بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنمای کامل بازاریابی خبرنامه

بازاریابی خبرنامه

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بازاریابی خبرنامه راهی محبوب برای کسب و کارها برای رشد فروش و اعتبار برند است. با یک خبرنامه، می توانید اطلاعات مفید و مرتبط را مستقیماً به صندوق ورودی مخاطبان خود ارسال کنید. اگر به دنبال راهی برای جذب افراد بیشتر به وب سایت خود هستید، بازاریابی خبرنامه راهی عالی برای انجام این کار است.

در این مقاله از ایوسی، در مورد اینکه بازاریابی خبرنامه چیست، برخی از مزایای آن و اینکه چگونه می توانید یک برنامه بازاریابی خبرنامه را برای خود ایجاد کنید، بحث خواهیم کرد.

بازاریابی خبرنامه چیست؟

بازاریابی خبرنامه شکلی از بازاریابی ایمیلی است که در آن کسب و کارها خبرنامه های اطلاعاتی و تبلیغاتی را برای مشتریان قبلی و بالقوه ارسال می کنند. پس از دریافت آدرس های ایمیل از مشتریان و سرنخ ها، کسب و کار خبرنامه هایی را در مورد موارد زیر ارسال می کند:

  • آخرین اخبار داخل شرکت

  • تحولات محصول جدید

  • معاملات یا تبلیغات فعلی

  • اطلاعات مفید مرتبط با محصولات یا خدمات آنها

  • اطلاعات در مورد رویدادهای آینده یا خلاصه رویدادهای گذشته

مطالب مرتبط: همه آنچه باید در مورد بازاریابی یکپارچه بدانید

مزایای بازاریابی خبرنامه

اجرای یک کمپین بازاریابی خبرنامه می تواند چندین مزیت برای کسب و کار شما فراهم کند، از جمله:

  • افزایش بازدید وب سایت

  • بهبود اعداد فروش

  • اعتبار بیشتر برند

  • لیست ایمیل بزرگتر

افزایش بازدید وب سایت

خبرنامه شما برای افرادی ارسال می شود که (با ارائه آدرس ایمیل خود) در لیست ایمیل شما مشترک شده اند، که نشان دهنده علاقه آنها به تجارت شما است. با ارائه پیوندهایی در خبرنامه خود در مورد فروش فعلی یا مقالات مرتبط، ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت می کنید. گاهی اوقات بزرگترین چالش این است که کسی را وادار به بازدید از وب سایت شما کنید، که بازاریابی خبرنامه می تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند.

بهبود اعداد فروش

با افزایش بازدید از وب سایت، اغلب باعث افزایش فروش می شود. در حالی که خبرنامه ها در درجه اول برای ارائه اطلاعات هستند، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید محصولات یا خدمات خود را نیز تبلیغ کنید. با ترغیب افراد بیشتر به بازدید از وب سایت شما، حتی اگر نرخ تبدیل شما ثابت بماند، ممکن است همچنان با افزایش کل فروش مواجه شوید.

اعتبار بیشتر برند

یکی از کارهایی که یک خبرنامه می تواند انجام دهد این است که به بهبود تصویر برند شما کمک کند و شما را در صنعت خود به یک مرجع بیشتر تبدیل کند. اگر بتوانید اطلاعات مفیدی را در خبرنامه خود ارائه دهید، خوانندگان شما به دانش و تجربه شما اعتماد خواهند کرد. این اعتماد منجر به فروش های آینده خواهد شد، حتی اگر بلافاصله تبدیل نشوند.

مرتبط: ۴ مرحله برای ساختن یک برند

لیست ایمیل بزرگتر

وقتی یکی از مخاطبان هدف شما آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار می دهد، می توانید کاری بیش از ارسال خبرنامه برای آنها انجام دهید. همچنین می‌توانید ایمیل‌های تبلیغاتی بیشتری برای آنها بفرستید که مزایای محصولات یا خدمات شما را شرح می‌دهد. می توانید از پیشنهاد یک خبرنامه مفید برای ترغیب افراد برای ارائه آدرس ایمیل خود استفاده کنید، سپس از این فرصت برای ارسال ایمیل های فروش بیشتر استفاده کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر ایمیل‌های فروش زیادی ارسال می‌کنید و خبرنامه‌های کافی ارسال نمی‌کنید، احتمالاً تعداد زیادی از افراد از لیست ایمیل شما لغو اشتراک می‌کنند. به همین دلیل است که یافتن یک تعادل معقول بین این دو مهم است.

چگونه یک برنامه بازاریابی خبرنامه ایجاد کنیم

برای ایجاد یک برنامه بازاریابی خبرنامه، مراحل زیر را می توانید دنبال کنید:

  1. شروع به ساخت لیست مشترکین ایمیل خود کنید

  2. اهداف قابل اندازه گیری تعیین کنید

  3. اولین خبرنامه خود را بنویسید

  4. خبرنامه خود را قالب بندی کنید

  5. به یک برنامه زمانبندی پایبند باشید

۱. شروع به ساخت لیست مشترکان ایمیل خود کنید

ایجاد لیست مشترکان ایمیل زمان بر است، بنابراین می خواهید زودتر شروع به کار کنید. بخش کوچکی را به وب سایت خود اضافه کنید و از بازدیدکنندگان بخواهید که آدرس ایمیل خود را در ازای اطلاعات مربوط به تخفیف ها، تبلیغات و خبرنامه شما در اختیار شما قرار دهند. اگر وب‌سایت شما محصولاتی را برای فروش آنلاین ارائه می‌دهد، می‌توانید این امکان را برای مشتریان فراهم کنید که این ایمیل‌ها را در حین تکمیل پرداخت خود دریافت کنند. هر فردی که در لیست شما مشترک می شود خبرنامه شما را باز نمی کند، بنابراین مهم است که لیست را تا جایی که می توانید بزرگ کنید.

۲. اهداف قابل اندازه گیری تعیین کنید

دو نوع هدف وجود دارد که باید برای برنامه بازاریابی خبرنامه خود تعیین کنید. ابتدا باید یکی را برای خود خبرنامه تنظیم کنید. به عنوان مثال، می توانید شماره ای را برای تعداد افرادی که می خواهید به لیست مشترکان ایمیل شما بپیوندند یا چند نفر که می خواهید خبرنامه شما را باز کنند انتخاب کنید. یک عدد مشخص را تنظیم کنید تا دقیقاً بدانید پیشرفت شما چگونه است.

نوع دیگری از هدفی که باید تعیین کنید برای کسب و کار شماست. به این فکر کنید که می خواهید این برنامه بازاریابی خبرنامه چگونه بر تجارت شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، شاید بخواهید بازدیدهای وب سایت را ۱۰ درصد افزایش دهید یا به هدف فروش خاصی در سال برسید. مجدداً، یک هدف قابل اندازه گیری تعیین کنید تا بتوانید تأثیر برنامه بازاریابی خبرنامه خود را بر تجارت خود پیگیری کنید.

مرتبط: اهداف هوشمند: تعریف و مثال

۳. اولین خبرنامه خود را بنویسید

برای نوشتن اولین خبرنامه خود، به موضوعاتی که می خواهید در مورد آنها بحث کنید فکر کنید. ایده هایی را جمع آوری کنید که ممکن است برای مشترکین شما جالب باشد. به عنوان مثال، آیا آنها به دنبال آخرین معاملات هستند یا به دنبال راهنماهای عمیق مرتبط با موضوعی هستند که شما در آن تخصص دارید؟ شما می توانید چندین موضوع را در یک خبرنامه قرار دهید، اما به خاطر داشته باشید که نامه کوتاه تر ممکن است تاثیر بیشتری داشته باشد. شما باید علاقه آنها را حفظ کنید و نکات اصلی را در چند دقیقه اول متوجه شوید. اگر فهرستی از موضوعات زیادی برای بحث در خبرنامه خود تهیه کرده اید، برخی از آنها را برای ایمیل های بعدی ذخیره کنید.

هنگام نوشتن خبرنامه، دو چیز وجود دارد که باید در آن گنجانده شود. اولی یک تیتر جذاب است. اطمینان حاصل کنید که تیتر توجه خواننده را به خود جلب می کند. بسیاری از افراد به سادگی در صندوق‌های ورودی پیمایش می‌کنند، بنابراین یک موضوع چشم‌گیر که برجسته است به خوانندگان کمک می‌کند پیام شما را باز کنند و آن را بخوانند.

همچنین باید در انتهای خبرنامه خود یک فراخوان برای اقدام قرار دهید. فراخوان به اقدام عبارتی است که خواننده را تشویق می کند تا اقدامی خاص را دنبال کند. به عنوان مثال، دعوت به اقدام شما می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • برای اطلاعات بیشتر امروز با ما تماس بگیرید

  • برای برآورد رایگان این فرم را پر کنید

  • برای مشاهده تمامی محصولات ما در حال حاضر در فروش کلیک کنید

به این فکر کنید که می خواهید خواننده پس از اتمام خبرنامه شما چه کاری انجام دهد، سپس چند کلمه کوتاه برای تشویق آنها به انجام آن بگنجانید.

۴. خبرنامه خود را قالب بندی کنید

هنگام ارسال یک خبرنامه، شما نمی خواهید که خواننده به صفحه طولانی فقط متن نگاه کند. شما باید خبرنامه خود را برای خواندن آسان کنید، که نیاز به قالب بندی خلاقانه دارد. برای شروع، باید سعی کنید پاراگراف های خود را کوتاه نگه دارید. اگر پاراگراف هایی دارید که بیش از چهار یا پنج جمله هستند، سعی کنید آنها را به دو قسمت تقسیم کنید. این فضای خالی اضافه شده، خواندن خبرنامه شما را آسان تر می کند.

در مرحله دوم، مطمئن شوید که خبرنامه شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است. این به این معنی است که هیچ تصویر بزرگی وجود ندارد و صفحات به گونه ای فرمت می شوند که در یک صفحه نمایش کوچک به همان اندازه که در رایانه ظاهر می شوند خوب به نظر می رسند. بسیاری از مردم ایمیل ها را از طریق تلفن خود می خوانند، بنابراین اطمینان از اینکه آنها به راحتی می توانند پیام شما را باز کنند و بخوانند، به شما کمک می کند مطمئن شوید که به بیشترین مخاطب ممکن دسترسی دارید.

در نهایت، همه خبرنامه ها باید دارای پیوندی برای کاربرانی باشند که مایل به لغو اشتراک هستند. در حالی که نمی خواهید مشترکین خود را از دست بدهید، اجازه دادن به خوانندگان برای انجام این کار به راحتی به شما کمک می کند تا رابطه مثبت و محترمانه ای با آنها داشته باشید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک لینک ساده در انتهای خبرنامه خود قرار دهید که آنها را از لیست شما حذف کند و یک نظرسنجی سریع ارائه دهید و از آنها بپرسید که چرا آنها را ترک می کنند. سپس می توانید از این اطلاعات برای اصلاح بهتر برنامه بازاریابی خبرنامه خود استفاده کنید.

۵. به یک برنامه پایبند باشید

یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی خبرنامه، برنامه زمانبندی است. شما باید به دنبال انتشار یک خبرنامه در فواصل زمانی منظم و در همان زمان از روز باشید. خود فاصله اگر ثابت باشد خیلی مهم نیست. به عنوان مثال، ممکن است ایده‌های محتوایی کافی برای ارسال یک خبرنامه در هفته داشته باشید، اما یک نامه ماهانه نیز موثر عمل می‌کند. سازگاری مهمترین بخش است.

برای پیدا کردن برنامه ایمیل مناسب برای کسب و کار خود، می توانید با ارسال خبرنامه خود در ساعات مختلف روز و آزمایش نتایج شروع کنید. به عنوان مثال، ببینید آیا افراد بیشتری ایمیل های شما را در صبح باز می کنند یا شب. هنگامی که اطلاعات کافی برای تصمیم گیری در اختیار داشتید، می توانید انتشار همه خبرنامه های خود را در زمان بهینه شروع کنید.

مرتبط: ۲۰ نکته طراحی خبرنامه برای تقویت بازاریابی ایمیلی شما

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *