بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه فرهنگ رقابت سالم در محل کار را توسعه دهیم

راه هایی که رقابت می تواند کسب و کار شما را بهبود بخشد

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

رقابت برای بسیاری از افراد یک انگیزه قوی است. تلاش برای داشتن بهترین عملکرد در کاری می تواند به شما و تیمتان برای ایجاد بهترین کار و رسیدن به اهدافتان کمک کند. درک چگونگی ایجاد رقابت در محل کار به روشی که تیم شما را توانمند کند، می تواند مهارت های شما را به عنوان یک رهبر بهبود بخشد و به فرهنگ محل کار کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، اهمیت پرورش رقابت در محل کار را توضیح می‌دهیم و استراتژی‌هایی را برای ایجاد فرهنگ رقابتی مثبت در تیم شما بررسی می‌کنیم.

رقابت در کار چیست؟

رقابت در محل کار پویایی است که در آن افراد خود را با همسالان خود مقایسه می کنند تا انگیزه خود را افزایش دهند. این می تواند شامل همکاران، سایر بخش ها یا حتی سایر شرکت های رقیب در همان زمینه باشد. برخی از کسب‌وکارها با رتبه‌بندی عمومی یا خصوصی کارکنان، ارسال معیارهای عملکرد یا اعطای جوایز به کارمندان برتر، رقابت را به روشی ساختاریافته تشویق می‌کنند. دیگران مسابقه‌ها و انگیزه‌هایی گاه به گاه برای تشویق فرهنگ رقابت مثبت دارند.

رقابت در محل کار چگونه سودمند است؟

رقابت سالم در محل کار زمانی که به درستی از آن استفاده کنید می تواند مزایای زیادی داشته باشد. برخی از مزایای داشتن فرهنگ رقابتی در محل کار عبارتند از:

  • تشویق به رشد: رقابت به افراد معیاری برای تلاش برای رسیدن به آن می‌دهد که می‌تواند الهام بخش افراد برای توسعه حرفه‌ای و ارتقای مهارت‌هایشان باشد. دادن یک هدف رقابتی به افراد که می توانند به آن دست یابند، می تواند رشد آنها را تسریع کند و دلیلی برای یادگیری بیشتر در اختیار آنها قرار دهد.

  • ایجاد انگیزه بیرونی: داشتن انگیزه درونی برای موفقیت مهم است، اما انگیزه بیرونی نیز می تواند به پیشرفت شما کمک کند. رقابت برای تیم شما پاداش ها و مزایای خاصی را برای موفقیت آنها در محل کار به غیر از رضایت آنها فراهم می کند.

  • افزایش بهره وری: دانستن اینکه رقابتی وجود دارد می تواند افراد را تشویق کند تا بهره وری بیشتری داشته باشند و سرعت ثابتی را در محل کار حفظ کنند. برگزاری مسابقات موقت همچنین می تواند افزایش مختصری در بهره وری برای کمک به تیم شما برای رسیدن به ضرب الاجل های مهم ایجاد کند.

مطالب مرتبط: رقابت تجاری: تعریف و انواع

نحوه ایجاد رقابت سالم در محل کار

در اینجا ۱۰ مرحله وجود دارد که باید در محل کار خود هنگام ایجاد محیطی که از رقابت مثبت حمایت می کند استفاده کنید:

۱. رقابت را اختیاری کنید

اعضای تیم خود را با اجازه دادن به همه برای شرکت در یک مسابقه توانمند کنید. در حالی که رقابت برای بسیاری از افراد بسیار انگیزشی است، برخی افراد محیط آرام تری را برای تکمیل کار خود ترجیح می دهند. با ارائه گزینه ای برای شرکت در یک مسابقه یا چالش، می توانید به آنها کمک کنید تا در یک محیط رقابتی احساس راحتی بیشتری داشته باشند و احساس شکست یا ناامیدی را کاهش دهید. تیم شما ممکن است مسابقات انتخابی را به جای یک تکلیف اجباری اضافی، یک فرصت سرگرم کننده ببیند.

۲. اهداف روشنی را تعیین کنید

اهداف عملکردی واضحی را برای تیم خود تعیین کنید و پارامترهای ساده ای را برای مسابقات رسمی تعیین کنید. دادن اهداف مشخص به افراد برای دستیابی به آنها می تواند آنها را تشویق کند تا به رقابت بپیوندند و به آنها کمک کند احساس کنند که می توانند به طور واقع بینانه به موفقیت برسند. هنگامی که همه هدفی برای تمرکز بر روی آن دارند، می توانند در مورد رقابت هیجان زده شوند و شروع به برنامه ریزی عملی کنند تا به یک رقیب برتر در سازمان تبدیل شوند. با تعیین اهداف برای مسابقات تیمی، به همه فرصت مناسبی برای ایجاد انگیزه و رقابت می دهید.

مطالب مرتبط: ۸ ایده برای رقابت در محل کار

۳. دلیلی برای رقابت داشته باشید

مسابقات زمانی بیشترین موفقیت را دارند که همه هدفی برای شرکت داشته باشند. دستیابی به اهداف عملکرد، توسعه فرهنگ شرکت جاه طلبانه و ارائه خدمات بهتر به مشتریان، همگی دلایل مستقیمی برای گنجاندن رقابت در محل کار هستند. دلیل خود را برای تشویق رقابت در تیم برای ایجاد حمایت از هرگونه انتظارات افزایش یافته توضیح دهید. ارائه منطق خود برای معرفی رقابت به محل کار نیز بحثی را در میان تیم شما باز می کند و به آنها فرصت می دهد تا سؤالات خود را بپرسند و به نگرانی هایی که دارند رسیدگی کنند.

۴. یک عنصر سرگرم کننده اضافه کنید

سرگرم کننده کردن مسابقات می تواند مشارکت را افزایش دهد و نگرش رقابتی را حتی خارج از رویدادهای رسمی مبتنی بر عملکرد تقویت کند. ترویج جنبه‌های سبک رقابت می‌تواند به همه کمک کند که در سرعت خود احساس راحتی و اطمینان داشته باشند و در عین حال همچنان برای رسیدن به بهترین‌شان تلاش می‌کنند. می‌توانید با استفاده از نمودارهای تعاملی برای پیگیری پیشرفت، گنجاندن بازی‌ها در آموزش شرکت و اهدای جوایز به رقبای برتر در دسته‌های مختلف، سرگرمی را به مسابقات اضافه کنید.

مطالب مرتبط: ۴۹ بازی تیم سازی که کارمندان شما از آن لذت خواهند برد

۵. به جای تنبیه، مشوق ها را ارائه دهید

رقابت خود را با پاداش ها و مشوق هایی برای افرادی که عملکرد خوبی دارند ساختار دهید. ارائه چندین لایه از جوایز را در نظر بگیرید تا چندین نفر در تیم شما بتوانند از مزایای موفقیت در رقابت بهره مند شوند. از تنبیه یا حذف امتیازات افرادی که عملکرد پایین تری دارند خودداری کنید زیرا ممکن است آنها را از شرکت در مسابقات بعدی منصرف کند. در عوض، بازخورد سازنده ای در مورد اینکه چگونه می توانند شانس خود را برای کسب پاداش در آینده افزایش دهند، ارائه دهید.

۶. فرصت های متنوعی را فراهم کنید

هنگام گنجاندن مسابقات در محل کار، فرصت هایی را فراهم کنید که بر استعدادها و سطوح مهارت های مختلف تأکید دارد. این به همه اجازه می‌دهد تا شانس برنده شدن در یک مسابقه را داشته باشند و به جای اینکه یک یا دو نفر به طور مداوم در هر مسابقه برنده شوند، روحیه خود را افزایش دهند. به عنوان مثال، می توانید یک هفته یک مسابقه فروش و هفته بعد یک مسابقه خدمات مشتری برگزار کنید. همچنین می‌توانید میزبانی مسابقات جداگانه‌ای را به‌طور خاص برای کارکنان جوان و ارشد در نظر بگیرید تا عملکرد بالاتر کارمندان پیشرفته‌تر را در نظر بگیرید.

۷- ابزار موفقیت را به همه بدهید

برای کمک به تیم خود در دستیابی به اهداف رقابتی خود، آموزش ارائه دهید و منابع را به اشتراک بگذارید. تکنیک هایی را برای بهبود فرآیندهای محل کار به اشتراک بگذارید و کارکنان خود را تشویق کنید تا برای رشد متقابل یکدیگر را راهنمایی کنند. برای ملاقات با افرادی که نمرات عملکرد پایین تری دارند، وقت بیشتری بگذارید و برنامه های سفارشی پیدا کنید تا به آنها در افزایش خروجی کمک کنید. منابع حرفه ای را در یک منطقه مشترک که برای همه در دسترس است پست کنید تا رقابت عادلانه و برابر برای همه تشویق شود.

۸. به صورت گروهی رقابت کنید

یک راه عالی برای ترویج رقابت سالم، رقابت گروهی برای رسیدن به یک هدف مشترک است. شما می توانید این کار را با تقسیم شرکت خود به تیم ها، رقابت به عنوان بخش یا تلاش برای عملکرد بهتر از شرکت دیگر انجام دهید. یک هدف بلندپروازانه را برای دستیابی به عنوان یک گروه در نظر بگیرید تا همه بتوانند مشارکت کنند، همکاری کنند و ببینند که تلاش های فردی آنها چگونه بر گروه تأثیر می گذارد. این به شما این امکان را می دهد که کار تیمی ایجاد کنید، مهارت ها را به اشتراک بگذارید و شبکه ای از پشتیبانی را توسعه دهید در حالی که همچنان از مزایای رقابت لذت می برید.

مطالب مرتبط: نحوه مدیریت رقابت در تجارت (با مراحل)

۹. برای حریم خصوصی تیم ارزش قائل شوید

اگرچه برخی از مسابقات شامل رتبه بندی بازیکنان برتر است، اما مراقب حفظ حریم خصوصی تیم خود باشید. از ارسال اطلاعات عمومی در مورد افراد کم عملکرد در تیم خود اجتناب کنید. احترام گذاشتن به اینکه برخی از اعضای تیم در زمینه‌های خاصی با چالش‌هایی روبرو هستند و توجه به نحوه بحث درباره عملکرد آنها با دیگران، بخش مهمی از مناسب نگه داشتن مسابقات برای محل کار است.

به عنوان مثال، اگر رقابتی برای بالاترین فروش در یک تیم دارید، ممکن است یک تابلوی امتیاز داشته باشید که اعداد فروش را برای سه نفر با بالاترین عملکرد در هر زمان مشخص نشان می دهد، اما اعداد باقی مانده را خصوصی نگه می دارد. این به همه هدفی می دهد که بدون دلسردی افراد با تعداد فروش پایین تلاش کنند. همچنین می توانید تمام شماره ها را خصوصی نگه دارید و به سادگی بالاترین عدد را در پایان هر هفته اعلام کنید.

۱۰. پیگیری رضایت تیم از فرهنگ مسابقه

در مورد اینکه چگونه رقابت و رقابت بر رضایت آنها در محل کار تأثیر می گذارد، با تیم خود ارتباط برقرار کنید. از همکاران خود بپرسید که آیا از بودن در یک محیط رقابتی لذت می برند و چه نوع مسابقاتی بیشترین انگیزه را فراهم می کند. جمع آوری بازخورد به شما این امکان را می دهد که تنظیمات را انجام دهید و در صورت لزوم از ذهنیت رقابتی فاصله بگیرید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *