وب سایت یک شرکت گاهی اوقات اولین تعاملی است که یک مشتری بالقوه ممکن است با آن سازمان داشته باشد. برای اطمینان از یک تجربه مثبت، سعی کنید وب سایتی ایجاد کنید که برای بازدیدکنندگان آسان باشد تا بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را جستجو کنند. درک بخش های مختلف یک وب سایت می تواند به شما در ایجاد یک سایت جذاب و کاربر پسند کمک کند.
در این مقاله از ایوسی، قسمت های مختلف یک وب سایت و چرایی اهمیت آنها را بررسی می کنیم.
مرتبط: نحوه برنامه ریزی یک وب سایت: مراحل ساخت یک سایت کاربردی
چرا دانستن قسمت های مختلف یک وب سایت مهم است؟
دانستن بخشهای مختلف یک وبسایت مهم است، زیرا بهتر میتوانید درک کنید که کدام بخشها را برای ایجاد سایتی که برای بازدیدکنندگان آسان است، قرار دهید. یک وب سایت کاربرپسند می تواند مشتریان بالقوه بیشتری را جذب کند. اگر آنها از استفاده از وب سایت شما لذت می برند و همچنان از آن به عنوان منبع اطلاعاتی قابل اعتماد استفاده می کنند، می توانید رابطه قوی تری با مشتریان ایجاد کنید و نرخ نگهداری خود را افزایش دهید.
وبسایتهای خوشساخت همچنین کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات یک شرکت، مانند مکان، ساعات کاری و اطلاعات تماس را برای بازدیدکنندگان آسان میکنند، که اگر مشتری بخواهد محصول یا خدماتی را امتحان کند یا بخرد، دسترسی به کسبوکار را آسانتر میکند.
موارد مرتبط: ۲۶ روش موثر برای افزایش ترافیک وب سایت شما | ساختار وب سایت چیست؟ (با نکاتی برای بهبود ساختار وب سایت)
۸ قسمت از یک وب سایت
وب سایت ها حاوی ابزارها، صفحات و عناصر ضروری هستند که استفاده از آنها را برای بازدیدکنندگان آسان می کند، که می تواند منجر به نرخ تعامل بالا شود. بخش های مختلف یک وب سایت بهینه شده عبارتند از:
۱. نوار ناوبری
نوار ناوبری که به عنوان نوار منو نیز شناخته می شود، صفحات مختلف وب سایت را در بالای صفحه فهرست می کند. معمولاً مستقیماً در زیر هدر صفحه قرار می گیرد تا بازدیدکنندگان به راحتی آن را ببینند و به آن دسترسی داشته باشند. مطمئن شوید که پیوندها را در منوی ناوبری خود به وضوح برچسب گذاری کرده اید. این پیوندها را تمیز نگه دارید تا اطمینان حاصل شود که بازدیدکنندگان می توانند به راحتی به یک صفحه دسترسی داشته باشند بدون اینکه خطای بارگذاری را تجربه کنند.
هنگامی که مشتریان هر پیوند را در نوار منو فشار می دهند، باید به سرعت آنها را به مقصد مورد نظر خود در وب سایت برساند. برخی از نوارهای پیمایش دارای یک منوی کشویی هستند که پیوندهای اضافی را به بخش های این صفحات ارائه می دهد.
مطالب مرتبط: ۱۵ نکته برای بهبود وب سایت
۲. لغزنده
اسلایدر مانند یک نمایش اسلاید عمل می کند و به تصاویر خاصی اجازه اسلاید و ظاهر شدن از یک طرف به سمت دیگر را می دهد. شما می توانید اسلایدر خود را در هر نقطه از وب سایت خود قرار دهید. اکثر شرکتها عکسهای خود را در صفحه اصلی قرار میدهند تا یک تصویر برجسته را جایگزین یا همراه کنند. از آنجایی که اسلایدرها تصاویر متحرکی هستند که به طور منظم می چرخند، در ابتدا می توانند توجه مخاطبان شما را به خود جلب کنند و باعث شوند آنها برای مشاهده تصاویر در حال انتقال مدت بیشتری در وب سایت بمانند.
۳. تصویر برجسته
تصویر برجسته یک تصویر بزرگ است که نشان دهنده یک شرکت یا محصول است که معمولاً در بالای صفحه قرار دارد. هدف اصلی آن جلب توجه بازدیدکنندگان و تنظیم لحن یا موضوع برای بقیه صفحه و وب سایت است. بیشتر تصاویر برجسته در عرض صفحه کشیده می شوند و می توانند شامل فراخوان برای اقدام یا سرفصل برای افزایش تعامل با بازدیدکنندگان باشند.
۴. سربرگ
هدر وب سایت بخشی در بالای صفحه است که منوی ناوبری و لوگوی شرکت را نشان می دهد. همانطور که کاربران در سرتاسر سایت شما حرکت می کنند و از صفحات مختلف بازدید می کنند، هدر را ثابت و قابل مشاهده نگه دارید. این باعث میشود بازدیدکنندگان همیشه هدر را ببینند و در هر نقطه روی پیوندهای آن کلیک کنند. با یک هدر به راحتی در دسترس، بازدیدکنندگان شما می توانند به راحتی صفحات جدید را پیدا کنند و سایت شما را به راحتی مرور کنند.
۵. محتوا
محتوایی که در وبسایت شما نمایش داده میشود، نسخهای است که مخاطبان شما برای کسب اطلاعات بیشتر شرکت یا دانش صنعت میخوانند. در حالی که بیشتر محتوای وبسایت از متن میآید، میتواند به اشکال دیگری نیز اشاره داشته باشد که ممکن است برای برقراری ارتباط پیام برند استفاده کنید، مانند گرافیک، ویدیو یا صدا. محتوای صفحه اصلی شما معمولاً شرکت یا محصول را معرفی می کند و بازدیدکنندگان را به کسب اطلاعات بیشتر دعوت می کند. محتوای صفحات دیگر شما ممکن است بیشتر به موضوع صفحه بپردازد. به عنوان مثال، صفحه محصول ممکن است ویژگی ها و قیمت هر محصولی را که می فروشید توضیح دهد.
مطالب مرتبط: ۱۶ نوع محتوای بازاریابی برای جذب مخاطب
۶. پاورقی
پاورقی نقش مشابه هدر را ایفا می کند، زیرا در هر صفحه با مرور وب سایت باقی می ماند. این باعث می شود بازدیدکنندگان به سرعت به جزئیات مهم شرکت شما دسترسی پیدا کنند. می توانید پاورقی را در پایین صفحه پیدا کنید که اطلاعات زیر را نشان می دهد:
-
اطلاعات تماس شرکت، مانند شماره تلفن، آدرس ایمیل، مکان و ساعات کاری آن
-
یک نقشه سایت
-
آیکون های رسانه های اجتماعی که به کانال های شرکت لینک می شوند
-
سیاست حفظ حریم خصوصی
-
شرایط استفاده
-
حق چاپ و مهر تاریخ
-
پیوندهایی به سایر صفحات ضروری در وب سایت شما
۷. وبلاگ
وبلاگ شما معمولاً یک صفحه وب است که حاوی محتوای اطلاعاتی کوتاه در مورد موضوعات مرتبط با صنعت شما است. ایجاد منظم پست های وبلاگ برای نمایش در صفحه وبلاگ شما می تواند ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد. مخاطبان هدف شما ممکن است به دنبال سؤالات رایج صنعت یا راه حلی برای چالشی که با آن روبرو هستند بگردند و ممکن است با خواندن وبلاگ شما پاسخ آن را بیابند. اگر محتوای خوب نوشتاری، آموزشی و ارزشمندی ایجاد کنید، وبلاگ و وب سایت شما ممکن است در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد. این می تواند آگاهی از نام تجاری را ایجاد کند، سرنخ های فروش را افزایش دهد و شرکت شما را به عنوان یک رهبر فکری قابل اعتماد در صنعت معرفی کند.
علاوه بر پستهای وبلاگ، میتوانید محتوای طولانیمدت مانند کاغذهای سفید یا کتابهای الکترونیکی را نیز در وبسایت خود قرار دهید. یک کاغذ سفید حقایق، آمار و توضیحاتی را در مورد موضوعات پیچیده صنعت ارائه می دهد، در حالی که یک کتاب الکترونیکی یک سند قابل دانلود حاوی چندین صفحه از محتوای ارزشمند است که موضوعات را به فصل های ساده تقسیم می کند. کتابهای الکترونیکی معمولاً دارای گرافیکهای بصری جذاب هستند و اصطلاحات سادهای دارند تا خواندن مطالب را آسان و سرگرمکننده کنند.
مطالب مرتبط: چگونه یک وبلاگ راه اندازی کنیم
۸. صفحه فرود
صفحه فرود، صفحه ای است که بازدیدکنندگان از صفحه وب برای انجام یک اقدام خاص از آن استفاده می کنند. آنها ممکن است برای دانلود یک کتاب الکترونیکی یا کتاب الکترونیکی، ثبت نام در لیست پستی، درخواست اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول یا خرید، از یک صفحه فرود دیدن کنند. سعی کنید مطمئن شوید صفحه فرود شما به وضوح توضیح می دهد که بازدیدکنندگان صفحه در آن هستند و چه چیزی را دانلود می کنند.
صفحه فرود معمولاً حاوی فرمی است که بازدیدکنندگان می توانند برای انجام اقدامات مورد نظر خود پر کنند. بیشتر این فرمها اطلاعات تماس بازدیدکنندگان را میخواهند که میتوانید از آنها برای ارسال مطالب بازاریابی آینده یا اطلاعات شرکت برای آنها استفاده کنید.
مطلب مرتبط: بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟