نماد سایت ایوسی

اصول بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا چیست و چگونه آن را انجام دهیم

تولید محتوا

تولید محتوا

بازاریابی محتوا جزء اصلی بسیاری از استراتژی های بازاریابی موفق است. که توسط بسیاری از شرکت های بزرگ استفاده می شود، در ایجاد وفاداری مشتری موثر بوده است. بازاریابی محتوا به توسعه و حفظ برندهای جذاب کمک می کند و همچنین برای مشتریان و مخاطبین سودمند است.

در این مقاله از ایوسی، بازاریابی محتوا چیست، مزایای بازاریابی محتوا، عناصر کمپین بازاریابی محتوا و اهمیت آن برای انواع دیگر بازاریابی را بررسی می کنیم.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا تکنیکی است که توسط شرکت ها و سازمان ها برای ایجاد و به اشتراک گذاری اطلاعات ارزشمندی که مخاطب هدف را جذب و حفظ می کند، استفاده می شود. این شیوه از بازاریابی بر حصول اطمینان از اینکه مخاطب یا مشتری هدف اطلاعاتی را به دست می آورد که مفید یا ارزشمند است، تمرکز دارد. این شرکت را به عنوان یک مرجع در مورد موضوع، محصولات و خدمات ارائه شده تثبیت می کند و دید را افزایش می دهد. علاوه بر این، بین کسب و کار و مشتریانش اعتماد ایجاد می کند که منجر به افزایش وفاداری می شود. بازاریابی محتوا به چهار مرحله اساسی چرخه خرید مربوط می شود:

  1. آگاهی: مشتریان از یک مشکل یا نیاز آگاه می شوند.

  2. تحقیق: آنها تحقیقاتی را انجام می دهند یا به دنبال راه حل های ممکن برای مشکلات یا مواردی می گردند که به آنها در رفع نیاز کمک می کند.

  3. توجه: آنها بر اساس تحقیقات و اطلاعات جمع‌آوری‌شده، محصولات، گزینه‌ها و خدمات مختلف را با هم مقایسه می‌کنند تا تصمیم بگیرند که بهترین انتخاب بر اساس قیمت و ارزش کدام است.

  4. خرید: مشتریان متعهد به تصمیم گیری و تکمیل خرید می شوند.

بازاریابی محتوا به اولین مراحل فرآیند خرید می پردازد و با آموزش دادن به مشتری و دادن ابزارهایی برای تصمیم گیری آگاهانه به آنها کمک می کند. این غیر تبلیغاتی است و به طور خاص به محصول یا خدمات اشاره نمی کند. با این حال، اطلاعات ارزشمندی را برای کمک به مصرف‌کنندگان در تصمیم‌گیری آگاهانه در صنعت شما فراهم می‌کند.

مطالب مرتبط: ۱۶۳ نوع بازاریابی توصیف شده + ابهام زدایی

مزایای بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک استراتژی است که به زمان، تلاش و تحقیق نیاز دارد. با این حال، استفاده از این روش مزایایی دارد، از جمله:

مطالب مرتبط: بازاریابی چیست؟ – معرفی انواع بازاریابی

بخش هایی از کمپین بازاریابی محتوا

یک کمپین بازاریابی محتوای موثر برای هر شرکت بر اساس محصولات و خدمات ارائه شده، اهداف و مخاطبان هدف متفاوت به نظر می رسد. با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که بر روی هشت مولفه کلیدی اکثر کمپین های بازاریابی محتوا که در زیر ذکر شده است تمرکز می کنید:

یک هویت برند ثابت ایجاد کنید

از دستورالعمل های برندسازی تثبیت شده استفاده کنید تا در همه پلتفرم ها و تبلیغات سازگار باشد. شما می خواهید صدا، تصویر، پیام و محتوای برند شما ثابت و با هویت تثبیت شده شما سازگار باشد تا مخاطبان متمرکز خود را حفظ کرده و اعتبار خود را حفظ کنید. ایجاد و حفظ یک برند ثابت می تواند به مشتریان کمک کند تا شرکت شما را سریع تشخیص دهند.

اهداف را مشخص کنید

شما باید اهدافی را تعیین کنید که به شما کمک کند تعیین کنید کدام بخش از کمپین بازاریابی محتوای شما کار می کند و کجا می توانید پیشرفت کنید. سعی کنید شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را ایجاد کنید که بتواند اثربخشی استراتژی های مختلف را از نظر اعداد و داده ها اندازه گیری کند. اگر می خواهید آگاهی از برند را افزایش دهید، مشتریان جدید جذب کنید یا ترافیک آنلاین بیشتری برای وب سایت خود ایجاد کنید، در نظر بگیرید. سپس، نحوه اندازه گیری این جنبه ها را مشخص کنید.

شخصیت مشتری را تعریف کنید

شرح مشتری نمایه ای از مصرف کننده معمولی شما است و می تواند شامل اطلاعاتی مانند محدوده سنی، جنسیت، وضعیت خانواده، مکان، درآمد خانوار و سابقه تحصیلی باشد. انجام این کار به شما کمک می کند محتوای خود را متمرکز کنید. به عنوان مثال، اگر جواهرات گران قیمت می فروشید، شخصیت مشتری شما می تواند افرادی با درآمد بالای ۷۵۰۰۰ دلار در سال باشد.

تحقیق انجام دهید

برای به دست آوردن بینش در مورد نیازهای مشتری، می خواهید با استفاده از بازخورد مشتری، روندها و رفتارهای خرید تاریخی، نظرسنجی ها و حتی اطلاعات اشخاص ثالث تحقیقاتی انجام دهید. انجام این تحقیق می تواند به شما در تعیین شخصیت مشتری و اثربخشی برندتان کمک کند.

نیاز مشتری را بشناسید

اغلب به عنوان سفر مشتری یا نقشه سفر شناخته می شود، این داستان مشتری معمولی شما و نحوه تعامل آنها با برند شما است. این توانایی یک برند برای همدلی با نیازهای مشتری است و می تواند به شما کمک کند تا روی نحوه واکنش مصرف کنندگان به تجربه خرید برای بهینه سازی استراتژی بازاریابی خود تمرکز کنید.

محتوای با کیفیت ایجاد کنید

محتوای باکیفیتی تولید کنید که مشتری را آگاه کند و با ارائه اطلاعات ارزشمند در مورد راه حل های مشکلاتشان، به رفع نیازهای آنها کمک کند. ارائه این اطلاعات می تواند به شما در ایجاد اعتماد و ایجاد پایگاه مصرف کننده در جایگاه خود کمک کند.

با بازار متمرکز ارتباط برقرار کنید

فهرستی متمرکز از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر رسانه‌ها مانند رادیو، رسانه‌های چاپی یا بصری ایجاد کنید تا به شما کمک کند به بازار هدف خود برسید.

ارزیابی و تنظیم کنید

روشی را برای اندازه گیری موفقیت ابتکار بازاریابی محتوای خود ایجاد کنید و ارزیابی کنید که آیا اهداف شما برآورده شده است یا خیر. استراتژی خود را برای کمک به دستیابی یا فراتر از اهداف خود تنظیم کنید. این چرخه ای است که می توانید به طور منظم آن را ارزیابی کنید تا به شما کمک کند تا تلاش های خود را بهینه کنید.

مطالب مرتبط: چگونه وارد تبلیغات شویم: راهنمای شغلی گام به گام

اینکه چگونه بازاریابی محتوا برای سایر انواع بازاریابی مهم است

بازاریابی محتوا برای بقیه استراتژی های بازاریابی شما مفید است زیرا به جایگاه برند شما به عنوان یک مرجع پیشرو و ایجاد روابط قوی با مشتری کمک می کند. با ایجاد اعتبار و ایجاد فرهنگ اعتماد در بین مشتریان بالقوه و فعلی شما به عنوان پایه ای عمل می کند.

بازاریابی محتوا به عنوان راهی برای ارتباط با مشتریان از طریق ارتباط با درک شما از نیازهای آنها عمل می کند. آموزش دادن به مشتری برای کمک به آنها در سفر خرید، مراقبت واقعی از سفر خرید آنها را نشان می دهد و ثابت می کند که برند شما به آنها علاقه خاصی دارد.

مرتبط: ۱۱ استراتژی نوشتن برای ارتباط موثر

خروج از نسخه موبایل