بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۱۰ ایده بازاریابی فروش مستقیم

پیشبرد فروش

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اگر یک نماینده فروش کسب و کار هستید، اتخاذ یک رویکرد شخصی برای دستیابی به مشتریان بالقوه ممکن است به افزایش فروش شما کمک کند. بازاریابی فروش مستقیم مخاطب خاصی را هدف قرار می دهد و برای آن گروه از افراد تبلیغ می کند. این رویکرد مقرون به صرفه است و می تواند ROI را برای ریال های تبلیغاتی شما افزایش دهد.

در این مقاله از ایوسی، ۱۱۰ ایده برای تبلیغ محصول یا کسب و کار خود با استفاده از بازاریابی فروش مستقیم ارائه می دهیم.

فروش مستقیم چیست؟

فروش مستقیم نوعی معامله است که در آن یک کارآفرین کالا یا خدمات خود را بدون فروشنده واسطه مانند فروشگاه به مشتریان می فروشد. نمایندگان شرکت به جای مراجعه به مرکز توزیع و عمده فروش برای فروش محصول، مسئول فروش مستقیم محصول به مصرف کننده هستند.

به همین ترتیب بازاریابی فروش مستقیم مستقیماً برای مصرف کننده تبلیغ می کند. کسب و کارها می توانند با شناخت مخاطبان هدف خود و ارائه محتوای خود برای آن گروه از افراد، مستقیماً بازاریابی کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه در فروش مستقیم موفق باشیم

ایده های منحصر به فرد برای بازاریابی فروش مستقیم

در اینجا ایده های بازاریابی برای فروش مستقیم وجود دارد:

در یک نمایش شرکت کنید

در نمایشگاهی شرکت کنید که در آن می‌توانید غرفه‌ای برای محصول خود راه‌اندازی کنید و از جمعیتی که این رویدادها می‌توانند جذب کنند، استفاده کنید.

جایزه اهدا کنید

در نظر بگیرید که یکی از محصولات خود را به یک قرعه کشی یا جمع آوری کمک های مالی محلی اهدا کنید. این فرصتی است برای تبلیغ محصول خود و ایجاد تبلیغات برای تجارت شما.

گروه رسانه های اجتماعی ایجاد کنید

ایجاد یک گروه در یک پلت فرم رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان، جمع آوری توصیفات و ایجاد سرنخ است.

داستانتان را بگویید

داستان گویی اعتماد ایجاد می کند و به مشتری کمک می کند تا با شما و محصول شما ارتباط برقرار کند، که می تواند به فروش کمک کند. می توانید یک ایمیل با داستان خود برای مشتریان ارسال کنید یا آن را در کانال های رسانه های اجتماعی منتشر کنید.

برای تغییرات کمپین برگزار کنید

مشارکت در کمپین هایی برای یک محیط پاک یا عدالت اجتماعی می تواند شهرت بسیار خوبی در بین خریداران بالقوه ایجاد کند.

از افکت کوکی ثروت استفاده کنید

افکت کوکی ثروت به بسته‌بندی منحصربه‌فردی اشاره دارد که در آن مشتریان می‌توانند جایزه یا اقلام جایزه را در بسته‌بندی محصول شما کشف کنند.

تبلیغات کمدی را امتحان کنید

استفاده از طنز در بسیاری از تبلیغات موثر است و می تواند به خاطره انگیز شدن محصول شما کمک کند.

شخصی سازی را ارائه دهید

فرصتی را به مشتریان ارائه دهید تا محصولی را که دریافت می کنند شخصی کنند. این می تواند شامل سفارشی سازی رنگ یا نام تجاری روی محصول باشد.

خراش و بو¹ را توسعه دهید

ایجاد یک محصول معطر می تواند توجه را جلب کند و علاقه را به آنچه ارائه می دهید افزایش دهد.

با رقبا درگیر شوید

تعامل با رقبا در رسانه های اجتماعی می تواند جلب توجه کند و مشتریان هر دو کسب و کار را سرگرم کند.

راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟

دانلود کتاب: راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟
فرمت: pdf
حجم: ۲.۷۹ مگابایت
تعداد صفحات: ۲۷۸ صفحه
این کتاب درباره بازاریابی هوشمندانه و راهکارهای نوین برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش صحبت می‌کند و به خواننده کمک می‌کند در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیزی دست پیدا کند.

الان دانلود کنید!

آزمایشات بدون ریسک داشته باشید

به مشتریان اجازه دهید قبل از خرید محصول شما را امتحان کنند. این نشان دهنده اعتماد به نفس است و افراد را تشویق می کند تا بدون خطر از محصول شما استفاده کنند.

ببینید چه چیزی ترند است

با آخرین روندها همراه باشید و ببینید که چگونه کسب و کار شما می تواند بخشی از آنها باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه با روندهای فناوری به روز بمانیم

از پوشاک برای تبلیغات استفاده کنید

ایجاد پوشاکی که محصول شما را تبلیغ می کند به جلب توجه کمک می کند، فرصت دیگری برای کسب درآمد فراهم می کند و به ساخت برند شما کمک می کند.

از سطح پیاده رو استفاده کنید

این روش قدیمی مخصوصاً برای تبلیغات محلی خوب عمل می کند. در پیاده رو پیامی بنویسید تا مردم هنگام عبور آن را بخوانند.

جاده ای را اتخاذ کنید

اتخاذ یک جاده به این معنی است که شما مسئول تمیزی بخشی از جاده هستید. این بازاریابی خلاقانه است، زیرا نام شما را در کنار جاده قرار می دهد و مسئولیت اجتماعی را نشان می دهد.

مطالعات موردی انجام دهید

مطالعات موردی به توضیح و نشان دادن موفقیت با استفاده از تجربه مشتری از محصول شما کمک می کند. اینها مانند توصیفات هستند اما جزئیات بیشتری ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: مطالعه موردی چیست؟ به علاوه ۱۵ ایده مطالعه موردی که می توانید برای شروع استفاده کنید

تخفیف ارائه دهید

تخفیف ها باعث تشویق فروش می شوند و مشوق های خوبی برای ارائه هستند.

میزبان یک جستجوی گنج شوید

گنج یابی راه های سرگرم کننده ای برای جذب مخاطبان هدف شما و فرصتی برای ارائه محصولات و ارائه اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار شما در عین ارائه تجربه منحصر به فرد مشتری است.

برای محصول خود هشتگ بسازید

استفاده از هشتگ های آنلاین به شما کمک می کند در روندها شرکت کنید و برند تجاری خود را بسازید و تبلیغات رایگان است.

بیشتر بخوانید: چگونه از توییتر برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنیم

درباره محصول خود وبلاگ بنویسید

وبلاگ ها اغلب رایگان هستند و ایجاد محتوا برای به اشتراک گذاری با مشتریان یکی از روش های مفید برای ایجاد سرنخ است.

مرتبط: استفاده از وبلاگ برای بازاریابی یک کسب و کار

برنامه امتیاز تشویقی را ارائه دهید

به مشتریان برای استفاده از محصول یا خدمات خود با ارائه امتیازاتی که می توانند از آنها استفاده کنند، پاداش دهید.

بیشتر بخوانید: ۳۲ تاکتیک های تبلیغاتی موثر

دوره آنلاین ارائه دهید

دوره های آنلاین راه های عالی برای آموزش مردم در مورد محصول یا خدمات شما هستند. ایجاد آنها می تواند ارزان باشد و به عنوان تعامل ارزشمند با مشتریان عمل کند.

برای مشتریان نامه ارسال کنید

نامه های پستی یک رویکرد شخصی است که به ایجاد رابطه با مشتریان شما کمک می کند. می توانید از نامه برای ارائه تخفیف، تبلیغ محصولات جدید، درخواست بررسی یا ارائه به روز رسانی در مورد کسب و کار خود استفاده کنید.

مرتبط: پرسش و پاسخ: بازاریابی ایمیلی چیست؟

یک وب سایت ایجاد کنید

وب سایتی ایجاد کنید که مردم بتوانند در مورد شرکت شما اطلاعات کسب کنند، به محتوای وبلاگ یا ویدیو دسترسی داشته باشند، نظرات را بخوانند و محصول شما را بخرند.

مرتبط: چگونه برای وب سایت خود محتوا ایجاد کنیم

تبلیغات را روی ماشین خود قرار دهید

نمایش لوگو و نام شرکت بر روی وسیله نقلیه خود راهی ارزان برای جلب توجه مشتریان بالقوه است. حتی می‌توانید محصول یا ویژگی‌های تبلیغاتی خود را روی ماشین خود تصویر کنید.

برای جوایز تجاری اقدام کنید

درخواست برای جوایز تجاری به شما این شانس را می دهد که آنها را برنده شوید و نشان ها و افتخارات ویژه می توانند به ایجاد اعتماد به محصول شما کمک کنند.

یک طرح با تاکید بر محصول خود انجام دهید

مخاطبان خود را با یک طرح یا ویدیوی کوتاه که محصول شما را نشان می دهد سرگرم کنید. این یک روش خلاقانه برای تبلیغات است و ممکن است شما را از رقبا متمایز کند.

یک طلسم² شرکت ایجاد کنید

داشتن یک طلسم برای تجارت شما به برند شما کمک می کند و می تواند شما را برای مشتریان خاطره انگیزتر کند.

در شبکه های اجتماعی با مشتریان ارتباط برقرار کنید

رسانه های اجتماعی راهی رایگان برای تبلیغات هستند. تعامل آنلاین با مشتریان می تواند شانس علاقه مندی آنها به کسب و کار شما را افزایش دهد و بر تصمیمات آنها برای خرید تأثیر بگذارد.

مرتبط: ۱۴ روش موثر برای افزایش حضور شما در رسانه های اجتماعی

یک رویداد عمومی ایجاد کنید

میزبانی یک رویداد برای عموم می تواند تبلیغات تجاری شما را به دست آورد و فرصت های متعددی را برای تبلیغ و فروش محصول شما فراهم کند.

مخفیانه پیش بروید

پنهان کاری به عنوان عضوی از مخاطبان هدف می تواند به شما کمک کند تا در مورد احساس مشتریان نسبت به محصول خود و نحوه بازاریابی بهتر برای آنها بیشتر بدانید.

محصولات رایگان ایجاد کنید

ایجاد محصولاتی که با هم کار می کنند می تواند فروش را افزایش دهد و گزینه های بیشتری را در اختیار خریداران قرار دهد.

در جنبش های اجتماعی شرکت کنید

مردم معمولاً از کسب و کارهای آگاهانه اجتماعی قدردانی می کنند، بنابراین وقتی می توانید به جنبش های اجتماعی کمک مالی کنید، حمایت خود را اعلام کرده و اقدام کنید.

به عنوان مهمان در وبلاگ بنویسید

نویسنده مهمان در یک وبلاگ در یک صنعت مجاور یا همان صنعت می تواند دامنه دسترسی شما را افزایش دهد.

مرتبط: تولید محتوا: تعریف و مراحل توسعه یک استراتژی عالی

تعطیلات را جشن بگیرید

تعطیلات فرصت های بازاریابی عالی هستند زیرا مشتریان از قبل در ذهنیت خرید هستند. می توانید تخفیف یا محصولاتی با موضوع تعطیلات ارائه دهید.

پاداش ارجاع بدهید

ارائه جایزه به عنوان محصول یا پول نقد راهی برای ایجاد انگیزه در مشتریان برای انجام تبلیغات برای شما است.

یک ویدیو ایجاد کنید

محتوای ویدیویی اغلب بازده سرمایه گذاری بالایی دارد و می تواند راهی موثر برای جذب بینندگان باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای قطعی بازاریابی ویدئویی

رکورد بزنید

ثبت رکورد، به خصوص اگر بتوانید این کار را در حین شرکت در محصول خود انجام دهید، توجه را به خود جلب می کند و خریداران بالقوه را تحت تاثیر قرار می دهد.

یک تقویم عکس بگیرید

ساختن تقویم و ارائه آن روشی خلاقانه برای رساندن محصول شما به خانه مشتریان است و هر روز کسب و کار شما را در طول سال به آنها یادآوری می کند.

یک کمپین عکس انجام دهید

کمپین های عکس محصول شما را هنرمندانه تبلیغ می کنند، محتوایی را برای ارسال در حساب های رسانه های اجتماعی برای شما فراهم می کنند و علاقه مشتریان بالقوه را برمی انگیزند.

مرتبط: دانلود مجموعه فرم های ضروری فروش

ایده های اضافی بازاریابی فروش مستقیم

  • برند خود را بسازید

  • داوطلبانه در سازمان غیرانتفاعی فعالیت کنید

  • با تامین کنندگان محلی دوست شوید

  • ویدیوهای نحوه ساخت بسازید

  • یک باشگاه راه اندازی کنید

  • حساب های رسانه های اجتماعی خود را انسانی کنید

  • از کادربندی منحصر به فرد استفاده کنید

  • پیش نمایش محصول خود را ارائه کنید

  • خانه به در³ بروید

  • یک مشارکت غیرمنتظره ایجاد کنید

  • مخاطب خود را شوکه و متحیر کنید

  • به یک نمایش تعطیلات بروید

  • دیدگاه خود را به مشتریان ارائه دهید

  • تبلیغات متحرک را امتحان کنید

  • توقعات کمتری⁴ برای بالا بردن آنها داشته باشید

  • مدرک ارائه کنید

  • یک تجربه تازه برای مشتریان ایجاد کنید

  • از مشتریان دعوت کنید تا بخشی از تیم باشند

  • ویروسی شوید⁵

  • یک الگوی رفتاری ایجاد کنید

  • نقاشی دیواری بکشید

  • بیلبورد بخرید

  • یک تبلیغ رادیویی انجام دهید

  • نسخه های کوچکی از محصول خود بسازید

  • با جامعه درگیر شوید

  • مشارکت جامعه داشته باشید

  • یک تور در شرکت داشته باشید

  • در روزنامه محلی برجسته شوید

  • کیت های مطبوعاتی را آماده کنید

  • یک مسابقه برای مشتریان ایجاد کنید

  • به بحث و جدل پاسخ دهید

  • پادکست راه اندازی کنید

  • هک زندگی⁶ را به اشتراک بگذارید

  • با اینفلوئنسرها روابط ایجاد کنید

  • کارت ویزیت بدهید

  • لوگوی خود را روی آهنرباها و برچسب ها قرار دهید

  • یک کمپین پستی مستقیم انجام دهید

  • یک فروشگاه پاپ آپ داشته باشید

  • یک کاتالوگ بفرستید

  • یک شام مرموز ترتیب دهید

  • داوطلب شوید

  • مشاوره ارائه دهید

  • در کنفرانس ها شرکت کنید

  • در رویدادهای عمومی صحبت کنید

  • برنامه های مربیگری را حول محصول خود بسازید

  • اسرار تجاری را به اشتراک بگذارید

  • نقاط عطف خود را اعلام کنید

  • محتوای ویژه ایجاد کنید

  • یک مهمانی موضوعی برپا کنید

  • پشتیبانی چت زنده را ارائه دهید

  • مصاحبه های تصویری زنده انجام دهید

  • یک کمپین بازاریابی ایمیلی ایجاد کنید

  • روی سئوی خود تمرکز کنید

  • اینفوگرافیک ایجاد کنید

  • با رقبا دوست شوید

  • یک کلاس برگزار کنید

  • در صنعت خودتان شبکه بسازید

  • یک نمایشگاه هنری ایجاد کنید

  • بروشورها را پخش کنید

  • کارت تشکر ارسال کنید

  • هدیه بدهید

  • آگهی‌ها را در مشاغل محلی ارسال کنید

  • محصولات خود را بسته بندی کنید

  • پیشنهادات انحصاری ایجاد کنید

  • در یک وبلاگ یا مجله برجسته شوید

  • یک قیف فروش راه اندازی کنید

  • یک جمع آوری کمک مالی راه اندازی کنید

  • یک فلش موب⁷ سازماندهی کنید

  • چالش های سرگرم کننده ایجاد کنید

  • میزبان یک مهمانی ساعتی شوید


[۱]^ فناوری Scratch and Sniff عموماً به برچسب ها یا اقلام مقوایی اطلاق می شود که با پوشش معطری پوشش داده شده اند. هنگامی که خراشیده می شود، پوشش بویی آزاد می کند که معمولاً مربوط به تصویر نمایش داده شده در زیر پوشش است. این فناوری بر روی سطوح مختلف از برچسب ها گرفته تا دیسک های فشرده استفاده شده است. 
[۲]^ طلسم برند – همچنین به عنوان شخصیت برند شناخته می شود – آواتاری است که نشان دهنده یک برند است و به عنوان سفیر محصولات و خدماتی که ارائه می دهد عمل می کند. آنها به طور گسترده توسط مشاغل در فعالیت های بازاریابی خود استفاده می شوند. یک طلسم برند می تواند تقریباً هر چیزی باشد، از انسان گرفته تا حیوان یا شیء انسانی
[۳]^ خانه به در (Door-to-door) یک تکنیک کاوشگری است که عموماً برای فروش، بازاریابی، تبلیغات، تبشیر یا مبارزات انتخاباتی استفاده می شود که در آن شخص یا افرادی از در خانه ای به در خانه دیگر می روند و سعی می کنند محصولی را بفروشند یا تبلیغ کنند، یا خدمت به عموم مردم و یا جمع آوری اطلاعات داشته باشند.
[۴]^ تمرین انتظار کمتر از اعضای یک گروه محروم و در نتیجه تشویق تلویحی آن افراد برای دستیابی به پتانسیل کامل خود .
[۵]^ امروزه، «ویروسی شدن» به معنای اشتراک‌گذاری چیزی از طریق ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی است که به سرعت بین میلیون‌ها نفر آنلاین پخش می‌شود . اصطلاح «ویدیو ویروسی» تا سال ۲۰۰۹ مطرح نشد. اولین بار برای توصیف ویدیوی «David after Dentist» استفاده شد. ویدیوهای ویروسی می توانند افراد را یک شبه به افراد مشهور اینترنتی تبدیل کنند
[۶]^ ترفندهای روزمره یا لایف هک (Life hack) به هرنوع ترفند، مهارت، میانبر و روش جدیدی که باعث افزایش بهره‌وری و کارایی در تمام جنبه‌های زندگی شود اشاره دارد. لایف هک‌ها در واقع ایده‌های ساده و کم هزینه‌ای هستند برای این که بتوان با ابزارهای ساده و روزمره یا حتی وسایلی که ماهیت ابزاری ندارد، ابزارهای مفید ساخت.
[۷]^ فلش ماب (Flash mob) یک پدیده اجتماعی و جدید در رابطه با یک «قرار دسته جمعی هدفمند» به اصطلاح خودجوش است.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *