بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

رسانه های سنتی در مقابل رسانه های دیجیتال در بازاریابی

چگونه رسانه های دیجیتال از رسانه های سنتی پیشی می گیرند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

با روش‌های مختلف تبلیغاتی موجود، شرکت‌ها گزینه‌های متعددی برای چگونگی و محل صرف بودجه بازاریابی خود دارند. در گذشته، بسیاری از کسب‌وکارها صرفاً از طریق رسانه‌های سنتی تبلیغ می‌کردند، اما اخیراً تبلیغات رسانه‌های دیجیتال به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است و مزایای بازاریابی جذابی را برای شرکت‌ها ارائه می‌دهد. در حالی که اغلب به عنوان رقابت با یکدیگر در نظر گرفته می‌شود، رسانه‌های سنتی و دیجیتال می‌توانند در عوض با یکدیگر همکاری کنند تا دسترسی و تعامل کلی شرکت را افزایش دهند.

در این مقاله از ایوسی، رسانه‌های سنتی و دیجیتال را تعریف می‌کنیم، نمونه‌هایی از هر کدام را ارائه می‌کنیم و به این موضوع می‌پردازیم که چرا هر دو نوع تبلیغات می‌توانند به کسب‌وکارها در ارتباط با مخاطبان هدف خود کمک کنند.

مرتبط: ۸ نوع کمپین بازاریابی برای تقویت کسب و کار

رسانه سنتی چیست؟

رسانه های سنتی شامل تمام رسانه هایی است که قبل از اینترنت وجود داشته اند، مانند روزنامه ها، مجلات، تلویزیون، رادیو و بیلبوردها. قبل از تبلیغات آنلاین، شرکت ها معمولا بیشتر بودجه بازاریابی خود را به رسانه های سنتی با هدف افزایش آگاهی از برند خود و جذب مشتریان جدید اختصاص می دادند. بسیاری از کسب‌وکارها همچنان برای کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات خود به رسانه‌های سنتی تکیه می‌کنند، که اگر مصرف‌کنندگان هدف آنها به طور منظم با این اشکال رسانه‌ها درگیر شوند، می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

مرتبط: انواع رسانه: مزایا و معایب هر کدام

انواع رسانه های سنتی

در اینجا برخی از انواع رایج رسانه های سنتی آورده شده است:

روزنامه ها و مجلات

در حالی که نرخ اشتراک در رسانه های چاپی در دهه گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است، این رسانه ها همچنان مزایای تبلیغاتی را برای شرکت ها فراهم می کنند. خوانندگان این نشریات اغلب آنها را بسیار معتبر می دانند و تبلیغات در آنجا می تواند به ایجاد اعتماد و مشروعیت در یک برند کمک کند. اگرچه تبلیغات در رسانه های چاپی می تواند زمان نمایش کوتاه تری با مخاطبان داشته باشد، خوانندگان عموماً در هنگام مصرف این نوع رسانه ها درگیر هستند. هنگام بررسی اینکه آیا باید از طریق رسانه های چاپی تبلیغ کنید، می تواند مفید باشد که برای تعیین اینکه آیا مخاطب با جمعیت هدف شرکت شما مطابقت دارد یا خیر، از خوانندگان و تعداد تیراژ درخواست کنید.

تلویزیون

تلویزیون و نحوه مصرف آن از زمان معرفی اینترنت به شدت تغییر کرده است. بینندگان اکنون می توانند تلویزیون را در زمان واقعی از طریق کانال های پخش، با تأخیر با دستگاه های DVR یا در دستگاه های مختلف از طریق پخش ویدیو تماشا کنند. اکثر مردم هنوز هم در خانه های خود تلویزیون تماشا می کنند، جایی که اگر تبلیغاتی بر آنها تأثیر بگذارد، به احتمال زیاد به دنبال یک برند یا محصول هستند.

هزینه‌های تبلیغات تلویزیونی بسیار متفاوت است، بنابراین شرکت‌هایی با بودجه‌های کمتر ممکن است تبلیغات را در یک کانال تخصصی، مانند شبکه‌های آشپزی یا ورزشی در نظر بگیرند، که احتمالاً در بین مخاطبان هدف آنها طنین‌انداز می‌شود.

رادیو

رادیو به عنوان یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین انواع رسانه‌های سنتی، می‌تواند راهی عالی برای شرکت‌ها برای دسترسی به گروه وسیعی از مردم باشد. مصرف کنندگان رادیو ممکن است انتخاب کنند که به ایستگاه های مورد علاقه خود در نقاط مختلف در طول روز گوش دهند، از جمله زمانی که در حال رانندگی، کار یا استراحت در خانه هستند. تبلیغات رادیویی می تواند آگاهی شنوندگان را از یک برند افزایش دهد. این نوع تبلیغات باید مختصر و خلاقانه باشد تا شنوندگان حتی پس از خاموش کردن ایستگاه پیام را به خاطر بسپارند. همچنین تولید یک آگهی رادیویی در مقایسه با آگهی تلویزیونی یا نشریات چاپی نسبتاً ارزان است.

بیلبوردها

بیلبوردها می توانند یک انتخاب تبلیغاتی قدرتمند باشند، به ویژه برای شرکت هایی که علاقه مند به تبلیغ خدمات یا محصولات خود در یک مکان جغرافیایی خاص هستند. اثربخشی تبلیغات بیلبورد تا حد زیادی به مکان آن بستگی دارد. یک تبلیغ خلاقانه روی یک بیلبورد در یک مکان مناسب می تواند بازده سرمایه گذاری مطلوبی را به همراه داشته باشد. تبلیغات بیلبورد همچنین به دلیل تعداد افرادی که با آن رانندگی می کنند، می تواند آگاهی از برند یک شرکت را افزایش دهد.

رسانه دیجیتال چیست؟

در حالی که رسانه‌های سنتی به رسانه‌هایی اطلاق می‌شوند که قبل از اینترنت وجود داشته‌اند، رسانه‌های دیجیتال شامل هر پلتفرم آنلاین از جمله ایمیل، رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و پخش ویدئو می‌شوند. تبلیغات از طریق رسانه های دیجیتال، همچنین به عنوان رسانه های جدید شناخته می شود، می تواند گزینه جذابی برای شرکت هایی با بودجه تبلیغاتی کمتر باشد زیرا این استراتژی ها مقرون به صرفه تر هستند. با استفاده از تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته، رسانه های دیجیتال به شرکت ها اجازه می دهد تا جمعیت شناسی مصرف کننده خاصی را هدف قرار دهند.

مطالب مرتبط: ۸ نوع تبلیغات دیجیتال: تعاریف و مزایا

انواع رسانه های دیجیتال

در اینجا برخی از انواع رایج رسانه های دیجیتال آورده شده است:

پست الکترونیک

بازاریابی ایمیلی می تواند یک انتخاب بازاریابی عملی باشد زیرا شرکت ها می توانند پیام های خود را مستقیماً به صندوق ورودی مشتری بالقوه ارسال کنند. با افزایش استفاده از تلفن های هوشمند، بسیاری از مردم اکنون چندین بار در روز ایمیل خود را چک می کنند. بازاریابی ایمیلی می‌تواند بر اساس فناوری و حجم ایمیل‌ها از نظر قیمت متفاوت باشد، اما این نوع بازاریابی می‌تواند بازده سرمایه‌گذاری بالایی داشته باشد، به ویژه در رشد وب‌سایت و تبدیل سرنخ. برای کسب‌وکارها مفید است که پایگاه‌های اطلاعاتی ایمیل خود را بسازند تا به بیشترین تعداد افراد دسترسی داشته باشند و نرخ کلیک و لغو اشتراک را پیگیری کنند تا تعداد مناسب ایمیل‌ها را برای ارسال به مشترکان خود تعیین کنند.

رسانه های اجتماعی

تعداد افرادی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند به طور قابل توجهی در حال افزایش است و آن را به مکانی موثر برای اجرای تکنیک های بازاریابی تبدیل می کند. در رسانه های اجتماعی، شرکت ها این شانس را دارند که در گفتگوهای مستقیم با دنبال کنندگان خود شرکت کنند. محتوای ارگانیک، که شامل هر پست نوشتاری، گرافیکی یا ویدیویی است که در رسانه های اجتماعی بدون تبلیغات پولی ایجاد می شود، این پتانسیل را دارد که به تعداد قابل توجهی از مردم دسترسی پیدا کند. شرکت ها همچنین می توانند از تبلیغات پولی برای هدف قرار دادن مخاطبان بر اساس طیف وسیعی از ویژگی ها مانند موقعیت مکانی، جنسیت، علایق یا حتی عنوان شغلی افراد استفاده کنند.

در حالی که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند یک انتخاب بازاریابی معتبر باشند، شرکت‌ها به زمان و تلاش نیاز دارند تا دنبال‌کننده‌های خود را ایجاد کنند، و حفظ حضور فعال برای به‌روز و آموزنده نگه داشتن صفحات بسیار مهم است.

سایت اینترنتی

یک وب‌سایت به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا محتوای خود را به مصرف‌کنندگان نشان دهند، و هنگامی که با یک استراتژی سئوی مؤثر همراه شود، یک وب‌سایت همچنین پتانسیل دسترسی به مخاطبان گسترده‌تری را از طریق عملکردهای جستجو دارد. سئو که مخفف عبارت “بهینه سازی موتور جستجو” است به شرکت ها کمک می کند تا رتبه وب سایت خود را در یک موتور جستجوی آنلاین بهبود بخشند. استراتژی های سئو منجر به کلیک ها و بازدیدهای بیشتر در وب سایت یک شرکت می شود که می تواند منجر به ایجاد سرنخ و افزایش درآمد شود.

چندین عنصر برای سئو وجود دارد، از جمله کلمات کلیدی، ابرداده و پیوندها. کلمات کلیدی و ابرداده صحیح شانس وب سایت را برای ظاهر شدن در بالای جستجوهای قابل اجرا افزایش می دهد، در حالی که پیوند دادن به یک وب سایت اعتبار می بخشد. مانند رسانه های اجتماعی، یک وب سایت به نگهداری مداوم و محتوای جدید نیاز دارد تا مرتبط بماند.

مطالب مرتبط: راهنما: سئو چیست؟

پخش ویدئو

تبلیغات ویدیویی می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا داستانی را برای مخاطبان خود تعریف کنند و تصاویری را ثبت کنند که می‌تواند با نشان دادن اینکه چرا باید آن محصول را بخرند، به فروش آن کمک کند. برخلاف تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات ویدئویی دیجیتال به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که ویدئوهای خود را به‌جای مخاطبان وسیع، به جمعیت‌شناسی خاص هدف قرار دهند. برای کسب‌وکارهایی که پخش تبلیغات تلویزیونی را انتخاب می‌کنند، اغلب ساده است که این ویدیوها را به صورت آنلاین نیز قرار دهند تا بیشترین دسترسی ممکن را داشته باشند.

رسانه های سنتی در مقابل رسانه های دیجیتال

اگرچه رسانه های سنتی و دیجیتال تفاوت های زیادی دارند، اما استفاده از هر دو روش تبلیغاتی برای شرکت ها برای دستیابی به مخاطبان هدف می تواند برای شرکت ها مفید باشد. بیشتر مردم انتخاب می‌کنند که انواع مختلفی از رسانه‌ها را در طول روز مصرف کنند، که باعث می‌شود یک شرکت تنوع در روش‌های تبلیغاتی خود را داشته باشد. با توزیع دلارهای بازاریابی یک شرکت در رسانه های مختلف، می تواند به سازمان ها کمک کند تا دامنه کلی خود را گسترش دهند.

در حالی که تبلیغات دیجیتال مطمئناً با سرعت قابل توجهی در حال رشد است، رسانه های سنتی هنوز این توانایی را دارند که به طور همزمان به افراد زیادی دسترسی پیدا کنند. این رسانه های سنتی اغلب دارای اعتبار در یک جامعه هستند که می تواند برای برخی از مشاغل مفید باشد. با این حال، تبلیغات در رسانه های دیجیتال به یک شرکت اجازه می دهد تا داده های کمپین را در زمان واقعی ارزیابی کند و تغییرات لازم را بلافاصله انجام دهد. این نوع تبلیغات همچنین امکان ارتباط مستقیم با مخاطب را فراهم می کند که می تواند منجر به سطوح بالاتری از تعامل و آگاهی از برند شود. تجزیه و تحلیل کامل رفتار مصرف کننده و روندها می تواند به شرکت کمک کند تا دقیقاً کدام کانال را در تلاش های بازاریابی خود بگنجاند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *