نمایندگان مجموعه با مشتریان مختلف، اغلب مشاغل، برای حل مشکلات پرداخت بین آنها و بدهکاران کار می کنند. این متخصصان برای انجام وظایفی مانند مذاکره در مورد پرداخت ها، ثبت سوابق الکترونیکی با دفاتر اعتباری و برقراری ارتباط بین طرفین، مهارت های خاصی را توسعه می دهند. یادگیری در مورد این مهارت ها می تواند به شما در توسعه آنها در هنگام جستجو یا رشد در نقش های عامل مجموعه کمک کند.
در این مقاله از ایوسی، مهارتهای عامل مجموعه را مورد بحث قرار میدهیم، نکاتی را در مورد چگونگی بهبود آنها به اشتراک میگذاریم و نشان میدهیم که چگونه آنها را در جستجوی شغل خود برجسته کنید.
مهارت های عامل مجموعه چیست؟
مهارتهای عامل مجموعه، ویژگیها و دانشی است که کارکنان شاغل در آژانسهای مجموعه برای انجام مؤثر وظایف خود به آن نیاز دارند. از آنجایی که آنها اغلب با چندین نفر در شرکت های خود و سایر مشاغل کار می کنند، به چندین مهارت منحصر به فرد نیاز دارند. آنها اغلب این موارد را هنگام یافتن بدهکاران، تماس با مشتریان و توسعه یا مذاکره در مورد طرح های پرداخت به کار می گیرند.
نمونه هایی از مهارت های عامل مجموعه
در اینجا برخی از مهارت های متداول نماینده مجموعه این متخصصان آورده شده است:
۱. ارتباطات
از آنجایی که یکی از مسئولیت های اصلی یک نماینده مجموعه، درک وضعیت بدهی فعلی، تماس با بدهکاران و برقراری ارتباط فوری برای پرداخت است، ارتباط یک مهارت مهم است. این می تواند شامل مهارت های ارتباطی خاص، مانند ارتباط نوشتاری و کلامی، یا مهارت های اضافی مانند گوش دادن فعال باشد. از آنجایی که برخی از بدهکاران ممکن است شرایط متفاوتی داشته باشند، درک هر یک و برقراری ارتباط با گزینههای پرداخت احتمالی میتواند به شما در جمعآوری بدهی کمک کند.
مطالب مرتبط: ۱۰ مهارت ارتباطی برای موفقیت شغلی
۲. حل مسئله
حل مسئله توانایی تجزیه و تحلیل یک موقعیت، بررسی اقدامات ممکن و شناسایی بهترین راه حل است. از آنجایی که ممکن است چندین تعارض بین بدهکاران و جمعآوران حل شود، این میتواند یک مهارت مهم باشد. ممکن است چندین روش ارتباطی، طرحهای پرداخت مختلف یا مسیر افزایش را با هر مشتری که با آن کار میکنید ارزیابی کنید.
۳. همدلی
همدلی توانایی درک احساسات و موقعیت های یک فرد است، حتی اگر در مکان دیگری باشید. از آنجایی که ممکن است افراد به دلیل مشکلات زندگی خود بدهی انباشته کنند یا پرداخت ها را از دست بدهند، داشتن همدلی می تواند به شما در ایجاد اعتماد با مشتریان کمک کند. ممکن است با بیان درک خود و پرسیدن راه هایی که می توانید به آنها در پرداخت کمک کنید، همدلی نشان دهید.
۴. مذاکره
در حین کار به عنوان نماینده مجموعه، ممکن است نیاز داشته باشید برنامههایی ایجاد کنید که به کسبوکارها کمک کند پول را پس بگیرند و به مشتریان در حفظ پرداخت کمک کنند. این میتواند مستلزم مذاکره برای چند شرط باشد، مانند بهره، دفعات پرداخت و حداقل پرداختها. شما ممکن است چندین مورد از این موارد را پیشنهاد دهید که مشتری همچنان می تواند با آنها مشکل داشته باشد، بنابراین ممکن است در مورد نرخ هایی مذاکره کنید که هم برای یک تجارت و هم برای مشتری مفید باشد.
۵. توجه به جزئیات
توجه به جزئیات به معنای درک نیازهای خاص یک شغل است. این می تواند در جمع آوری بدهی مهم باشد، زیرا چندین مقررات و پروتکل وجود دارد که ممکن است لازم باشد از آنها پیروی کنید. ممکن است در طول آموزش و تحقیق درباره تغییرات سیاست های وصول بدهی یادداشت برداری کنید. همچنین، میتوانید چندین حساب را مدیریت کنید، بنابراین نظارت بر جزئیات هر کدام میتواند اطمینان حاصل کند که پرداختها را طبق برنامهریزی دریافت میکنید.
۶. فناوری
هنگام کار به عنوان نماینده مجموعه، ممکن است با دستگاه ها و پلتفرم های فناوری های مختلف کار کنید. به عنوان مثال، آژانس شما ممکن است با نرم افزار خودتان کار کند، تکالیف و وضعیت را مدیریت کند. اگر اطلاعات یا بهروزرسانیهای وضعیت را در مورد پرداختهای مشتری وارد کنید، ممکن است با فناوری سایر مشاغل نیز کار کنید. به طور مشابه، مهارتهای اساسی فناوری مانند ورود دادهها و کارکرد بر روی دستگاههای مختلف میتواند به شما کمک کند اطلاعات مشتری را با دقت ثبت کنید.
چگونه می توان مهارت های عامل مجموعه را بهبود بخشید
چندین روش وجود دارد که می توانید مهارت های عامل مجموعه را بهبود بخشید:
-
مذاکره را تمرین کنید. برای توسعه این مهارتها میتوانید با همکاران یا دیگر متخصصان مذاکره با چندین سناریو را تمرین کنید. این می تواند به شما در هنگام مذاکره در مورد برنامه های پرداخت همراه با مهارت های ارتباطی شما کمک کند.
-
نقش های مختلف را کاوش کنید. آژانس های مجموعه مختلف ممکن است فرآیندها یا مشتریان متفاوتی داشته باشند، بنابراین کار در نقش های مختلف می تواند به شما در توسعه مهارت های منحصر به فرد کمک کند. همچنین ممکن است به عنوان یک جمع کننده بدهی در سطح ورودی شروع کنید تا شروع به یادگیری اصطلاحات و فرآیندها کنید.
-
مهارت های خدمات مشتری را بیاموزید. مهارت های خدمات مشتری در صنایع مختلف می تواند به شما در توسعه مهارت هایی مانند همدلی و ارتباط کمک کند. اگرچه ممکن است نمایندگان مجموعه با مشتریان مختلفی کار کنند، اما این می تواند به شما در بهبود مهارت های لازم کمک کند.
-
تحقیق انجام دهید. اگرچه کارگزاران مجموعه اغلب در حین کار آموزش و مستندات دریافت می کنند، شما همچنین می توانید پروتکل ها و قوانین مختلف را به تنهایی تحقیق کنید. این می تواند به شما کمک کند تا توجه شما به جزئیات را اصلاح کنید و دانش لازم را برای انجام وظایف خود در نقش های جدید در اختیار شما قرار دهد.
مطالب مرتبط: چگونه در ۴ مرحله وصول کننده بدهی شویم
چگونه مهارت های عامل مجموعه را برجسته کنیم
مکانهای مختلفی وجود دارد که میتوانید مهارتهای نماینده مجموعه خود را هنگام درخواست شغل برجسته کنید:
مهارت های عامل مجموعه در رزومه
در رزومه خود، ممکن است یک بخش اختصاصی برای مهارت های خود قرار دهید. اگر آنها را در نقشهای مشابه ایجاد کردهاید، فهرست گلولهای از این موارد را در نظر بگیرید. هنگام فهرست کردن تجربه شغلی خود، همچنین می توانید نشان دهید که چگونه این مهارت ها را از طریق مسئولیت های مختلف خود به کار گرفته اید. به عنوان مثال، میتوانید خطی را اضافه کنید که یادداشت میکند چگونه در مورد طرحهای پرداخت برای مشتریان مختلف در آژانس دیگری مذاکره کردهاید.
مهارت های عامل مجموعه در یک نامه پوششی
نامه شما می تواند بیشتر در مورد مهارت های شما توضیح دهد تا رزومه شما. به جای فهرست کردن، میتوانید چند دستاورد کوتاه بنویسید که نشان میدهد چگونه مهارتهایتان را با موفقیت در نقشهای قبلی خود به کار گرفتهاید. برجسته کردن یک یا دو دستاورد، توصیف مسئولیت ها و نتایج خود را در نظر بگیرید. برای مثال، ممکن است به نحوه استفاده از مهارتهای حل مسئله برای جمعآوری موفقیتآمیز پرداختها از مشتریان دشوار اشاره کنید.
مهارت های عامل مجموعه در مصاحبه
مصاحبهکنندگان اغلب در مورد مهارتها و صلاحیتهای شما برای موقعیتهای عامل مجموعه سؤال میکنند. استفاده از روش STAR را در نظر بگیرید که در آن موقعیت، کار، اقدام و نتیجه را توضیح می دهید. این می تواند کاربرد عملی مهارت های شما را به مصاحبه کنندگان نشان دهد. برای مثال، ممکن است زمانی را توصیف کنید که نتوانستید به یک بدهکار دسترسی پیدا کنید و اینکه چگونه پایگاههای اطلاعاتی مختلف را برای یافتن آنها جستجو کردهاید. سپس میتوانید فرآیند خود، فناوریهایی که استفاده کردهاید و نتیجهای که برای نشان دادن مهارتهای مختلف به کار میبرید را شرح دهید.