امروزه بسیاری از کسب و کارها به دنبال به روز رسانی استراتژی بازاریابی خود با بازاریابی دیجیتال هستند که از روش های آنلاین و الکترونیکی مانند تبلیغات پاپ آپ و خبرنامه های ایمیلی استفاده می کند. اگر به شغلی در این زمینه علاقه مند هستید، به شما کمک می کند که بدانید کارفرمایان به دنبال چه مهارت هایی هستند و چگونه آن مهارت های خاص را در رزومه یا درخواست شغلی خود برجسته کنید.
در این مقاله از ایوسی، به مهارتهای دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید، نحوه برجسته کردن آنها در جستجوی شغلی یا در طول مصاحبه، نمونههایی از این مهارتها در محل کار و نکاتی در مورد بهبود آنها میپردازیم.
مهارت های رزومه بازاریابی دیجیتال چیست؟
مهارتهای رزومه بازاریابی دیجیتال، تواناییهایی هستند که در رزومه خود فهرست میکنید و نشان میدهند که در بازاریابی دیجیتال تجربه دارید. بسیاری از این مهارتها مهارتهای سختی هستند که نیازمند دانش انواع خاصی از بازاریابی و تمرین موفقیتآمیز این روشها هستند. کارفرمایان دوست دارند این مهارت های سخت یا فنی را در رزومه شما ببینند، زیرا آنها توانایی یک نامزد را در درک و اجرای روش های مختلف بازاریابی برای کمپین های مفیدتر اثبات می کنند.
با این حال، میتوانید مهارتهای نرمافزار دیجیتال مارکتینگ را نیز در رزومه خود بگنجانید، مهارتهایی که میتوانید در هر حرفهای از آن استفاده کنید تا نشان دهید میتوانید به خوبی با یک تیم کار کنید و اخلاق کاری قوی داشته باشید.
مطالب مرتبط: چگونه یک بازاریاب دیجیتالی شویم؟
نمونه هایی از مهارت های دیجیتال مارکتینگ
از این مثالها از مهارتهای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید تا به شما کمک کند بفهمید کدام مهارتها میتوانند به موفقیت شما در این شغل کمک کنند:
خلاقیت
خلاقیت یک مهارت مفید برای بازاریابان دیجیتال است زیرا به شما امکان می دهد ایده های جالب و خلاقانه ای ایجاد کنید که می توانید در تلاش های بازاریابی دیجیتال شرکت خود به کار ببرید. شما می توانید هنگام بازاریابی آنلاین و ارتباط با مشتریان به روش هایی متفاوت از رقبای خود از خلاقیت استفاده کنید که به متمایز کردن محصولات شرکت شما کمک می کند. برای بهبود مهارتهای خلاقیت خود، استفاده از تکنیکهای طوفان فکری و یادگیری دیدگاههای جدید از اعضای تیم خود را برای یافتن راههای مختلف برای بهبود عملیات در نظر بگیرید.
مرتبط: مهارت های خلاقیت: تعریف، نکات و مثال ها
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
درک نحوه استفاده از استراتژیهای بازاریابی برای روشهای ارتباط دیجیتال، مانند پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، یک مهارت عالی برای بازاریابان دیجیتال است. بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا به مشتریان بالقوه بیشتری دست پیدا کنید و تبلیغات هدفمندی ایجاد کنید که برای سرنخ ها جذاب باشد و آنها را تشویق به خرید محصولات از شرکت شما کند. برخی از راههایی که میتوانید بازاریابی رسانههای اجتماعی خود را بهبود بخشید، بررسی تحلیلهای رسانههای اجتماعی و آزمایش انواع تبلیغات برای مخاطبان مختلف در پلتفرمهای مختلف است.
سخنرانی عمومی
خوب بودن در سخنرانی عمومی برای بسیاری از بازاریابان دیجیتال برای ارائه موثر اطلاعات و برقراری ارتباط با اعضای تیم و مدیرانشان حیاتی است. هنگامی که یک سخنران عمومی با استعداد هستید، می توانید به طور موثرتری اطلاعات مربوط به تلاش های بازاریابی خود را ارائه دهید و ایده هایی را برای کمپین ها به بقیه اعضای تیم و افراد در بخش های دیگر نشان دهید. تحقیق درست خود را انجام دهید و با تمرین سخنرانی ها و ارائه ها قبل از ارائه آنها، سخنرانی عمومی خود را تمرین کنید.
مرتبط: چگونه در سخنرانی عمومی بهتر باشیم: ۱۹ استراتژی
بازاریابی محتوا
یک بازاریاب محتوای ماهر می تواند به طور مؤثرتری کمپین های بازاریابی دیجیتال را ایجاد و مدیریت کند که برای مشتریان مختلف جذاب باشد و یک شرکت را در ذهن مخاطبان هدف خود حفظ کند. میتوانید از بازاریابی محتوا برای ارتقای تبلیغات آنلاین خود استفاده کنید و محتوایی مانند مقالهها و ویدیوها را برای خواندن و تماشای آنلاین مردم تولید کنید. با گذراندن دوره های آموزشی، که اغلب به صورت آنلاین در دسترس هستند، و تحقیق در مورد انواع محتوایی که می توانید برای تلاش های بازاریابی دیجیتال شرکت خود پست کنید، درباره بازاریابی محتوا بیشتر بیاموزید و مهارت های خود را تمرین کنید.
مرتبط: بازاریابی محتوا چیست؟
مهارت های تحلیلی
داشتن مهارت های تحلیلی خوب در بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است زیرا بسیاری از بازاریابان داده ها را تجزیه و تحلیل می کنند و عملکرد تبلیغات را برای بهبود روش های خود اندازه گیری می کنند. مهارتهای تحلیلی برای کارهای مختلف مانند جمعآوری و تفسیر دادهها در مورد ترجیحات مشتری و جزئیات مربوط به نحوه عملکرد شما و تیمتان در محل کار مفید است، که سپس میتوانید از آنها برای تعریف مشکلات و حل آنها استفاده کنید. مهارت های تحلیلی خود را با یادگیری خواندن نمایش های بصری داده ها و تمرین تجزیه و تحلیل اطلاعات برای بهبود عملکرد کاری خود بهبود بخشید.
بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی یکی دیگر از مهارتهای فنی عالی برای بازاریابان دیجیتال است که از آن برای بهبود تلاشهای بازاریابی ایمیلی مانند خبرنامهها و ایمیلهای خوش آمدگویی استفاده میکنند. این نوع بازاریابی مفید است زیرا یک روش بازاریابی دیجیتال رایج برای دستیابی به مشتریان جدید و حفظ ارتباط با مشتریان فعلی از طریق تماس منظم با آنها است. برای بهتر شدن در بازاریابی ایمیلی، ایده خوبی است که انواع مختلف قالبهای ایمیل را امتحان کنید و ایمیلهایی را بسنجید که برای ایجاد پیامهای بازاریابی دیجیتال بهبود یافته برای مخاطبان شما بهترین کار را دارند.
سازمان
داشتن مهارت های سازمانی به شما امکان می دهد کمپین های بازاریابی دیجیتال منسجم و دقیقی را سازماندهی کنید و فضای کاری خود را برای بهره وری بهتر تمیز نگه دارید. سازماندهی به شما این توانایی را می دهد که برای کمپین های موفق برنامه ریزی کنید، مواد بازاریابی خود را مرتب نگه دارید و عملکرد تیم خود را در محل کار پیگیری کنید. میتوانید مهارتهای سازمانی خود را با یافتن روشهایی مانند نگهداشتن برنامهها و مجلات برای پیگیری کارهایی که در یک پروژه انجام میدهید بهبود بخشید و بهتر درک کنید که هنوز چه کاری را باید تکمیل کنید.
بهینه سازی موتور جستجو
یادگیری بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا SEO، راهی عالی برای بازاریابان دیجیتال برای بهبود تلاش های بازاریابی از طریق به دست آوردن ترافیک ارگانیک از جستجوهای آنلاین است. سئوی با کیفیت به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از کلمات کلیدی که به محصولات شرکت شما در نتایج جستجوی مرتبط بالاتر نشان داده می شوند، مشتریان را به وب سایت شرکت و محصولات آنلاین خود هدایت کنید. بسیاری از دوره های سئو آنلاین وجود دارند که به شما می آموزند چگونه کلمات کلیدی و تبلیغات موثر برای موتورهای جستجو بسازید، به علاوه برنامه های تحلیلی که می توانند به شما در بهبود استفاده از سئو برای بازاریابی دیجیتال کمک کنند.
مطالب مرتبط: بازاریابی الکترونیکی در مقابل بازاریابی دیجیتال: تفاوت چیست؟
دانلود کتاب: راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرتانگیز دست پیدا کنیم؟ |
چگونه مهارت های دیجیتال مارکتینگ را بهبود دهیم
این مراحل را برای کمک به بهبود مهارت های بازاریابی دیجیتال خود دنبال کنید:
۱. در مورد تکنیک های جدید تحقیق کنید
تحقیق در مورد تکنیکهای جدید بازاریابی میتواند به شما کمک کند تا در مورد گزینههای بازاریابی دیجیتالی که در دسترس شما هستند اطلاعات بیشتری کسب کنید و به شما ایده بهتری در مورد اینکه دیگران در بازار شما برای داشتن کمپینهای موفق چه میکنند، میدهد. این می تواند به شما در درک بهتر نحوه استفاده از این تکنیک ها و مهارت های بازاریابی فنی خود در محل کار کمک کند. استفاده از منابعی مانند اینترنت میتواند به شما کمک کند تا این تکنیکهای جدید را بیابید و ببینید که چگونه دیگران در حوزه شما از آنها برای مؤثرتر کردن بازاریابی خود استفاده میکنند.
۲. از تیم خود بیاموزید
تیم بازاریابی شما می تواند منبع خوبی برای بهبود مهارت های بازاریابی دیجیتال نرم و سخت شما باشد. در نظر بگیرید که از تیم خود در مورد مهارت هایی که می توانید برای بهره وری بهتر بیشتر توسعه دهید، بازخورد بخواهید. اگر یک بازاریاب دیجیتال با تجربه تری در تیم شما وجود دارد، ممکن است ایده خوبی باشد که از آنها بخواهید راهنمای شما باشند تا بتوانید در مورد روش های آنها برای بازاریابی دیجیتال و اینکه چگونه می توانید سطح عملکرد خود را در محل کار افزایش دهید، بیشتر بدانید.
۳. در دوره های آموزشی شرکت کنید
از آنجایی که تکنیک های بازاریابی بسیار زیادی وجود دارد که می توانید یاد بگیرید، گاهی اوقات ایده خوبی است که دوره های آموزشی را بیابید و در آن شرکت کنید که انواع خاصی از بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهد و راه هایی را برای بهبود کمپین ها به شما آموزش می دهد. سمینارها و کنفرانسهای حضوری که کلاسهایی ارائه میدهند و به شما امکان میدهند در تمرینهای یادگیری گروهی شرکت کنید، برای کمک به تمرین مهارتهای خود با دیگران و دیدن زمینههایی که میتوانید در بازاریابی دیجیتال بهتر شوید، مفید هستند. اغلب، بازاریابهای دیجیتال با تجربه این دورهها را آموزش میدهند، بنابراین میتوانید از متخصصان حوزه خود یاد بگیرید و نظرات آنها را در مورد تواناییهای خود دریافت کنید.
مطالب مرتبط: ۸ نوع تبلیغات دیجیتال: تعاریف و مزایا
۴. روش های مختلف را تست کنید
هنگامی که از روش های مختلف بازاریابی آگاهی داشتید، می توانید آنها را آزمایش کنید تا مهارت های فنی خود را توسعه دهید و یاد بگیرید که چگونه هر تکنیک بهترین کار را انجام می دهد. یافتن تکنیکهای بازاریابی که برای شما خوب عمل میکنند میتواند به شما این امکان را بدهد که بیشتر در مورد آنها بیاموزید و از آنها به طور مؤثرتری در حرفه خود استفاده کنید، اما همچنین به شما کمک میکند بفهمید کدام روشها ممکن است به تمرین بیشتری نیاز داشته باشند تا برای شما مفید باشند. میتوانید این روشها را با تیم خود در پروژهها آزمایش کنید تا بررسی کنید که چرا برخی از روشها بهتر از سایرین کار میکنند و چه چیزی میتوانید از تجربه بیاموزید.
مهارت های بازاریابی دیجیتال در محل کار
در اینجا نگاهی دقیق تر به نحوه استفاده از مهارت های بازاریابی دیجیتال در محل کار داریم:
ایجاد کمپینهای جدید:
وقتی کمپینهای جدیدی برای شرکت خود ایجاد میکنید، میتوانید از مهارتهای خلاقیت خود برای فکر کردن به ایدههای نوآورانه برای تبلیغات و مهارتهای سخنرانی عمومی خود برای ارائه آن ایدهها به تیم، شرکای تجاری و مدیران خود استفاده کنید.
یادگیری در مورد مشتریان:
برای یادگیری موثر در مورد مشتریان، می توانید از مهارت های تحلیلی خود برای تجزیه و تحلیل داده های کمپین ها استفاده کنید و بفهمید که مشتریان در مورد تبلیغات شما چه چیزهایی را دوست دارند، از کدام پلتفرم های آنلاین بیشتر استفاده می کنند و از محصولات موجود در بازار شما چه می خواهند.
ایجاد بخشهای مخاطب:
پس از آشنایی با مشتریان خود، میتوانید از مهارتهای سازمانی خود برای تفکیک آنها به بخشهای مخاطب بر اساس ویژگیهای مشترک استفاده کنید و از مهارتهای بازاریابی فنی خود در زمینههایی مانند سئو و بازاریابی رسانههای اجتماعی برای هدف قرار دادن تبلیغات برای افراد در آن بخشها استفاده کنید.
چگونه مهارت های بازاریابی دیجیتال را برجسته کنیم
روشهای زیر را که میتوانید مهارتهای بازاریابی دیجیتال را در طول فرآیند درخواست شغل خود برجسته کنید، بررسی کنید:
مهارت های بازاریابی دیجیتال برای رزومه شما
مهم است که مهارت های بازاریابی دیجیتال خود را در رزومه خود برجسته کنید زیرا کارفرمایان اغلب از این اطلاعات برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می توانید یک کار را به خوبی انجام دهید یا خیر استفاده می کنند. ایجاد یک بخش مهارت در رزومه خود را در نظر بگیرید که مهارت های دیجیتال مارکتینگ شما را به عنوان نقاط مهم فهرست می کند. سعی کنید فقط مهارت های مرتبط با فهرست شغلی را درج کنید تا کارفرمایان بتوانند به سرعت متوجه شوند که شما توانایی های مورد نیاز برای موقعیت باز آنها را دارید.
مهارت های بازاریابی دیجیتال برای نامه شما
نامه پوششی شما مکانی عالی برای توضیح برخی از مهارت های مهم ذکر شده در رزومه شما است. از نامه پوششی خود برای ارائه چند مثال از نحوه کسب مهارت های بازاریابی دیجیتال در طول مشاغل یا تجربیات قبلی استفاده کنید و توضیح دهید که چگونه می توانید از این مهارت ها برای بهره مندی از یک محل کار جدید استفاده کنید. این ایده خوبی است که توضیحات خود را مختصر نگه دارید تا کارفرمایان بتوانند آنها را بررسی کنند و همچنان پیشینه شما را درک کنند.
مهارت های بازاریابی دیجیتال برای مصاحبه شغلی
در طول مصاحبه شغلی، میتوانید مهارتهای خود و نحوه استفاده از آنها را در مشاغل گذشته بیشتر توضیح دهید. استفاده از داستانهای حکایتی را در نظر بگیرید تا به سؤالات پاسخ دهید و نشان دهید که چگونه مهارتهای بازاریابی دیجیتال شما به موفقیت شما کمک کرده است و میتواند به شما کمک کند تا به سود یک شرکت جدید ادامه دهید. همچنین این زمان بسیار خوبی برای بحث در مورد مهارت هایی است که می خواهید بیشتر بهبود دهید و اهداف خود برای بهبود آنها.