بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه ایجاد یک تصویر کوچک YouTube در ۶ مرحله (با نکات)

اندازه‌های تصویر کوچک YouTube [+ بهترین روش‌ها]

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یوتیوب وب سایتی است که بسیاری از متخصصان، مانند بازاریابان، می توانند از آن برای ارتباط با مخاطبان جدید از طریق ویدئو استفاده کنند. در این پلتفرم، سازندگان می‌توانند برند و سبک خود را علاوه بر ویدیوها، مانند تصاویر کوچک، در قالب‌های مختلف محتوا بگنجانند. یادگیری نحوه استفاده از ریز عکس‌های ویدیویی می‌تواند به شما در جلب توجه بینندگان بالقوه کمک کند و در عین حال به سبک بازاریابی و دستورالعمل‌های برندسازی پایبند باشید.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می‌دهیم که تصویر کوچک YouTube چیست، چگونه می‌توان یک تصویر کوچک YouTube ایجاد کرد و چرا داشتن یک تصویر کوچک مفید است، سپس نکاتی را به اشتراک می‌گذاریم که به شما کمک می‌کند از ریز عکس‌ها به نفع برند استفاده کنید.

تصویر کوچک YouTube چیست؟

تصویر کوچک یوتیوب تصویری است که وقتی بینندگان در حال مرور ویدیوها در صفحه اصلی YouTube، نتایج جستجو یا در صفحه سازنده هستند، یک ویدیو را نشان می‌دهد. این تصویر کوچک معمولاً برخی از افراد، تصاویر یا متن را در ویدیو نشان می دهد تا به بینندگان بالقوه نشان دهد که اگر روی ویدیو کلیک کنند چه انتظاری دارند. برخی از سازندگان انتخاب می‌کنند که متنی را به تصاویر کوچک خود اضافه کنند تا توجه را به تصویر خود جلب کنند یا محتوای ویدیو را شفاف کنند. داشتن یک تصویر کوچک از نظر بصری جذاب ممکن است به شما کمک کند بینندگان بیشتری داشته باشید و اعتبار ویدیو یا کانال خود را افزایش دهید.

مرتبط:  راهنمای قطعی سئوی یوتیوب

چگونه یک تصویر کوچک YouTube ایجاد کنیم

برای ایجاد یک تصویر کوچک ویدیو می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. در مورد تصاویر کوچک رقبای خود تحقیق کنید

ممکن است با تحقیق در مورد تصاویر کوچک سایر ویدیوهایی که قانع‌کننده می‌شوید، برای تصویر کوچک خود الهام بگیرید. این تحقیق می تواند به شما در درک روندهای طراحی ریز عکسها و استانداردهای صنعتی کمک کند که ممکن است طراحی شما را بهبود بخشد. با استفاده از تحقیقات خود، فهرستی از عناصری که ممکن است بخواهید در تصویر کوچک خود بگنجانید تهیه کنید. تحقیق در مورد عناصری مانند:

  • تصویر پس زمینه

  • فونت

  • رنگ

  • تضاد

۲. یک نرم افزار ویرایش تصویر را انتخاب کنید

یک برنامه ویرایش تصویر را برای ایجاد تصویر کوچک خود انتخاب کنید. این برنامه‌ها معمولاً انواع فونت‌ها، جلوه‌های بصری و رنگ‌ها را ارائه می‌دهند، بنابراین ممکن است تحقیق برای یافتن برنامه‌ای که با سبک شما هماهنگ باشد مفید باشد. برخی از برنامه های نرم افزار آنلاین نیز دارای قالب های بند انگشتی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. اگر تصمیم دارید تصویر کوچک خود را در یک نرم افزار ویرایش تصویر بدون الگو ایجاد کنید، مطمئن شوید که تصویر کوچک شما با پارامترهای YouTube مطابقت دارد:

  • رزولوشن ۱۲۸۰ پیکسل در ۷۲۰ پیکسل

  • حداقل عرض ۶۴۰ پیکسل

  • به صورت فایل JPEG، GIF یا PNG فرمت کنید

  • زیر دو مگابایت

  • نسبت تصویر ۱۶ به ۹

بسیاری از الگوها قبلاً این پارامترها را تنظیم کرده‌اند، اما بررسی کنید تا مطمئن شوید که پارامترها درست هستند، حتی اگر از یک الگو استفاده می‌کنید. بررسی اندازه و وضوح همچنین می تواند اطمینان حاصل کند که سیستم آپلود تصویر کوچک می تواند تصویر کوچک شما را به درستی بپذیرد و نمایش دهد. ممکن است این گزینه را داشته باشید که تصویر نهایی خود را در فرمت های مختلف ذخیره کنید، بنابراین مطمئن شوید که آن را در قالبی سازگار دانلود می کنید.

بیشتر بخوانید:  ۲۲ نرم افزار ویرایش عکس که باید در نظر بگیرید

۳. یک تصویر پس زمینه اضافه کنید

تصویر پس‌زمینه بیشتر فضای تصویر کوچک شما را اشغال می‌کند و بیشتر سازندگان از لحظه‌ای از ویدیوی خود استفاده می‌کنند تا به بینندگان ایده‌ای از ظاهر ویدیو بدهند. در ویدیوی خود به دنبال فریمی باشید که نماینده ویدیو بدون ارائه اطلاعات زیاد باشد. همچنین می توانید در نظر بگیرید که چگونه ممکن است متن در تصویر کوچک شما در برابر تصویر پس زمینه ظاهر شود. اگر برند قبلاً طرح رنگی یا زیبایی بصری دارد، تصویر پس زمینه ای را انتخاب کنید که به آن سبک پایبند باشد.

مطالب مرتبط:  ۹ فایل با فرمت ویدیویی و نحوه انتخاب یکی برای یک پروژه

۴. شامل متن

گنجاندن متن در تصویر کوچک می‌تواند پیش از کلیک کردن روی ویدیوی شما، زمینه را برای مخاطب فراهم کند. متن همچنین ممکن است مخاطبان شما را به دیدن محتوای ویدیوی شما علاقه مند کند. سعی کنید عنوان جذاب و مرتبطی را وارد کنید که هدف ویدیو را به بینندگان احتمالی که با محتوای شما آشنا نیستند، منتقل کند. از آنجایی که تصویر کوچک کوچک است، متن خود را نیز کوتاه و ساده نگه دارید. اگر مجموعه‌ای از ویدیوها را ایجاد می‌کنید، می‌توانید شماره ویدیو را نیز در متن تصویر کوچک قرار دهید تا بینندگان بتوانند به راحتی ویدیوی مناسب را پیدا کنند.

هنگامی که می دانید متن مورد نظر چه چیزی را شامل می شود، می توانید ظاهر آن را طراحی کنید. فونتی را انتخاب کنید که خواندن آن در اندازه کوچک آسان باشد و رنگی را انتخاب کنید که تضادی بین تصویر پس زمینه و فونت ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر پس زمینه در درجه اول سفید است، ممکن است از حروف سیاه استفاده کنید. کنتراست می تواند به بینندگان کمک کند متن را سریع و واضح بخوانند. همچنین می تواند از نظر بصری برای مخاطبان شما جذاب باشد.

۵. یک الگو بسازید

هنگامی که یک تصویر بندانگشتی جذاب بصری ایجاد کردید که با نام تجاری شما همخوانی دارد و از پارامترهای تصویر کوچک پیروی می کند، می توانید یک الگوی بندانگشتی برای استفاده مجدد برای ویدیوهای آینده ایجاد کنید. استفاده از یک الگو می تواند به شما کمک کند تا ریز عکسها را کارآمدتر ایجاد کنید. همچنین باعث ایجاد یکنواختی در بین ویدیوهای شما می شود که می تواند کانال شما را حرفه ای تر و مارک دارتر به نظر برساند. اگر از یک قالب تصویر کوچک سفارشی استفاده می‌کنید، ممکن است بخواهید اندازه و قالب تصویر کوچک را قبل از ایجاد تصویر جدید ذخیره کنید تا بتوانید پارامترها را حفظ کنید.

داشتن یک نوع تصویر کوچک نیز می تواند نشانه های بصری را برای مخاطبان شما فراهم کند. به عنوان مثال، ممکن است با استفاده از یک تصویر کوچک مشابه برای هر ویدیو در مجموعه، نشان دهید که ویدیوهای خاصی بخشی از یک مجموعه هستند. یک سبک تصویر کوچک امضا نیز می تواند به بینندگان شما کمک کند تا هنگام جستجوی سایت برای ویدیو، محتوای شما را تشخیص دهند.

مطالب مرتبط:  چگونه در ۹ مرحله هویت برند خود را بسازیم

۶. تصویر کوچک خود را آپلود کنید

هنگامی که تصویر کوچک خود را طراحی کردید، می توانید آن را در YouTube آپلود کنید. برای انجام این کار، تصویر مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را در قسمت “Thumbnail” کادر گفتگوی آپلود ویدیو آپلود کنید. اگر قبلاً ویدیوی خود را آپلود کرده‌اید، می‌توانید از این مراحل برای تغییر تصویر کوچک استفاده کنید:

  1. گزینه «محتوا» را انتخاب کنید. در حساب YouTube Studio خود، در سمت چپ مرورگر، “Content” را از پانل گزینه ها انتخاب کنید.

  2. ویدیوی خود را انتخاب کنید ویدیویی را که می‌خواهید یک تصویر کوچک جدید به آن اضافه کنید پیدا کنید و روی تصویر کوچک یا عنوان از پیش تعیین شده آن کلیک کنید. با کلیک بر روی ویدیو، تنظیمات مختلفی برای آن ویدیو ظاهر می شود.

  3. تصویر کوچک سفارشی خود را اضافه کنید. در کادر محاوره‌ای «تنظیمات»، بخشی با عنوان «تصاویر کوچک» با گزینه‌های تصویر کوچک از پیش تعیین شده وجود دارد. “Upload Thumbnail” را در سمت چپ گزینه ها انتخاب کنید.

  4. فایل خود را آپلود کنید بر روی “Custom Thumbnail” کلیک کنید، که باعث می شود یک کادر محاوره ای ظاهر شود. فایلی را که می خواهید به عنوان تصویر کوچک خود استفاده کنید انتخاب کنید و آن را آپلود کنید.

  5. فایل خود را ذخیره کنید. پس از آپلود فایل، روی “ذخیره” کلیک کنید تا کادر محاوره ای ناپدید شود و تصویر کوچک با تصویر جدید شما به روز شود.

  6. تصویر کوچک خود را مرور کنید. برای اطمینان از درست بودن نسبت‌ها و رنگ‌ها، نحوه ظاهر تصویر کوچک را مرور کنید.

مزایای یک تصویر کوچک خوب YouTube

تصویر کوچک اغلب اولین چیزی است که یک بیننده بالقوه در مورد ویدیو یا کانال شما می بیند. یک تصویر کوچک خوب می تواند:

  • جذب بینندگان: یک تصویر کوچک جذاب ممکن است هم مشترکین فعلی و هم کاربرانی را که با محتوای شما آشنا نیستند متقاعد کند روی ویدیوی شما کلیک کنند. داشتن نرخ کلیک بالا (CTR) همچنین ممکن است در بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای شما مفید باشد زیرا YouTube اغلب ویدیوهایی با CTR بالا را در اولویت قرار می دهد. داشتن بیننده بیشتر ممکن است تأثیر شما را بر پلتفرم افزایش دهد و به شما کمک کند محتوای خود را با مخاطبان بیشتری به اشتراک بگذارید.

  • ایجاد نام تجاری: تصاویر کوچک بخشی از برندسازی ویدیوها و کانال شما هستند. داشتن یک سبک تصویر کوچک قابل تشخیص می تواند به افراد کمک کند هنگام جستجو در YouTube، نام تجاری شما را شناسایی کنند. تصویر کوچک شما می‌تواند کلمات، رنگ‌ها یا تصاویر خاصی داشته باشد که اطلاعات مربوط به برند شما را به اشتراک بگذارد.

  • اعتبار خود را افزایش دهید: هرچه تصویر کوچک شما حرفه ای تر به نظر برسد، ممکن است ویدیوی شما برای مخاطبان بالقوه معتبرتر به نظر برسد. داشتن یک تصویر کوچک تمیز و با طراحی خوب می تواند به مخاطبان بگوید که در مورد پلتفرم و حوزه کاری خود آگاه هستید. یک تصویر کوچک با ظاهر حرفه ای همچنین ممکن است بینندگان احتمالی را به این احساس برساند که می توانند به محتوای ویدیو اعتماد کنند، که می تواند مخاطبان را متقاعد کند که ویدیوهای شما را به ویدیوهای رقبای شما انتخاب کنند.

موارد مرتبط:  ۷ راه برای جلب اعتماد مشتری (و چرا مهم است)

نکاتی برای ایجاد تصویر کوچک YouTube

در اینجا چند نکته اضافی وجود دارد که می توانید برای ایجاد تصاویر کوچک جذاب دنبال کنید:

از یک تصویر با کیفیت بالا استفاده کنید

هنگامی که تصویری را به عنوان مبنای تصویر کوچک خود انتخاب می کنید، تصویری با کیفیت بالا انتخاب کنید تا بتوانید بدون توجه به اندازه تصویر کوچک، تصویر را به وضوح ببینید. داشتن یک تصویر واضح می تواند عناصر طراحی را در تصویر کوچک شما بهتر نشان دهد و حرفه ای بودن شما را افزایش دهد. بینندگانی که به‌سرعت به تصویر کوچک شما نگاه می‌کنند، ممکن است بر اساس تصویر واضح، زمینه ویدیو را نیز درک کنند.

مرتبط:  نحوه تولید PNG (به علاوه تعریف و دلایل ایجاد آن)

از تصاویر ساده استفاده کنید

تصاویر بندانگشتی معمولاً کوچک هستند، بنابراین مشاهده تصاویر ساده در بخش‌های کوچک‌تر آسان‌تر است. به عنوان مثال، یک تصویر با کوه، درخت و دریاچه ممکن است در اندازه کوچک نامشخص به نظر برسد. با این حال، یک عکس نزدیک از یک گل به راحتی قابل تشخیص است، صرف نظر از اندازه، زیرا تصویر ساده تر است. تصویر کوچک شما زمینه ویدیوی شما را به مخاطبان منتقل می کند، بنابراین مطمئن شوید که آنها می توانند تصویر را در دستگاه خود ببینند.

موارد مرتبط:  نرخ کلیک (CTR): تعریف و نحوه استفاده از آن

نمایش چهره یک فرد

گنجاندن تصاویر چهره ها می تواند افراد را تشویق کند که به تصویر کوچک شما نگاه کنند. این به این دلیل است که مردم اغلب با احساساتی که در چهره دیگران تشخیص می دهند، همذات پنداری می کنند. نمایش افراد در تصویر کوچک شما همچنین می‌تواند به بینندگان اجازه دهد تا با محتوای شما آشنا شوند. برای مثال، اگر مجموعه‌های ویدیویی دارید که توسط یک نفر میزبانی می‌شود، قرار دادن چهره او در تصویر کوچک هر ویدیو می‌تواند تداوم را نشان دهد و بینندگان را تشویق به تماشای محتوای آشنا کند.

مطالب مرتبط:  نحوه ولوگ در ۶ مرحله (با تعریف، مزایا و نکات)

روندهای تصویر کوچک را دنبال کنید

قالب‌های طراحی محبوب، طرح‌های رنگی و انتخاب فونت برای تصاویر کوچک YouTube معمولاً با گذشت زمان تغییر می‌کنند. نظارت بر روند ریزه کاری ها را در نظر بگیرید تا بتوانید الگوی خود را با عناصر طراحی جدید به روز کنید که تصاویر کوچک شما را اصلی نگه می دارد. به‌روزرسانی منظم قالب تصویر کوچک مطابق با این روندها نیز ممکن است ویدیوی شما را حرفه‌ای جلوه دهد.

مطالب مرتبط:  ۲۵ باید و نباید برندسازی موثر در رسانه های اجتماعی

از رنگ های مکمل استفاده کنید

رنگ های مکمل به رنگ هایی اطلاق می شود که در دو طرف چرخه رنگ قرار دارند. چرخ رنگ ابزاری در طراحی است که تعیین می کند رنگ ها و سایه ها چگونه با یکدیگر ارتباط دارند. رنگ‌هایی که در دو طرف چرخه رنگ قرار دارند بر عناصر متضاد رنگ‌ها تأکید می‌کنند که وقتی از آنها در طرحی مشابه استفاده می‌کنید جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *