رسانه های اجتماعی بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی و مدیریت برند در دنیای مدرن هستند و توییتر یک سایت شبکه اجتماعی محبوب است که بسیاری از شرکت ها از آن برای تعامل با مشتریان خود و القای وفاداری به برند استفاده می کنند. یادگیری نحوه استفاده صحیح از توییتر در زمینه تجاری برای تعامل با مشتریان احتمالی مهم است.
در این مقاله از ایوسی، در هشت مرحله به نحوه استفاده از توییتر در کسب و کار خود، ارائه نکاتی برای استفاده از پلتفرم و توضیح مزایای رسانه های اجتماعی برای تجارت می پردازیم.
چگونه از توییتر در تجارت خود استفاده کنیم
اگر به استفاده از توییتر برای بازاریابی سازمانی که در آن درگیر هستید، میتوانید هشت مرحله را انجام دهید:
۱. اهداف خود را مشخص کنید
هر کسب و کاری که دارای حساب توییتر است برای اهداف یکسان در برنامه نیست و مهم است که نحوه استفاده از آن اهداف نهایی شما را منعکس کند. بهترین روش برای شرکتی که سعی در فروش محصولات در توییتر دارد با شرکتی که به دنبال هدایت ترافیک به وبلاگ ها است متفاوت است و هر دو با شرکتی که صرفاً تلاش برای ایجاد آگاهی از نام تجاری می کند متفاوت است. درک دلیل استفاده از توییتر می تواند به شما کمک کند تا بهترین ساختار حساب خود را تعیین کنید.
مطالب مرتبط: نحوه تعیین اهداف بازاریابی
۲. یک نمایه منحصر به فرد ایجاد کنید
پس از تعیین اهداف کسب و کار خود، می توانید شروع به ایجاد یک نمایه قانع کننده برای جذب مشتریان بالقوه کنید. برای متمایز شدن از رقبا، تصاویر منحصربفردی را هم برای بنر و هم برای عکس نمایه خود آپلود کنید. مطمئن شوید که یک دسته یا نام کاربری توییتر ایجاد کردهاید که متمایز باشد و دیگران بتوانند از آن برای یافتن آسان شما استفاده کنند.
۳. صدای خود را تثبیت کنید
هر زمان که در حساب توییتر شرکت خود پست می گذارید، مطمئن شوید که این کار را از یک نقطه نظر ثابت انجام می دهید و از صدایی ثابت استفاده می کنید. بسیاری از شرکتها از توییتر برای ایجاد مکالمات عمیقتر با مخاطبان خود استفاده میکنند و حتی ممکن است گهگاه از لحن کمدی استفاده کنند.
شما ممکن است تصمیم بگیرید که حساب شما با حرفه ای ماندن در لحن حرفه ای بهترین اهداف شما را برآورده کند، اما صدایی که استفاده می کنید به شما بستگی دارد. داشتن صدایی ثابت می تواند ارتباط و تعامل با مخاطبان را آسان تر کند.
۴. ظاهر صفحه خود را تنظیم کنید
پس از ایجاد صدای خود، مطمئن شوید که حساب شما حاوی تمام اطلاعات مرتبط است، مانند پیوندی به وب سایت شما و توضیحات شرکت در فیلد زیستی. علاوه بر این، اضافه کردن یک لوگوی شرکت برای نمایش برند و استفاده از بنر برای نمایش یک تصویر خلاقانه را در نظر بگیرید. با سفارشی کردن صفحه خود، بهتر می توانید برند خود را در معرض دید مشتریان مختلف قرار دهید.
مطالب مرتبط: ۲۵ باید و نبایدهای رسانه های اجتماعی برای تجارت
۵. محتوای جذاب ایجاد کنید
با ایجاد توییتهای قانعکنندهای که تعامل را تشویق میکنند، هم به صورت بازتوییت و هم به صورت پاسخ، بر ایجاد فالوور و ایجاد ترافیک ارگانیک تمرکز کنید. همچنین میتوانید نظرسنجیهایی ایجاد کنید تا مستقیمتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، به دنبال هشتگ های محبوب باشید تا ببینید آیا پست های مرتبطی برای مشارکت دارید یا خیر، بنابراین می توانید از موضوعات مورد علاقه افراد استفاده کنید. در حالی که هشتگ ها مهم هستند، سعی کنید روی استفاده از یک یا دو در هر توییت تمرکز کنید تا از استفاده بیش از حد از آنها جلوگیری کنید.
بیشتر بخوانید: مدیریت محتوا چیست؟ چگونه این کار را انجام دهیم و چرا مهم است
۶. پست های خود را تقویت کنید
برای تکمیل پست های ارگانیک خود، افزایش دسترسی خود را با توییت های تبلیغاتی در نظر بگیرید. این توییتها در فید یا نتایج جستجوی کاربر ظاهر میشوند و میتوانند به ارتباط با کاربرانی که قبلاً شما را دنبال نمیکنند کمک کند. آنها مانند توییت های معمولی عمل می کنند و می توانند به شما کمک کنند راحت تر به مخاطبان هدف خود برسید.
اگر میخواهید توییتهای مختلفی را برای رسیدن به هدف بازاریابی تبلیغ کنید، میتوانید تبلیغات را نیز خریداری کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید تبدیل به یک وب سایت را افزایش دهید، می توانید یک کمپین تبدیل با یک توییت حمایت شده ایجاد کنید که شامل پیوند وب سایت است.
مطالب مرتبط: محتوای حمایت شده چیست؟ (تعریف، مزایا و مثالها)
۷. تجزیه و تحلیل خود را مرور کنید
نتایج کمپین های خود را اندازه گیری کنید تا ببینید آیا آنها موفق بوده اند تا بتوانید تصمیم بگیرید که در آینده چه کارهای متفاوتی انجام دهید. استفاده از اطلاعات کمپین های قبلی برای افزایش تلاش های بازاریابی خود بهترین راه برای یادگیری و سازگاری است تا بتوانید به طور مداوم عملکرد حساب خود را بهبود بخشید.
سعی کنید روی تجزیه و تحلیل هایی تمرکز کنید که برای اهداف تجاری شما مهم هستند، مانند تعداد دنبال کنندگانی که مستقیماً با محتوای شما درگیر هستند.
مطالب مرتبط: راهنمای تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال: تعریف و انواع
۸. محتوای خود را تقویت کنید
راه هایی را در نظر بگیرید که می توانید محتوای خود را برای دستیابی به مخاطبان بزرگ تری بهبود بخشید. برای مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که استفاده از تصاویر و ویدیوها را افزایش دهید تا تعامل بیشتری با فالوورهای خود ایجاد کنید. در تحقیق شرکت کنید تا ببینید مخاطبان شما بیشتر از چه هشتگ هایی استفاده می کنند تا بتوانید خودتان آنها را بپذیرید و زمان هایی از روز را که مخاطبان شما بیشتر فعال هستند را در نظر بگیرید. به این ترتیب، می توانید پست ها را زودتر از موعد برنامه ریزی کنید و بهتر با دنبال کنندگان خود درگیر شوید.
مرتبط: ایجاد محتوا: تعریف و مراحل توسعه یک استراتژی محتوای عالی
نکاتی برای استفاده از توییتر برای تجارت
در اینجا چند نکته مفید برای استفاده از توییتر برای تجارت وجود دارد:
به حساب های دیگر نگاه کنید
با نگاهی به شرکتهایی که فالوورهای زیادی دارند، میتوانید بینشی در مورد نحوه استفاده از حساب شخصی خود برای افزایش سهم بازار خود به دست آورید. علاوه بر نگاه کردن به شرکتهای بزرگ، در مورد حضور سایر رقبای محلی خود در رسانههای اجتماعی تحقیق کنید تا ببینید چه چیزی برای آنها بهتر است. نوع محتوایی را که معمولاً پست میکنند، تعداد دفعات ارسال آنها و نحوه واکنش دنبالکنندگانشان را در نظر بگیرید.
توییت پین شده خود را با دقت انتخاب کنید
توییتر دارای ویژگی به نام توییت پین شده است که به شما امکان می دهد یک توییت خاص را از تاریخچه ارسال خود برجسته کنید. هر زمان که شخصی از نمایه توییتر شما بازدید می کند، اولین توییتی است که در فید شما مشاهده می شود. این روشی عالی برای جلب توجه بیشتر به یک پیشنهاد، رویداد یا محصول خاص است، بنابراین از پین کردن و به روز رسانی آن در صورت نیاز برای ارائه ارزش بهینه به مخاطبان خود استفاده کنید.
ارائه خدمات به مشتریان
می توانید از پلتفرم خود برای پاسخگویی سریع و ارائه خدمات به مشتریان ناراضی استفاده کنید. تلاش برای نظارت و پاسخگویی به شکایات فردی مشتریان می تواند تعهد شما را به رضایت مشتری نشان دهد. همچنین می تواند به شخصی سازی حساب شما کمک کند و به شما کمک کند خود را از رقبای خود متمایز کنید. علاوه بر این، می توانید از حساب خود برای ارسال به روز رسانی در مورد محصولات یا خدمات جدید استفاده کنید.
مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تجارت
رسانه های اجتماعی به شما فرصتی منحصر به فرد برای تعامل با مشتریان و مشتریان بالقوه از سراسر جهان می دهد. پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به کسبوکارهای بزرگ و کوچک اجازه میدهند تا شهرت خود را افزایش دهند و درباره پایگاه مشتریان خود اطلاعات بیشتری کسب کنند. برخی از مزایای اصلی استفاده از رسانه های اجتماعی برای تجارت عبارتند از:
-
افزایش آگاهی از برند: ایجاد حضور در رسانه های اجتماعی به شرکت ها این امکان را می دهد که آگاهی از برند خود را افزایش دهند زیرا می توانند با بازار هدف خود راحت تر تعامل کنند.
-
قابلیت ارتباط پیشرفته: رسانه های اجتماعی به برندها کمک می کند تا از آخرین روندها و مسائل اجتماعی آگاه باشند و به آنها امکان می دهد کمپین های بازاریابی مرتبط تری ایجاد کنند.
-
بهبود وفاداری به برند: شرکتهایی که به طور منظم از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند، میتوانند محتوای جذابی ایجاد کنند که به افزایش وفاداری به برندشان کمک میکند و فالوورهای شان را تشویق میکنند تا محتوایشان را با دنبالکنندگان خودشان به اشتراک بگذارند.
-
پتانسیل برای بازاریابی رایگان: در حالی که گزینههایی برای خرید تبلیغات پولی در رسانههای اجتماعی وجود دارد، اما راه مفیدی برای بازاریابی رایگان محصولات یا خدمات و تشویق بازاریابی دهان به دهان است.