نماد سایت ایوسی

راهنمای قطعی بازاریابی فرانشیز (با نکات)

مقدمه ای بر بازاریابی فرانشیز

مقدمه ای بر بازاریابی فرانشیز

متخصصان بازاریابی اغلب از استراتژی‌های منحصربه‌فردی برای جذب مشتریان جدید به محل حق رای دادن و افزایش آگاهی در مورد برند حق رای استفاده می‌کنند. بازاریابی فرانشیز به روش هایی اشاره دارد که فرنچایز دهندگان برای ایجاد و حفظ هویت برند سودآور استفاده می کنند. درک این بخش بازاریابی می تواند به شما کمک کند تکنیک هایی را بیاموزید که به بخش بازاریابی یک فرنچایز ارزش می بخشد.

در این مقاله از ایوسی، ما در مورد اینکه بازاریابی فرنچایز چیست، چرا مهم است و چگونه آن را به طور موثر انجام دهیم، بحث می کنیم.

فرنچایز بازاریابی چیست؟

بازاریابی فرانشیز هر فعالیتی است که تیم بازاریابی یک فرنچایز برای تبلیغ مکان‌های آن یا توسعه تصویر آنلاین آن انجام می‌دهد. به دلیل تفاوت در جمعیت شناسی، رقابت محلی و منطقه بازار، هر مکان منحصر به فرد حق رای دادن اغلب دارای یک استراتژی بازاریابی آنلاین خاص است. بازاریابی فرانشیز عملیاتی به فعالیت هایی اشاره دارد که مشتریان را جذب و حفظ می کند، در حالی که بازاریابی توسعه حق رای شامل فروش مکان های حق رای بیشتر است. فعالیت های بازاریابی فرانشیز شامل تبلیغات، بازاریابی محتوا، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، بازاریابی ایمیلی، بهینه سازی موتورهای جستجو و نمایشگاه های تجاری است. شما می توانید بازاریابی فرانشیز را به دسته های مختلفی تقسیم کنید، مانند تبلیغات فروش، تبلیغات، روابط عمومی و بازاریابی آنلاین.

مطالب مرتبط: نحوه ایجاد یک برنامه بازاریابی (با نکات و الگو)

چرا بازاریابی فرانشیز مهم است؟

بازاریابی فرانشیز برای فرنچایز دهندگان برای حفظ ثبات برند در هر مکان منحصر به فرد حق رای مهم است. این به صاحبان هر مکان حق رای دادن کمک می کند تا شهرت برند را حفظ کنند و با شرایط محلی سازگار شوند. بازاریابی فرانشیز برای دستیابی به تعداد زیادی از مشتریان و ترویج محصولات، خدمات و پیشنهادات جدید حیاتی است. این به موقعیت تیم رهبری برند و حق رای دادن برای جذب سرمایه گذاران و صاحبان موقعیت مکانی بالقوه به فرنچایز کمک می کند. یکی از اهداف اصلی بازاریابی فرانشیز، متقاعد کردن مشتریان برای خرید از مکان‌های جداگانه است.

مطالب مرتبط: فرانشیز چیست؟ به علاوه نکاتی در مورد خرید خود

نحوه انجام بازاریابی فرنچایز موثر

این لیست از مراحل را برای انجام بازاریابی فرانشیز موثر مرور کنید:

۱. اهداف کمپین بازاریابی را تعیین کنید

کمپین‌های بازاریابی حق رای، اهداف کل فرنچایز را با خواسته‌های هر صاحب حق امتیاز ترکیب می‌کنند. مهم است که اهداف کمپین بازاریابی خود را تعیین کنید تا مطمئن شوید که نیازهای هر دو ذینفع را برآورده می کند. شما ممکن است یک کمپین برای جذب مشتریان جدید، گسترش آگاهی در مورد یک تبلیغ یا توسعه هویت برند حق رای ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر یک فرنچایز دارای سه مکان در تگزاس است، می‌توانید کمپین را به مشتریان این منطقه و استان‌های اطراف هدایت کنید.

نحوه پیگیری پیشرفت کمپین و سازماندهی نتایج را برای هر مکان مشخص کنید. شما ممکن است بودجه کمپین را تعیین کنید، اگرچه بسیاری از فرنچایزها برای بازاریابی مکان های جداگانه هزینه می کنند.

۲. یک هویت برند ثابت ایجاد کنید

هویت برند ثابت بخش مهمی از یک کمپین بازاریابی فرنچایز موفق است. این تضمین می کند که مشتریان تجربه یکسانی با حق رای برای هر یک از مکان های آن دارند. برای تحقیق در مورد انتظارات مربوط به هر شعبه، می‌توانید از کتاب راهنمای برند بازاریابی حق رای استفاده کنید. این می تواند به شما کمک کند که یک پیام برند یکپارچه را در کمپین خود ارائه دهید و همان فرآیند ابتکار بازاریابی را برای فرنچایزهای فردی دنبال کنید.

۳. پایگاه مشتری خود را شناسایی کنید

شناسایی مخاطبان هدف می تواند به شما در ایجاد تبلیغات سفارشی کمک کند. تبلیغاتی که نوع خاصی از مشتری را هدف قرار می دهند ممکن است در ایجاد فروش و بهبود تعامل موثرتر باشند. شما ممکن است درباره ویژگی های مشتریان هدف فرنچایز و راه های ایده آل برای برقراری ارتباط با آنها تحقیق کنید و درک کنید.

۴. کمپین بازاریابی را اجرا کنید

تعیین کنید که از کدام کانال های بازاریابی می خواهید برای کمپین خود استفاده کنید. ممکن است برای کمپین ها در سطح جهانی و محلی به کانال های مختلفی تکیه کنید. برخی از کانال های رایج بازاریابی عبارتند از:

۵. نتایج را ارزیابی کنید

پس از تکمیل کمپین، پیشرفت و نتایج آن را بررسی کنید. می توانید از یک ابزار دیجیتال برای نظارت بر ابتکار عمل و تفسیر داده های نهایی استفاده کنید. تعیین کنید که چه تعداد سرنخ از هر مکان حق رای دادن به دست آمده است، تجزیه و تحلیل برای صفحات وب خاص مکان و اینکه چگونه می توانید در کمپین های جهانی و محلی آینده پیشرفت کنید. در نظر بگیرید که این نتایج را به حق رای دادن و مالک هر مکان ارسال کنید.

مطالب مرتبط: ۲۰ تاکتیک بازاریابی برای یک کمپین بازاریابی موفق

نکاتی برای بازاریابی فرانشیز

در اینجا نکات مفیدی وجود دارد که می توانید در هنگام ایجاد کمپین های بازاریابی برای یک فرنچایز از آنها استفاده کنید:

مطالب مرتبط: چگونه یک کمپین بازاریابی برند موثر ایجاد کنیم

نمونه های بازاریابی فرانچایز

در زیر چند نمونه از کمپین های موفق بازاریابی فرانچایز آورده شده است:

خروج از نسخه موبایل