بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۵ راه برای بهبود مهارت های نوشتاری انگلیسی

نحوه نوشتن Cover Letter

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مهارت های نوشتاری انگلیسی امروزه بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از مشاغل است و به شما فرصتی منحصر به فرد می دهد تا در هنگام ارسال رزومه خود، تاثیر اولیه خوبی را نزد کارفرمایان احتمالی داشته باشید. از آنجایی که مهارت‌های نوشتاری قوی یک مهارت مورد توجه است، کارفرمایان معمولاً به سمت نامزدهایی جذب می‌شوند که می‌توانند خود را به خوبی روی کاغذ از طریق نوشتن خود نشان دهند. گفته می شود، نوشتن یک مهارت اکتسابی است که با گذشت زمان و تمرین می توان آن را توسعه داد.

در این مقاله از ایوسی، نگاهی عمیق‌تر به مهارت‌های نوشتاری می‌اندازیم و چگونه می‌توانید آن‌ها را بهبود ببخشید، و فهرستی از مشاغلی را که مهارت‌های نوشتاری قوی انگلیسی در آنها کلیدی است، به اشتراک می‌گذاریم.

مهارت های نوشتاری چیست؟

مهارت های نوشتاری مستلزم توانایی تبدیل افکار خود به کلمات با استفاده از ساختار جمله، نقطه گذاری و دستور زبان مناسب است. نوشتن یک مهارت اکتسابی است که حتی نویسندگان طبیعی نیز ممکن است برای انجام حرفه ای آن نیاز به تمرین داشته باشند.

نمونه هایی از مهارت های نوشتاری

بسیاری از مهارت های نوشتاری خاص وجود دارد، از جمله:

  • تصحیح

  • املا

  • ساختار جمله و پاراگراف

  • سبک

  • دایره لغات قوی

  • ایجاد لحن

  • نقطه گذاری

مطالب مرتبط: ۱۰ بهترین مهارت برای گنجاندن در رزومه

چگونه مهارت های نوشتاری انگلیسی خود را برای گرفتن مصاحبه تقویت کنید

از آنجایی که مهارت‌های نوشتاری قوی انگلیسی می‌تواند تأثیر مثبتی بر کارفرما بگذارد، این مهارت‌ها ممکن است احتمال مصاحبه شما را افزایش دهد. حتی نویسندگان طبیعی باید به طور حرفه ای نویسندگی را تمرین کنند، بنابراین صرف نظر از اینکه در حال حاضر مهارت های شما کجا هستند، همیشه می توانید آنها را بهبود ببخشید. قبل از درخواست شغل، نکات زیر را برای بهبود مهارت های نوشتاری خود دنبال کنید:

۱. افکار خود را ترسیم کنید

ترسیم کردن افکار خود اغلب مرحله ای است که در فرآیند نوشتن حتی توسط افراد حرفه ای نادیده گرفته می شود. با صرف زمان برای طرح کلی نوشته خود – حتی یک نامه پوششی – مطمئن خواهید شد که تمام موضوعات مورد نظر خود را بدون درج جزئیات غیر ضروری پوشش می دهید. حتی فقط یادداشت چند یادداشت سریع در مورد موضوعاتی که می خواهید در نامه پوششی خود در مورد آنها بحث کنید، می تواند بعداً در وقت شما صرفه جویی کند.

۲. آن را ساده نگه دارید

وقت گذاشتن برای سازماندهی افکارتان از قبل، ساده‌تر شدن نوشتن را آسان‌تر می‌کند. با این حال، از آنجایی که بسیاری از ما به روشی که صحبت می کنیم، می نویسیم، نوشتن ما به آسانی لفظی می شود. در حین نوشتن، از خود بپرسید که آیا هر کلمه یا جمله برای نقطه ای که می خواهید بیان کنید مهم است یا خیر.

۳. سوالات خواننده خود را پیش بینی کنید

همانطور که در حال نوشتن هستید، سوالاتی را پیش بینی کنید که خواننده ممکن است بپرسد اگر شما را نمی شناخت و برای اولین بار سند را می خواند. برای این مرحله، می‌تواند مفید باشد که شخص دیگری پیش‌نویس شما را بخواند تا مشخص کند که آیا زمینه کافی برای درک آنچه نوشته‌اید وجود دارد یا خیر.

۴. کلمات عملی قوی را بگنجانید

کلمات وزوز خاصی وجود دارد که می‌توانید در پوشش نامه و رزومه خود بگنجانید تا به شما کمک کند از سایر نامزدها متمایز شوید. این کلمات به کارفرمایان بالقوه کمک می کند تا ایده بهتری در مورد نحوه ارائه ارزش در سایر نقش ها داشته باشند، مانند:

  • به دست آورد

  • ایجاد

  • حل شد

  • آموزش دیده یا راهنمایی شده است

  • تحت تأثیر قرار گرفت

  • راه اندازی شد

۵. نوشته خود را ویرایش کنید

در حین ایجاد اولین پیش نویس خود به خودتان اجازه دهید آزادانه بنویسید. روی تصویر بزرگی که می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید تمرکز کنید و جزئیاتی را ارائه دهید که از آن ایده‌ها حمایت می‌کند و زمینه را فراهم می‌کند. سپس در طول فرآیند ویرایش، به دقت فکر کنید که آیا هر جمله ضروری است یا خیر. به دنبال کلمات و عبارات پرکننده باشید که بتوان آنها را حذف کرد. سعی کنید نوشته خود را با صدای بلند بخوانید تا صدای آن را بشنوید و اشتباهات تایپی یا گرامری باقی مانده را بیابید.

مطالب مرتبط: ۷ روش قدرتمند برای شروع نامه (همراه با مثال)

نکاتی برای استفاده از مهارت های نوشتاری برای گرفتن مصاحبه

  • از اصطلاحات عامیانه و اصطلاحات پرهیز کنید: ما در زندگی روزمره خود از شکل های گفتاری استفاده می کنیم. با این حال، به نوشتن حرفه ای تعلق ندارد. به دنبال این کلمات و عبارات بگردید و آنها را جایگزین یا حذف کنید.

  • به طور منظم بخوانید: خواندن می تواند به شما در درک سبک های مختلف نوشتار کمک کند و دایره لغات خود را گسترش دهید. هرچه بیشتر بخوانید، هنگام یادگیری کلمات جدید و نحوه استفاده صحیح از آنها در جملات، نوشتار شما بهتر می شود.

  • استاد گرامر و املا: هر چه بیشتر مهارت های نوشتاری انگلیسی را تمرین کنید، بهتر خواهید شد. از آزمون های آنلاین سرگرم کننده یا حتی فلش کارت ها برای تمرین منظم املا و دستور زبان استفاده کنید. ممکن است متوجه شوید که پس از مدتی تمرین، این مهارت ها به طور طبیعی شروع به ظهور می کنند.

مشاغلی که به مهارت های نوشتاری قوی انگلیسی نیاز دارند

چندین شغل وجود دارد که مهارت های نوشتاری انگلیسی برای موفقیت بسیار مهم است. موارد زیر تنها چند نمونه است. (بروزرسانی در پاییز ۱۴۰۲)

۱. مدیر رسانه های اجتماعی

میانگین حقوق ملی: ۱۱۴۶۲۸۸۰۰ تومان در سال

وظایف اصلی: مدیران رسانه های اجتماعی شرکت ها را در شبکه های رسانه های اجتماعی نمایندگی می کنند. آنها محتوا تولید می کنند، پاسخ های آنلاین را نظارت می کنند، به نظرات پاسخ می دهند و سعی می کنند علاقه آنلاین به یک برند ایجاد کنند.

۲. کپی رایتر

میانگین حقوق ملی: ۱۲۰۵۴۱۶۸۰۰ تومان در سال

وظایف اصلی: کپی رایترها متنی را برای مواد تبلیغاتی ایجاد می کنند. آنها مسئول متن نوشته شده در وب سایت ها، بیلبوردها، ایمیل ها، خبرنامه ها، کاتالوگ ها و سایر رسانه ها هستند.

۳. کارشناس منابع انسانی

میانگین حقوق ملی: ۱۲۳۶۷۴۴۰۰ تومان در سال

وظایف اولیه: متخصصان منابع انسانی مسئول جذب، مصاحبه و قرار دادن کارگران در شرکت ها هستند. آنها می توانند برای شرکت های منابع انسانی یا در بخش منابع انسانی یک شرکت کار کنند و همچنین ممکن است مسئول روابط کارمندان، پاداش و آموزش باشند.

۴. وکیل

میانگین حقوق ملی: ۱۶۹۹۲۹۶۰۰ تومان در سال

وظایف اصلی: وکلا برای افراد، مشاغل و سازمان های دولتی مشاوره حقوقی ارائه می دهند و می توانند در دادگاه و معاملات حقوقی آنها را نمایندگی کنند. آنها در طیف گسترده ای از فرآیندها، از نوشتن وصیت نامه گرفته تا دفاع از افراد در دادگاه، درگیر هستند.

۵. مدیر روابط عمومی

میانگین حقوق ملی: ۱۸۳۲۴۷۲۰۰ تومان در سال

وظایف اصلی: مدیر روابط عمومی مسئول حفظ وجهه عمومی یک فرد یا یک سازمان است. آنها ممکن است بیانیه های مطبوعاتی بنویسند، کیت های رسانه ای ایجاد کنند یا کمپین های برندسازی را توسعه دهند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *