بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

سؤالات متداول: ادغام شرکت چیست؟ (نحوه کار و طرز تهیه)

ادغام شرکت ها: تعریف، نحوه عملکرد آن با انواع و مثال ها

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کسب و کارها و شرکت ها اغلب با تغییراتی مانند ادغام مواجه می شوند. این زمانی است که دو شرکت یکی می شوند. دانستن عناصر ادغام شرکت می تواند به شما در درک و تنظیم در زمان تغییر کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که ادغام شرکت چیست، چگونه کار می کند، چگونه از اکتساب متفاوت است و چگونه می توانید برای این تغییر آماده شوید.

ادغام شرکت چیست؟

ادغام شرکت ترکیبی از دو یا چند واحد تجاری است. ادغام معمولاً به دو شرکتی اطلاق می شود که در زمینه های مشابه فعالیت می کنند و مقیاس های مشابهی دارند. کسب و کارها معمولاً از ادغام برای کاهش هزینه ها، دستیابی به بازارهای جدید یا ایجاد محصولات جدید استفاده می کنند. هنگامی که شرکت ها با هم ترکیب می شوند، ممکن است تغییری در مدیریت، عملیات، ساختار تجاری و پرسنل تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: ادغام چیست؟ راهنمای ادغام شرکت ها

انواع ادغام چیست؟

در اینجا متداول ترین انواع ادغام هایی که بین شرکت ها اتفاق می افتد آورده شده است:

ادغام افقی

ادغام افقی زمانی است که کسب و کارهایی که رقیب بودند به یک نهاد تبدیل می شوند. این دو کسب و کار معمولاً هدف، فرآیند یا محصول یکسانی دارند و در یک بازار فعالیت می کنند. این ادغام باعث کاهش رقابت و افزایش حضور کسب و کار در بازار می شود.

ادغام عمودی

ادغام عمودی بین دو شرکت با اهداف مکمل یا شرکت هایی که در دو حوزه متفاوت از یک فرآیند تولید تخصص دارند، رخ می دهد. ادغام های عمودی ممکن است زنجیره تامین یا روش ها و هزینه های تولید را تحکیم یا کاهش دهد. این فرآیند کنترل بیشتری بر فرآیند تولید و بازار فراهم می کند.

ادغام گسترش بازار

ادغام گسترش بازار شامل شرکت هایی می شود که محصولات یا خدمات مشابهی دارند اما در بازارهای مختلف به فروش می رسانند. کسب‌وکارها ممکن است به جمعیت‌ها، مکان‌ها یا مشتریان مختلف بفروشند. ادغام این دو شرکت در یک نهاد جدید به کسب و کار جدید اجازه می دهد تا به هر دو بازار دست یابد و فروش را افزایش دهد.

ادغام محصول-افزودن

ادغام توسعه محصول، دو شرکت را با هم ترکیب می‌کند که به یک بازار با محصولات متفاوت خدمات می‌دهند. ادغام به کسب و کار جدید این امکان را می دهد که هر دو محصول را از یک منبع ارائه کند و قدرت خود را در بازار افزایش دهد. ادغام محصولات و توسعه، سود را با گسترش حجم و دامنه محصولات و مصرف کنندگان افزایش می دهد.

ادغام کنگلومرا

ادغام کنگلومرا به ادغام دو یا چند شرکت با فرآیندها و محصولات تجاری نامرتبط اشاره دارد. ادغام این مشاغل با تنوع بخشیدن به پایه مصرف کننده و ورود به صنایع متعدد، سود را افزایش می دهد. کنگلومراها معمولاً با تطبیق کسب و کار جدید با محصولات، بازارها و عملیات جدید، سطحی از ریسک را شامل می شوند.

ادغام شرکت چگونه کار می کند؟

ادغام با ترکیب و جذب عملیات، سهام، پرسنل و معاملات قانونی همه شرکت‌های درگیر کار می‌کند. سازمان شما ممکن است کارشناسان حقوقی یا تجاری را استخدام کند تا از طریق تجدید ساختار شرکت به آنها مشاوره دهند. به عنوان یک کارمند، ممکن است تغییری در عملیات، مدیریت و مزایا تجربه کنید. برقراری ارتباط با منابع انسانی یا سایر سرپرستان می تواند به شما در آماده شدن و درک تغییرات کمک کند.

مطالب مرتبط: ادغام شرکت ها به چه معناست و چگونه کار می کند

تفاوت بین ادغام و اکتساب چیست؟

ادغام و اکتساب شامل فرآیندها، شرایط و ایده های مشابهی است، اما آنها چند تفاوت کلیدی دارند، از جمله:

سازمان های حاصل

یکی از راه‌های تشخیص ادغام از اکتساب، شناسایی واحدهای تجاری حاصله است. ادغام زمانی اتفاق می افتد که دو کسب و کار مساوی با هم ترکیب شوند و منجر به ایجاد یک موجودیت جدید شود. کسب‌وکار جدید یک نام تجاری یا نام جدید ایجاد می‌کند و برای تولید فرآیندها، محصولات و خدمات آینده، بازسازی می‌شود. در یک اکتساب، کسب و کارها نام و نام تجاری شرکت خریداری کننده را حفظ می کنند و عملیات مشابه فرآیندهای اصلی باقی می ماند. اکتساب، شکل و موجودیت اصلی شرکت را حفظ می کند.

احزاب سودمند

ادغام و تملک هر یک به نفع گروه های مختلف درگیر است. در ادغام، هر دو سازمان سود می‌برند، زیرا مشارکت به آنها اجازه می‌دهد به عملیات خود ادامه دهند و منابع و فرصت بیشتری برای دسترسی به مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند. در یک اکتساب، شرکت خریداری شده دیگر وجود ندارد و شرکتی که به عنوان خریدار عمل می کند، از مزایای منابع، مشتریان و حضور خود در بازار بهره مند می شود. ادغام به نفع هر دو سازمان است، در حالی که ادغام مزیت بیشتری برای کسب و کار خریداری کننده فراهم می کند.

مطالب مرتبط: اکتساب در مقابل ادغام: تفاوت چیست؟

آیا کارکنان بر تصمیم ادغام تأثیری دارند؟

تصمیمات ادغام می تواند تأثیر زیادی بر سهام و سهامداران یک شرکت داشته باشد. سهامداران در مورد اینکه آیا می خواهند ادغام اتفاق بیفتد رأی می دهند و طبق قانون ایالتی، ادغام نیاز به تأیید کسانی دارد که اکثریت سهام شرکت هدف را در اختیار دارند. به عنوان یک کارمند، ممکن است سهامی در سازمان داشته باشید و فرصت رای دادن در مورد ادغام را داشته باشید.

چگونه برای ادغام آماده شویم

در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای آماده شدن برای زمانی که کارفرمای شما از طریق ادغام می گذرد، بردارید:

۱. درباره شرکت تحقیق کنید

درک وظایف، هدف و عملیات کلی شرکتی که سازمان شما با آن ادغام می‌شود، می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد محصولات، بازارها و رویه‌های جدیدی که ممکن است بخشی از ارزش‌های سازمان شوند، ایده‌ای کسب کنید. داشتن دانش اولیه از مردم، مکان ها و فرهنگ های موجود توسط شرکت ورودی، راحتی آشنایی را در زمان تغییر می افزاید.

۲. مخاطبین را شناسایی کنید

ادغام شرکت می تواند تغییرات و ارتباطات پیچیده ای را برای کارکنان ایجاد کند. قبل و در طول فرآیند ادغام، می توانید همکاران، سرپرستان و نمایندگان منابع انسانی را که درک محکمی از ادغام و ایده های در حال اجرا دارند، شناسایی کنید. داشتن یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد و پایدار تضمین می کند که ارتباطات واضح و ثابتی دریافت می کنید و می توانید نگرانی ها یا نظرات خود را بیان کنید.

۳. نمودار سازمانی جدید را بخواهید

در طول ادغام، تیم‌های اداری نمودار سازمانی را دوباره ارزیابی و ویرایش می‌کنند. به دست آوردن یک کپی از نمودار جدید به شما این امکان را می دهد که پرسنل و ساختارهای جدید سازمان خود را مشاهده کنید. نمودار به روز شده همچنین ممکن است نقش ها، وظایف و اهداف جدیدی را برای موقعیت خاص شما نشان دهد. مشاهده این ساختار به روز می تواند به شما کمک کند تا ارزش ها، اهداف و ساختار نهاد تجاری جدید ایجاد شده توسط ادغام و نقش شما در شرکت تازه تاسیس را خلاصه و درک کنید.

مرتبط: زنجیره فرماندهی چیست؟ (تعریف و توضیح)

۴. منظم بمانید

در طول ادغام، کارکنان ممکن است اسناد، قراردادها، کتابچه‌های راهنما و اطلاعات جدیدی دریافت کنند. به روز بودن اطلاعات ارائه شده می تواند به شما کمک کند که همه ارتباطات لازم را درک کرده و مشاهده کنید. مدیریت جدید شما همچنین ممکن است از شما بخواهد که اسنادی مانند گزارش های گذشته، اسناد تازه امضا شده و فرم های شخصی را ارسال کنید. با سرپرست خود تأیید کنید که کدام اسناد را باید ارسال کنید و اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شما مرتب و قابل دسترسی است.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *