بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه ولوگ در ۶ مرحله (با تعریف، مزایا و نکات)

علائم خطرناک سلامت روان بازی های ویدئویی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

محتوای ویدیویی راه بسیار خوبی برای ارائه اطلاعات به افراد و در عین حال درگیر نگه داشتن آنها است. انواع مختلفی از محتوای ویدیویی وجود دارد که می توانید تولید کنید، از جمله vlog. ویلاگ یک دفتر خاطرات ویدیویی است که می تواند به سازندگان کمک کند تا حضور آنلاین خود را توسعه دهند و همزمان اطلاعات را ارائه دهند و بینندگان خود را سرگرم کنند.

در این مقاله از ایوسی، ما در مورد چیستی یک وبلاگ، مزایای اصلی آن و نحوه ایجاد وبلاگ با استفاده از مجموعه ای از مراحل مفید و نکات اضافی بحث می کنیم.

vlog چیست؟

ویلاگ/ولوگ یک گزارش تصویری است که زندگی یا تخصص یک فرد را مستند می کند. اغلب سازندگان از وبلاگ‌ها برای ارتباط با مخاطبان خود با به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و تجربیات خود استفاده می‌کنند. کلمه vlog ترکیبی از کلمه ویدیو و لاگ است زیرا اغلب شبیه خاطرات ویدیویی یا مستند به نظر می رسد.

چیزی که وبلاگ‌ها را از سایر اشکال محتوای ویدیویی متمایز می‌کند، تمرکز آنها بر زندگی سازنده یا وبلاگ‌نویس است. به عنوان مثال، یک نوع محبوب از vlog، vlog مسافرتی است. این وبلاگ‌ها هنگام سفر به مکان‌های جدید و تجربه کشورها و فرهنگ‌های خارجی، سازنده را دنبال می‌کنند. دو نوع اصلی از vlog وجود دارد که مردم ایجاد می کنند:

  • Talking head: ویدیوهای Talking-head عمدتاً سازنده را در حال صحبت با دوربینی که روی سه پایه یا رایانه تنظیم شده است نشان می دهد. این وبلاگ ها برای به اشتراک گذاری اطلاعات یا داستان گویی عالی هستند.

  • مستند: در ولوگ‌های مستند، یا در حین سفر و کاوش، دوربین خالق را تعقیب می‌کند یا اینکه دوربین به‌عنوان چشم و گوش مخاطب عمل می‌کند. این نوع از vlog ها اغلب بسیار فراگیرتر هستند و به بیننده اجازه می دهند در تجربه ای که تماشا می کنند به اشتراک بگذارند.

بخوانید: ۲۰ نوع محتوای ویدیویی برای بازاریابی (با مزایا)

نحوه ولوگ کردن

در اینجا چند مرحله وجود دارد که به شما کمک می کند وبلاگ خود را شروع کنید:

۱. در vlog های مختلف تحقیق کنید

تحقیق در مورد وبلاگ‌های مختلف قبل از شروع وبلاگ خود می‌تواند به شما در درک سبک‌ها و تکنیک‌های مختلف فیلم‌برداری که سایر ولاگرها استفاده می‌کنند کمک کند. این می تواند به شما کمک کند که ببینید کدام سبک ها محبوب ترین هستند و سازندگان دیگر چگونه موضوعات خود را ارائه می دهند. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که بسیاری از ولاگرهای مسافرتی از رویکردی مستند برای ویدیوهای خود استفاده می کنند، ممکن است بخواهید سبک مشابهی را برای خودتان تقلید کنید. این می تواند به شما کمک کند محتوایی ایجاد کنید که می دانید مخاطب هدف شما ممکن است بیشتر از آن لذت ببرد.

۲. موضوع اصلی وبلاگ خود را مشخص کنید

تعیین موضوع اصلی وبلاگ می تواند به شما در برنامه ریزی محتوای خود و یافتن گرایش های محبوب کمک کند. به عنوان مثال، اگر امیدوارید یک ویدیوی غذا یا دستور غذا راه اندازی کنید، ممکن است متوجه شوید که بسیاری از وبلاگ های غذایی در حال حاضر دستور العمل های برنامه های تلویزیونی محبوب را بازسازی می کنند. از آنجا، می‌توانید محتوایی را برنامه‌ریزی کنید که روند مشابهی را دنبال می‌کند تا سعی کنید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

درک موضوع اصلی وبلاگ خود نیز می تواند به شما کمک کند لحن ثابتی با ویدیوهای خود ایجاد کنید. ایجاد یک لحن ثابت به شما این امکان را می دهد که برند و مخاطب قوی تری ایجاد کنید. این به این دلیل است که مردم قبل از عضویت در کانال یا وب سایت شما دقیقا می دانند که از وبلاگ شما چه انتظاری دارند.

۳. اجاره یا خرید تجهیزات لازم

اجاره یا خرید تجهیزات مناسب می تواند به شما کمک کند ویدیوهای باکیفیتی بسازید که می تواند رضایت مخاطبان را افزایش دهد. اگرچه یک دوربین و سه پایه خوب برای ثبت تصاویر با کیفیت مفید هستند، اما داشتن تجهیزات ضبط صدا خوب نیز مهم است تا بینندگان شما بتوانند آنچه شما می گویید را درک کنند. این می تواند شامل یافتن یک میکروفون خوب باشد که بتواند به دوربین شما متصل شود. اگر می‌خواهید کیفیت بیشتری اضافه کنید، می‌توانید از یک ضبط کننده صدای خارجی نیز استفاده کنید و صدا را با ویدیو در حین ویرایش همگام کنید.

در نهایت، مهم است که نور اضافی را به خاطر بسپارید. اگر در حال ایجاد لوازم التحریر یا ویدیوهای دارای سر صحبت هستید، داشتن چند چراغ برای جداسازی بصری بدن شما از پس زمینه مفید است. این می تواند تصویری پویا ایجاد کند که برای مخاطبان شما جذاب تر باشد. همچنین می تواند به برجسته کردن چهره شما کمک کند تا مخاطبان شما بتوانند حالات چهره شما را ببینند و درک کنند.

۴. فیلم های خود را ضبط کنید

در حین ضبط، اگر در حال ایجاد یک ویدیوی گفتگوی سر زبان هستید، مفید است که ابتدا یک اسکریپت بنویسید تا دقیقا بدانید که قرار است چه بگویید. همچنین تمرین فیلمنامه قبل از فیلمبرداری مفید است تا گفتار شما طبیعی تر به نظر برسد.

اگر در حال ساختن یک ویدیو به سبک مستند هستید، سعی کنید تصاویری جالب برای گرفتن پیدا کنید. وقتی چیزی جالب برای فیلم برداری پیدا می کنید، تمام تلاش خود را بکنید تا بیش از آنچه فکر می کنید روی آن موضوع بمانید و دستان خود را ثابت نگه دارید. این تکنیک‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا فیلم‌هایی با کیفیت بالا با فضای کافی در ابتدا و انتهای کلیپ‌ها ضبط کنید تا ویرایش شما آسان‌تر شود.

۵. ویدیوهای خود را ویرایش کنید

هنگامی که فیلم خود را دریافت کردید، مهم است که ویدیوهای خود را ویرایش کنید تا یک ارائه جذاب برای بینندگان خود ایجاد کنید. اگر در حال ویرایش ویدیوهای دارای سر صحبت هستید، ویرایش هر لحظه سکوت یا «هوای مرده» برای اطمینان از جذابیت ویدیو تا حد امکان مفید است. اگر نیاز دارید ویرایشی را در ویدیوهای سخنگو خود مخفی کنید، بهتر است فیلم‌های دیگری را که مرتبط با موضوع شما هستند حذف کنید. برای مثال، اگر در حال فیلم‌برداری از یک ویدیوی غذایی هستید، می‌توانید تصاویری از غذایی را که در مورد آن صحبت می‌کنید نشان دهید تا ویرایش‌ها را پنهان کنید و وبلاگ را سرگرم‌کننده‌تر کنید.

هنگامی که در حال ویرایش وبلاگ‌های مستند به سبک هستید، استفاده از تکنیک‌های مختلف برای جذاب‌تر کردن ویدیو مفید است، از جمله:

  • مونتاژها: مونتاژها شامل برش های سریع فیلم ها و تصاویر برای هیجان انگیزتر کردن ویدیو هستند. برای مثال، در ولوگ‌های مسافرتی، سازندگان ممکن است تصاویر یا ویدیوهایی را از مکانی که بازدید می‌کنند نشان دهند.

  • موسیقی خوش‌بینانه: موسیقی خوش‌بینانه راهی عالی برای سرگرم‌کننده‌تر کردن وبلاگ‌هایتان است. همچنین می تواند به خوبی با مونتاژها هماهنگ شود تا فضای بصری هیجان انگیزی ایجاد کند.

  • Cutaways: درست مانند ولوگ‌های سخنگو، آنهایی که به سبک مستند هستند نیز می‌توانند از مناظر یا رویدادهای جالب برای پنهان کردن ویرایش‌ها و ایجاد محتوای جذاب استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد یک وبلاگ آشپزی هستید، هنگام توضیح دستور پخت، عکس‌های متمرکزتری از دستانتان در حال پختن، مخلوط کردن یا پختن غذا اضافه کنید.

۶. بهترین مکان را برای انتشار پیدا کنید

وقتی وبلاگ شما آماده انتشار است، پیدا کردن بهترین مکان برای انتشار آن مفید است تا بتواند بیشترین بازدید را داشته باشد. وب‌سایت‌هایی برای میزبانی ویدیو وجود دارد که می‌توانید وبلاگ‌های خود را آپلود کنید و پیوند ویدیو را در مکان‌های دیگر مانند رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. شما همچنین می توانید ویدیوها را در وب سایت خود ارسال کنید. این می تواند به شما کمک کند تا یک برند و مخاطبان بیشتری را توسعه دهید. همچنین می توانید از وب سایت برای انتشار مطالب بیشتر مانند وبلاگ ها، مقالات و کتاب های الکترونیکی استفاده کنید.

مزایای گزارش تصویری

ایجاد یک گزارش ویدئویی مزایای متعددی دارد، از جمله:

  • نشان دادن تخصص خود: گزارش‌های ویدئویی می‌توانند به شما در نشان دادن تخصص در یک زمینه یا صنعت خاص کمک کنند. برای مثال، اگر اطلاعات زیادی در مورد برق و سیم‌کشی دارید، می‌توانید مجموعه‌ای از وبلاگ‌ها را ارسال کنید که قسمت‌های مختلف یک مدار و نحوه ایجاد آن‌ها را به افراد آموزش می‌دهد.

  • ایجاد روابط: اغلب در ولوگ ها، چهره خود را به دوربین نشان می دهید که به ایجاد ارتباط انسانی با مخاطب کمک می کند. این می تواند به شما در ایجاد روابط با افراد دیگر و احتمالاً ایجاد شراکت با سایر وبلاگ نویسان یا متخصصان در صنعت شما کمک کند.

  • نگهداری سوابق: اگر در سفر هستید یا می خواهید لحظات خاصی از زندگی خود را ثبت کنید، وبلاگ ها راه بسیار خوبی برای حفظ سوابق و خاطرات هستند. با ایجاد آنها و ارسال آنها به صورت آنلاین، می توانید لحظات مهم زندگی خود را برای مشاهده بعدی ذخیره کنید.

  • کسب درآمد: اگر وبلاگ های شما به اندازه کافی محبوب شوند، ممکن است بتوانید از آنها برای توسعه یک برند و کسب درآمد استفاده کنید. ممکن است تبلیغ‌کنندگانی به دست آورید که می‌خواهند از شما حمایت کنند یا ممکن است محصولات و خدمات خود را توسعه دهید که مخاطبان شما بتوانند آن را خریداری کنند.

نکاتی برای ساخت یک وبلاگ

در اینجا چند نکته اضافی برای کمک به شما برای شروع کار با وبلاگ خود آورده شده است:

محتوای خود را بهینه کنید

چه وبلاگ های خود را در یک وب سایت میزبان ویدیو آپلود کنید یا آنها را در وب سایت خود آپلود کنید، مهم است که اطلاعات مکتوب را به ویدیو اضافه کنید، مانند توضیحات آن، چه کسی آن را ایجاد کرده و چه زمانی آن را منتشر کرده اید. انجام بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) بر روی محتوای نوشتاری شما می‌تواند به افراد کمک کند ویدیوهای شما را راحت‌تر در موتورهای جستجو پیدا کنند. این می تواند شامل افزودن کلمات کلیدی مفید به توضیحات ویدیوی شما و افزودن ابرداده های مهم مانند توضیحات متا باشد که به موتورهای جستجو می گوید که وبلاگ های شما در مورد چیست.

مطالب مرتبط: راهنما: سئو چیست؟

مخاطبان هدف خود را کشف کنید

کشف مخاطبان هدف خود یک راه عالی برای ایجاد محتوای جذاب تر است که افراد بیشتری ممکن است به آن علاقه مند شوند. این می تواند به شما کمک کند مخاطبان بیشتری ایجاد کنید و رضایت مخاطبان را افزایش دهید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک وبلاگ مسافرتی ایجاد کنید، دانستن آنچه که مخاطبان شما ممکن است بخواهند ببینند مفید است. اگر آنها می‌خواهند مناطق توریستی را بیشتر از شهرهای محلی و فرهنگ ببینند، می‌دانید که سفر و فیلم‌های خود را کجا متمرکز کنید.

بیشتر بخوانید: تعریف مخاطب هدف: چیست و چرا مهم است

به طور مداوم منتشر کنید

وقتی محتوا را به طور مداوم منتشر می کنید، می توانید حضور آنلاین و مخاطبان بیشتری ایجاد کنید. یکی از راه های رسیدن به این هدف از طریق برنامه ریزی است. با ایجاد یک برنامه زمان بندی برای تعداد دفعات ارسال محتوا، می توانید برای خود ضرب الاجل هایی برای فیلمبرداری، ویرایش و انتشار به موقع ویدیوها ایجاد کنید. همچنین به شما این امکان را می دهد که به مخاطبان خود بگویید چه زمانی می خواهید ویدیوی بعدی خود را منتشر کنید. به این ترتیب، آنها می دانند چه زمانی به دنبال محتوای جدید بگردند و تعداد بازدیدهای شما را افزایش دهند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *