نماد سایت ایوسی

۱۳ مثال هدف فروش (و نحوه تعیین اهداف در فروش)

نمونه هایی از اهداف فروش

نمونه هایی از اهداف فروش

اهداف فروش موثر جزء لاینفک موفقیت هر تیم فروش هستند. اهداف واضح خواستگاه مشخصی را ارائه می‌کنند و به پاداش عملکردهای قوی کمک می‌کنند. اگر در زمینه فروش کار می کنید، یادگیری بیشتر در مورد اهداف فروش، نحوه تعیین آنها و نحوه دستیابی به آنها می تواند به شما کمک کند تا به برتری برسید.

در این مقاله از ایوسی، اهداف فروش را توضیح می‌دهیم، ۱۳ مثال را فهرست می‌کنیم، اهمیت اهداف فروش را مورد بحث قرار می‌دهیم و نحوه تعیین اهدافی را شرح می‌دهیم که برای یک تیم فروش هم انگیزشی و هم قابل دستیابی باشد.

اهداف در فروش چیست؟

اهداف در فروش اهدافی هستند که اعضای تیم فروش می توانند برای رسیدن به آنها تلاش کنند. داشتن یک هدف می تواند به انگیزه اعضای تیم برای کار موثر و تلاش برای تعالی کمک کند. انواع مختلفی از اهداف فروش وجود دارد. انواع متداول عبارتند از:

مطالب مرتبط:  فرآیند فروش و مزایای آن

۱۳ مثال هدف فروش

رویکردهای زیادی برای تعیین اهداف فروش برای یک شرکت وجود دارد. برخی از نمونه ها عبارتند از:

  1. یک شرکت بازاریابی به تیم فروش خود سهمیه هفتگی گوش دادن به دو قسمت پادکست بازاریابی را اختصاص می دهد تا آنها بتوانند با اطمینان در مورد آخرین روندها با مشتریان صحبت کنند.
  2. یک فروشگاه لوازم الکترونیکی تیم فروش را موظف می کند که ۱۵ کامپیوتر را در یک ماه بفروشد.
  3. یک شرکت تامین پزشکی، نمایندگان فروش خارجی را به چالش می کشد تا به طور متوسط ​​۱۲۰ جعبه لنز تماسی در هر سفارش از مطب پزشکان دریافت کنند.
  4. هدف یک متخصص فروش خارجی، بهبود عملکرد با افزایش ۱۰ درصدی تعداد تماس‌های فروش ماهانه است.
  5. یک باشگاه هنرهای رزمی هفته ای ۱۰ دانش آموز جدید را به عنوان هدف تیمی هدف قرار می دهد.
  6. یک ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه می‌خواهد تعداد طرح‌های داده نامحدودی را که می‌فروشد افزایش دهد و هدفی را برای اعضای تیم فروش تعیین می‌کند که داده‌های نامحدود را در ۴۰٪ طرح‌ها افزایش دهند.
  7. یک نانوایی می خواهد سود ناخالص را ۵ درصد در هر سه ماهه افزایش دهد.
  8. یک شرکت صندلی چمنی قصد دارد تا پایان سال ۵۰۰ میلیون تومان فروش کل را ببندد. 
  9. سه شعبه از همان بخش فروش برای رسیدن به بالاترین تعداد فروش در یک هفته با یکدیگر رقابت می کنند. 
  10. یک شرکت محوطه سازی همه اعضای تیم فروش جدید را تشویق می کند که در دو هفته اول کار خود ۱۵۰ ایمیل سرد ارسال کنند. 
  11. یک شرکت ظروف تخت ۱۷ مشتری جدید در هفته برای هر یک از اعضای تیم را هدف قرار می دهد. 
  12. یک فروشگاه لباس قصد دارد تا ۵۵ درصد از هدف فروش سالانه خود را در شش ماه اول سال محقق کند. 
  13. یک شرکت قهوه محلی از اعضای تیم فروش می‌خواهد که جلسات حضوری برای بحث در مورد فرصت‌های مشارکت و فروش را حداقل ۵ بار در ماه ترتیب دهند. 

بیشتر بخوانید:  نحوه نوشتن اهداف بازاریابی

چرا تعیین اهداف فروش مهم است؟

ایجاد اهداف برای تیم فروش روشی موثر برای بهبود عملکرد فروش است. ارائه ساختاری با اهداف فروش مشخص و مشخص، مزایای زیادی دارد، از جمله:

مطالب مرتبط:  نکاتی در مورد تعیین اهداف

نحوه تعیین اهداف فروش موثر

ایجاد اهدافی که الهام بخش و قابل دستیابی هستند می تواند به حداکثر رساندن فروش شرکت کمک کند. در اینجا چندین مرحله برای ایجاد اهداف فروش موثر برای یک تجارت وجود دارد:

۱. عملیات تجاری و فروش را ارزیابی کنید

سفارشی کردن برنامه های فروش برای رفع نیازهای خاص یک شرکت مفید است. قبل از تعیین اهداف برای سه ماهه یا سال آینده، زمانی را به بررسی اطلاعاتی اختصاص دهید که می تواند به تصمیم گیری شما کمک کند. می توانید در نظر بگیرید:

مطالب مرتبط: عملیات تجاری چیست؟ (همراه با مثال ها و نکات)

۲. نتیجه مورد نظر را مشخص کنید

اهداف مختلف فروش الزامات مختلفی برای موفقیت دارند، بنابراین مهم است که تصمیم بگیرید در مراحل اولیه چه چیزی را هدف قرار می دهید. برای مثال، شرکتی که به پول نقد نیاز دارد، ممکن است بستن معاملات بیشتر یا افزایش میانگین قیمت فروش را در اولویت قرار دهد. شرکتی با تعداد زیادی از اعضای تیم فروش جدید ممکن است بر روی اهداف فعالیت و اهداف خودسازی تمرکز کند.

۳. نظرات دیگر را دریافت کنید

رهبران تیم فروش می توانند طیف وسیعی از نظرات را هنگام تعیین اهداف فروش در نظر بگیرند. اینها می تواند شامل بینشی در مورد اهداف از موارد زیر باشد:

درک اینکه اعضای تیم فروش در مورد توانایی های خود و آنچه که برای دستیابی به آنها نیاز دارند چه احساسی دارند، می تواند ایجاد اهداف فروش واقعی را برای رهبران آسان تر کند.

۴. یک چارچوب حمایتی ارائه دهید

در حالی که تعیین اهداف دست یافتنی مهم است، می توانید این کار را در حالی انجام دهید که اهداف بلندپروازانه را دنبال می کنید. برای رسیدن به این اهداف، ارائه پشتیبانی و منابع تکمیلی به اعضای تیم فروش را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، افزایش بودجه بازاریابی ممکن است درآمد بیشتری را برای کمک به تبدیل سرنخ های فروش فراهم کند. همچنین می‌توانید با تهیه مواد آموزشی و خواندنی مفید، به اعضای تیم کمک کنید تا به هدف خودسازی دست یابند.

مرتبط:  راهنمای جامع مدیریت فروش

۵. اهداف فروش خود را تعیین کنید

برای ایجاد اهداف فروش موثر، اجرای اجزای کلیدی  سیستم اهداف SMART را در نظر بگیرید. مخفف SMART مخفف عبارت زیر است:

مطالب مرتبط:  ۱۵ نکته برای تعیین هدف

۶. پاداش ایجاد کنید

شناسایی اعضای تیم برای رسیدن به اهداف مهم است. تمجید یا پاداش می تواند به تقویت عادات کاری کارآمد برای افرادی که عملکرد خوبی دارند کمک کند. سایر جوایز ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مرتبط:  کسب کمیسیون فروش به چه معناست؟ تعریف، انواع و مثال ها

۷. اهداف واسطه ای ایجاد کنید

هنگام ایجاد اهداف بلندمدت فروش مانند افزایش سه ماهه، تعیین تاریخ های ارزیابی کوتاه مدت می تواند به تیم ها کمک کند تا به طور مستمر به سمت اهداف خود پیشرفت کنند. تقسیم یک هدف به زیرمجموعه های کوچکتر، تشخیص اینکه چه چیزی خوب کار می کند و چه چیزی نیاز به توجه استراتژیک دارد را آسان تر می کند. همچنین می تواند به یک هدف بزرگ کمک کند که برای تیم فروش دست یافتنی تر باشد.

مطالب مرتبط: ویژگی های یک هدف خوب چیست؟

۸. مسئولیت پذیری را حفظ کنید

این می تواند شامل درخواست از اعضای تیم فروش برای گزارش فروش خود یا ثبت ساعات کاری خود باشد تا اطمینان حاصل شود که همه در مورد مشارکت خود صادق هستند. همچنین می‌تواند شامل ثابت ماندن رهبران تیم در ارزیابی پیشرفت فروش و تاکتیک‌های پاداش آنها باشد. اطمینان از پاسخگویی جهانی می تواند به حفظ روحیه و اعتماد به نفس در مورد برنامه های هدف فروش آینده کمک کند.

مرتبط: مسئولیت پذیری اولین قدم در موفقیت های مالی و زندگی

۹. در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید

کسب و کارهای موفق از قوانین پیروی می کنند و همچنین می توانند آن قوانین را در مواقعی که شرایط ایجاب می کند، تنظیم کنند. ممکن است در طول کمپین فروش با شرایط پیش بینی نشده ای مواجه شوید که شما را ملزم به تغییر اهدافتان کند. به عنوان مثال، رکود بازار ممکن است تعداد خریداران بالقوه را کاهش دهد، بنابراین شما ممکن است اهداف فروش را تنظیم کنید تا آنها را منصفانه و قابل دسترس نگه دارید.

خروج از نسخه موبایل