اگر شما یک حرفه ای دیجیتال مارکتینگ هستید، لازم است از آخرین روندها و شیوه های صنعت به روز بمانید. پلتفرمها و دانشگاههای آنلاین زیادی وجود دارند که دورههای انعطافپذیری در بازاریابی دیجیتال ارائه میدهند. دانستن دورههای آموزشی آنلاین میتواند به شما در یادگیری جدیدترین مفاهیم در بازاریابی دیجیتال، تبلیغات و بهینهسازی کمک کند. در این مقاله از ایوسی، ما توضیح میدهیم که گواهیهای دیجیتال مارکتینگ چیست، تعدادی از گواهیهای موجود به صورت آنلاین را فهرست میکنیم و در مورد مزایای پیگیری این گواهیها بحث میکنیم.
مطالب مرتبط: شرح شغل دیجیتال مارکتینگ (به همراه نمونه های شغلی)
گواهینامه های دیجیتال مارکتینگ چیست؟
گواهینامه های دیجیتال مارکتینگ دوره هایی هستند که دانش و تخصص لازم برای انجام بازاریابی آنلاین را در اختیار شما قرار می دهند. این گواهینامه ها همچنین به شما این امکان را می دهد که در مقایسه با برنامه های آفلاین طولانی، با سرعت خود یاد بگیرید. علاوه بر این، پلتفرمها به طور مداوم این دورهها را به روز میکنند تا برخلاف دورههای سنتی در موسسات دانشگاهی، از آخرین روندهای بازاریابی بهروز بمانند. اگرچه ممکن است یافتن مدرک آفلاین در بازاریابی دیجیتال چالش برانگیز باشد، اما می توانید به راحتی این گواهینامه ها را به صورت آنلاین دریافت کرده و به رزومه خود اضافه کنید.
مطالب مرتبط: چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنیم
۱۰ گواهی دیجیتال مارکتینگ برای گسترش مهارت های خود
در اینجا چند گواهینامه در بازاریابی دیجیتال وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین دنبال کنید:
۱. گواهی جستجوی تبلیغات گوگل
Google Ads Search Certification
Google این گواهی را ارائه می دهد تا به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه کمپین های جستجو در Google را مدیریت کنید و از اتوماسیونی که ارائه می دهد استفاده کنید. پس از تکمیل این دوره، ممکن است درک درستی از نحوه هدایت فروش، وب سایت و سرنخ ها به وب سایت های مشتریان به دست آورید. همچنین ممکن است یاد بگیرید که چگونه می توانید بودجه و استراتژی های بازاریابی خود را هماهنگ کنید.
- سطح دوره: مبتدی
- زمان تعهد: ۳.۷ ساعت
- مجانی
مطالب مرتبط: چگونه به یک بازاریاب دیجیتال مستقل تبدیل شویم: یک راهنمای کامل
۲. گواهی نمایش تبلیغات گوگل
Google Ads Display Certification
اگر تجربه ای در اجرای کمپین های تبلیغاتی دارید، این دوره اطلاعات عمیق تری در مورد چگونگی دستیابی به اهداف بازاریابی خاص ارائه می دهد. در این دوره آموزشی، می توانید یاد بگیرید که چگونه می توانید از Google Display برای افزایش فعالیت، آگاهی و حفظ مشتری استفاده کنید. همچنین می توانید یاد بگیرید که چگونه مشتریان جدید و مشتریان فعلی را هدف قرار دهید. علاوه بر این، به شما می آموزد که چگونه با بودجه بازاریابی دیجیتال کارفرمای خود به نتایج مطلوب برسید.
- سطح دوره: مبتدی
- زمان تعهد: ۲.۶ ساعت
- مجانی
۳. گواهینامه حرفه ای بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک گوگل
Google Digital Marketing and E-commerce Professional Certificate
این گواهینامه Google برخی از مهارت های مورد تقاضا در زمینه بازاریابی دیجیتال را به شما آموزش می دهد و شما را برای کار به عنوان یک حرفه ای بازاریابی آماده می کند. این به شما آموزش می دهد تا کمپین های بازاریابی دیجیتال را مدیریت کنید، مشتریان را جذب کنید، مخاطبان جدید جذب کنید و نتایج را از طریق تجزیه و تحلیل اندازه گیری کنید. برخی از مهارت هایی که می توانید از طریق این دوره بیاموزید عبارتند از بازاریابی، تجارت الکترونیک، تجزیه و تحلیل بازاریابی، بازاریابی ایمیلی و حفظ مشتری.
- سطح دوره: مبتدی
- تعهد زمانی: شش ماه (ده ساعت در هفته)
- مجانی
مطالب مرتبط: راهنمای کامل بازاریابی دیجیتال
۴. گواهینامه بازاریابی اجتماعی Hootsuite Academy
Hootsuite Academy Social Marketing Certification
پلتفرم Hootsuite شما را ملزم به تکمیل یک امتحان ۶۰ سوالی برای واجد شرایط بودن برای این گواهی می کند. همچنین یک دوره کوتاه آنلاین را برای شما فراهم می کند که می توانید قبل از انجام امتحان در آن شرکت کنید. با گذراندن این دوره، می توانید برخی از مهارت های مهم بازاریابی رسانه های اجتماعی مانند ایجاد تعامل، افزایش فالوور و توسعه کسب و کار را توسعه دهید.
- سطح دوره: مبتدی
- زمان تعهد: شش ساعت
- هزینه: ۱۹۹ دلار (تقریباً ۱۵۰۰۰ روپیه)
۵. دوره گواهینامه بازاریابی دیجیتال HubSpot
HubSpot Digital Marketing Certification Course
این دوره برای متخصصان بازاریابی دیجیتال است که به دنبال ارتقای مهارت خود هستند. این به شما می آموزد که چگونه محتوای خود را توسعه دهید و استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را بهینه کنید. این دوره همچنین شامل درس هایی در مورد نحوه بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو، ایجاد یک استراتژی ارگانیک برای افزایش دنبال کنندگان و ایجاد تبلیغاتی است که مخاطب خاصی را هدف قرار می دهد. برخی از نمونههایی از مهارتهایی که میتوانید با تکمیل این گواهینامه کسب کنید عبارتند از بازاریابی ورودی، بازاریابی رسانههای اجتماعی، مدیریت تماس، بازاریابی ایمیلی، تولید سرنخ و گزارشدهی و عملکرد.
- سطح دوره: پیشرفته
- زمان تعهد: ۴.۲۷ ساعت
- مجانی
مطالب مرتبط: مهارت های مهم بازاریابی دیجیتال و نحوه بهبود آنها
۶. HubSpot Digital Advertising 101: چگونه یک استراتژی تبلیغات آنلاین برنده توسعه دهیم
HubSpot Digital Advertising 101: How to Develop a Winning Online Advertising Strategy
این دوره به شما می آموزد که چگونه یک استراتژی تبلیغاتی موثر ایجاد کنید که بر سفر خرید مشتری تمرکز دارد. به شما نشان می دهد که چگونه محصولات کارفرمای خود را خلاقانه تبلیغ کنید و خدماتی را برای خرید انجام دهید. شما همچنین می توانید در مورد ابزارهای مهمی مانند مناقصه، هدف گذاری، جستجوی پولی، تبلیغات رسانه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل اطلاعات کسب کنید.
- سطح دوره: مبتدی
- زمان تعهد: ۲.۵۹ ساعت
- مجانی
۷. دوره تحلیل رسانه های اجتماعی Quintly
Quintly Social Media Analytics Course
این گواهینامه با هدف آموزش اصول اولیه تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی و نحوه درک اهداف عملکرد همه پلت فرم های رسانه های اجتماعی است. این دوره شما را با توانایی درک بهتر نتایج کمپین های بازاریابی دیجیتال خود مجهز می کند. این شامل درس هایی در مورد چرخه تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی، جمع آوری و تجسم داده ها، گزارش رسانه های اجتماعی و درک تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی است.
- سطح دوره: مبتدی
- تعهد زمانی: غیر مجاز
- مجانی
مطالب مرتبط: تبلیغات آنلاین چیست؟ (با ۹ نوع و مزیت)
۸. مسیر یادگیری تبلیغات خرید مایکروسافت
Microsoft Shopping Advertising Learning Path
این دوره بر ایجاد دانش شما در مورد تبلیغات خرید و استفاده از پلتفرم تبلیغات مایکروسافت و بهترین شیوه های آن تمرکز دارد. این یک دوره تعاملی است که به شما کمک می کند برای امتحان آماده شوید. قبولی در آزمون برای اخذ گواهینامه الزامی است.
- سطح دوره: مبتدی
- زمان تعهد: ۴.۵ ساعت
- مجانی
مطالب مرتبط: چگونه یک هدف بازاریابی دیجیتال قوی بنویسیم
۹. گواهی پیشرفته در بازاریابی دیجیتال و تجزیه و تحلیل توسط IIT Madras
Advanced Certification in Digital Marketing and Analytics by IIT Madras
این دوره شامل ترکیبی از جلسات از پیش ضبط شده و زنده است که به شما درک عمیقی از جنبه های مختلف بازاریابی دیجیتال و تبلیغات می دهد. اصول اولیه مفاهیم مهم بازاریابی دیجیتال را به شما می آموزد و شما را با ابزارهای مختلفی آشنا می کند که احتمالاً به عنوان یک حرفه ای بازاریابی از آنها استفاده می کنید. برخی از درسهایی که در این دوره تکمیل میکنید شامل اصول بازاریابی، بهینهسازی رسانههای اجتماعی، بازاریابی ویدیویی، بازاریابی پولی، صفحات فرود، بازاریابی وابسته، بازاریابی محتوا و بازاریابی تأثیرگذار است.
- سطح دوره: مبتدی تا پیشرفته
- زمان تعهد: ۴۳ ساعت
- هزینه: ۱,۳۱۶ دلار (تقریباً ۱,۰۰,۰۰۰ روپیه)
۱۰. بازاریابی دیجیتال و تجزیه و تحلیل توسط مدرسه تجارت هند (ISB)
Digital Marketing and Analytics by the Indian School of Business (ISB)
ISB این دوره را برای متخصصان بازاریابی دیجیتال ارائه می دهد که به دنبال گسترش درک خود از فناوری های نوظهور در تبلیغات دیجیتال هستند و کشف می کنند که چگونه می توانند از آنها بهره مند شوند. این برنامه به شما در مورد استراتژی، برنامه ریزی و اجرای یک کمپین بازاریابی، همراه با مراحل مربوط به جذب مشتری بالقوه می آموزد. پس از اتمام این دوره، می توانید بخشی از شبکه اجرایی ISB شوید که به شما امکان می دهد با متخصصان صنعت شبکه کنید.
- سطح دوره: مبتدی تا پیشرفته
- تعهد زمانی: چهار هفته (چهار ساعت در هفته)
- هزینه: ۱,۰۵,۰۰۰ روپیه
مرتبط: ۹ ابزار بازاریابی ایمیلی که باید در نظر بگیرید (با ویژگی ها)
چگونه می توانید از گواهی دیجیتال مارکتینگ بهره مند شوید؟
کسب گواهی دیجیتال مارکتینگ نه تنها به شما کمک میکند تا مهارتهای جدیدی را به دست آورید، بلکه به استخدامکنندگان کمک میکند تا رزومه شما را بالاتر از سایر حرفهایها در حوزه کاری خود بدانند. با گذراندن این دوره ها می توانید دانش خود را در زمینه دیجیتال مارکتینگ افزایش دهید. هنگامی که این گواهینامه ها را به رزومه خود اضافه می کنید، مدیر استخدام ممکن است به دلیل آموزش و تخصص اضافی شما، درخواست شما را در اولویت قرار دهد. از آنجایی که به ندرت می توان کالجی را پیدا کرد که مدرکی در بازاریابی دیجیتال ارائه دهد، می توانید این گواهینامه ها را برای آموزش خود در مورد این رشته انتخاب کنید.
به عنوان یک حرفه ای، مهم است که خود را با جدیدترین ابزارها و شیوه های بازاریابی دیجیتال به روز نگه دارید. آگاهی از آنها می تواند به شما در ارائه بهترین خدمات به مشتریان کمک کند. این دوره ها آخرین اطلاعات در مورد تبلیغات و بازاریابی را در اختیار شما قرار می دهند. آنها یک راه اثبات شده برای یادگیری مهارت های خاص و درک نحوه استفاده از یک پلت فرم بازاریابی هستند. میتوانید گواهینامهای را انتخاب کنید که برای اهداف شغلی شما مناسبتر است و یک یا چند دوره را تکمیل کنید.
و بخوانید:
- گواهینامه ها چیست؟ تعریف، مزایا، انواع و مثالها
- ۷ گواهینامه آموزشی شخصی (و نحوه کسب یک گواهینامه)
- نحوه فهرست کردن گواهینامه ها در رزومه در ۵ مرحله
- راهنمای گواهینامه ها و برنامه های آموزشی مایکروسافت
- ۱۲ گواهینامه برتر رهبری و دوره هایی که باید دنبال شوند
- ۸ مجوز برتر تجزیه و تحلیل داده ها و گواهینامه های کلان داده برای ارتقای شغل شما