بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

آموزش مهارت های مدیریت: ۶ راه برای بهبود مهارت های خود

مدیریت عملیات

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مدیران جدید اغلب دارای اخلاق کاری قوی و مهارت های رهبری هستند که می تواند به تیم آنها برای برتری انگیزه کمک کند. رهبران آینده می توانند مهارت ها و دانش خود را در محل کار توسعه دهند تا به سرپرستان مراجعه کنند و شانس خود را برای دریافت ترفیع افزایش دهند. اگر می خواهید شغل خود را ارتقا دهید یا یک موقعیت رهبری را تضمین کنید، در مورد مهارت های مدیریتی ضروری که سرپرستان برای آماده کردن شما برای این نقش نیاز دارند یاد بگیرید.

در این مقاله از ایوسی، مهارت‌های مدیریتی را شرح می‌دهیم، توضیح می‌دهیم که چگونه به سمت مدیریت حرکت کنید و شش راه برای بهبود مهارت‌های مدیریتی خود از طریق آموزش و تمرین به اشتراک می‌گذاریم.

مهارت های مدیریت چیست؟

مهارت‌های مدیریتی ترکیبی از مهارت‌های سخت و مهارت‌های نرم است که متخصصان در موقعیت‌های رهبری از آن برای انجام وظایف اصلی خود با سهولت و کارآمدی استفاده می‌کنند. مهارت‌های سخت، توانایی‌های فنی هستند که می‌توانید از طریق آموزش یا آموزش یاد بگیرید و در نقش‌های خاص اعمال کنید، و مهارت‌های نرم ویژگی‌های شخصی هستند که معمولاً در هر صنعتی مفید هستند. یک مدیر کارآمد می تواند هر دو نوع مهارت را در فعالیت های منظم خود به کار گیرد تا به یک تیم کمک کند. توسعه هر دو نوع مهارت ممکن است به شما کمک کند رهبر مؤثرتری باشید و در یک موقعیت مدیریتی پیشرفت کنید.

در اینجا چند مهارت متداول برای نقش در مدیریت آمده است:

  • سخنرانی عمومی : توانایی صحبت کردن با اطمینان در مقابل یک گروه می تواند به شما کمک کند تا تیم خود را راهنمایی و پشتیبانی کنید.

  • مدیریت پروژه: مدیران اغلب مسئول پروژه‌های پیشرو هستند، بنابراین مهارت‌های مدیریت پروژه می‌تواند شما را برای ایفای این نقش آماده کند.

  • رهبری: مدیریت یک تیم به مهارت های رهبری نیاز دارد که به شما امکان می دهد در عین حال که نیازهای تیم خود را در نظر می گیرید خود را به عنوان یک رهبر تثبیت کنید.

  • حل مسئله: مدیران اغلب مسائل پیچیده را حل می کنند، به ویژه آن دسته از اعضای تیم که حل آنها به تنهایی چالش برانگیز است.

  • ارتباط: برقراری ارتباط با تیم، سرپرستان، سایر بخش ها و مشتریان یا مشتریان برای برآوردن نیازهای سازمان و ذینفعان آن ضروری است.

مرتبط: مهارت های خود مدیریتی: تعریف، مثال ها و نکات

چگونه از موقعیتی متفاوت وارد مدیریت شویم

قبل از انتقال به یک موقعیت مدیریتی، مهم است که مهارت های مدیریتی خود را توسعه دهید تا بتوانید به عنوان یک رهبر برتر باشید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که به شما نشان می دهد چگونه می توانید از آموزش مهارت های مدیریت برای تبدیل شدن به یک مدیر موثر استفاده کنید:

۱. شرح شغل را بخوانید

اگر علاقه مند به انتقال به یک موقعیت مدیریتی هستید، ممکن است خواندن شرح وظایف مدیریت برای شما مفید باشد. این می تواند به شما کمک کند تا درک کنید که چه مسئولیت هایی ممکن است در نقش و الزامات آن موقعیت، مانند آموزش، آموزش و مهارت ها باشد. بسیاری از شرکت‌ها فهرستی از شرح شغل‌ها را برای موقعیت‌های درون شرکت نگه می‌دارند، بنابراین ممکن است از فردی در تیم منابع انسانی (HR) برای دسترسی به این سند بخواهید. در غیر این صورت، می توانید جستجوهای شغلی مدیریت را به صورت آنلاین انجام دهید و توضیحات مربوط به نقش های باز را مرور کنید.

۲. گزینه های آموزشی را بررسی کنید

یکی از ضروری ترین مراحل برای تبدیل شدن به یک مدیر، پیگیری آموزش های مرتبط است. حتی اگر در موقعیت خود عملکرد خوبی داشته باشید، مهم است که مهارت هایی را توسعه دهید که می تواند به شما کمک کند دیگران را که در نقش شما کار می کنند هدایت کنید. گزینه های آموزشی زیادی وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید، از جمله دوره ها، مدرک ها و سمینارها. برخی از شرکت‌ها برنامه‌های آموزشی را برای کارمندان ارائه می‌کنند، بنابراین می‌توانید از یکی از اعضای تیم منابع انسانی بپرسید که آیا برنامه‌هایی در دسترس است. همچنین می‌توانید گزینه‌های آموزشی خودراهنما مانند کتاب، پادکست و ویدیو را بررسی کنید.

۳. رزومه خود را به روز کنید

پس از تکمیل آموزش و توسعه مهارت های جدید، حتما رزومه خود را به روز کنید. می‌توانید این شرایط را اضافه کنید تا به تیم مدیریت نشان دهید که چگونه اعتبار شما با انتظارات سازمان از یک مدیر مطابقت دارد. اگر قصد دارید در شرکتی که در حال حاضر در آن کار می کنید درخواست دهید، می توانید یک رزومه به روز ارسال کنید و ذکر کنید که از زمان شروع به کار در آنجا تغییراتی ایجاد کرده اید. شرکت‌ها معمولاً رزومه‌های کارکنان را در پرونده نگه می‌دارند، بنابراین می‌توانند رزومه اصلی شما را با نسخه به‌روز شده‌تان مقایسه کنند تا ببینند چه چیزی یاد گرفته‌اید.

مرتبط: ۶ قانون جهانی برای رزومه نویسی

۴. با مدیر خود صحبت کنید

هنگامی که اعتبار جدید خود را به رزومه خود اضافه کردید، از مدیر خود بپرسید که آیا می توانید جلسه ای را برای بحث در مورد پیشرفت شغلی برنامه ریزی کنید. در جلسه، می توانید توضیح دهید که علاقه مند به مدیر شدن هستید و برای توسعه مهارت های مهم برای یک نقش مدیریتی ابتکار عمل کرده اید. سپس، بپرسید که آیا موقعیت‌های مدیریتی باز هستند یا اینکه انتظار دارند به زودی در دسترس قرار گیرند. حتی اگر آنها مطمئن نباشند که چه زمانی شغل مدیریتی ممکن است باز شود، دانستن اینکه شما علاقه ای دارید ممکن است آنها را تشویق کند که در صورت امکان ترفیع با شما تماس بگیرند.

مطالب مرتبط: ۱۲ گام برای ورود به مدیریت (با مزایا)

۶ راه برای بهبود مهارت های مدیریتی

اگر به پیشرفت حرفه‌ای فکر می‌کنید، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید مهارت‌هایی را توسعه دهید که ممکن است به شما در تبدیل شدن به یک رهبر واجد شرایط کمک کند. در اینجا شش راه برای ادامه تحصیل و آموزش بیشتر آورده شده است:

۱. مدرک تحصیلی را در نظر بگیرید

اگرچه گاهی اوقات کارفرمایان برای نقش های مدیریتی نیازی به مدرک ندارند، اما دنبال کردن یک مدرک می تواند به شما کمک کند خود را از سایر نامزدها متمایز کنید و به مدیر استخدام نشان دهید که تعهد شما به توسعه مهارت های مدیریتی را دارد. کسب مدرک لیسانس می تواند دانش اساسی برای موفقیت به عنوان یک مدیر را به شما بدهد. اگر در حال حاضر مدرک لیسانس دارید، ممکن است به دریافت مدرک کارشناسی ارشد فکر کنید. برخی از زمینه هایی که مدیران مطالعات اغلب دنبال می کنند عبارتند از:

۲. برنامه های آموزشی مدیریت را بررسی کنید

بسیاری از دانشکده، دانشگاه ها و سازمان های خصوصی برنامه های آموزشی ارائه می دهند که می تواند به شما در یادگیری مهارت ها و مفاهیم جدید در مدیریت کمک کند. این برنامه ها اغلب مهارت های نرم کلیدی را پوشش می دهند و بسیاری از آنها آموزش مهارت های مدیریتی تخصصی را در موضوعاتی مانند مدیریت تعارض، مذاکره، استخدام و استراتژی رقابتی ارائه می دهند. مثلا در حوزه آموزش‌های بین‌الملل، برخی از برنامه های آموزشی انجمن مدیریت آمریکا (AMA) ارائه می شود که می توانید به صورت آنلاین انجام دهید:

  • مهارت‌های مدیریت برای مدیران جدید: با موضوعاتی مانند تفویض اختیار، انگیزه، مربیگری و ارزیابی عملکرد، ملزومات مدیریت را بررسی کنید.

  • انتقال از کارمند به سرپرست: در مورد اجتناب از چالش های رایج مدیریتی و اتخاذ عادات جدیدی که می تواند به موفقیت شما کمک کند، بیاموزید.

  • انتقال به مدیریت: یاد بگیرید که چگونه با اطمینان از یکی از اعضای تیم خود به رهبر آن تبدیل شوید.

۳. به دنبال مربیگری باشید

منتوریپ برنامه ای است که به شما امکان می دهد با آموزش زیر نظر یک متخصص در آن زمینه، در مورد یک نقش بیاموزید و مهارت های مربوطه را بهبود بخشید. می‌توانید از طریق سازمان‌های حرفه‌ای یک مربی رسمی را دنبال کنید، یا می‌توانید از مدیر شرکتی که در آن کار می‌کنید بپرسید که آیا علاقه‌ای به راهنمایی شما دارد. یادگیری از فردی که در یک موقعیت مدیریتی تجربه دارد، می تواند دانش و مهارت های عملی را برای مدیریت موثر تیم ها به شما بدهد.

مرتبط: چگونه در ۸ مرحله یک مربی پیدا کنیم (به علاوه نکات مربیگری)

۴. فرصت های شبکه را پیدا کنید

شبکه سازی یک عمل حرفه ای است که شامل تعامل و ایجاد روابط با سایر متخصصان است. متخصصان دیگری که در محل کار، به عنوان عضوی از سازمان های حرفه ای یا از طریق افرادی که می شناسید، همگی بخشی از شبکه شما هستند، ملاقات می کنید. ایجاد یک شبکه مهم است زیرا به شما امکان می دهد افراد دیگری را در زمینه خود بیابید که می توانید اطلاعات و ایده ها را با آنها به اشتراک بگذارید، که می تواند فرصت یادگیری برای همه افراد درگیر ایجاد کند. شبکه شما همچنین ممکن است به شما کمک کند زمانی که برای پیشرفت شغلی آماده هستید، موقعیت مدیریتی پیدا کنید.

۵. گوش دادن فعال را تمرین کنید

یکی از عناصر کلیدی در توسعه مهارت های ارتباط موثر، گوش دادن فعال است. این شامل توانایی تمرکز کامل روی یک سخنران، درک پیام مورد نظر آنها و پاسخگویی متفکرانه است. این یک عمل ضروری برای متخصصان در پست های مدیریتی است زیرا آنها اغلب با اعضای تیم، مشتریان و سایر متخصصان صنعت همکاری می کنند. شنونده فعال و باهوش بودن می تواند بین شما و همکارانتان اعتماد ایجاد کند، ارتباطات قوی تری در محل کار ایجاد کند و مشکلات را شناسایی و حل کند.

مرتبط: مهارت های گوش دادن فعال برای برقراری ارتباط موفق

۶. از منابع آنلاین بهره ببرید

علاوه بر برنامه های آموزشی رسمی، منابع آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید برای ادامه یادگیری و توسعه مهارت های خود از آنها استفاده کنید. سازمان‌های حرفه‌ای اغلب میزبان وبینارها و کنفرانس‌های مجازی هستند که اعضا می‌توانند برای آشنایی با روندهای نوظهور در این زمینه، به‌روزرسانی بهترین شیوه‌ها و راه‌های نوآورانه برای حل مشکلات شرکت کنند. همچنین می‌توانید منابعی مانند انجمن‌های گفتگوی شغلی و ویدیوها را در صفحات رسانه‌های اجتماعی حرفه‌ای درباره اخبار و به‌روزرسانی‌های صنعت خود کاوش کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *