی موثر برای افراد یا شرکت ها برای بازاریابی محصولات یا برندهای‌شان است. هنوز هم یکی از محبوب ترین اشکال تبلیغات است و تبلیغات چاپی عمدتاً در مجلات، روزنامه ها یا بروشورها ظاهر می شود. اگر شما یا شرکت‌تان می خواهید از تبلیغات چاپی استفاده کنید، مهم است که در مورد مزایای آن و انواع مختلف تبلیغات چاپی بدانید.

در این مقاله از ایوسی، به تعریف تبلیغات چاپی می پردازیم، مزایای تبلیغات چاپی و انواع مختلف آن را فهرست می کنیم و مراحل ایجاد تبلیغات چاپی را ارائه می دهیم.

تبلیغات چاپی چیست؟

تبلیغات چاپی از رسانه های چاپی مانند روزنامه ها، مجلات و بیلبوردها برای تبلیغ خدمات و جذب مشتریان بیشتر به یک تجارت استفاده می کند. این یک شکل متداول از تبلیغات است که هنگام خواندن نشریات خاص توجه مخاطب را به خود جلب می کند. هدف از تبلیغات چاپی تحت تاثیر قرار دادن خواننده برای خرید یک محصول تبلیغ شده به صورت فیزیکی در فروشگاه یا به صورت دیجیتالی در وب سایت یک شرکت است.

مزایای تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی مزایای زیادی را ارائه می دهد که می توانید از آنها استفاده کنید. این مزایا عبارتند از:

حواس پرتی کمتر

مردم اغلب اطلاعات چاپی را با دقت بیشتری نسبت به اطلاعات دیجیتال می خوانند. تبلیغات آنلاین می‌توانند حواس خواننده را پرت کنند، زیرا در حالی که خواننده روی مقاله تمرکز می‌کند، ظاهر می‌شوند. خوانندگان اغلب تبلیغات دیجیتال را می بندند زیرا در تمرکز آنها اختلال ایجاد می کند. تبلیغات چاپی حواس خواننده را پرت نمی کند زیرا آنها اغلب اشتراک مجله یا روزنامه را انتخاب می کنند. خواننده تمرکز بیشتری دارد و می تواند عمداً آگهی شما را بخواند.

انعطاف پذیری

تبلیغات چاپی به شما این امکان را می دهد که به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید، زیرا مجلات و روزنامه های مختلفی وجود دارند که ممکن است مورد توجه شما قرار بگیرند. علاوه بر این، می توانید تصمیم بگیرید که تبلیغات خود را در بخشی قرار دهید که بیشترین دید را برای هدف قرار دادن مخاطبان شما ارائه می دهد. اگر تنظیمات یا به‌روزرسانی‌های خاصی را در تبلیغات چاپی خود انجام دهید، فرآیند پیچیده‌ای را نخواهید داشت که سایر رسانه‌های تبلیغاتی، مانند رادیو و تلویزیون، شامل ضبط مجدد و عکس‌برداری مجدد قسمت‌های خاص هستند.

مطالب مرتبط: چگونه در محل کار انعطاف پذیر باشیم (با نکات و مثال ها)

طول عمر

تبلیغات رسانه های اجتماعی ممکن است فقط برای مدت کوتاهی اجرا شود و تبلیغات آنلاین شامل کلیک خوانندگان برای دیدن تبلیغ شما می شود. با این حال، تبلیغات چاپی منقضی نمی شود. تبلیغ‌کنندگانی که از رسانه‌های چاپی استفاده می‌کنند اعتبار کسب می‌کنند، زیرا به خوانندگان وفادار کمک می‌کند به یک برند خاص اعتماد کنند.

ایجاد روابط و شهرت

ناشران رسانه های چاپی محلی سخت تلاش می کنند تا با خوانندگان خود در جوامع خود ارتباط برقرار کنند. با توجه به روابط موجود، آنها یک پایگاه مشتری وفادار دارند که انتخاب می‌کنند در فروشگاه خود مشترک شوند. وقتی انتخاب می‌کنید که با یک روزنامه محلی معتبر یا سایر منابع رسانه‌های چاپی تبلیغ کنید، ممکن است به سادگی از طریق ارتباط، شهرت خوبی در جامعه ایجاد کنید.

مرتبط: مهارت های ایجاد رابطه: تعاریف و مثال ها

مقرون به صرفه

شما می توانید از روزنامه های محلی برای دستیابی به مخاطبان هدف در حد بودجه خود استفاده کنید. تبلیغات چاپی محلی گزینه های مختلفی را ارائه می دهد که می تواند بودجه شما را تامین کند. به جای اینکه بخواهید بیشترین مخاطب را جذب کنید، می توانید آگهی خود را در یک دسته روزنامه خاص قرار دهید که خوانندگان خاص بتوانند خدمات شما را ببینند و از آن بهره مند شوند.

مطالب مرتبط: ۵ نکته برای مدیریت بودجه در محل کار

سفارشی سازی

با تبلیغات چاپی، اغلب کنترل سفارشی کردن تبلیغات خود را دارید. می‌توانید رنگ‌ها، تایپوگرافی و گرافیک‌هایی را که می‌خواهید تصویری را به تصویر بکشید که برای مخاطبانتان جذاب باشد انتخاب کنید. رسانه‌های دیجیتال به دلیل پیکربندی‌های مرورگر و سیستم‌عامل‌های خاص، تمایل به سفارشی‌سازی کمتری دارند.

انواع تبلیغات چاپی

انواع مختلفی از رسانه های چاپی وجود دارد که خدمات تبلیغاتی ارائه می دهند. در زیر رایج ترین انواع رسانه های چاپی آورده شده است:

  • روزنامه ها: روزنامه ها فرصت های تبلیغات چاپی عالی را فراهم می کنند زیرا مصرف کنندگانی که روزنامه می خوانند اغلب فعال هستند. تبلیغات روزنامه شامل نشریاتی مانند روزنامه های محلی، شهری و سراسری است. اگر اهدافی برای جذب مشتریان محلی به کسب و کار خود دارید، تبلیغات در یک روزنامه محلی کوچک می تواند سازنده باشد.

  • مجلات: مجلات به شما آزادی ایجاد تبلیغاتی را می دهند که از نظر بصری برای مخاطبان جذاب باشد و برند شما را منعکس کند. می توانید انتخاب کنید که با مجلات ملی یا منطقه ای تبلیغ کنید. با این حال، مهم است که بر روی تبلیغات با مجلاتی تمرکز کنید که می توانند به مخاطبان هدف شما دسترسی پیدا کنند، زیرا بسیاری از مجلات به یک جایگاه خاص توجه می کنند.

  • پست مستقیم: برخی از تبلیغ کنندگان از پست مستقیم برای دستیابی به مخاطبان هدف کوچک استفاده می کنند. پست مستقیم معمولا شامل بروشورها، نامه ها یا آگهی هایی است که از طریق خدمات پستی ارسال می کنید. این مهم است که ابتدا در مورد افرادی که می خواهید هدف قرار دهید تحقیق کنید و لیست پستی را از یک شرکت تخصصی که می تواند نامه های شما را پست کند اجاره کنید.

  • پوسترها و بیلبوردها: بیلبوردها معمولا مصرف کنندگانی را هدف قرار می دهند که در حال رانندگی یا پیاده روی هستند. بیلبوردها و پوسترها در شهرها، ایستگاه های قطار و فرودگاه ها رایج هستند. آنها اغلب توجه تعداد زیادی از مصرف کنندگان را که در حال سفر به محل کار یا ترک محل کار هستند به خود جلب می کنند.

نحوه ایجاد تبلیغات چاپی

برای ایجاد تبلیغات چاپی موثر که می تواند مخاطبان شما را درگیر کند و آنها را برای اقدام تحریک کند، طراحی خوب و برنامه ریزی استراتژیک حیاتی است. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد تبلیغات واضح و جذاب کمک کند:

۱. یک تیتر بسازید

عنوان یک تبلیغ اولین چیزی است که مصرف کننده می بیند و اغلب توجه خواننده را به خود جلب می کند. ایجاد عنوانی که آنها را متقاعد به ادامه خواندن آگهی کند، مهم است. تیتر معمولاً به راحتی قابل درک است و از واژگان پیچیده اجتناب می کند. اغلب کوتاه، ساده است و حس کنجکاوی را القا می کند.

۲. کپی خود را مختصر و مفید نگه دارید

بخش بعدی تبلیغات شما اغلب شامل اطلاع رسانی به خوانندگان از خدمات یا محصول شما است. سعی کنید کپی خود را حرفه ای کنید و اشکالات دستوری و املایی را بررسی کنید. برای مثال، اگر قراردادهای اشتراک ارائه می‌دهید، راه‌هایی برای اشتراک و توضیح انواع اشتراک، مکان و وب‌سایت خود ارائه دهید.

اگر نسخه شما بیش از چند جمله است، به ایجاد زیرعنوان هایی فکر کنید که می توانند اطلاعات شما را به بخش هایی تقسیم کنند تا سازماندهی شده و قابل درک باشد.

مطالب مرتبط: ۱۱ استراتژی نوشتن برای ارتباط موثر

۳. یک فراخوان برای اقدام ایجاد کنید

تبلیغات چاپی موفق نه تنها مصرف کنندگان را آگاه می کند، بلکه برای تشویق خوانندگان به ثبت نام در خبرنامه یا خرید یک محصول، فراخوانی برای اقدام ایجاد می کند. می‌توانید کوپن‌ها یا تخفیف‌هایی را به خوانندگان ارائه دهید که فواید پاسخگویی به یک آگهی را فراهم می‌کند.

مرتبط: ۵۱ نمونه فراخوان برای اقدام و چرایی کارکرد آنها 

۴. از گرافیک استفاده کنید

سعی کنید تبلیغات چاپی خود را از نظر بصری جذاب کنید تا توجه خواننده را به خود جلب کنید. مطمئن شوید که از تصاویر و گرافیک ها برای بهینه سازی پیام خود استفاده می کنید. بسیاری از خوانندگان به همان اندازه یا بیشتر از متن روی تصاویر تمرکز می کنند، بنابراین مطمئن شوید که تیم تبلیغاتی شما به همان اندازه که متن تبلیغات را انجام می دهند، گرافیک را در اولویت قرار می دهند. همچنین مطمئن شوید که تصاویر نشان دهنده برند شما و تکمیل کننده نسخه شما هستند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *