بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

یک راهنمای کامل برای کپی بازاریابی

کلیدهای نوشتن کپی بازاریابی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کسب و کارها از کپی بازاریابی برای برقراری ارتباط با مشتریان و مشتریان بالقوه استفاده می کنند. کلمات مناسب در مکان مناسب می تواند مشتریان را جذب کند و آنها را متقاعد کند که اقدام کنند. کپی بازاریابی می تواند محصولات را معرفی کند، داستانی را تعریف کند، ویژگی ها را توضیح دهد و مردم را تشویق به خرید محصولات شما کند.

در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که کپی بازاریابی چیست، چه چیزی باعث کپی موفقیت آمیز بازاریابی می شود، تفاوت های بین کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا و نحوه نوشتن کپی بازاریابی موثر می پردازیم.

بخوانید: ۱۶۳ نوع بازاریابی توصیف شده + ابهام زدایی

کپی بازاریابی چیست؟

کپی بازاریابی محتوایی است که برای تبلیغ یا فروش یک محصول یا خدمات یا ترغیب خوانندگان به انجام یک اقدام خاص نوشته شده است. کپی بازاریابی ابزار مفیدی است که به مشتریان آموزش می دهد، منابع و جزئیات اطلاعات تماس را برای کمک به کسب و کارها برای افزایش آگاهی از محصولات و خدمات خود ارائه می دهد.

انواع مختلف کپی بازاریابی عبارتند از:

  • Long-form: کپی طولانی به مقالات یا پست هایی اطلاق می شود که دارای کپی بیشتر از حد متوسط ​​هستند، معمولاً ۱۰۰۰ کلمه یا بیشتر.

  • فرم کوتاه: نسخه کوتاه شامل کپی کمتری است که معمولاً بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ کلمه است.

  • محتوای وب: نسخه وب در وب سایت های شرکت ظاهر می شود و ممکن است شامل بیوگرافی کارکنان، تاریخچه شرکت و شرح خدمات باشد. محتوای وب ممکن است شامل وبلاگ ها و مقالات مجلات آنلاین نیز باشد.

  • رسانه های اجتماعی: کپی رسانه های اجتماعی شامل پست هایی در شبکه های اجتماعی است که برای فروش یا تبلیغ یک محصول یا خدمات طراحی شده اند. این پست ها اغلب شامل لینک های مستقیم برای خرید محصولات هستند.

  • فروش: کپی فروش هر محتوای توصیفی یا تبلیغاتی است و ممکن است در تبلیغات، آگهی‌ها یا کاتالوگ محصولات ظاهر شود.

  • فنی: نسخه فنی کپی متمرکز بر ویژگی های محصول یا خدمات و پشتیبانی مشتری از طریق راهنماهای کاربر، کاغذهای سفید و پیشنهادات است.

  • روابط عمومی: کپی روابط عمومی به نسخه ای اطلاق می شود که برای رسانه های عمومی مانند بیانیه های مطبوعاتی و بیانیه های شرکت طراحی شده است.

بخوانید: ۲۰ نمونه از دارایی های بازاریابی

چه چیزی باعث کپی بازاریابی خوب می شود؟

بسیاری از عناصر کپی بازاریابی خوب و موثر را ایجاد می کنند، از جمله:

  • یک فراخوان واضح: کپی بازاریابی خوب، خوانندگان را متقاعد می کند که گام بعدی تعامل را بردارند و فوراً به تماس برای اقدام پاسخ دهند.

  • جملات و لحن آسان برای خواندن: کپی باید آسان، جذاب و متقاعدکننده باشد.

  • راه حل برای مشکلات خواننده: نسخه بازاریابی موفق با مخاطب مورد نظر صحبت می کند، به نگرانی ها، نیازها یا علایق خاص می پردازد و یک مشکل را شناسایی می کند و راه حل ارائه می دهد.

  • واکنش های احساسی: برای حفظ توجه خوانندگان، کپی بازاریابی می تواند احساسی، طنزآمیز یا تکان دهنده باشد. غافلگیر کردن خوانندگان یا ایجاد احساسات قوی می تواند به خاطره ماندن محصول و شرکت شما کمک کند.

  • شخصیت برند و شرکت: کپی بازاریابی موثر نیز مستقیماً به عناصر متمایز یک شرکت، محصول یا خدمات صحبت می کند. کپی نشان دهنده یک شرکت است و اجزایی که یک برند را منحصر به فرد می کنند باید در کپی بازاریابی به طور برجسته ظاهر شوند.

کپی بازاریابی زمانی موفق است که اهداف بهره وری و بازگشت سرمایه را برآورده کند. این را می توان با معیارهای زیر اندازه گیری کرد:

  • افزایش ترافیک وب سایت

  • تعداد کلیک ها افزایش یافته است

  • افزایش درخواست های ایمیل یا تلفن

  • افزایش تعداد مشترکین خبرنامه

  • افزایش زمان صرف شده در وب سایت

  • افزایش تعامل رسانه های اجتماعی، از جمله لایک، نظرات، اشتراک گذاری و دنبال کردن

  • نرخ تبدیل بهبود یافته یا تعداد بازدیدکنندگان وب سایت یا دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی که تبدیل به مشتریان پولی می شوند

بخوانید: بازاریابی محتوا چیست و چگونه آن را انجام دهیم

تفاوت بین کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا چیست؟

کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا از نظر هدف و دامنه متفاوت است. توابع کپی رایتینگ برای متقاعد کردن خواننده برای انجام یک اقدام خاص، مانند تماس با یک کسب و کار یا ثبت نام برای یک کنفرانس، عمل می کند. بازاریابی محتوا برای افزایش مشتریان و ترافیک وب سایت یا افزایش آگاهی از برند کار می کند.

کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا برای موفقیت نیاز به استراتژی های متفاوتی دارد. کپی‌رایتینگ مؤثر مختصر و مستقیم با فراخوان‌های شفاف است. به عنوان مثال، یک کپی رایتینگ ممکن است بگوید “در وب سایت ما بیشتر بیاموزید.” در مقابل، بازاریابی محتوا اغلب توصیفی تر و توضیحی تر است. به جای فروش چیزی به خوانندگان، بر آموزش و جذب خوانندگان تمرکز دارد. در مثال قبلی کپی‌رایتینگ، فراخوان اقدام «در وب‌سایت ما بیشتر بدانید» ممکن است به صفحه فرودی پیوند بخورد که حاوی کپی بازاریابی محتوا درباره محصولات، خدمات یا اعضای تیم است.

کپی رایتینگ اغلب در رسانه های زیر ظاهر می شود:

  • تبلیغات چاپی و تلویزیونی

  • کمپین های پست مستقیم

  • ایمیل های فروش

  • تبلیغات بنری در وب سایت ها

بازاریابی محتوا در فضاهای زیر ظاهر می شود:

مطالب مرتبط: پرسش و پاسخ: کپی رایتر چیست؟

چگونه یک کپی بازاریابی بهتر بنویسیم

چگونه یک کپی بازاریابی موثر بنویسیم

در اینجا ۲۱ نکته برای نوشتن یک نسخه بازاریابی موثر و جذاب آورده شده است.

۱. اهداف خود را مشخص کنید

قبل از نوشتن هر قطعه ای، تصمیم بگیرید که اهداف خاص خود مانند افزایش ترافیک وب سایت، دنبال کنندگان جدید رسانه های اجتماعی یا بازدیدکنندگان بیشتر در فروشگاه چیست. دانستن اهداف خود از قبل به شما این امکان را می دهد که راه حل هایی را برای آن مسائل مطرح کنید و راه حل ها را در نسخه خود ادغام کنید. از آنجایی که کپی را می توان برای بسیاری از اهداف بازاریابی استفاده کرد، می توانید نوع کپی بازاریابی را که می خواهید بنویسید – خواه یک وبلاگ یا یک تبلیغ – انتخاب کنید، زمانی که اهداف خود را بدانید.

۲. مخاطبان خود را بشناسید

مشتری ایده آل خود را شناسایی کنید و در مورد این شخصیت به طور کامل تحقیق کنید، از جمله:

  • دوست دارد و دوست ندارد

  • سبک زندگی و عادات خانوادگی

  • اهداف شغلی

  • علایق و سرگرمیها

  • نگرانی های عمده

درک اینکه برای چه کسی می نویسید می تواند توانایی شما را در ارائه خواسته ها و نیازهای خوانندگان افزایش دهد.

۳. از لحن مناسب استفاده کنید

صدا و لحن کپی بازاریابی باید ارزش ها و فرهنگ شرکتی را که کپی نشان می دهد منعکس کند. یک شرکت حقوقی بین المللی ممکن است از لحن رسمی و حرفه ای بهره مند شود، در حالی که یک فروشگاه اسکیت بورد محلی ممکن است لحن معمولی، محاوره ای و دوستانه را انتخاب کند.

۴. یک دهانه قوی اضافه کنید

یک کپی رایتر بازاریابی زمان کمی برای جلب توجه خوانندگان دارد. عناوین پررنگ و توصیفی را انتخاب کنید که به خوانندگان بگوید چه اطلاعاتی را ارائه می دهید و چرا برای آنها مهم است. همچنین می‌توانید سؤالاتی مطرح کنید، نحوه انجام کاری را شرح دهید یا یک بازتاب شخصی ارائه دهید. به مثال های زیر از عناوین/عنوان توجه کنید:

  • ۱۰ راه برای بهره وری بیشتر در محل کار

  • آیا می دانید هزینه بازنشستگی شما چقدر خواهد بود؟

  • نحوه دادن یک آدرس کلیدی

  • چرا تصمیم گرفتم کسب و کار خودم را باز کنم

۵. خواننده را در اولویت قرار دهید

با در نظر گرفتن علایق و احساسات خواننده با استفاده از جملات «شما» و «شما» به جای جملات «من» و «من» بنویسید. به عنوان مثال، به جای نوشتن «فکر می‌کنم مشتریان من برای فروش آماده هستند»، «نمی‌خواهید فروش محصولات مورد علاقه‌تان را در این آخر هفته از دست بدهید» را امتحان کنید .

۶. یک مشکل را حل کنید

هنگامی که مخاطبان هدف خود را بشناسید، می توانید تعیین کنید که چه محصولات یا خدماتی را ارائه می دهید که می تواند به رفع نیاز خاصی برای آن مخاطب کمک کند. برای مثال، یک کسب و کار نظافت سگ ممکن است حرفه‌ای‌های پرمشغله را با خدمات موبایلی که کپی‌های تبلیغاتی را تبلیغ می‌کنند، هدف قرار دهد، مانند “برای کوتاه کردن موی فیدو خیلی شلوغ است؟ ما به سراغ شما می‌آییم!”

۷. محتوای خود را منحصر به فرد کنید

با به اشتراک گذاشتن بخش کوچکی از محتوا و ارائه فرصتی بیشتر به خوانندگان از طریق یک فراخوان قوی، مانند اشتراک در یک خبرنامه یا ارائه یک شماره تلفن یا آدرس ایمیل، احساس انحصاری بودن را ایجاد کنید. فقط خوانندگانی که این مرحله را انجام می دهند محتوای اضافی یا معاملات انحصاری دریافت می کنند.

۸. توسل به احساسات

استفاده از زبان احساسی قوی می تواند علاقه و تعامل خواننده را افزایش دهد. به عنوان مثال، تبلیغات تعطیلات برای فروشگاه های مواد غذایی اغلب به احساسات دور هم جمع شدن با خانواده و خاطره سازی جذاب است.

نسخه ای را در نظر بگیرید که برخی از این احساسات را برمی انگیزد:

  • شوکه شدن

  • تعجب

  • شادی

  • راحتی

  • خشم

۹. خوانندگان را بخندانید

خنداندن خوانندگان می تواند به آنها کمک کند تا برند شما را به خاطر بسپارند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. کپی طنز می تواند احمقانه، تکان دهنده یا دراماتیک باشد. به عنوان مثال، کپی خود ارجاع غیرمنتظره است و ممکن است شامل یک خط در یک تبلیغ رسانه های اجتماعی باشد مانند “پیمایش را متوقف کنید! من سعی می کنم بفروشم، یعنی چیزی به شما بگویم.”

۱۰. به خواننده کمک کنید تا بفهمد

می‌توانید با استفاده از مثال‌ها و استعاره‌ها، تأثیر کپی خود را افزایش دهید، که به ایجاد تصاویر معنادار و به یاد ماندنی کمک می‌کند. به عنوان مثال، یک شرکت فناوری اطلاعات ممکن است از مثال‌های روزمره برای توصیف نحوه عملکرد نرم‌افزار امنیتی خود استفاده کند، مانند درب با ۱۰۰۰ قفل.

همچنین می توانید از قیاس ها برای کمک به توضیح مفاهیم انتزاعی استفاده کنید. یک شرکت مراقبت های بهداشتی ممکن است از یک قیاس برای توصیف بهتر نحوه عملکرد یک روش پزشکی خاص برای بیماران استفاده کند.

۱۱. شامل مزایای منحصر به فرد

برای متمایز کردن محصولات یا خدمات خود از رقبا، می توانید عوامل متمایز منحصر به فردی را که شرکت شما را متمایز می کند به اشتراک بگذارید. در اینجا چند نمونه از مزایای منحصربه‌فردی که می‌توانید در کپی بازاریابی بگنجانید آورده شده است:

  • محصولات دست ساز

  • مجوزها یا گواهینامه های خاص

  • اعمال آگاهانه از محیط زیست

  • منابع اخلاقی

  • جوایز صنعت

  • مشارکت جامعه

۱۲. یکپارچه سازی آمار

آمار می تواند به نوشته شما اعتبار بیافزاید و آن را حتی بیشتر متقاعد کند. به جای استفاده از عباراتی مانند “اکثر مردم”، استفاده از درصد یا سایر داده های عددی را در نظر بگیرید.

۱۳. جملات و پاراگراف ها را ساده کنید

ساده ترین و واضح ترین راه ها را برای برقراری ارتباط پیام خود بیابید. نوشتن خود را با این روش ساده کنید:

  • نوشتن جملات کوتاه تر و پاراگراف های کوتاه تر

  • انتخاب کلمات کوچکتر و خواننده پسندتر

  • استفاده از لیست ها یا نقاط گلوله به جای پاراگراف ها

۱۴. از کلمات خود مشتریان استفاده کنید

گنجاندن توصیفات و داستان های موفقیت در نسخه شما به خوانندگان کمک می کند تا با برند شما ارتباط برقرار کنند. دیدن افراد واقعی که نتایج واقعی را تجربه می کنند می تواند به اعتبار بخشیدن به ادعاهای بازاریابی شما کمک کند.

۱۵. نشان دهید، نگو

به جای گفتن در مورد یک ویژگی یا خدمات، سعی کنید از طریق تصویرسازی و عمل، مزایای آن را به خوانندگان نشان دهید. برای مثال، یک رستوران می تواند کپی «پیتزاهای بزرگ خوشمزه ما را امتحان کنید» را با «از ۱۸ اینچ پنیر موزارلای تازه رنده شده و ذوب شده با سس پیتزای خانگی و سبزیجات بو داده محلی لذت ببرید» جایگزین کند.

۱۶. افعال عمل را انتخاب کنید

افعال فعال را به جای افعال «بودن» انتخاب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید عبارت «این خانه راحت و به‌روز است» را با «روی کاناپه‌ای مخمل‌خواب آسوده باشید، و همه به‌روزرسانی‌های راحت را بررسی کنید» جایگزین کنید.

۱۷. شامل یک دعوت خاص و خلاقانه برای اقدام باشید

شما می توانید نرخ تبدیل و فروش خود را با گنجاندن یک فراخوان واضح در کپی بازاریابی خود بهبود بخشید. ایجاد فوریت، خوانندگان را تشویق می کند تا سریع عمل کنند. می‌توانید از عباراتی مانند «عرضه محدود موجود است» یا «پیشنهاد به زودی به پایان می‌رسد» استفاده کنید.

فراخوان ها برای اقدام بسته به مرحله ای که می خواهید خوانندگان بردارند متفاوت است و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

همچنین استفاده از فراخوان‌های خلاقانه و کاملاً مشخص که توجه خوانندگان را جلب می‌کند را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، به جای «برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید»، یک مدرسه شنا ممکن است از «در تابستان امسال با تماس با ما با ما تماس بگیرید، در کلاس‌های شنا شیرجه بزنید».

۱۸. محتوای خود را برای رسانه مناسب بهینه کنید

هرچه رتبه کپی شما در جستجوهای اینترنتی بالاتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که مشتریان بالقوه سایت شما را پیدا کنند و خرید کنند. اگر در حال نوشتن نسخه وب هستید، از تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو برای بهبود رتبه بندی جستجو برای محتوای خود استفاده کنید، از جمله:

اگر برای مطالب چاپی می نویسید، سعی کنید از عناوین جذابی استفاده کنید که خوانندگان را تشویق به توقف و خواندن کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای نهایی بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

۱۹. ویرایش و ویرایش مجدد

پیش نویس های اولیه فرصتی برای شما برای نوشتن آزادانه و کشف ایده های مختلف است. فرآیند ویرایش برای ساده‌سازی ایده‌های خوب شما در محتوای مؤثر بسیار مهم است. هنگام ویرایش، می‌توانید سازماندهی و وضوح را با موارد زیر بهبود بخشید:

  • افزودن عناصر سازمانی مانند سرفصل ها و لیست های شماره گذاری شده

  • حذف مطالب غیر ضروری

  • اجرای صحیح املا و دستور زبان

  • اطمینان از لحن ثابت

۲۰. از شخص دیگری بخواهید کپی را بخواند

در نظر بگیرید که از یک یا دو نویسنده، ویراستار یا ناظر بخواهید که نسخه شما را قبل از انتشار بخوانند تا مطمئن شوید که نوشته بدون خطا، منطقی است و پیام مورد نظر شما را منتقل می کند.

۲۱. نسخه خود را تست کنید

از دو یا سه نسخه مختلف از کپی بازاریابی خود استفاده کنید و آزمایش کنید که کدام نسخه موفق تر است. می توانید از معیارهایی مانند نرخ کلیک، فروش و تماس های تلفنی برای مقایسه اثربخشی هر نسخه از نسخه استفاده کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *