بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنمای قطعی بازاریابی فرانشیز (با نکات)

مقدمه ای بر بازاریابی فرانشیز

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

متخصصان بازاریابی اغلب از استراتژی‌های منحصربه‌فردی برای جذب مشتریان جدید به محل حق رای دادن و افزایش آگاهی در مورد برند حق رای استفاده می‌کنند. بازاریابی فرانشیز به روش هایی اشاره دارد که فرنچایز دهندگان برای ایجاد و حفظ هویت برند سودآور استفاده می کنند. درک این بخش بازاریابی می تواند به شما کمک کند تکنیک هایی را بیاموزید که به بخش بازاریابی یک فرنچایز ارزش می بخشد.

در این مقاله از ایوسی، ما در مورد اینکه بازاریابی فرنچایز چیست، چرا مهم است و چگونه آن را به طور موثر انجام دهیم، بحث می کنیم.

فرنچایز بازاریابی چیست؟

بازاریابی فرانشیز هر فعالیتی است که تیم بازاریابی یک فرنچایز برای تبلیغ مکان‌های آن یا توسعه تصویر آنلاین آن انجام می‌دهد. به دلیل تفاوت در جمعیت شناسی، رقابت محلی و منطقه بازار، هر مکان منحصر به فرد حق رای دادن اغلب دارای یک استراتژی بازاریابی آنلاین خاص است. بازاریابی فرانشیز عملیاتی به فعالیت هایی اشاره دارد که مشتریان را جذب و حفظ می کند، در حالی که بازاریابی توسعه حق رای شامل فروش مکان های حق رای بیشتر است. فعالیت های بازاریابی فرانشیز شامل تبلیغات، بازاریابی محتوا، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، بازاریابی ایمیلی، بهینه سازی موتورهای جستجو و نمایشگاه های تجاری است. شما می توانید بازاریابی فرانشیز را به دسته های مختلفی تقسیم کنید، مانند تبلیغات فروش، تبلیغات، روابط عمومی و بازاریابی آنلاین.

مطالب مرتبط: نحوه ایجاد یک برنامه بازاریابی (با نکات و الگو)

چرا بازاریابی فرانشیز مهم است؟

بازاریابی فرانشیز برای فرنچایز دهندگان برای حفظ ثبات برند در هر مکان منحصر به فرد حق رای مهم است. این به صاحبان هر مکان حق رای دادن کمک می کند تا شهرت برند را حفظ کنند و با شرایط محلی سازگار شوند. بازاریابی فرانشیز برای دستیابی به تعداد زیادی از مشتریان و ترویج محصولات، خدمات و پیشنهادات جدید حیاتی است. این به موقعیت تیم رهبری برند و حق رای دادن برای جذب سرمایه گذاران و صاحبان موقعیت مکانی بالقوه به فرنچایز کمک می کند. یکی از اهداف اصلی بازاریابی فرانشیز، متقاعد کردن مشتریان برای خرید از مکان‌های جداگانه است.

مطالب مرتبط: فرانشیز چیست؟ به علاوه نکاتی در مورد خرید خود

نحوه انجام بازاریابی فرنچایز موثر

این لیست از مراحل را برای انجام بازاریابی فرانشیز موثر مرور کنید:

۱. اهداف کمپین بازاریابی را تعیین کنید

کمپین‌های بازاریابی حق رای، اهداف کل فرنچایز را با خواسته‌های هر صاحب حق امتیاز ترکیب می‌کنند. مهم است که اهداف کمپین بازاریابی خود را تعیین کنید تا مطمئن شوید که نیازهای هر دو ذینفع را برآورده می کند. شما ممکن است یک کمپین برای جذب مشتریان جدید، گسترش آگاهی در مورد یک تبلیغ یا توسعه هویت برند حق رای ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر یک فرنچایز دارای سه مکان در تگزاس است، می‌توانید کمپین را به مشتریان این منطقه و استان‌های اطراف هدایت کنید.

نحوه پیگیری پیشرفت کمپین و سازماندهی نتایج را برای هر مکان مشخص کنید. شما ممکن است بودجه کمپین را تعیین کنید، اگرچه بسیاری از فرنچایزها برای بازاریابی مکان های جداگانه هزینه می کنند.

۲. یک هویت برند ثابت ایجاد کنید

هویت برند ثابت بخش مهمی از یک کمپین بازاریابی فرنچایز موفق است. این تضمین می کند که مشتریان تجربه یکسانی با حق رای برای هر یک از مکان های آن دارند. برای تحقیق در مورد انتظارات مربوط به هر شعبه، می‌توانید از کتاب راهنمای برند بازاریابی حق رای استفاده کنید. این می تواند به شما کمک کند که یک پیام برند یکپارچه را در کمپین خود ارائه دهید و همان فرآیند ابتکار بازاریابی را برای فرنچایزهای فردی دنبال کنید.

۳. پایگاه مشتری خود را شناسایی کنید

شناسایی مخاطبان هدف می تواند به شما در ایجاد تبلیغات سفارشی کمک کند. تبلیغاتی که نوع خاصی از مشتری را هدف قرار می دهند ممکن است در ایجاد فروش و بهبود تعامل موثرتر باشند. شما ممکن است درباره ویژگی های مشتریان هدف فرنچایز و راه های ایده آل برای برقراری ارتباط با آنها تحقیق کنید و درک کنید.

۴. کمپین بازاریابی را اجرا کنید

تعیین کنید که از کدام کانال های بازاریابی می خواهید برای کمپین خود استفاده کنید. ممکن است برای کمپین ها در سطح جهانی و محلی به کانال های مختلفی تکیه کنید. برخی از کانال های رایج بازاریابی عبارتند از:

  • وب‌سایت: وب‌سایت حق رای دادن می‌تواند به مشتریان بالقوه و صاحبان مکان کمک کند تا در مورد برند اطلاعات بیشتری کسب کنند. این وب‌سایت ممکن است حاوی محتوایی در مورد مالکیت یک مکان حق امتیاز باشد و همچنین اطلاعات تماس مشتریان را جمع‌آوری کند.

  • بازاریابی رسانه های اجتماعی: یک حق امتیاز ممکن است یک الگوی جهانی برای مکان های فردی ایجاد کند تا در هنگام بازاریابی در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی از آن استفاده کنند.

  • محتوای بهینه سازی موتور جستجو: می توانید از SEO برای افزایش دید کل امتیاز یا مکان های فردی در نتایج جستجو، صفحات مکان و نقشه های آنلاین استفاده کنید. فرنچایز می تواند وب سایت خود را بر اساس نتایج SEO سفارشی کند تا عملکرد خود را بهبود بخشد.

  • بازاریابی ایمیلی: بازاریابی ایمیلی به صاحب امتیاز اجازه می دهد تا با مشتریان بالقوه از طریق پیام های مربوطه تماس بگیرد. هر مکان حق رای ممکن است دارای لیست تماس با اطلاعات مشتری باشد و می تواند از همان تصاویر، الگوها و آرم ها در پیام های خود برای حفظ ثبات برند استفاده کند.

  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک: صاحبان امتیاز می توانند از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک برای تبلیغ نام برند، جذب فروش و دستیابی به مخاطبان تعریف شده به روشی مقرون به صرفه استفاده کنند. مکان‌های جداگانه ممکن است این تبلیغات را مشتری کنند تا پیام‌ها را به مخاطبان محلی خود مرتبط کنند.

  • نمایشگاه‌های تجاری: حضور در نمایشگاه‌های تجاری یا رویدادهای صنعتی با محوریت حق رای می‌تواند به شما این امکان را بدهد که یک نام تجاری را برای صاحبان موقعیت مکانی بازاریابی کنید. ممکن است کارت ویزیت و مواد فروش را تحویل دهید و اطلاعات تماس را جمع آوری کنید.

  • حامیان مالی: حمایت های مالی می تواند به یک فرنچایز کمک کند تا تصویر برند خود را بهبود بخشد، به مشتریان هدف برسد و اعتبار آن را افزایش دهد. شما ممکن است در مورد جنبش هایی تحقیق کنید که مخاطب هدف شما به آنها اهمیت می دهد و با سازمان های مربوطه شریک شوید.

۵. نتایج را ارزیابی کنید

پس از تکمیل کمپین، پیشرفت و نتایج آن را بررسی کنید. می توانید از یک ابزار دیجیتال برای نظارت بر ابتکار عمل و تفسیر داده های نهایی استفاده کنید. تعیین کنید که چه تعداد سرنخ از هر مکان حق رای دادن به دست آمده است، تجزیه و تحلیل برای صفحات وب خاص مکان و اینکه چگونه می توانید در کمپین های جهانی و محلی آینده پیشرفت کنید. در نظر بگیرید که این نتایج را به حق رای دادن و مالک هر مکان ارسال کنید.

مطالب مرتبط: ۲۰ تاکتیک بازاریابی برای یک کمپین بازاریابی موفق

نکاتی برای بازاریابی فرانشیز

در اینجا نکات مفیدی وجود دارد که می توانید در هنگام ایجاد کمپین های بازاریابی برای یک فرنچایز از آنها استفاده کنید:

  • ایجاد خط‌‎مشی‌های رسانه‌های اجتماعی: ایجاد خط‌‌مشی‌های رسانه‌های اجتماعی به دارندگان موقعیت مکانی حق امتیاز به بازاریابی موثر در رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کند. آنها می توانند انتظارات رفتار آنلاین مناسب را دنبال کنند، مانند تعامل با مشتریان و استفاده از استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی مناسب.

  • محتوا را به روز نگه دارید: چه از رسانه های اجتماعی، چه از وب سایت فرنچایز یا تبلیغات پولی برای کمپین های بازاریابی خود استفاده می کنید، حتماً از به روزترین محتوا استفاده کنید. ممکن است تبلیغات، خط‌‌مشی‌ها و محصولات به‌روزرسانی‌شده را در این کمپین‌ها بگنجانید.

  • از نرم افزارهای مرتبط استفاده کنید: ابزارهای دیجیتال می توانند به تیم بازاریابی در ایجاد کمپین های موثر کمک کنند. استفاده از نرم افزار برای مدیریت رسانه های اجتماعی، تولید محتوا، نمایش اجتماعی و تجزیه و تحلیل اجتماعی را در نظر بگیرید.

  • فرصت‌های ثبت‌نام ایمیلی را فراهم کنید: برای دستیابی به مخاطبان هدف خود از طریق ایمیل، ممکن است ابتدا لازم باشد در فهرست ایمیل‌های یک حق امتیاز ثبت‌نام کنند. فرصت هایی را برای ارتقای فرصت های ثبت نام در وب سایت فرنچایز، پلت فرم های رسانه های اجتماعی و سایر کانال های بازاریابی پیدا کنید.

  • از شاخص های کلیدی عملکرد استفاده کنید: می توانید از شاخص های کلیدی عملکرد برای اندازه گیری موفقیت کمپین های بازاریابی خود استفاده کنید. استفاده از شاخص های کلیدی عملکرد را برای تعیین اهداف برای رشد فالوور، بازدیدکنندگان وب سایت، مشارکت رسانه های اجتماعی و بازگشت سرمایه در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط: چگونه یک کمپین بازاریابی برند موثر ایجاد کنیم

نمونه های بازاریابی فرانچایز

در زیر چند نمونه از کمپین های موفق بازاریابی فرانچایز آورده شده است:

  • Red Robin: Red Robin اغلب آیتم‌های منوی جدید و پیشنهادات با زمان محدود را در هر یک از مکان‌های خود برای فصل تعطیلات معرفی می‌کند.

  • AAMCO: AAMCO یک امتیاز خودرویی است که خدمات خود را با ارائه تبلیغات، تخفیف ها و کوپن های منحصر به فرد در هر یک از مکان های جداگانه خود به بازار عرضه می کند.

  • Subway: فرنچایز مواد غذایی یک تصویر برند به عنوان جایگزینی سالم برای فست فود ایجاد کرده است و در کمپین های بازاریابی خود به هویت خود متکی است.

  • شیکاگو بولز: امتیازات ورزشی ویژگی‌های تعاملی و فرصت‌هایی برای پرسیدن سؤال و دریافت مشاوره در وب‌سایت خود به مشتریان ارائه می‌دهد.

  • Holiday Inn: حق امتیاز مهمان نوازی شعبه های فردی را تشویق می کند تا خدمات را از طریق پست های رسانه های اجتماعی سفارشی شده تبلیغ کنند. این پست‌های تخصصی اغلب شامل عناصر مرتبط با موقعیت مکانی و پایگاه مشتری هر هتل هستند، اما تصویر کلی فرنچایز را حفظ می‌کنند.

  • Color World Housepainting: این فرنچایز به بازاریابی ویدئویی متکی است تا خدمات نقاشی خانه برند خود را به مشتریان معرفی کند.

  • پیتزای دومینو: پیتزای دومینو از ویژگی های تعاملی در وب سایت خود برای تبلیغ محصولات غذایی خود برای مصرف کنندگان استفاده می کند. برخی از مکان های فرنچایز از پروفایل های رسانه های اجتماعی خود برای مدیریت و حل مشکلات مشتریان استفاده می کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *