نماد سایت ایوسی

۴ نوع معیارهای کلیدی عملکرد برای ردیابی (با مثال)

شاخص های اصلی عملکرد

شاخص های اصلی عملکرد

ردیابی معیارهای عملکرد راهی برای اندازه‌گیری رشد و توسعه برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند. بهره وری، حاشیه سود، دامنه و هزینه نمونه هایی از معیارهای عملکرد هستند که یک کسب و کار می تواند برای تعیین اینکه آیا اهداف مورد نظر برآورده شده اند یا خیر، آنها را ردیابی کند. حوزه های مختلفی از یک کسب و کار وجود دارد و هر حوزه معیارهای عملکرد کلیدی خود را دارد.

در این مقاله از ایوسی، ما در مورد اینکه معیارهای عملکرد چیست، چرا باید آنها را ردیابی کنید و چهار نوع معیار عملکرد کلیدی بحث خواهیم کرد.

معیارهای عملکرد چیست؟

معیارهای عملکرد، داده‌های قابل اندازه‌گیری هستند که برای ردیابی فرآیندهای یک کسب‌وکار با استفاده از فعالیت‌ها، رفتار کارکنان و بهره‌وری به عنوان معیارهای کلیدی استفاده می‌شوند. این معیارها دستیابی به اهداف کلی کسب و کار را ردیابی و اندازه گیری می کنند. معیارهای عملکرد مجموعه ای از داده هایی است که کارفرمایان در برابر یک هدف تعیین شده (مانند بهره وری کارکنان یا اهداف فروش) ارزیابی می کنند.

توجه به تفاوت بین یک معیار عملکرد و یک شاخص عملکرد کلیدی (KPI) مهم است. معیارهای عملکرد در یک منطقه از یک کسب و کار در برابر یک هدف یا هدف تعیین شده اندازه گیری می شوند. معیارهای عملکرد منجر به داده های گسترده تری نسبت به یک شاخص عملکرد کلیدی می شود. یک KPI از یک معیار هدف خاص برای اندازه گیری عملکرد استفاده می کند.

به عنوان مثال، یک معیار عملکرد ممکن است بهره وری یک بخش بازاریابی را در مقایسه با یک هدف تعیین شده اندازه گیری کند، در حالی که یک KPI نحوه کمک یک بخش بازاریابی به فروش از یک کمپین ایمیلی را اندازه گیری می کند.

چرا معیارهای عملکرد را دنبال کنید؟

ردیابی این معیارهای عملکرد مهم است زیرا می تواند با ارائه اطلاعات ارزشمند در مورد آنچه که برای رشد و سود کار می کند، برای یک سازمان مفید باشد. معیارهای عملکرد به اجرای استراتژی‌ها برای دستیابی به اهداف در تمام جنبه‌های یک سازمان کمک می‌کنند. ردیابی معیارهای عملکرد می تواند برنامه ریزی برای بهبود، تعدیل و تغییر در فرآیندهای یک کسب و کار برای دستیابی به اهداف را هدایت کند.

انواع معیارهای عملکرد برای ردیابی

یک سازمان از استراتژی‌های مدیریت عملکرد با ردیابی معیارهایی استفاده می‌کند که حوزه‌هایی مانند فروش، مدیریت پروژه، بهره‌وری کارکنان و فرآیندهای کلی کسب‌وکار را اندازه‌گیری می‌کند. در هر یک از این حوزه‌های عملکرد تجاری، معیارهایی وجود دارد که جنبه‌های کلیدی مختلف را اندازه‌گیری می‌کند. به عنوان مثال، معیارهای فروش نوعی معیار عملکرد تجاری است که داده های فروش را اندازه گیری می کند.

اکثر کسب و کارها یک گروه مشترک از معیارهای عملکرد را برای اندازه گیری موفقیت و دستیابی به اهداف دنبال می کنند. معیارهای عملکرد خوب باید داده هایی را ارائه دهند که می توانند بلافاصله برای رسیدن به اهداف تجاری اعمال شوند. معیارهای زیر معیارهای مهمی است که کسب‌وکارها برای ردیابی عملکرد در هر منطقه از آن استفاده می‌کنند.

  1. معیارهای عملکرد کسب و کار

  2. معیارهای عملکرد فروش

  3. معیارهای عملکرد مدیریت پروژه

  4. معیارهای عملکرد کارکنان

مرتبط: استفاده از مدیریت عملکرد در محیط کار

۱. معیارهای عملکرد کسب و کار

معیارهای عملکرد کسب و کار فرآیندهای خاص در یک کسب و کار مانند فروش، بازاریابی و سودآوری را ردیابی و ارزیابی می کنند. این امکان مقایسه داده ها با اهداف یا اهداف تعیین شده را فراهم می کند. داده‌های به‌دست‌آمده از ردیابی معیارهای عملکرد به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تعیین کنند کجا باید تنظیمات را برای رسیدن به اهداف تعیین‌شده انجام دهند. سه معیار مهم برای پیگیری رشد کلی یک کسب و کار عبارتند از:

موارد مرتبط: ۷ نوع معیار برای سنجش موفقیت کسب و کار

۲. معیارهای عملکرد فروش

معیارهای فروش عملکرد یک فرد یا یک تیم را در فروش محصولات یا خدمات یک کسب و کار اندازه گیری می کند. معیارهای رایج عملکرد فروش می تواند شامل اقدام فروش، تولید و حفظ سرنخ و شاخص های کلیدی عملکرد مانند درآمد کل و دسترسی به مشتری باشد. شرکت ها با مقایسه این اقدامات با اهداف فروش که تیم یا شرکت تعیین می کند، معیارهای فروش را دنبال می کنند. نظارت بر هر حوزه بینش ارزشمندی در مورد نحوه کارکرد روش‌های فروش کسب‌وکار ارائه می‌دهد. معیارهای کلیدی عملکرد فروش عبارتند از:

۳. معیارهای عملکرد مدیریت پروژه

معیارهای عملکرد مدیریت پروژه برای اندازه گیری اثربخشی و سودآوری یک پروژه استفاده می شود. از اولین خلاصه تکلیف تا تکمیل آن، فرآیندهای هر مرحله از یک پروژه اندازه‌گیری شده و با اهداف و مقاصد مقایسه می‌شوند. این داده ها می توانند بینشی در مورد چگونگی تکمیل پروژه ارائه دهند. یک مدیر پروژه معمولاً معیارهای عملکرد را از مناطقی از جمله:

۴. معیارهای عملکرد کارکنان

معیارهای عملکرد کارکنان، بهره وری و کارایی کارکنان را در دستیابی به معیارهای تعیین شده که به رشد کلی یک کسب و کار کمک می کند، ارزیابی می کند. ردیابی معیارهای عملکرد کارکنان به مدیران کمک می کند تا بتوانند بر تنظیمات تأثیر بگذارند یا بهبودهای لازم را برای کمک به کارکنان برای رسیدن به اهداف کاری خود انجام دهند. معیارهای رایج عملکرد کارکنان که کسب و کارها پیگیری می کنند عبارتند از:

خروج از نسخه موبایل