بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۲۲ نکته برای ایجاد کارت ویزیت (به علاوه اینکه چرا اهمیت دارند)

قوانین طلایی کارت ویزیت

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کارت ویزیت یکی از راه هایی است که می توانید با موفقیت یک شرکت را بازاریابی کنید و پایگاه مشتریان آن را گسترش دهید. حرفه ای ها یا صاحبان مشاغل می توانند از کارت های شخصی سازی شده خود به عنوان یک ابزار بازاریابی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات تماس مربوطه با مشتریان بالقوه و صاحبان مشاغل کوچک استفاده کنند. دانستن بیشتر در مورد استراتژی های مختلف برای استفاده در طراحی کارت ویزیت می تواند به شما در ایجاد کارتی برای حرفه یا شرکت خود کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، به این موضوع می پردازیم که چرا کارت ویزیت مهم است و ۲۲ نکته در مورد نحوه طراحی کارت ویزیت موثر، منحصر به فرد و حرفه ای ارائه می دهیم.

چرا کارت ویزیت مهم است؟

کارت ویزیت نقش مهمی در بازاریابی محصول و ایجاد شبکه با دیگران در صنعت شما دارد، به ویژه برای صاحبان مشاغل کوچک. کارت‌های ویزیت با طراحی خوب می‌توانند به یک شرکت کمک کنند تا خود را متمایز کند و اولین تأثیر مثبتی بگذارد.

به عنوان اولین روش ارتباط بین شما و مشتریان احتمالی، کارت ویزیت می تواند یک تکنیک بازاریابی باشد. قابل حمل بودن آنها همچنین می تواند به ارتقای آگاهی از برند کمک کند زیرا اشتراک گذاری آنها آسان است.

مطالب مرتبط:  در ۷ مرحله یک متخصص شبکه شوید

۱۰ نکته برای ایجاد یک کارت ویزیت موثر

در زیر ۱۰ نکته برای ساخت کارت ویزیت عالی آورده شده است:

۱. مخاطبان خود را هدف قرار دهید

اولین قانون ایجاد یک کارت ویزیت موثر این است که مخاطبان و صنعت خود را هدف قرار دهید. کارت خود را به راحتی با حرفه یا تجارت خود مرتبط کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک نجار هستید، ممکن است یک عکس مربوط به نجاری اضافه کنید تا زمینه تخصص خود را به نمایش بگذارید.

مطالب مرتبط: چگونه مخاطب هدف خود را پیدا کنید

۲. خواندن آن را آسان کنید

اطمینان حاصل کنید که فونت هایی که انتخاب می کنید ساده و خوانا هستند. انتخاب های موثر برای فونت کارت ویزیت عبارتند از Times New Roman و Arial برای نوشتار انگلیسی و فونت های رسمی سری B و یا فونت وزیر برای نوشتار فارسی. اگر اطلاعات زیادی برای نمایش دارید، مطمئن شوید که اندازه متن را به اندازه ای بزرگ نگه دارید که به راحتی خوانده شود.

۳. مهمترین اطلاعات را درج کنید

هدف از کارت ویزیت ایجاد آگاهی از کارهایی است که با مشتریان احتمالی خود انجام می دهید. فقط مهم‌ترین اطلاعاتی را که می‌تواند با مراجعه به وب‌سایت یا استفاده از اطلاعات تماس، گیرنده را راهنمایی کند تا درباره حرفه یا شرکت شما بیشتر بیاموزد، وارد کنید، مانند:

  • اسم شما

  • نام شرکت

  • عنوان شغلی

  • اطلاعات تماس (شماره تلفن، آدرس ایمیل، آدرس تماس و صفحات شبکه های اجتماعی)

مطالب مرتبط:  ۱۴ اشتباه رایج کارت ویزیت و نحوه اجتناب از آنها

۴. دستورالعمل های اولیه طراحی را دنبال کنید

کارت ویزیت شما یک قطعه از مواد چاپی است و به طور ایده آل از دستورالعمل های طراحی اولیه پیروی می کند، از جمله:

  • حداقل اندازه فونت برای خواندن آسان

  • مدل رنگ CMYK: فیروزه ای، سرخابی، زرد، مشکی

  • رزولیشن ۳۰۰ نقطه در اینچ برای بهترین بازتولید تصویر

  • کپی اصلی حداقل ۵ میلی متر از لبه تریم

رعایت این قوانین می تواند به شما در طراحی یک کارت ویزیت حرفه ای کمک کند که هم موثر و هم خاطره انگیز باشد.

مرتبط: در مورد طراحی گرافیک بیاموزید

۵- خلاق باشید

رنگ ها و عناصر طراحی را انتخاب کنید که با صنعت شما مرتبط هستند و منحصر به حرفه یا کسب و کار شما هستند. به عنوان مثال، اگر محصولات لوکس می فروشید، رنگ ها، مواد و طرح هایی را انتخاب کنید که بر کاری که شرکتی که در آن کار می کنید تاکید دارد. انتخاب روکش ها و موجودی کاغذ می تواند چیزهای زیادی در مورد محصول یا خدمات شما بگوید.

مرتبط: مهارت های خلاقیت: تعریف، نکات و مثال ها

۶. ارتباط موثر برقرار کنید

با استفاده از زبان بازار هدف خود ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال، اگر سبکی است که برند معمولاً از آن استفاده می‌کند، از لحن غیررسمی روی کارت‌های ویزیت استفاده کنید. با بیان محصول یا خدمات اصلی که شرکتی که برای آن کار می کنید ارائه می دهد، خاطره ای ماندگار از حرفه یا کسب و کار خود با آگاهی از برند موثر ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید:  ۱۰ مهارت ارتباطی برای موفقیت شغلی

۷. تصحیح کنید

یک کارت ویزیت می تواند نشان دهنده شما و شرکتی باشد که در آن کار می کنید، بنابراین مهم است که تاثیر مثبتی بر جای بگذارد. قبل از چاپ کارت ویزیت خود، خطاها و تصحیح را بررسی کنید. اشتباهاتی که باید به دنبال آنها باشید شامل اشتباهات تایپی، مسائل گرامری و اشتباهات املایی است.

مطالب مرتبط:  ۱۷ نوع مواد بازاریابی چاپی و نحوه استفاده از آنها

۸. یک چاپگر حرفه ای استخدام کنید

کارت‌های ویزیت با چاپ حرفه‌ای و با طراحی خوب می‌توانند اعتماد را القا کنند و از همان ابتدا به ایجاد یک رابطه محکم کمک کنند. با استفاده از یک چاپگر حرفه ای برای ایجاد کارت ویزیت خود، مواد با کیفیت و نتیجه مناسب را تضمین می کنید. اگر حق انتخاب دارید، مواد محکم‌تری را برای کارت‌های خود انتخاب کنید، مانند استاک کارت، پلاستیک یا چوب.

مطالب مرتبط:  ۵ نوع کاغذ کارت ویزیت و زمان استفاده از آنها

۹. جای خالی بگذارید

برخی از گیرندگان یادداشت‌هایی روی کارت‌های ویزیت یادداشت می‌کنند تا به آنها کمک کند به یاد بیاورند که چگونه کارت را دریافت کرده‌اند. استفاده موثر از فضای سفید روی کارت ویزیت می تواند به آنها کمک کند تا این کار را به راحتی انجام دهند.

اطمینان حاصل کنید که فقط اطلاعات ضروری را روی کارت خود درج کرده اید و محتوای خود را به طور مناسب ترتیب دهید تا فضای خالی زیادی برای این منظور ایجاد کنید. همچنین استفاده از فضای خالی روی کارت به جلب توجه گیرنده به اطلاعات مهم کمک می کند.

مطالب مرتبط:  ۴۵ ایده تبلیغات محلی و چرا بازار محلی شما اهمیت دارد

۱۰. از عبارت موقعیت یابی استفاده کنید

بیانیه موقعیت یابی عبارت یا شعار کوتاهی است که برند، ارزش ها و باورهای شما را تعریف می کند و می تواند شرکتی را که در آن کار می کنید از رقبای احتمالی متمایز کند. یکی از این موارد را به کارت ویزیت خود اضافه کنید.

از آنجایی که هدف از داشتن یک کارت ویزیت به یاد ماندنی و ارائه اطلاعات مربوطه است، می توانید یک بیانیه موقعیت یابی برای ایجاد یک پایه محکم با مشتریان احتمالی خود اضافه کنید.

مطالب مرتبط:  ۱۱ ایده خلاقانه برای طراحی کارت ویزیت

۱۲ نکته دیگر برای کارت ویزیت

در اینجا ۱۲ نکته اضافی وجود دارد که می تواند به تشخیص کارت ویزیت شما کمک کند و ظاهری حرفه ای به آنها بدهد:

۱. طرح‌بندی قابل دسترس را انتخاب کنید.

دسترسی به طرح کارت خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، از آنجایی که مردم در مناطق انگلیسی زبان تمایل به خواندن از چپ به راست دارند، به این فکر کنید که چگونه ممکن است روی اطلاعات کارت ویزیت شما که گیرنده ابتدا مشاهده می کند، تأثیر بگذارد.

۲. به کارت یک عملکرد بدهید.

اگر می خواهید کارت ویزیت خود را متمایز کنید، به آن عملکردی بدهید که بتواند آن را برای گیرندگانش مفید کند. کارکردهای بالقوه کارت ویزیت ممکن است شامل بسته های دانه، نگهدارنده تلفن یا درب بازکن بطری باشد.

۳. کد QR را وارد کنید.

یک کد QR به کارت ویزیت خود اضافه کنید که مشتریان را مستقیماً به صفحه وب شرکت یا فروشگاه آنلاین خود بیاورد وقتی آنها آن کد را با تلفن خود اسکن می کنند.

۴. بازخورد بخواهید.

قبل از چاپ تمام کارت‌های ویزیت خود، آن‌ها را به یک همکار یا دوست قابل اعتماد نشان دهید و از آنها نظر بخواهید.

۵. اندازه و جهت را انتخاب کنید.

در حالی که بیشتر کارت‌های ویزیت از جهت افقی استفاده می‌کنند و تقریباً به اندازه یک کارت اعتباری هستند، برخی از متخصصان ممکن است ترجیح دهند اندازه یا جهت متفاوتی را انتخاب کنند. به عنوان مثال، ممکن است طرحی در پشت کارت خود داشته باشید که در کارت ویزیت مربع یا عمودی بهتر به نظر می رسد.

۶. از جلوه های سه بعدی استفاده کنید.

اگر می خواهید خلاق باشید، از جلوه های سه بعدی روی کارت ویزیت خود استفاده کنید. یک کارت سه بعدی بینندگان را به این فکر می‌کند که به متن یا طرح‌هایی که از سطح کارت بیرون آمده‌اند نگاه می‌کنند.

۷. لوگوی خود را در نظر بگیرید.

لوگوی شرکت را در پشت کارت یا در قسمت جلویی در کنار اطلاعات تماس خود قرار دهید. لوگو را ساده نگه دارید تا بتواند مکمل کارت ویزیت شما باشد.

۸. یک فراخوان برای اقدام اضافه کنید.

در حالی که همه کارت‌های ویزیت آن‌ها را ندارند، یک فراخوان برای اقدام (CTA) می‌تواند راه خوبی برای تشویق گیرندگان کارت‌های ویزیت برای تماس با شما یا بازدید از وب‌سایت شما باشد. CTA می تواند به سادگی درخواستی برای تماس باشد یا چیزی منحصر به فرد مانند کد تخفیف یا ورودی مسابقه ارائه دهد.

۹. آن را لمسی کنید.

راه دیگر برای منحصربفردتر کردن کارت ویزیت خود، ایجاد آنها با استفاده از بافت های فیزیکی مختلف است. به عنوان مثال، می توانید کارت ها را با فونت برجسته یا لبه های برش داده شده چاپ کنید.

۱۰. اصول طراحی را درک کنید.

هنگام طراحی کارت، اصول اولیه طراحی را در نظر داشته باشید، مانند اینکه چشم گیرنده به طور طبیعی بر اساس طرح کارت به کجا می رود.

۱۱. علاقه بصری را اضافه کنید.

برای افزودن پیچیدگی به کارت خود، از فویل های برجسته، روکش براق یا ویژگی جذاب دیگر استفاده کنید.

۱۲. یک طرح ساده انتخاب کنید.

در حالی که می توانید از ساخت کارت خود لذت ببرید، مهم است که طراحی کارت را ساده نگه دارید. در نهایت، هدف کارت ویزیت کمک به مشتریان احتمالی است که با شما در تماس باشند، بنابراین شما می خواهید کارتی طراحی کنید که انجام این کار را برای آنها آسان کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *