بازاریابی محتوا یکی از موثرترین راهها برای جذب مخاطب و نشان دادن ارزشی است که به عنوان یک شرکت ارائه میدهید. داشتن قالب ها و موضوعات مختلف محتوا جنبه مهمی از یک برنامه بازاریابی محتوای موفق است. درک انواع مختلفی از محتوایی که می توانید ایجاد کنید به شما امکان می دهد به طور مداوم محتوای جدیدی تولید کنید تا مشتریان را علاقه مند نگه دارید.
در این مقاله از ایوسی، برخی از دستههای برتر محتوای بازاریابی را که میتوانید برای هر نوع ایجاد کرده و ایدههای محتوا را به اشتراک بگذارید، پوشش میدهیم.
محتوای بازاریابی چیست؟
محتوای بازاریابی اطلاعاتی است که یک شرکت برای ارتقای آگاهی از برند یا ایجاد مخاطب استفاده می کند. این می تواند در هر قالبی باشد، از پست های وبلاگ گرفته تا بازی های ویدیویی. کسبوکارها روی محتوای باکیفیت سرمایهگذاری میکنند تا مشتریان را جذب کنند، درآمد تبلیغاتی کسب کنند و مطبوعات یا تبلیغات برای شرکت خود ایجاد کنند.
شرکتها محتوای بازاریابی را برای سرگرم کردن یا اطلاعرسانی به مخاطبان خود منتشر میکنند و ارزشی را برای مشتریان بالقوه فراهم میکنند که میتواند آنها را به کشف محصولات یا خدمات شرکت تشویق کند. وقتی مشتریان با محتوای شرکت شما تعامل دارند، می توانند از تخصص شرکت قدردانی کنند و برند را به عنوان یک مرجع در موضوعات مختلف ببینند.
مطالب مرتبط: بازاریابی محتوا چیست؟ | ۶ دلیل برای ایجاد یک تجارت بازاریابی اطلاعاتی
مزایای استفاده از اشکال مختلف محتوا
استفاده از محتوا به عنوان یک قالب بازاریابی مزایای متعددی برای ارتباط با مشتری، برندسازی و فروش دارد. داشتن استراتژی های محتوای متنوع این مزایا را قانع کننده تر می کند. ایجاد انواع محتوا می تواند نتایج مثبت زیادی داشته باشد از جمله:
- دستیابی به جمعیت های مختلف: بخش های مختلف مخاطب از مصرف انواع مختلف محتوا لذت می برند. با تولید محتوا در قالبهای مختلف، میتوانید با جلب توجه به انواع رسانهها و محتوایی که معمولاً استفاده میکنند، به طیف وسیعتری از مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید.
- ایجاد یک شبکه محتوا: هنگامی که چندین فرم از محتوا را ایجاد می کنید، می توانید آنها را به یکدیگر پیوند دهید و شبکه ای از اطلاعات مفید و سرگرم کننده را برای مخاطبان خود ایجاد کنید تا بتوانند آنها را کشف کنند. این کار برند شما را تقویت می کند، ترافیک وب را افزایش می دهد و جامعه ای برای مخاطبان شما ایجاد می کند.
- ایجاد یک برنامه محتوای پایدار: ارائه ایدههای اصلی برای محتوا میتواند دشوار باشد، بنابراین تبدیل موضوعات موجود به انواع فرمتها یک راه ساده و مقرونبهصرفه برای افزایش خروجی محتوای شماست.
مطالب مرتبط: مبانی بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا چیست و چگونه آن را انجام دهیم
دانلود کتاب: راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرتانگیز دست پیدا کنیم؟ |
۱۶ نوع محتوا برای بازاریابی (به همراه مثال)
در اینجا برخی از انواع اصلی محتوایی که می توانید برای بازاریابی استفاده کنید، به علاوه ایده هایی برای روش های استفاده از هر قالب آورده شده است:
وبلاگ ها
وبلاگ مجموعه ای از پست های وب است که می تواند تقریباً هر موضوعی را پوشش دهد. وبلاگ ها معمولاً صدایی غیررسمی و محاوره ای دارند که ارتباط خوانندگان با نویسنده را آسان می کند. وبلاگ ها می توانند یک ابزار بازاریابی محتوا عالی باشند زیرا آنها یک شرکت را شخصیت می دهند و دیدگاه انسانی و مرتبطی را در مورد طیف وسیعی از موضوعات نشان می دهند. برخی از قالبهای وبلاگ که میتوانید برای تولید محتوای جالب استفاده کنید عبارتند از:
- نظرات محصول
- پروفایل کارمندان
- پست های مهمان
- داستان های کوتاه
- نقد کتاب
- پیش بینی ها
- داستان های موفقیت
مطالب مرتبط: استفاده از وبلاگ برای بازاریابی یک تجارت
مقالات
مقاله نوعی نوشتار است که بحث عمیقی را در مورد یک موضوع ارائه میکند، که معمولاً برای جذب مخاطبان گسترده است. می توانید مقالاتی را در وب سایت ها، مجلات، روزنامه ها و مجلات منتشر کنید. مقالاتی که به خوبی تحقیق شده اند به مشتریان در مورد موضوعی آموزش می دهند یا به آنها کمک می کنند تا درباره یک ایده از دیدگاه جدیدی فکر کنند. می توانید از مقالات برای آموزش موضوعات مرتبط با صنعت خود به مخاطبان خود استفاده کنید و مشتریان بالقوه را تشویق کنید تا مقاله را با سایر افراد علاقه مند به اشتراک بگذارند. برخی از انواع مقالاتی که بازاریابان محتوا می نویسند عبارتند از:
- اخبار
- چگونه
- فهرست ها
- راهنماها
- قطعات عقیده
- قطعات مورد علاقه انسان
- تفسیر
- مزایا و معایب
فیلم های
ویدئوها شکل بسیار جذابی از محتوای بازاریابی هستند که از تصاویر متحرک و صدا برای ایجاد مخاطب استفاده می کنند. با ساختن ویدیوها، می توانید علاقه افرادی را که به دنبال سرگرمی هستند یا می خواهند چیز جدیدی یاد بگیرند، جلب کنید. شرکتها میتوانند از ویدیوهای ویروسی، فیلمهای کوتاه و انواع دیگر ویدیوهای وب برای گسترش دامنه دسترسی خود استفاده کنند. در اینجا چند نمونه از محتوای ویدیویی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
- وبلاگ ها
- آگهی ها
- نمایش محصول ویدیویی
- فیلم های آموزشی
- مقاله های تصویری
- ویدیوهای کمدی
- فیلم های مستند
- تصاویر متحرک
- پخشهای زنده
محتوای صوتی
ساخت محتوای صوتی راهی عالی برای تعامل با مشتریانی است که از انجام چند کار لذت می برند، زیرا می توانند در حین گوش دادن به صدا، کارهای دیگری نیز انجام دهند. شرکتها محتوای صوتی تولید میکنند که مشتریانشان میتوانند در حین رانندگی یا انجام کارهای خانه به آن گوش دهند و محتوای شرکتشان را به بخشی از برنامه روزانه هر مشتری بالقوه تبدیل میکنند. فرمت های زیادی برای محتوای صوتی وجود دارد که می توانید برای ارتباط با بخش های مختلف مشتریان از آنها استفاده کنید:
- پادکست ها
- مصاحبه ها
- موسیقی
- کتاب های صوتی
- ضبط سخنرانی ها یا ارائه ها
- فعالیت های هدایت شده
دوره های آموزشی
بسیاری از مردم به دنبال دوره ها و درس های ساختاریافته آنلاین هستند. می توانید دوره هایی ایجاد کنید که به مشتریان یاد می دهد چگونه از محصولات و خدمات شما استفاده کنند یا به مخاطبان خود در مورد موضوعات مرتبط دیگر آموزش دهند. فرمت هایی که می توانید برای تولید محتوای دوره آموزشی استفاده کنید عبارتند از:
- وبینارها
- ماژول ها
- کاربرگ ها
- طرح درس
- آزمون ها
- آموزش های مجازی
- کارگاه ها
- فلش کارت ها
ایمیل ها
ایمیل ها به شما این امکان را می دهند که محتوای نوشتاری و تصویری را مستقیماً به صندوق ورودی مشتری ارسال کنید. میتوانید از ایمیلها برای ایجاد یک فید منتخب از بهروزرسانیهای جالب استفاده کنید که مشتریان را ترغیب میکند تا روی پیوندها کلیک کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر ثبتنام کنند. برخی از انواع محتوای ایمیلی که می توانید برای ارتباط با مشتریان استفاده کنید عبارتند از:
- ایمیل های خوش آمد گویی
- خبرنامه ها
- پیام های فصلی و تعطیلات
- به روز رسانی داستان برند
- ردیاب های پیشرفت
- حامیان مالی و مشارکت
- دعوتهای رویداد
وب سایت ها
بسیاری از شرکتها از وبسایت خود برای ارسال محتوا استفاده میکنند، اما خود وبسایت میتواند نوعی محتوای آموزشی یا سرگرمکننده برای مشتریان باشد. چیزی به سادگی کپی رایتینگ در صفحه اصلی شما می تواند علاقه مشتریان را جلب کند و آنها را متقاعد کند که بقیه سایت را کشف کنند. هر یک از جنبه های وب سایت شما این قابلیت را دارد که به عنوان محتوای بازاریابی برای شرکت عمل کند:
- صفحات فرود
- بازی های وب
- توضیحات محصول
- برنامه های موبایل
- ابزارک ها
- پلاگین ها
پست های رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی یکی از کانال های برتری است که مصرف کنندگان برای ارتباط با برندها و شرکت ها از آن استفاده می کنند. ایجاد پست در همه انواع رسانه های اجتماعی به دنبال کنندگان شما محتوای جالبی را در فید آنها ارائه می دهد، تعاملات را تقویت می کند و توجه افراد موجود در لیست دوستان و دنبال کنندگان آنها را جلب می کند. محتوای رسانه های اجتماعی به ویژه برای شرکت هایی مفید است که می خواهند دسترسی و قابلیت اشتراک گذاری خود را گسترش دهند. انواع محتوایی که می توانید در شبکه های اجتماعی ارسال کنید عبارتند از:
- هدایا
- تبلیغات اینفلوئنسر
- جلسات پرسش و پاسخ
- نقل قول ها
- نظرات
- چت های زنده
اینفوگرافیک
اینفوگرافیک ها برخی از بهترین راه ها برای به اشتراک گذاری مختصر اطلاعات پیچیده با مخاطبان خود در قالبی در دسترس و ساده هستند. اینفوگرافیک نمایش تصویری اطلاعات است که معمولاً در یک فایل تصویری ذخیره میشود و میتوانید آن را پست، دانلود و به اشتراک بگذارید. با قرار دادن اطلاعات شرکت در یک اینفوگرافیک، کاربران شما می توانند به شما اعتبار بدهند و هر زمان که دیگران را به اشتراک بگذارند، آنها را به شرکت شما هدایت کنند. انواع محبوب اینفوگرافیک که می توانید ایجاد کنید عبارتند از:
- فلوچارت ها
- جدول زمانی
- آمار
- مقایسه ها
- نقشه ها
- نمودار
- نمودارها
مرتبط: اینفوگرافیک چیست؟ / چگونگی ساخت و استفاده از آن را بشناسید
تصاویر
ایجاد محتوای بصری از طریق تصاویر می تواند مشتریان را در قالب های مختلف دیجیتالی و فیزیکی جذب کند. میتوانید از تصاویر اصلی برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنید یا تصاویر موجود را برای ارجاع به فرهنگ پاپ و ایجاد هویت برند تغییر دهید. ارسال تصاویر در وب سایت و رسانه های اجتماعی خود که کاربران می توانند دانلود و به اشتراک بگذارند به شما امکان می دهد ضمن سرگرم کردن یا اطلاع رسانی به مشتریان خود، آگاهی خود را نسبت به محصولات خود گسترش دهید. فقط تعدادی از انواع محتوای تصویری که می توانید برای بازاریابی برند خود ایجاد کنید عبارتند از:
- گیف
- میم
- اثر هنری
- پوسترها
- عکاسی
- کمیک
- اسکرین شات ها
ویژگی های تعاملی
مشتریان به دنبال رابط های تعاملی هستند تا بتوانند با محتوایی که مصرف می کنند درگیر شوند. افزودن ویژگیهای تعاملی به استراتژی بازاریابی محتوای شرکت شما میتواند دلیلی برای مشتریان فراهم کند تا با مواد بازاریابی شما درگیر شوند و به آنها برای مشارکتشان پاداش دهد. انواع ویژگی های تعاملی که می توانید در وب سایت، رسانه های اجتماعی و ایمیل خود ادغام کنید عبارتند از:
- انجمن ها
- نظرسنجی ها
- نظرسنجی ها
- تشکیل می دهد
- ماشین حساب ها
محتوای ایجاد شده توسط کاربر
محتوای تولید شده توسط کاربر به مواد بازاریابی اشاره دارد که مشتریان شما ایجاد می کنند. محتوای تولید شده توسط کاربر بخش مؤثری از استراتژی بازاریابی است زیرا هر فردی که مشارکت میکند انگیزهای برای به اشتراک گذاشتن کار خود دارد و شرکت شما را در این فرآیند تبلیغ میکند. همچنین باعث ایجاد اعتماد با سایر مصرف کنندگان می شود زیرا آنها دیدگاه مستقیم و بدون فیلتر را از مخاطبان فعلی شما دریافت می کنند. نمونه هایی از انواع محتوای تولید شده توسط کاربر عبارتند از:
- گواهینامه ها
- گروه های هوادار
- ورودی های مسابقه
- جوامع منبع باز
- ویکی ها
- نظرات مشتریان
پژوهش
محتوای مبتنی بر تحقیق می تواند به شما کمک کند تا در مورد تجارت و صنعت خود به مشتریان آموزش دهید. گزارشهای مبتنی بر حقایق، تحقیقات و دادههای اصلی میتوانند به مخاطبان شما نشان دهند که شرکت شما قانونی است و بینش عمیقی در مورد خدمات شما به آنها ارائه میکند. محتوای تحقیق یک ابزار بازاریابی موثر است زیرا مشتریان را قادر می سازد تا خود را آموزش دهند و دلایل قانع کننده ای برای اعتماد به شرکت شما به اشتراک می گذارند. اشکال محتوای تحقیق عبارتند از:
- مطالعات موردی
- کاغذهای سفید
- تحلیل محتوا
- خلاصه داده ها
- به روز رسانی عملکرد
کتاب های الکترونیکی
محتوای طولانی مانند کتاب های الکترونیکی می تواند به عنوان تبلیغات ظریف برای کسب و کار شما عمل کند. خرید یا دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی برای مشتریان آسان است، سپس در لپتاپ یا تبلت خود مطالعه میکنند. مشتریان به دنبال کتابهای الکترونیکی بهعنوان راهی راحت برای دسترسی به محتوا هستند، که آنها را به قالبی عالی برای ارتقای همه جنبههای خدمات شما تبدیل میکند. چه کتاب الکترونیکی خود را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات شرکت خود بنویسید و چه برای ایجاد دنبال کننده از طریق سرگرمی، باید حاوی اطلاعات گسترده ای باشد که مخاطبان شما می خواهند به خواندن آن ادامه دهند. انواع محبوب کتاب های الکترونیکی برای بازاریابی محتوا عبارتند از:
- کتاب های راهنما
- دفترچه راهنمای فنی
- رمان ها
- نکات بهبود شخصی
هاب های محتوا
در کنار ایجاد محتوای اصلی خود برای کاربران خود، می توانید هاب های محتوا را نیز به عنوان راهی برای جذب ترافیک از مخاطبان خود توسعه دهید. مراکز محتوا مجموعهای از پیوندها، مقالات، تصاویر و سایر اشکال محتوا هستند که مشتریان ممکن است به آنها علاقه مند شوند. . انواع هاب های محتوا که می توانید برای اشتراک گذاری اطلاعات استفاده کنید عبارتند از:
- کتابخانه ها
- صفحات پیوند ارجاع
- گالری عکس
- جمع بندی
- شاخص ها
- پایگاه های داده
- صفحات دسته بندی
مطالب مرتبط: مدیریت محتوا چیست؟ چگونه این کار را انجام دهیم و چرا مهم است
قالب ها
الگو یک سند از پیش ساخته شده است که کاربران می توانند آن را برای استفاده شخصی خود تغییر دهند. مردم از الگوها برای ارسال پیام در مورد موضوعات خاص، سازماندهی اطلاعات یا حتی ایجاد محتوای خود استفاده می کنند. از آنجایی که قالب ها برای مخاطبان شما بسیار مفید هستند، می توانند روشی عالی برای ایجاد یک دنبال کننده وفادار از افرادی باشند که به طور فعال محتوای شما را در زندگی و کارهای روزمره خود وارد می کنند. نمونه هایی از قالب هایی که می توانید ایجاد کنید عبارتند از:
- چک لیست ها
- پست های رسانه های اجتماعی
- برنامه
- پیام ها
- صفحات گسترده
- اسناد اداری
- تقویم ها