پرداخت به ازای کلیک یکی از تاکتیکهایی است که میتوانید برای تقویت کمپین بازاریابی خود از آن استفاده کنید. مهم است که هزینه هر تاکتیک بازاریابی را که در طول کمپین خود به کار می گیرید، پیگیری کنید، بنابراین نیازهای بودجه را برآورده کرده و عملکرد تیم خود را به طور موثر ارزیابی می کنید. یادگیری در مورد این مفهوم ممکن است به شما در بهبود عملکرد فروش و بازاریابی تیم خود کمک کند.
در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که هزینه هر کلیک چیست، چگونه آن را محاسبه کنیم و از چه نکاتی می توانید برای کاهش هزینه های یک شرکت استفاده کنید.
هزینه هر کلیک چقدر است؟
هزینه به ازای هر کلیک، یا پرداخت به ازای کلیک، اندازهگیری میکند که یک نهاد، مانند یک شرکت، با کلیک کردن کاربر بر روی تبلیغات نمایش داده شده در موتور جستجو، چقدر پول دریافت میکند. به عبارت دیگر، هزینه به ازای هر کلیک با تعداد کاربرانی که از طریق تبلیغات با یک برند در تعامل هستند اندازه گیری می شود. از آنجایی که ممکن است شرکتها بابت عملکرد یک آگهی از تبلیغکننده پول دریافت کنند، متخصصان بازاریابی میتوانند مطمئن شوند که آگهی به صفحه فرود شرکتهایی هدایت میشود که کاربر را وادار میکند تا به دعوت به اقدام (CTA) پاسخ دهد. برخی از انواع تبلیغاتی که می توانید استفاده کنید عبارتند از:
-
متن
-
تصویر
-
ویدیو
-
رسانه های اجتماعی
-
خرید کردن
مزایای تبلیغات هزینه به ازای هر کلیک
تبلیغات هزینه به ازای هر مشتری می تواند برای تیم شما مفید باشد:
افزایش شانس افزایش سود
تبلیغات هزینه به ازای هر کلیک میتواند سود را افزایش دهد، زیرا به تیم شما اجازه میدهد تحلیل کند که کدام کمپینهای تبلیغاتی مؤثرتر هستند و کدام محصولات بیشترین توجه مشتری را به خود جلب میکنند. یک سرنخ ممکن است آنچه را که می خواهد بخرد در یک موتور جستجو جستجو کند تا کمترین قیمت و بالاترین کیفیت را بیابد، بنابراین قرار دادن تبلیغ شما با بالاترین نتیجه جستجو شده باعث ایجاد علاقه و افزایش احتمال مراجعه مخاطبان هدف شما به وب سایت تیم شما می شود. عملکرد وب سایت خود را بررسی کنید تا به مشتریان کمک کنید تا به راحتی در مرحله خرید حرکت کنند.
مطالب مرتبط: هزینه هر نصب چقدر است؟ (به علاوه مزایا و معایب)
ساده تر کردن مدیریت هزینه ها
هنگام استفاده از تبلیغات هزینه به ازای هر کلیک، میتوانید به سرعت تصمیم بگیرید که کمپینها را چه زمانی شروع کنید و چه زمانی را متوقف کنید، بنابراین میدانید که در طول مدت اجرای تبلیغات خود در موتور جستجو چقدر پرداخت کردهاید. این به شما امکان می دهد کمپین تبلیغاتی خود را در حد بودجه تنظیم کنید. همچنین، شما می توانید یک کمپین تبلیغاتی را تا زمانی که بخواهید اجرا کنید و هیچ هزینه اولیه ای ندارید، که می تواند پتانسیل رشد بسیار زیادی داشته باشد.
موارد مرتبط: فرمول محاسبه هزینه به ازای هر واحد (با مثال)
ارائه معیارهای عملکرد قابل دسترس
شما می توانید عملکرد تبلیغات خود را با کلیک کاربر روی آنها مشاهده کنید، که می تواند تعیین کند که تیم شما چقدر می خواهد برای سه ماهه یا سال بسته به بودجه بازاریابی شما هزینه کند. همچنین می توانید بفهمید چه کسانی روی تبلیغات تیم شما کلیک می کنند. علاوه بر این، شما این امکان را دارید که کلمات کلیدی خود را تنظیم کنید و تبلیغاتی را اضافه کنید که منجر به رفتن به وب سایت شما شود.
مرتبط: هزینه جذب مشتری (CAC): چیست و چگونه می توان آن را بهبود بخشید
بهبود فرصت های قرار گرفتن در معرض
شما می توانید با کمپین های تبلیغاتی با کیفیت، مخاطبان هدف و جدید خود را به محصولات کارفرمای خود جذب کنید. کمپینهای هزینه به ازای کلیک به شما امکان میدهند از ابزارهای بازاریابی مجدد استفاده کنید که میتواند کاربر را بر اساس سابقه جستجوی خود به وبسایت شما بازگرداند. ارتباط با برند کارفرمای شما و جستجو باعث آشنایی کاربر می شود، بنابراین زمانی که می خواهند خریدی انجام دهند دوباره آن برند را جستجو می کنند.
مطالب مرتبط: برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ تعریف، تکنیک ها و مثال ها
نحوه محاسبه هزینه هر کلیک
این مراحل را برای محاسبه هزینه هر کلیک برای تیم خود دنبال کنید:
۱. کمپین تبلیغاتی را که در حال محاسبه هستید مشخص کنید
میتوانید چندین کمپین تبلیغاتی را با استفاده از کلیدواژههای مختلف اجرا کنید تا ببینید کدام یک بیشترین جستجو را دارد. به این ترتیب، می توانید بینشی در مورد اعداد و ارقام پشت تاثیر نام تجاری کارفرمای خود به دست آورید و می توانید اطلاعات جمعیتی که در جستجوهای شما نشان داده شده است را یادداشت کنید. اگر می بینید که مخاطبان هدف متفاوتی به طور مداوم با وب سایت کارفرمای شما تعامل دارند، این می تواند منجر به یک کمپین بازاریابی جداگانه شود.
۲. کل هزینه هر کلیک را تعیین کنید
میانگین قیمت هر کلیک زمانی نشان داده می شود که کلمات کلیدی موجود را که می خواهید برای کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید جستجو می کنید. بسته به تعداد شرکت هایی که برای کلمه کلیدی پیشنهاد می دهند، هزینه می تواند متفاوت باشد. به رقابتی که ممکن است با دیگران در استفاده از آن داشته باشید اشاره می کند. برای شروع یافتن مبلغ متوسط برای کمپین، میخواهید به هزینه کل هر کلیک توجه کنید. بیایید فرض کنیم کل هزینه هر کلیک ۱۹.۹۰ دلار برای انجام این محاسبه است.
مطالب مرتبط: هزینه هر سرب چیست؟ نحوه محاسبه CPL
۳. تعداد کاربرانی که روی تبلیغ کلیک می کنند را بیابید
بر تعداد کاربرانی که به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و حتی سالانه روی تبلیغ شما کلیک کردهاند، نظارت کنید تا پیشرفت شما در تعامل با مخاطبان هدف خود را بررسی کنید. میتوانید گزارشهای تبلیغاتی را به مدیران بازاریابی بدهید و آنها را در بودجه بازاریابی تخصیص یافته توسط تیم اجرایی برای سال بعد لحاظ کنید. فرض کنید یک کمپین تبلیغاتی هفتگی با هزینه هر کلیک ۱۹ دلار، ۲۰ کلیک دریافت کرده است.
۴. هزینه هر کلیک را بر تعداد کلیک ها تقسیم کنید تا محاسبه شما به دست آید
آخرین مرحله این است که کل هزینه هر کلیک خود را بر تعداد کلیک هایی که برای کمپین دریافت کرده اید تقسیم کنید. این عدد می تواند یک عدد اعشاری یا یک عدد کامل باشد، که نمادی از مجموع خروجی کمتر یا بیشتر از ۱.۰۰ دلار در هر کلیک است. با استفاده از مثال بالا، میانگین هزینه هر کلیک $.۹۵ است.
بیشتر بخوانید: شاخص های کلیدی عملکرد (KPI): تعریف و مثال
نکاتی برای کاهش هزینه به ازای هر کلیک
در اینجا مجموعه ای از نکات وجود دارد که به شما کمک می کند قیمت هر کلیک خود را کاهش دهید:
کلمات کلیدی کم هزینه را با رقابت کم پیدا کنید
میتوانید هزینه هر کلیک را برای هر صنعتی که در آن کار میکنید بررسی کنید، بنابراین کلمات کلیدی که هزینه کمتری برای شروع دارند را آزمایش کنید و نتایج را در یک دوره ماهانه دنبال کنید. این به شما کمک میکند در ابتدا در هزینهها صرفهجویی کنید، اما همچنان میتوانید با کلمات کلیدی آزمایش کنید تا بدانید چه کمپینهایی در آینده کار میکنند. بنابراین، اگر بودجه خود را در بودجه خود دارید، اغلب ارزش آن را دارد که بیشتر خرج کنید.
بر امتیاز کیفیت تاکید کنید
امتیاز کیفیت رتبهبندی موتور جستجو برای شناسایی اثربخشی کلمات کلیدی مرتبط با تبلیغات شما است. امتیاز تعیین می کند که چقدر پرداخت می کنید و رتبه تبلیغ شما در مقایسه با سایرین در نتیجه جستجو کجاست. حتماً مخاطبان هدف خود را برجسته کنید تا آن را به CTA خود پیوند دهید و امتیاز کیفیت خود را بهبود بخشید.
موارد مرتبط: ۱۰ معیار پرداخت به ازای کلیک (PPC) که می توانید آن را ردیابی کنید (به علاوه مزایا)
از هدف گذاری جغرافیایی برای تمرکز بر جستجوهای محلی استفاده کنید
اگر برای یک کسب و کار کوچک کار می کنید، هدف گذاری جغرافیایی عالی است. هدف کاربران در یک منطقه خاص را مشخص می کند تا بتوانید سرنخ ها را در منطقه خاص تیم خود پیدا کنید. با هدف قرار دادن شهر خود شروع کنید و اگر همچنان به ارائه تعداد پایدار مشتریان جدید ادامه دهد، به ایالت یا کشور خود گسترش دهید.