آیا می خواهید بدانید کدام صفحه در وب سایت شما مهم ترین است؟
پیدا کردن صفحات فرود برتر و پست های وبلاگ می تواند به شما کمک کند تا بفهمید ترافیک شما از کجا می آید و مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند، بنابراین می دانید تلاش های خود را کجا متمرکز کنید.
در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه مهمترین صفحه سایت وردپرس خود را پیدا کنید.
چرا مهمترین صفحه سایت خود را پیدا کنید؟
هنگامی که یک وبلاگ وردپرس را اجرا می کنید ، به مرور زمان با محتوای بیشتری مواجه می شوید. با این حال، صفحاتی وجود خواهند داشت که از سایرین اهمیت بیشتری خواهند داشت.
این صفحات علاوه بر دریافت ترافیک زیاد، دارای تعامل بالایی نیز هستند. با بهینه سازی مهم ترین صفحات خود، می توانید ترافیک بیشتری دریافت کنید و سپس آن بازدیدکنندگان را به مشترکین و مشتریان تبدیل کنید.
همچنین می توانید صفحات مشابهی را برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر و افزایش تعامل و تبدیل کاربران ایجاد کنید.
همانطور که گفته شد، بسیاری از مدیران محتوا و صاحبان مشاغل نمی دانند کدام صفحات برای موفقیت وب سایت آنها ضروری است.
بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید مهمترین صفحه وب سایت وردپرس خود را پیدا کنید .
مهمترین صفحات را در داشبورد وردپرس خود ببینید
ساده ترین راه برای کشف صفحات با عملکرد برتر خود استفاده از MonsterInsights است . این بهترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است و بیش از ۳ میلیون متخصص به آن اعتماد دارند تا کسب و کار خود را با اطمینان رشد دهند.
MonsterInsights استفاده از Google Analytics را برای افشای بینش در مورد بازدیدکنندگان خود بسیار آسان می کند. این به شما کمک می کند صفحات فرود برتر خود را در داشبورد وردپرس خود بدون نیاز به ویرایش کد یا ایجاد گزارش مشاهده کنید.
برای این آموزش، ما از نسخه MonsterInsights Lite استفاده خواهیم کرد . استفاده از آن ۱۰۰٪ رایگان است و به شما کمک می کند مهمترین صفحات خود را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.
همچنین یک نسخه MonsterInsights Pro وجود دارد که شامل ادغامهای ممتاز و ویژگیهای پیشرفته مانند ردیابی WooCommerce ، ابعاد سفارشی، صادرات PDF، خلاصههای ایمیل و موارد دیگر است.
ابتدا باید افزونه MonsterInsights را در وب سایت خود نصب و فعال کنید. اگر به کمک نیاز دارید، لطفاً به راهنمای ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس مراجعه کنید .
پس از فعال سازی، از پنل مدیریت وردپرس خود به Insights منتقل خواهید شد . در مرحله بعد، بر روی دکمه “راه اندازی جادوگر” کلیک کنید و جادوگر را دنبال کنید تا حساب Google Analytics خود را با سایت وردپرس خود متصل کنید.
برای جزئیات بیشتر، می توانید آموزش گام به گام ما را در مورد نحوه نصب Google Analytics در وردپرس دنبال کنید .
هنگامی که Google Analytics را در وردپرس راه اندازی کردید، اکنون می توانید با رفتن به Insights » Reports از پنل مدیریت وردپرس، مهمترین صفحات سایت خود را مشاهده کنید .
در مرحله بعد، به برگه نمای کلی بروید و سپس به گزارش «پستها/صفحههای برتر» بروید. در گزارش، مهمترین صفحات و پست های وب سایت خود را مشاهده خواهید کرد.
این به شما یک نمای کلی از اینکه کدام صفحات در وب سایت شما عملکرد خوبی دارند و ترافیک وب سایت را جذب می کنند به شما می دهد.
اکنون، اگر به نسخه MonsterInsights Pro ارتقا دهید ، می توانید گزارش های داشبورد بیشتری را باز کنید. این گزارش ها بینش بیشتری در مورد نحوه تعامل افراد با مهمترین صفحات شما ارائه می دهند.
برای مثال، اگر میخواهید نگاه دقیقتری به صفحه فرود بالای خود داشته باشید، کافی است به برگه «ناشران» در بالا بروید و سپس گزارش «صفحات فرود برتر» را ببینید.
اینها پربازدیدترین صفحات یک وب سایت هستند که کاربران هنگام بازدید از وب سایت شما می بینند. می توانید تعداد کل بازدیدها، میانگین مدت زمان و نرخ پرش را برای هر صفحه مشاهده کنید.
شما می توانید مهمترین صفحه خود را از روی گزارش شناسایی کنید و ببینید کدام موضوعات بیشترین بازدید کننده را به خود جلب می کنند. سپس با استفاده از این اطلاعات می توانید ایده های محتوای مشابهی برای وب سایت خود داشته باشید.
به طور مشابه، می توانید بهترین صفحات خود را با صفحات دیگری که عملکرد خوبی ندارند مقایسه کنید و سپس آنها را برای افزایش تعامل و تبدیل آنها بهینه کنید.
مهمترین صفحه خود را در Google Analytics مشاهده کنید
در حالی که MonsterInsights یافتن مهم ترین صفحه در وب سایت شما و مشاهده داده های داخل داشبورد وردپرس خود را بسیار آسان می کند، شما همچنین می توانید از Google Analytics برای مشاهده صفحات برتر خود استفاده کنید.
مشاهده مهمترین صفحات در Google Analytics 4
در Google Analytics 4، آخرین نسخه تجزیه و تحلیل، می توانید با رفتن به گزارش ها، صفحات فرود برتر خود را مشاهده کنید.
پس از آن، از منوی سمت چپ خود به Engagement » Pages and screens بروید.
در گزارش، می توانید ببینید که صفحات با عملکرد برتر شما چند بازدید دارند. همچنین تعداد کاربران و کاربران جدیدی که صفحه را مشاهده کرده اند را نشان می دهد.
معیارهای دیگر شامل میانگین زمان تعامل و اسکرول های منحصر به فرد کاربر، تعداد رویدادها، تبدیل ها و درآمد کل است. اگر متوجه شده باشید، این معیارها با Universal Analytics متفاوت است.
به عنوان مثال، میتوانید از متریک اسکرول کاربر منحصر به فرد استفاده کنید تا ببینید چند کاربر حداقل ۹۰ درصد محتوای شما را اسکرول کردهاند. به علاوه، میتوانید درآمد حاصل از هر محتوا را اندازهگیری کنید و پستهایی را که نتیجه شما را بهبود میبخشند برجسته کنید.
مشاهده مهمترین صفحات در Universal Analytics
توجه: Universal Analytics اکنون غروب کرده است و دیگر داده های وب سایت شما را پردازش نمی کند. با این حال، همچنان می توانید به گزارش ها دسترسی داشته باشید و داده های تاریخی را برای مقایسه مشاهده کنید.
به سادگی از منوی سمت چپ خود به رفتار » محتوای سایت » همه صفحات بروید .
در گزارش، می توانید صفحات برتر خود و تعداد کل بازدید از صفحه برای هر صفحه را مشاهده کنید. به عنوان مثال، گزارش بالا نشان می دهد که صفحه اصلی بیشترین بازدید را دارد که نشان می دهد صفحه مهمی برای سایت شما است.
همچنین نشان می دهد که صفحه سبد و برخی از صفحات پوشاک نیز بسیار محبوب هستند و باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.
پس از یافتن صفحات برتر خود چه کاری باید انجام دهید؟
گام بعدی پس از یافتن مهمترین صفحات در سایت وردپرسی خود، بهینه سازی آنها برای دریافت ترافیک بیشتر و تبدیل آن ترافیک به مشترکین و مشتریان است.
در اینجا چند راه برای شروع آورده شده است.
رتبه بندی SEO را در صفحات برتر خود بهبود بخشید
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) روشی هوشمندانه برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به صفحات برتر شماست، زیرا به شما کمک می کند ترافیک خود را در طول زمان افزایش دهید.
شما باید رتبه بندی کلمات کلیدی را برای صفحات برتر وب سایت خود بررسی کنید. آنها احتمالاً در صفحه اول رتبه بندی می شوند، اما شما می توانید آنها را بیشتر بهینه کنید تا موقعیت خود را برای رتبه ۱ در گوگل بهبود بخشید.
توصیه می کنیم از افزونه AIOSEO برای بهینه سازی پست های وبلاگ خود استفاده کنید.
برای شروع، چک لیست ما را ببینید تا پست های وبلاگ خود را برای سئو بهینه کنید . این نکات برای هر صفحه یا پستی در وب سایت شما کارساز خواهد بود.
تبدیل بازدیدکنندگان به مشترکین ایمیل
آیا می دانستید که به طور متوسط بیش از ۷۵ درصد از بازدیدکنندگان صفحه اصلی شما هرگز به وب سایت شما باز نمی گردند؟
به همین دلیل است که ساختن یک خبرنامه ایمیلی بسیار مهم است . این امکان را به شما می دهد تا پس از خروج بازدیدکنندگان از وب سایت خود با آنها ارتباط برقرار کنید.
بهترین مکان برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشترک، صفحات بالای وب سایت شما است.
شما باید از OptinMonster استفاده کنید ، که پلاگین شماره ۱ وردپرس برای تبدیل بازدیدکنندگان درگیر و رها شده به مشترکین ایمیل است.
اگر از داخل افزونه وردپرس OptinMonster ثبت نام کنید ، آنها در واقع یک حساب رایگان دارند که می توانید از آن استفاده کنید، که در وب سایت اصلی آنها موجود نیست.
اگر قبلاً خبرنامه ایمیلی ندارید، ممکن است بخواهید راهنمای ما در مورد نحوه درست ایجاد یک خبرنامه ایمیلی را نیز ببینید .
قیف های فروش خود را بهینه کنید
آیا محصول یا خدماتی را در صفحات برتر خود می فروشید؟
در این صورت، می توانید فروش خود را با بهینه سازی آن صفحات افزایش دهید تا تجربه کاربری بهتری ارائه دهید، حواس پرتی را کاهش دهید و کاربران را به سمت تکمیل خرید سوق دهید.
به عنوان مثال، می توانید نوارهای اعلامی شناور را در صفحات بالا اضافه کنید تا کاربران را وادار به پیوستن به لیست ایمیل شما، بررسی سایر پست های محبوب خود، دیدن محصول شما و موارد دیگر کنید.
امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه مهمترین صفحه سایت وردپرس خود را پیدا کنید. همچنین ممکن است بخواهید نگاهی به راهنمای ما در مورد نحوه انتخاب بهترین سازنده وب سایت یا مقایسه ما از بهترین خدمات بازاریابی ایمیلی برای مشاغل کوچک بیندازید .
و بخوانید: آموزش استفاده از ابزار تحلیلی Google Analytics برای بهبود کسب و کار وبسایت