نماد سایت ایوسی

بازاریابی پولی چیست؟ (به همراه مراحل نحوه استفاده از آن)

مقدمه ای برای پرداخت به ازای کلیک - بازاریابی پولی ppc

مقدمه ای برای پرداخت به ازای کلیک - بازاریابی پولی ppc

بازاریابی پولی شامل خرید تبلیغات آنلاین برای کمک به افزایش آگاهی از برند و جلب مشارکت مصرف کنندگان است. این استراتژی بازاریابی به شما این امکان را می‌دهد تا پلتفرم‌های آنلاینی را که مخاطبان هدف شما ممکن است استفاده کنند، انتخاب کنید. اگر می خواهید حضور آنلاین یک برند را افزایش دهید و مصرف کنندگان را تشویق کنید تا با آن تعامل داشته باشند، یادگیری بازاریابی پولی ممکن است برای شما مفید باشد.

در این مقاله از ایوسی، بازاریابی پولی چیست، مزایای آن را ارائه می دهیم و توضیح می دهیم که چگونه می توانید از آن برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه به طور موثر استفاده کنید.

بازاریابی پولی چیست؟

بازاریابی پولی به هر نوع استراتژی تبلیغات دیجیتالی اطلاق می شود که در آن یک برند محتوای تبلیغاتی را برای کاربران بر اساس علایق، عادات خرید یا تعاملات گذشته با یک شرکت ایجاد می کند. سازمان ها می توانند با استفاده از چندین پلت فرم دیجیتال از جمله صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP)، وب سایت ها و پلت فرم های رسانه های اجتماعی از کمپین های بازاریابی پولی استفاده کنند. در این پلتفرم‌ها، برندها می‌توانند برای نمایش تبلیغات روی صفحه نمایش داده شوند تا اطلاعات مربوط به هدف، مأموریت، محصولات یا خدمات شرکت خود را به اشتراک بگذارند.

مطالب مرتبط: ۱۵ شغل رایج در بازاریابی (به اضافه حقوق و نکات موفقیت)

مزایای بازاریابی پولی

بازاریابی پولی می تواند به برندها کمک کند تا:

مطالب مرتبط: نحوه ایجاد یک برنامه بازاریابی (با نکات و الگو)

نحوه استفاده از بازاریابی پولی

به طور معمول، شما می توانید برای ارائه مطالب تبلیغاتی خود به وب سایت ها، شرکت های آنلاین و پلت فرم های رسانه های اجتماعی پول پرداخت کنید. در اینجا مراحلی وجود دارد که ممکن است برای استفاده از بازاریابی پولی انجام دهید:

۱. پلتفرم های آنلاین را کشف کنید

اولین قدم در توسعه یک کمپین بازاریابی پولی شامل کشف وب سایت ها یا پلتفرم های آنلاین است که ممکن است برای تبلیغات شما مناسب باشند. ممکن است بخواهید برنامه ای را پیدا کنید که کاربران زیادی داشته باشد و با مخاطبان هدف شما همخوانی داشته باشد. سعی کنید کلمات کلیدی را جستجو کنید تا ببینید کدام وب سایت ها یا پلتفرم ها ابتدا در نتایج جستجوی شما ظاهر می شوند.

به عنوان مثال، اگر مخاطبان هدف شما مشتاقان تناسب اندام هستند، می توانید از کلمات کلیدی “تناسب اندام”، “دویدن” یا “سلامت” برای یافتن نتایج جستجوی برتر استفاده کنید. سپس، می‌توانید از وب‌سایت‌های برتر، مانند وبلاگ سلامت یا شرکت تناسب اندام آنلاین، برای تبلیغ مطالب خود استفاده کنید. این ممکن است به شما کمک کند تا برای مخاطبان هدف خود تبلیغ کنید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که تعداد زیادی از استفاده ها ممکن است تبلیغات شما را ببینند.

۲. نوع تبلیغات را تعیین کنید

در مرحله بعد، می توانید نوع تبلیغاتی را که می خواهید در کمپین های بازاریابی پولی خود استفاده کنید، تعیین کنید. ممکن است این فرصت را داشته باشید که یک تبلیغ را سفارشی کنید، مثلاً اگر می خواهید یک لینک در لوگوی خود قرار دهید یا یک ویدیوی کوتاه برای تکمیل تبلیغات خود قرار دهید. گزینه های زیر را بررسی کنید تا مشخص کنید کدام تبلیغ ممکن است به بهترین وجه نیازهای بازاریابی شما را برآورده کند:

مطالب مرتبط: ۱۰ استراتژی بازاریابی برای رشد کسب و کار شما

۳. یک فراخوان برای اقدام ایجاد کنید

در یک کمپین بازاریابی پولی، اغلب مفید است که یک فراخوان برای اقدام در تبلیغات خود بگنجانید تا کاربران بتوانند با شرکتی که برای آن کار می کنید تعامل داشته باشند. انجام این کار ممکن است به شما کمک کند تا سود خود را در تبلیغات افزایش دهید. به عنوان مثال، اگر شما ۱۰۰ هزار تومان برای یک تبلیغ نمایشی آنلاین پرداخت کنید که شامل تماس برای اقدام (CTA) است، و ۱۰ مشتری را جذب می کند که در مجموع ۵۰۰ هزار تومان خرج می کنند، در این صورت می توانید ۴۰۰ هزار تومان از تبلیغات سود ببرید.

برای ایجاد یک CTA قانع کننده، مشوق هایی را برای مصرف کنندگان برای انجام وظیفه در نظر بگیرید. به طور معمول، CTA ممکن است شامل درخواست از مصرف کنندگان برای ثبت نام در لیست ایمیل، ارائه اطلاعات تماس خود یا پیوستن به یک وب سایت باشد. اگر این کار را انجام دهند، می توانید برای آنها تخفیف یا هدیه ای در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط: چگونه یک فراخوان خوب بنویسیم (با مثال)

۴. خرید یک تا دو آگهی آنلاین

برای راه اندازی کمپین بازاریابی پولی خود، با خرید یک تا دو آگهی آنلاین شروع کنید. انجام این کار ممکن است به شما امکان دهد میزان فروش و توجهی که محتوای تبلیغاتی شما ممکن است ایجاد کند را اندازه گیری کنید. برای خرید آگهی های تبلیغاتی با شرکت ها ارتباط برقرار کنید.

اکثر پلتفرم‌های آنلاین به شما اجازه می‌دهند تا درخواستی را پر کنید تا برای یک جایگاه در وب‌سایت خود اقدام کنید. هزینه تبلیغات را حتما پیگیری کنید تا بتوانید میزان سود دریافتی از آنها را مشخص کنید. تبلیغ را برای یک تا دو هفته در نظر بگیرید تا زمان کافی برای بررسی تأثیر تبلیغات بر برندی که نمایندگی می کنید داشته باشید.

۵. موفقیت کمپین را اندازه گیری کنید

در مرحله بعد، باید یک صفحه گسترده برای اندازه گیری موفقیت کمپین ایجاد کنید. اکثر پلتفرم های تجزیه و تحلیل داده به شما امکان می دهند اطلاعات تبلیغات خود را بررسی کنید، مانند تعداد کلیک هایی که دریافت می کند یا پولی که از آن به دست می آورید. بررسی تجزیه و تحلیل تبلیغات خود ممکن است به شما کمک کند تا زمینه های بهبود کمپین را که می توانید تغییر دهید یا نقاط قوتی را که می خواهید حفظ کنید، پیدا کنید. برای انجام این کار، در اینجا اطلاعاتی وجود دارد که می توانید در صفحه گسترده خود قرار دهید:

۶. تبلیغات بیشتری بخرید

پس از بررسی اطلاعات تبلیغات موجود خود، بسته به بودجه بازاریابی و اهداف تبلیغاتی خود، ممکن است بیشتر خریداری کنید. ممکن است تغییرات لازم را در تبلیغات جدید خود ایجاد کنید، مثلاً اگر می‌خواهید یک ویدیو یا طرح گرافیکی اضافه کنید تا به جلب توجه مخاطب و افزایش تعداد کلیک‌های دریافتی کمک کند. هنگامی که محبوبیت یک نام تجاری افزایش می یابد و سود آن افزایش می یابد، می توانید به خرید تبلیغات در پلتفرم هایی که به مخاطبان هدف برند می رسد ادامه دهید.

و بخوانید:

خروج از نسخه موبایل