بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه تبدیل شدن به یک داور در ۶ مرحله (به علاوه مهارت)

مهارت ها و نقش های یک میانجی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

هنگامی که اختلافات حقوقی رخ می دهد، گاهی اوقات طرفین درگیر از شخص ثالثی برای حل و فصل موضوع بدون مراجعه به دادگاه استفاده می کنند. داوران متخصصان حقوقی هستند که با برگزاری جلسات خصوصی و محرمانه به دو یا چند نفر کمک می کنند تا اختلاف را در خارج از دادگاه قضایی حل کنند. اگر مهارت‌های تصمیم‌گیری و ارتباطی عالی دارید و به حرفه حقوقی علاقه دارید، ممکن است یاد بگیرید که چگونه داور شوید.

در این مقاله از ایوسی، نحوه داوری شدن را توضیح می دهیم و برخی از مهارت های لازم برای این حرفه را فهرست می کنیم.

مرتبط: میانجی چیست؟ تعریف، نقش ها و مراحل

داور چیست؟

داور که به عنوان میانجی یا مصالحه کننده نیز شناخته می شود، یک متخصص حقوقی بی طرف است که به طور مستقل از هر یک از طرفین در یک اختلاف کار می کند و به آنها کمک می کند تا موضوع را به طور منصفانه و خصوصی حل کنند. داوران به افراد کمک می کنند تا پرونده هایی مانند اختلافات املاک و مستغلات یا طلاق را بدون مراجعه به دادگاه حل و فصل کنند که می تواند هزینه بر باشد. مشتریان به جای حضور در برابر قاضی و هیئت منصفه، پرونده های خود را به داور ارائه می کنند و داور از طرف هر دو طرف تصمیم نهایی را می گیرد.

داوران هیئت‌هایی را تشکیل می‌دهند که شبیه جلسات دادگاه هستند، اما از این نظر که خصوصی‌تر و غیررسمی‌تر هستند، تفاوت دارند. آنها ممکن است در زمینه حقوقی که تجربه یا دانش قبلی در مورد آن دارند، مانند املاک، ساخت و ساز، روابط کار، بیمه یا حسابداری تخصص داشته باشند. آنها ممکن است به طور مستقل یا با گروهی از داوران کار کنند. بسیاری از داوران وکلا، متخصصان تجاری یا قضاتی هستند که در شغل خود تغییراتی ایجاد می کنند یا به صورت پاره وقت کار می کنند. برخی از مسئولیت های اصلی یک داور ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ملاقات با هر یک از طرفین در یک اختلاف برای پاسخ به سؤالات و توضیح روند داوری

  • بررسی مدارک و مدارک طرفین

  • ارزیابی اطلاعات از اسنادی مانند درخواست های ادعا

  • مصاحبه با شاهدان برای جمع آوری اطلاعات مرتبط

  • تنظیم و نظارت بر مذاکرات بین طرفین

  • تحقیق در مورد قوانین و سیاست ها برای تعیین نتایج

  • تصمیم گیری در مورد اینکه کدام طرف مسئول است و چه چیزی به طرف مقابل بدهکار است

  • ایجاد قراردادهای حل و فصل برای امضای هر دو طرف

  • نوشتن بیانیه تصمیم و گردآوری شواهد در صورتی که پرونده به دادگاه برسد

مرتبط: چگونه به یک مذاکره کننده تبدیل شویم (با مراحل و نکات)

چگونه داور شویم

داوران معمولاً قبل از اینکه بتوانند استخدام شوند، به ترکیبی از تحصیلات و تجربه در زمینه حقوقی نیاز دارند. اگر می‌خواهید داور شوید، چند قدم متداول را می‌توانید انجام دهید:

۱. الزامات منطقه خود را بررسی کنید

هر استان شرایط متفاوتی برای تبدیل شدن به یک داور دارد، بنابراین تحقیق در مورد الزامات تحصیلی یا تجربی خاص برای تبدیل شدن به یک داور در استان شما سودمند است. برای مثال، برخی از استان‌ها از داوران می‌خواهند که تجربه کار به عنوان وکیل برای چند سال مشخص را داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است فقط از داوران بخواهند که دارای مدرک لیسانس باشند. تعیین اینکه استان شما به چه چیزی نیاز دارد می تواند به شما کمک کند تا برای تمرین داوری آمادگی بیشتری داشته باشید.

۲. مدرک لیسانس بگیرید

حداقل تحصیلات مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک داور معمولاً مدرک لیسانس از یک موسسه چهار ساله است. برخی از داوران دارای مدرک لیسانس در رشته حقوق هستند، در حالی که برخی دیگر دارای مدرک در رشته های مرتبط مانند تجارت، انگلیسی، تاریخ، علوم سیاسی، سیاست عمومی یا مددکاری اجتماعی هستند. در حالی که مدرک کارشناسی خود را دنبال می کنید، دوره هایی را در نظر بگیرید که می تواند به شما در آماده شدن برای حرفه داوری کمک کند، مانند قانون مصرف کننده، اخلاق، روانشناسی یا سخنرانی عمومی.

علاوه بر این، شرکت در فعالیت های فوق برنامه را در دوران تحصیل در دانشگاه در نظر بگیرید. اینها می توانند به شما کمک کنند تا برخی از مهارت های لازم برای یک داور موفق را به دست آورید، که می توانید در رزومه خود هنگام درخواست برای موقعیت های داوری سطح ابتدایی فهرست کنید. فعالیت های فوق برنامه مرتبط با داوری ممکن است شامل باشگاه های بحث یا مناصب رهبری در سازمان های دانشجویی باشد. اگر قصد دارید در داوری بین المللی تخصص داشته باشید، ممکن است بخواهید به یادگیری زبان دیگری نیز فکر کنید.

۳. دنبال مدرک پیشرفته

بسیاری از داوران برای بهبود شغل و فرصت‌های کسب درآمد، مدرک تحصیلی خود را دریافت می‌کنند، و بیشتر استان‌ها از شما می‌خواهند که مدرک تحصیلات تکمیلی خود را در رشته‌ای که مستقیماً با داوری مرتبط است، مانند حل اختلاف یا حل تعارض، دریافت کنید. از طرف دیگر، می‌توانید در دانشکده حقوق شرکت کنید و مدرک حقوق بگیرید، که احتمالاً زمینه قانونی لازم برای کار در داوری را برای شما فراهم می‌کند. در حالی که در دانشکده حقوق هستید، در بحث مذاکره، حل و فصل، مسائل فرهنگی و سایر موضوعات عملی داوری، دروس انتخابی را در نظر بگیرید.

۴. کسب تجربه کاری و آموزش

پس از کسب مدارک تحصیلی مربوطه، برای دوره های کارآموزی یا مشاغل سطح مقدماتی که به شما امکان می دهد تحت نظارت یک داور مجرب، وکیل یا تاجر کار کنید، درخواست دهید. موقعیت هایی را انتخاب کنید که دانش و تجربه صنعتی را در زمینه ای که می خواهید در آن تخصص داشته باشید، مانند ساخت و ساز یا امور مالی، به شما ارائه دهد. سایه داوران با تجربه همچنین ممکن است به شما کمک کند تا در مورد تخصص های مختلف و الزامات هر کدام بیشتر بدانید.

داوران معمولاً به ۵ تا ۱۵ سال تجربه کار در زمینه تجاری یا حقوقی، معمولاً به عنوان وکیل، نیاز دارند تا بتوانند برای هیئت داوری درخواست دهند. اگر لازم است ابتدا به عنوان یک وکیل مشغول به کار شوید، در آزمون وکالت تحصیل کرده و قبول شوید و در استانی که امیدوارید در آن کار داوری کنید مجوز دریافت کنید. در حالی که تجربه خود را به دست می آورید، ثبت نام در آموزش را از طریق مرکز ملی حل تعارض یا موسسه آموزش میانجی گری در نظر بگیرید تا مهارت های خود را بیشتر توسعه دهید.

۵. مجوز و گواهینامه کامل

برخی از استان ها از داوران می خواهند که دارای مجوز وکلا یا حسابداران رسمی باشند، که هر دو شامل گذراندن یک سری امتحانات دقیق است. علاوه بر این، ممکن است لازم باشد برای حل اختلاف جایگزین (ADR) گواهینامه دریافت کنید. اگر می خواهید در زمینه ای مانند املاک و مستغلات تخصص داشته باشید، ممکن است به مجوز املاک نیز نیاز داشته باشید. برای تعیین الزامات مربوط به شما، با هیئت صدور مجوز استان خود مشورت کنید.

اگرچه اجباری نیست، گواهینامه حرفه ای و عضویت در سازمان های صنعتی ممکن است فرصت های شغلی شما را بهبود بخشد. پیوستن به انجمن‌هایی مانند آکادمی ملی داوران، سرویس میانجیگری و سازش فدرال یا انجمن داوری آمریکا را برای دسترسی به منابع آموزشی و آموزشی اضافی، رویدادهای صنعتی، فرصت‌های شبکه‌سازی و فهرست‌های شغلی در نظر بگیرید. حتماً الزامات تجربه این سازمان‌های حرفه‌ای را مرور کنید، زیرا بسیاری از آنها از شما می‌خواهند قبل از عضویت، حداقل سال‌ها تجربه داشته باشید.

۶. به دنبال کار باشید

پس از کسب مدارک و کسب تجربه لازم، می توانید به دنبال استخدام به عنوان داور باشید. بسیاری از داوران برای شرکت‌های بزرگ حقوقی، شرکت‌های متخصص در داوری، سازمان‌های دولتی یا شرکت‌های بیمه کار می‌کنند. اگر می خواهید مستقلاً داوری کنید، ممکن است لازم باشد ابتدا در یک دادگاه مانند دادگاه مدنی استانی ثبت نام کنید. سپس می توانید خدمات خود را به روش های مختلف تبلیغ کنید.

مرتبط: مذاکره یکپارچه: تعریف، نکات و مثال ها

مهارت برای داوران

داوران برای مذاکره با طرف های مختلف و تصمیم گیری بی طرفانه به مهارت های سخت و نرم نیاز دارند. مهارت‌های سخت شامل دانش فنی حقوقی است که به تصمیمات آنها اطلاع می‌دهد، در حالی که مهارت‌های نرم ممکن است شامل همه ویژگی‌های شخصی باشد که به آنها کمک می‌کند تا اختلافات را به طور مؤثر حل کنند. مهارت های رایج داوری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ارتباط : برای داوران مهم است که قوانین و مسائل حقوقی را به وضوح و با عباراتی که هر دو طرف درگیر در یک اختلاف درک کنند، توضیح دهند. مهارت‌های ارتباطی همچنین به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا در صورت پایان یافتن اختلاف به دادگاه، اطلاعات مهم را به صورت کتبی منتقل کنند.

  • گوش دادن : این متخصصان حقوقی به مهارت های گوش دادن فعال قوی نیاز دارند که بتوانند هنگام ملاقات با مشتریان از آنها استفاده کنند تا بتوانند هر طرف قضیه را درک کنند. این مهارت ها می تواند به آنها کمک کند تا تمام حقایق مرتبط را پردازش کنند و قضاوت آگاهانه داشته باشند.

  • تصمیم گیری : داوران از حقایق، شواهد، قوانین و مقررات استفاده می کنند تا سریع و منصفانه تصمیم گیری کنند. مهارت های تصمیم گیری به آنها کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که هر دو طرف قادر به توافق بر روی یک راه حل سازنده هستند.

  • مهارت های بین فردی : از آنجایی که داوران با طیف وسیعی از مشتریان و متخصصان کار می کنند، مهم است که آنها قابل برخورد و احترام باشند و به راحتی با مردم کنار بیایند. مهارت های بین فردی نیز به آنها در ایجاد اعتماد با مشتریان جدید کمک می کند.

  • نگارش حقوقی: این متخصصان به توانایی های قوی در نوشتن حقوقی نیاز دارند تا بتوانند اسناد و مدارک تصمیم گیری و حل و فصل شفاف و دقیق ایجاد کنند. مهارت های نوشتاری قانونی شامل توانایی تجزیه و تحلیل سریع حقایق و ارائه استدلال های نوشتاری به طور مختصر است.

  • مذاکره: داوران موفق مهارت‌های تفکر انتقادی و صبر برای مذاکره در مورد توافق‌های عادلانه بین طرف‌های بالقوه احساسی دارند. آنها همچنین از این مهارت ها برای استراتژی راه حل های موثر و کاهش سوء تفاهم بین طرفین استفاده می کنند.

  • حل تعارض : داوران برای حل و فصل اختلافات حقوقی که به طور منظم رسیدگی می کنند، به مهارت های استثنایی حل تعارض نیاز دارند. آنها از این مهارت ها برای شفاف سازی استدلال های مشتریان خود و ایجاد توافق نامه های سودمند متقابل استفاده می کنند.

مرتبط: مهارت های حل تعارض: تعریف و مثال

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *