اگر راه هایی را برای افزایش درآمد برای شرکت خود در نظر می گیرید، ممکن است بخواهید یک لیست ایمیل ایجاد کنید. تحقیقات نشان می دهد که بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین روش ها برای افزایش فروش از طریق ارتباط مستقیم با مشتریان فعلی و آینده است. درک مراحل اساسی برای ایجاد یک لیست ایمیل می تواند به شما کمک کند تا برای شرکت خود راحت تر بسازید.
در این مقاله از ایوسی، لیست ایمیل چیست، چرا مهم است، نحوه ایجاد آن به همراه برخی نکات بازاریابی به طور خاص برای کاربران جیمیل بحث می کنیم.
لیست ایمیل چیست؟
لیست ایمیل مجموعه ای از آدرس های ایمیل و سایر اطلاعات تماس است که افراد در اختیار یک سازمان یا فرد قرار می دهند. هنگامی که آنها اطلاعات خود را ارائه می دهند، با دریافت اطلاعات از آن سازمان موافقت می کنند، خواه این اطلاعات خاص مانند کتاب الکترونیکی یا کاغذ سفید یا خبرنامه ها و مواد بازاریابی باشد.
مرتبط: راهنمای کامل بازاریابی خبرنامه
چرا لیست ایمیل مهم است؟
لیست های ایمیل یکی از موثرترین روش هایی است که شرکت ها برای برقراری ارتباط با مشتریان از آن استفاده می کنند. علاوه بر این، بازاریابی ایمیلی تأثیر زیادی بر جذب و حفظ مشتری یک شرکت دارد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا لیست ایمیل بسیار مهم است:
-
دسترسی مستقیم به مشتریان بالقوه: ارسال ایمیل به لیست شما این امکان را برای شما فراهم می کند که مستقیماً با مشتریان بالقوه و فعلی ارتباط برقرار کنید و این احتمال را افزایش می دهد که آنها مطالب بازاریابی شما را ببینند و در مورد تبلیغات ویژه اطلاعات کسب کنند.
-
کنترل زمان و افرادی که با آنها تماس می گیرید: فهرست ایمیل برنامه ریزی استراتژی بازاریابی شما را آسان تر می کند، زیرا می دانید با چه کسانی در ارتباط هستید و چگونه به آنها دسترسی خواهید داشت. همچنین میتوانید فهرست ایمیلهای خود را تقسیمبندی کنید تا پیامهای خود را با نیازها و علایق خاص افرادی که ایمیل میفرستید، تنظیم کنید. این به شما امکان می دهد پیام های خود را شخصی تر و مرتبط تر کنید.
-
افزایش درآمد: مردم عموماً در فهرست پستی مشترک می شوند زیرا علاقه ای به محصول یا خدمات دارند. با ارسال ایمیل به آنها به طور منظم، می توانید ارتباط خود را با آنها حفظ کنید و احتمال تبدیل شدن آنها به مشتری را افزایش دهید.
مرتبط: ۸ نوع کمپین بازاریابی برای تقویت کسب و کار
نحوه ایجاد لیست ایمیل
در اینجا مراحل اساسی وجود دارد که باید برای ایجاد یک لیست ایمیل برای خود انجام دهید:
۱. ارائه دهنده خدمات ایمیل خود را انتخاب کنید
اولین قدمی که باید بردارید این است که ارائه دهنده خدمات ایمیل (ESP) را که برای لیست خود استفاده خواهید کرد انتخاب کنید. تعدادی سرویس مختلف وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید و مهم است که ویژگی های مختلف هر سرویس را به دقت ارزیابی کنید تا عملکرد خاصی را که نیاز دارید شناسایی کنید.
برای مثال، ممکن است بخواهید هنگام ثبت نام مشترکین جدید، بتوانید مجموعه ای از ایمیل ها را خودکار کنید. همچنین ممکن است بخواهید آن ایمیل ها بسته به فرمی که برای وارد کردن اطلاعات تماس خود استفاده می کنند متفاوت باشد. به عنوان مثال، اگر شخصی در لیست ایمیل شما ثبت نام کند و یک کتاب الکترونیکی با مجموعه ای از دستور العمل های اسموتی درخواست کند، سری ایمیل هایی که دریافت می کند باید مربوط به اسموتی ها باشد.
همچنین، توجه داشته باشید که چگونه قیمت گذاری بر اساس تعداد مشترکین لیست شما تغییر می کند. در حالی که اگر تازه شروع کرده اید ممکن است هزینه کم باشد، اگر لیست شما به سرعت رشد می کند، باید اطمینان حاصل کنید که قیمت با یک لیست بزرگتر امکان پذیر است.
مطالب مرتبط: نحوه ارسال ایمیل های انبوه
۲. مخاطبین موجود خود را وارد کنید
قدم دومی که باید بردارید این است که در صورت داشتن لیست مخاطبین موجود خود را وارد کنید. ممکن است لازم باشد ایمیل ها را از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) خود استخراج کنید. ممکن است بخواهید آن افراد را بسته به محصول یا خدماتی که از شما خریداری میکنند، بخشبندی کنید و سپس آنها را در سیستم بازاریابی ایمیلی برچسبگذاری یا برچسبگذاری کنید تا زمانی که آماده شروع ایمیل هستید، بتوانید ایمیلهای هدفمندی را برای آنها ارسال کنید.
بیشتر بخوانید: سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟
۳. یک مشوق انتخاب کنید
قدم بعدی که باید بردارید انتخاب یک مشوق است. به طور بالقوه مشتریان معمولاً تمایل بیشتری به دادن آدرس ایمیل خود در صورت دریافت چیزی در مبادله دارند. برخی از شرکتها انتخاب میکنند که یک کتاب الکترونیکی یا یک راهنمای کوتاه ایجاد کنند، در حالی که شرکتهای دیگر، بهویژه کسبوکارهای تجارت الکترونیک، تخفیف یا تبلیغات ویژهای را برای کسانی که در فهرست ایمیلشان مشترک هستند، ارائه میکنند. اگر شرکت شما محصول یا خدمات اشتراکی را می فروشد، ممکن است بخواهید تخفیف یا آزمایش رایگان ارائه دهید.
۴. ایمیل های خودکار را تنظیم کنید
هنگامی که انگیزه خود را ایجاد کردید، گام بعدی این است که اولین پیام ایمیل خودکار خود را تنظیم کنید. این ایمیلی است که به محض ثبت نام شخصی در لیست ایمیل شما به صورت خودکار ارسال می شود. معمولاً شامل یک پیام خوشامدگویی به مشترک میشود و همچنین انگیزهای را که مشترک جدید درخواست کرده، ارائه میدهد، چه یک کد کوپن یا یک کتاب الکترونیکی رایگان.
بیشتر بخوانید: اتوماسیون ایمیل چیست؟
نکات بازاریابی ایمیلی برای جیمیل
اگر از جیمیل برای کسب و کار استفاده می کنید، در اینجا چند نکته ایمیل وجود دارد که می توانید آنها را اعمال کنید:
از برچسب ها استفاده کنید
برچسب ها یک ویژگی مفید جیمیل هستند که به شما امکان می دهد ایمیل های خود را سازماندهی کنید. برخی از گزینههای برچسبها عبارتند از: «انجام»، اولویت و «در انتظار»، اگرچه میتوانید برچسبهای دیگر را بر اساس ترجیحات و نیازهای خود سفارشی کنید.
از قابلیت چرت زدن استفاده کنید
این ویژگی راحت به شما این امکان را میدهد که یک ایمیل را به تعویق بیندازید تا به یاد داشته باشید که بعداً به آن پاسخ دهید. در بالای هر ایمیل یک نماد کلیک وجود دارد. می توانید از میان گزینه های تعویق از پیش تعیین شده انتخاب کنید یا زمان و تاریخ خاصی را برای زمانی که می خواهید پاسخ دهید مشخص کنید.
ایجاد فیلتر
از فیلترها برای مدیریت موثرتر جریان ایمیل ها به صندوق ورودی جیمیل خود استفاده کنید. میتوانید فیلترهایی را برای کلمات خاص در خط موضوع ایمیل یا برای یک فرستنده خاص تنظیم کنید. سپس میتوانید اقدامات خاصی را که میخواهید بر اساس معیارهایی که تعیین میکنید، انتخاب کنید. برای مثال، میتوانید انتخاب کنید که ایمیلی از صندوق ورودی شما رد شود و مستقیماً به یک پوشه خاص منتقل شود.
برای ارسال ایمیل ها برنامه ریزی کنید
ممکن است مواردی وجود داشته باشد که بخواهید ایمیلی در زمان یا تاریخ خاصی ارسال شود. شما به راحتی می توانید این کار را با کلیک بر روی فلش روی دکمه ارسال در یک ایمیل و کلیک بر روی “زمان بندی ارسال” انجام دهید.
قالب ها را ایجاد کنید
اگر اغلب یک ایمیل را ایجاد می کنید، می توانید با ایجاد و ذخیره یک الگوی ایمیل در زمان خود صرفه جویی کنید. فقط کافی است به تنظیمات پیشرفته در جیمیل بروید و “قالب ها” را انتخاب کنید. پس از ایجاد یک الگو، می توانید آن را در هنگام ایجاد یک ایمیل جدید وارد کنید. پس از درج، می توانید ایمیل را ویرایش کنید تا آن را برای هر گیرنده سفارشی کنید.
امضای خود را شخصی سازی کنید
اگر هنگام ارسال ایمیل از چندین امضا استفاده میکنید، Gmail این امکان را برای شما فراهم میکند که هنگام ایجاد ایمیل، بین امضاهای مختلف جابجا شوید. میتوانید با کلیک بر روی نماد امضا در سمت راست پایین صفحه ترکیب ایمیل، آنها را اختصاص یا مدیریت کنید.
از فهرست وظایف داخلی استفاده کنید
ایمیلها را به فهرست کارهای داخلی اضافه کنید تا مطمئن شوید که ایمیلها را در زمان و تاریخ مشخصی آدرس میدهید یا به آنها پاسخ میدهید.