نماد سایت ایوسی

۱۳ نمونه از کانال های بازاریابی

بازاریابی چند کانالی

بازاریابی چند کانالی

وقتی کسب و کاری دارید، مهم است که به دنبال راه هایی برای افزایش مخاطب باشید. کانال های بازاریابی، به ویژه، به شما کمک می کنند تا از طریق روش های مختلف به مشتریان فعلی و بالقوه خود برسید. درک انواع مختلف کانال های بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید کدام یک را برای کسب و کار خود استفاده کنید.

در این مقاله از ایوسی، ما توضیح می‌دهیم که کانال بازاریابی چیست و ۱۳ مثال کانال بازاریابی را برای شما فهرست می‌کنیم.

مرتبط: راهنمای کامل استراتژی های بازاریابی چند کانالی

کانال بازاریابی چیست؟

کانال بازاریابی به اکوسیستم مورد نیاز برای رساندن محصولات و خدمات یک شرکت از تولید به مصرف اشاره دارد. به عبارت دیگر، کانال بازاریابی راهی برای یک شرکت برای دستیابی به مشتریان بالقوه خود است. برخلاف کانال‌های توزیع که هدفشان ارائه محصولات در مقابل مشتریان بالقوه است، کانال‌های بازاریابی به این موضوع اشاره می‌کنند که چگونه این مشتریان بالقوه را به فکر خرید چیزی که می‌فروشید، می‌اندازید. هدف کانال های بازاریابی در نهایت افزایش آگاهی از برند، آگاهی از محصول و کمک به افزایش ترافیک است. شرکت ها اغلب از کانال های بازاریابی متعدد با استراتژی های مختلف بسته به منطقه استفاده می کنند.

مرتبط: راهنمای کانال های توزیع

نمونه های کانال بازاریابی

دانستن کانال های بازاریابی مختلف می تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدامیک با شرکت شما و نیازهای آن مطابقت دارد. در حالی که برخی از کانال های بازاریابی ممکن است از ایمیل استفاده کنند، برخی دیگر ممکن است شامل وب سایت یا حضور شما در رسانه های اجتماعی باشد. در اینجا ۱۳ نمونه از کانال های بازاریابی آورده شده است:

تماس سرد

تماس سرد به برداشتن تلفن و برقراری تماس با مشتریان احتمالی اشاره دارد. به طور معمول، شما در مورد سرنخ ها تحقیق می کنید تا به شما کمک کند مشتریان بالقوه ای را که شانس بیشتری برای خرید کالا یا خدمات شما دارند، هدف قرار دهید. همچنین می توانید با یک تماس سرد شروع کنید و آن را با یک ایمیل دنبال کنید تا این مشتریان بالقوه را برای خرید یا ارتباط با کسب و کار خود ترغیب کنید.

برنامه های وفاداری

برنامه وفاداری به پیشنهاد شرکت شما از محصولات یا خدمات رایگان در ازای خریدهای مکرر مشتری اشاره دارد. این کانال بازاریابی به شما کمک می کند تا مشتریان ثابت خود را از طریق تخفیف های مختلف و کالاهای رایگان حفظ کنید. مغازه های آجر و ملات مانند کافی شاپ ها یا رستوران ها اغلب از این کانال بازاریابی استفاده می کنند.

مطالب مرتبط: ۱۰ بهترین برنامه وفاداری مشتری که کار می کنند (با مثال)

بازاریابی ایمیلی

وقتی آدرس ایمیل مشتری فعلی یا مشتری احتمالی خود را دارید، می توانید از بازاریابی ایمیلی به نفع خود استفاده کنید. بازاریابی ایمیلی نه تنها نسبتاً ارزان است، بلکه گزینه های بسیار متنوعی را نیز در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال، می‌توانید ایمیل‌هایی ارسال کنید تا افراد را تشویق کنید تا در شرکت شما ثبت نام کنند، می‌توانید یک خبرنامه ایمیلی برای اعلام فروش ارسال کنید یا می‌توانید برای ارجاع با مشتریان تماس بگیرید.

مطالب مرتبط: پرسش و پاسخ: بازاریابی ایمیلی چیست؟

ایمیل سرد

یکی از کانال های بازاریابی ایمیلی که می توانید از آن استفاده کنید، ایمیل های سرد است. با استفاده از این کانال، از طریق ایمیل با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار می کنید بدون اینکه آنها از قبل از آن مطلع شوند. شما به سادگی آدرس ایمیل یک شخص را پیدا کرده و برای او ایمیل ارسال می کنید. فریلنسرها، آژانس های بازاریابی و مشاوران ممکن است از این نوع کانال بازاریابی سود ببرند.

سایت اینترنتی

از آنجایی که کاربران معمولاً زمانی که به محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند از وب سایت شما بازدید می کنند، می توانید از این کانال بازاریابی به نفع خود استفاده کنید. هنگامی که مشتریان فعلی یا بالقوه از وب سایت شما بازدید می کنند، می توانند پاسخ سوالات خود را بیابند و دانش بیشتری در مورد شرکت شما و محصولات و خدمات مختلف کسب کنند. بنابراین، ایجاد یک وب سایت تمیز و کاربردی که به وضوح نشان دهنده برند، تجارت، محصولات و خدمات شما باشد، مهم است.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

سئو به فرآیند بهبود وب سایت شما برای افزایش دید آن در صفحات نتایج موتورهای جستجو و ترافیک این صفحات اشاره دارد. از طریق استفاده مؤثر از سئو، می‌توانید بر اساس آنچه مشتریان احتمالی شما در موتورهای جستجوی مختلف جستجو می‌کنند، ترافیک ارگانیک ایجاد کنید. همچنین می توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل و ردیابی برای نظارت بر اثربخشی استراتژی سئو خود استفاده کنید.

بازاریابی محتوا

از طریق بازاریابی محتوای مؤثر، می‌توانید هم قدرت و هم تخصص را در زمینه خود نشان دهید و در عین حال در مراحل مختلف قیف فروش به مشتریان دسترسی پیدا کنید و تا حد امکان از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. استفاده موثر شما از سئو حتی می تواند تضمین کند که محتوای همیشه سبز شما همچنان در وب سایت شما جستجو و مشاهده می شود.

مرتبط: اصول بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا چیست و چگونه آن را انجام دهیم

پست مهمان

اگر وب سایت یا وبلاگی برای شرکت خود دارید، پست مهمان را در نظر بگیرید. با استفاده از این کانال بازاریابی، شما اساساً برای سایر سایت های قابل توجه در صنعت خود می نویسید یا از نویسندگان معتبر دیگر می خواهید که یک پست برای وب سایت شما ایجاد کنند. نه تنها می توانید فرصت های پولی را به عنوان نویسنده مهمان پیدا کنید، بلکه اگر می خواهید شخصی برای شما پست مهمان بنویسد، می توانید استخدام کنید. پست مهمان به شما این فرصت را می دهد که پیوندهایی را به وب سایت خود بازگردانید و به شما کمک می کند با مخاطبان نویسنده مهمان ارتباط برقرار کنید.

ترفیع متقابل

این کانال بازاریابی به شما این فرصت را می دهد که با مخاطبان برجسته ارتباط برقرار کنید و در عین حال به مخاطبان بیشتری برای کسب و کار خود برسید. می‌توانید از این کانال به روش‌های مختلفی استفاده کنید، از جمله برگزاری رویدادی با کسب‌وکار دیگری، تجارت پست‌های مهمان یا ایجاد یک وبینار برای مخاطبان خود و دیگری برای شما.

پروفایل های اجتماعی

نمایه های رسانه های اجتماعی یا صفحات اصلی کسب و کار که برای کسب و کار خود ایجاد می کنید نیز به عنوان یک کانال بازاریابی عمل می کنند. اگر از این کانال استفاده می‌کنید، ایجاد یک نمایه زیبایی‌شناختی که محتوای منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد بسیار مهم است.

تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی

بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خدمات تبلیغاتی را ارائه می‌کنند تا به شما کمک کنند تا به مخاطبان هدفمندی دست پیدا کنید. با استفاده از این کانال بازاریابی، شما اساساً برای نمایش یک تبلیغ حمایت شده در یک پلت فرم رسانه اجتماعی هزینه می کنید. هزینه این کانال به قیمت پلتفرم و تبلیغ مورد نظر شما بستگی دارد. با این حال، اگر بتوانید با موفقیت تبلیغ را برای تبدیل به ترافیک در سایت خود دریافت کنید، ممکن است هزینه آن را ارزشمند بدانید.

بخوانید: ۱۴ روش اصولی برای افزایش اعضای کانال تلگرام را بشناسید

پخش جریانی تبلیغات

همچنین می‌توانید در پلتفرم‌های استریم تبلیغات بخرید تا محصولات و خدمات شرکت خود را به روشی دیگر بازاریابی کنید. این کانال بازاریابی به شما امکان می دهد مخاطبان را برای سرویس های پخش مختلف هدف قرار دهید و اساساً مانند تبلیغاتی عمل می کند که در تلویزیون شبکه می بینید.

تبلیغات چاپی

با تبلیغات چاپی، برای درج آگهی در روزنامه یا مجله فیزیکی هزینه پرداخت می کنید. وقتی تبلیغات چاپی به صورت استراتژیک استفاده می شود، می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید. در حالی که پیگیری تلاش‌های شما با این کانال بازاریابی می‌تواند چالش‌برانگیزتر باشد، اما اگر تبلیغات تاثیرگذاری داشته باشید که بتواند توجه خواننده را به خود جلب کند، تبلیغات چاپی ممکن است مفید باشد.

مرتبط: ۱۷ نوع مواد بازاریابی چاپی و نحوه استفاده از آنها

خروج از نسخه موبایل