بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

اتوماسیون ایمیل چیست؟

اتوماسیون بازاریابی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اگر به دنبال راه هایی برای پرورش بهتر سرنخ های ورودی و صرفه جویی در وقت بخش بازاریابی خود هستید، ممکن است بخواهید اتوماسیون ایمیل را در نظر بگیرید. اتوماسیون ایمیل به شما امکان می دهد بر اساس قوانینی که تنظیم کرده اید ایمیل های شخصی سازی شده را برای مشترکین ارسال کنید. یادگیری در مورد بسیاری از مزایای اتوماسیون ایمیل می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا می خواهید گردش کار اتوماسیون را در سازمان خود تنظیم کنید یا خیر.

در این مقاله از ایوسی، اتوماسیون ایمیل چیست، مزایای فراوان آن، نمونه‌هایی از اتوماسیون ایمیل و اقداماتی که می‌توانید برای موثرتر کردن آن انجام دهید، بحث می‌کنیم.

مطالب مرتبط: آشنایی با قیف بازاریابی و نحوه استفاده از آن

اتوماسیون ایمیل چیست؟

اتوماسیون ایمیل فرآیند ارسال ایمیل به افراد یا چند نفر در زمان خاصی در آینده یا بر اساس اقدامات خاصی است که آن افراد انجام می دهند. اتوماسیون ایمیل به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا کمپین‌هایی را راه‌اندازی کنند و سپس بر اساس قوانین تجاری مشخص شده برای مشترکین ایمیل ارسال کنند. این یک استراتژی محبوب است که برندها برای تبدیل سرنخ ها به مشتری یا تعامل منظم با مشترکین از آن استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اتوماسیون بازاریابی: تعریف، نکات و مثال ها

مزایای اتوماسیون ایمیل

اتوماسیون ایمیل مزایای زیادی دارد، از جمله:

صرفه جویی در زمان

هنگامی که یک گردش کار اتوماسیون ایمیل راه اندازی شد، بدون نیاز به نوشتن و ارسال پیام های فردی برای مشترکین، به تنهایی اجرا می شود. گردش کار اتوماسیون ایمیل به صورت خودکار در ۲۴ ساعت شبانه روز اجرا می شود.

پرورش سرنخ های جدید

اتوماسیون ایمیل به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که به راحتی با مشترکین جدید تماس بگیرند و قبل از اینکه تیم فروش به پیشرو نزدیک شود، اطلاعات مفید و جذابی را ارائه دهند. این امر می‌تواند به درک کامل‌تر کسب‌وکار و محصولات آن قبل از تماس مستقیم بخش فروش کمک کند.

بهبود شخصی سازی

اتوماسیون ایمیل به شما این امکان را می دهد که به طور خودکار ایمیل های شخصی شده را بر اساس اطلاعاتی که مخاطب ارائه می دهد ارسال کنید. شرکت‌ها همچنین می‌توانند ایمیل‌ها را بر اساس علایق مشترک شخصی‌سازی کنند و محتوایی را برای آنها ارسال کنند که به احتمال زیاد علاقه‌مند به دریافت آن هستند.

افزایش دقت ایمیل ها

هنگامی که پیام ها با استفاده از اتوماسیون ایمیل و اطلاعاتی که مشترک ارائه می دهد برای مشترکین ارسال می شود، احتمال اینکه شرکت دچار اشتباهات املایی یا غلط املایی شود کاهش می یابد. شرکت ها می توانند قبل از اینکه ایمیل ها را در جریان کار قرار دهند، به دقت تصحیح و بررسی کنند.

کاهش هزینه ها

با اتوماسیون ایمیل، شرکت ها می توانند به طور منظم با مشتریان بالقوه یا فعلی تماس بگیرند بدون اینکه نیازی به استفاده از منابع پرسنلی ارزشمند برای اطمینان از ارسال منظم ایمیل ها داشته باشند.

بهبود گزارش دهی

اتوماسیون ایمیل مشاهده نحوه عملکرد تلاش های بازاریابی یک شرکت را آسان می کند. تیم بازاریابی یا فروش می‌تواند ببیند کدام ایمیل‌ها باز شده‌اند، روی کدام پیوندها کلیک شده و کدام یک فروش ایجاد کرده‌اند. دانستن این اطلاعات می تواند به آنها کمک کند تا خط لوله فروش خود را بهبود بخشند و نتایج بهتری کسب کنند.

مطالب مرتبط: ۴۵ اصطلاح بازاریابی که باید بدانید

نمونه هایی از اتوماسیون ایمیل

در اینجا چند نمونه از روش هایی وجود دارد که می توانید از اتوماسیون ایمیل در شرکت خود استفاده کنید:

استقبال از مشترکین جدید

وقتی افراد از وب سایت شرکت شما بازدید می کنند، می توانید آنها را تشویق کنید تا در لیست ایمیل شما مشترک شوند. هنگامی که آنها این کار را انجام دادند، می توانید از اتوماسیون ایمیل برای استقبال از آنها در لیست استفاده کنید و آنها را به عنوان یک پیشنهاد فقط برای مشترکین برای تشویق آنها به خرید استفاده کنید.

به عنوان مثال، می توانید یک کد کوپن به آنها با درصد مشخصی از اولین خریدشان ارائه دهید. با جذب مشترکین جدید خود با یک پیشنهاد فوری و به دنبال آن یک سری پیام‌های ایمیل خودکار، می‌توانید مشترکین خود را درگیر و علاقه‌مند به آنچه ارائه می‌دهید نگه دارید.

مرتبط ۱۰ استراتژی بازاریابی برای جذب و حفظ مشتریان

ایمیل های یادآور

یک ایمیل یادآوری بر اساس یک تاریخ خاص می تواند مشتری شما را تشویق به خرید کند. برای مثال، نمایندگی‌ها از ایمیل‌های یادآوری استفاده می‌کنند تا به مالکان خودرو اطلاع دهند که ممکن است زمان ملاقات بعدی خدماتشان فرا رسیده باشد. همچنین می توانید با ارائه یک کد کوپن با زمان محدود آنها را تشویق به انجام یک اقدام خاص کنید.

پیام های سالگرد یا تولد

اگر روز تولد مشترک خود را هنگام عضویت در لیست ایمیل خود جمع آوری کنید، می توانید به طور خودکار یک کد کوپن در تاریخ تولدش یا حدود آن برای او ارسال کنید. این یک راه عالی برای تشویق مشتریان به خرید از شما است. همچنین می توانید این نوع پیام را در سالگرد تاریخی که اولین خرید خود را از شما انجام داده اند یا در لیست شما مشترک شده اند ارسال کنید.

ایمیل های تعامل مجدد

شما می توانید گردش کار ایمیل خود را به گونه ای تنظیم کنید که اگر مدت زمان مشخصی از جایی که آنها از شما خرید نکرده اند بگذرد، به طور خودکار برای آنها ایمیلی ارسال کنید که آنها را تشویق به خرید کنید. به عنوان مثال، اگر مشترکی شش ماه است خرید نکرده باشد، این عدم اقدام می‌تواند باعث ارسال ایمیلی شود که کد کوپنی را با ۱۰% تخفیف ارائه می‌دهد و آنها را تشویق به خرید می‌کند.

اگر آنها پیوندی را در یک ایمیل در مدت زمان معینی باز نکردند یا کلیک نکردند، می‌توانید همین رویکرد را در پیش بگیرید. همچنین می توانید از آنها بپرسید که آیا ترجیح می دهند اشتراک خود را از لیست شما لغو کنند. با حذف افرادی از لیست ایمیل خود که احتمالاً هرگز از شما خرید نمی کنند و احتمالاً هرگز ایمیل شما را باز نمی کنند، در واقع نرخ باز شدن خود را افزایش می دهید. این در واقع می‌تواند قابلیت تحویل ایمیل‌های شما را بهبود بخشد زیرا ارائه‌دهنده خدمات ایمیل گیرنده احتمال بیشتری دارد که پیام را در صندوق ورودی خود قرار دهد تا پوشه اسپم.

ایمیل های بازخورد یا نظرسنجی

یکی دیگر از نمونه های عالی اتوماسیون ایمیل ارسال نظرسنجی های خودکار برای دریافت بازخورد در مورد محصولات و خدمات است. بسیاری از شرکت ها پس از خرید یک محصول یا خدمات، آنها را به صورت خودکار ارسال می کنند. این نوع ایمیل به شما امکان می دهد بازخورد مستقیمی از مشتری دریافت کنید، که می تواند به شما در بهبود بیشتر محصولات کمک کند یا به دنبال راه های دیگری برای بهبود میزان رضایت مشتری باشید.

چگونه اتوماسیون ایمیل را موثرتر کنیم

در اینجا چند قدم وجود دارد که می توانید برای موثرتر کردن خودکارسازی ایمیل خود انجام دهید:

۱. زمان را در نظر بگیرید

اگر یک سری ایمیل ارسال می کنید، مهم است که زمان ارسال پیام ها را در نظر بگیرید. شما می‌خواهید آن‌ها را به گونه‌ای جدا کنید که مشتریان شما بدون اینکه در مدت زمان کوتاهی با تعداد زیادی از آن‌ها غلبه کنند، مفید باشند.

۲. به حجم فکر کنید

با دقت به تعداد ایمیل هایی که باید ارسال کنید فکر کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. همه ایمیل های شما باید به مشتریان شما مرتبط باشد. بر روی آنچه برای مشتریان شما مهم است و چه اطلاعاتی می خواهند از شما بشنوند تمرکز کنید.

۳. به دنبال فرصت های تقسیم بندی باشید

به طور کلی، هرچه ایمیل های شما برای مشتری سفارشی تر باشد، احتمال اینکه به نتایج دلخواه خود برسید بیشتر خواهد بود. تقسیم بندی ایمیل به عمل تقسیم همه مشترکین ایمیل شما به بخش های کوچکتر بر اساس معیارهای خاص اشاره دارد. برای مثال، می‌توانید آن‌ها را بر اساس صفحه وب‌ای که در هنگام اشتراک در آن بودند، کالای رایگانی که برای دریافت آن مشترک شده‌اند، سابقه خریدشان یا معیارهای دیگر تقسیم‌بندی کنید.

به دنبال راه‌هایی باشید که بتوانید فهرست خود را بخش‌بندی کنید و محتوای شخصی‌سازی شده برای آن بخش‌ها را ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر شرکت شما تجهیزات تناسب اندام می فروشد و شخصی برای دریافت کتاب الکترونیکی در مورد نحوه راه اندازی یک باشگاه ورزشی در لیست شما مشترک می شود، باید یک سری ایمیل مربوط به شخصی که در نظر دارد سالن بدنسازی خانگی خود را جمع آوری کند ایجاد کنید. . هرچه فهرست شما بخش‌بندی‌تر باشد، احتمال اینکه مشترک محتوا را باز کند و با آن ارتباط برقرار کند، بیشتر می‌شود، زیرا این محتوا با علایق او مرتبط است.

۴. نتایج را اندازه گیری کنید

هنگامی که تنظیم گردش کار خود را تمام کردید، باید نتایجی را که به دست می آورید نظارت کنید و از اطلاعات گزارش ها برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد تغییراتی که باید ایجاد کنید استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر می‌بینید که نرخ باز کردن ایمیل خاصی ضعیف است، ممکن است بخواهید خط موضوع را تغییر دهید یا دو خط موضوع مختلف را آزمایش کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *