بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

سیستم های پایگاه داده مشتری: تعریف، مزایا و انواع

بهترین سیستم های نرم افزار پایگاه داده مشتریان

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ردیابی موثر اطلاعات در مورد مشتریان می تواند به سازمان ها کمک کند تا سازماندهی شوند، انتظارات مشتری را برآورده کنند و روابط خود را با موفقیت مدیریت کنند. پایگاه داده های مشتری ابزاری است که شرکت ها می توانند برای انجام این کار از آن استفاده کنند. یادگیری در مورد گزینه های خود برای پایگاه داده های مشتری می تواند به شما در شناسایی مواردی که به بهترین وجه نیازهای کسب و کار را برآورده می کنند، کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، ما در مورد اینکه پایگاه داده مشتری چیست، مزایای آن را فهرست می کنیم و ۱۱ نرم افزار ارائه شده در پایگاه داده مشتری را که برای فریلنسرها و مشاغل موجود است، بررسی می کنیم.

پایگاه داده مشتری چیست؟

پایگاه داده مشتری که پایگاه داده مشتری یا مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نیز نامیده می شود، ابزار ارزشمندی است که به یک کسب و کار اجازه می دهد تا مشتریان خود را با جمع آوری اطلاعات آنها ردیابی و مدیریت کند. پایگاه داده CRM  داده های مشتری را ذخیره می کند و به کسب و کار اجازه می دهد تا به اطلاعات مشتریان خود به سرعت دسترسی داشته باشد. جزئیات خاص در پایگاه داده بسته به نیاز شرکت می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، یک فروشنده آنلاین جواهرات آزاد ممکن است جنبه هایی مانند خریدهای گذشته و دفعات بازدید از وب سایت را وارد کند. طیف گسترده ای از داده های مشتری وجود دارد که می توانید در پایگاه داده خود بگنجانید، مانند:

  • اطلاعات تماس

  • نقل قول ها

  • یادداشت های ویژه

  • سابقه خرید

  • حوادث

  • ترجیحات مشتری

  • بلیط های خدمات مشتری

  • بازخورد

  • موقعیت جغرافیایی

  • روش های پرداخت

  • VIP یا وضعیت عضویت وفادار

  • پیشنهادات اضافی

اینکه چگونه یک کسب و کار از داده های مشتریان خود استفاده می کند برای رشد مالی و کارایی عملیاتی آن بسیار مهم است. در حالی که می توانید پایگاه داده ساده خود را در یک برنامه صفحه گسترده ایجاد کنید، ابزارهای CRM زیادی نیز وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. هر یک از این سیستم های پایگاه داده دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد خود برای ارتقاء تجربه مدیریت شما هستند. آنها همچنین دارای قیمت های متفاوتی هستند، بنابراین ممکن است گزینه ای را انتخاب کنید که مطابق با استانداردهای عملکردی شما باشد و در حد بودجه شما باقی بماند.

مطالب مرتبط:  نحوه ایجاد یک فرآیند ورود مشتری موثر

مزایای پایگاه داده های مشتری چیست؟

استفاده از ابزارهای CRM مزایای متعددی دارد، از جمله:

  • مقرون به صرفه بودن: بسیاری از ابزارهای CRM رایگان هستند یا هزینه ماهانه کمی برای استفاده از آنها دارند. این امر به ویژه برای مشاغل آزاد مفید است زیرا به آنها اجازه می دهد در وجوه خود صرفه جویی کنند و پول را به سایر عملیات های مهم، مانند ابتکارات بازاریابی و سفارش تدارکات اختصاص دهند.

  • سهولت استفاده: یکی از مزایای اصلی پایگاه‌های اطلاعاتی مشتری، سهولت استفاده از آن‌ها است، که باعث می‌شود هر کسی بتواند آن را در کسب و کار خود پیاده‌سازی کند. این یک کیفیت ایده آل برای پایگاه داده های مشتریان است تا سیستم بتواند تجربه مثبتی را برای کاربران فراهم کند.

  • سازگاری با تلفن همراه: همانطور که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای در پلت فرم های دیجیتال خرید می کنند، پایگاه های داده با سازگاری تلفن همراه مرتبط تر می شوند. CRM هایی که این ویژگی را دارند می توانند به شما کمک کنند تا اطلاعات مهم مشتری را بدون توجه به جایی که هستید در زمان واقعی ردیابی و جمع آوری کنید.

  • بازخورد متمرکز بر مشتری: با دسترسی فوری به اطلاعات مشتری، ممکن است راه های مختلفی برای تماس با آنها برای بازخورد آنها داشته باشید. انتقاد و بازخورد صادقانه ای که مشتریان ارائه می دهند می تواند به شما در بهبود جنبه های مختلف کسب و کار کمک کند تا خواسته ها و نیازهای آنها را برآورده کنید.

  • حل مشکل: اگر مشتری در مورد یک شکایت، نگرانی یا نوعی مغایرت تراکنش با شما تماس گرفت، می توانید از پایگاه داده برای تأیید سابقه خرید و سایر جزئیات مربوطه استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که می توانید مشکلات را به موقع حل کنید.

  • جمع‌آوری صورت‌حساب: داشتن اطلاعات مشتریان در یک مکان مرکزی بهتر تضمین می‌کند که می‌توانید در مورد نگرانی‌های مختلف، مانند پرداخت‌های معوقه، با آنها تماس بگیرید. همچنین می‌توانید استراتژی‌ها و روش‌هایی را برای ساده‌سازی فرآیندهای مجموعه خود پیاده‌سازی کنید.

  • تبلیغات بازاریابی بهبود یافته: با استفاده از اطلاعات تماس مشتری، می توانید تبلیغات بازاریابی بهبود یافته ای را برای تشویق مشتریان به بازدید مجدد از کسب و کار شما یا ارسال ارجاع اعمال کنید. ممکن است از CRM برای ارسال مطالب بازاریابی شخصی و هدف قرار دادن تبلیغاتی که مصرف کنندگان دریافت می کنند استفاده کنید.

  • یادداشت های مشتری: در یک پایگاه داده CRM، می توانید یادداشت های ویژه ای در مورد مشتریان خاص بگذارید. این شاخص‌های منحصربه‌فرد می‌توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید چگونه مشتری را مورد خطاب قرار دهید و خدمات لازم را برای برآوردن نیازها، خواسته‌ها و سایر نگرانی‌های متغیر ارائه دهید.

  • جمعیت شناسی مشتری: یکی دیگر از مزایای مهم این نوع پایگاه داده این است که می توانید جمعیت شناسی اولیه مخاطبان خود را تعیین کنید. با این اطلاعات، ممکن است محصولات یا خدمات فعلی خود را بهبود ببخشید و کالاهای تخصصی ایجاد کنید که مشتریان اصلی شما ممکن است بخواهند خریداری کنند.

  • اطلاعات روند: می توانید از CRM برای جمع آوری اطلاعات بینش در مورد مشتریان خود استفاده کنید تا ببینید کدام یک از اقلام شما در حال فروش هستند و کدام یک سود زیادی ارائه نمی دهند. اگر متوجه شکل‌گیری روندی در بین مصرف‌کنندگان شدید، می‌توانید از آن برای تمرکز تلاش‌های خود بر بهبود درآمدهای خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط:  چگونه پایگاه مشتریان خود را افزایش دهید

انواع نرم افزار پایگاه داده مشتری

در اینجا چند نوع نرم افزار پایگاه داده مشتری وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

نرم افزار پایه پایگاه داده

این نرم افزار پایگاه داده برای ابزارهای CRM رایج است زیرا ابتدایی ترین ویژگی هایی را که در پایگاه داده مشتری انتظار می رود را ارائه می دهد، مانند نام تماس، شماره تلفن، آدرس ایمیل و مکان. همچنین ممکن است جزئیات کمتر رایج دیگری مانند جنسیت یا عنوان شغلی را مشاهده کنید. این اطلاعات می تواند به شما اجازه دهد تا با یافتن ویژگی ها و ویژگی های مشترکی که مشتریان به اشتراک می گذارند، مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید.

نرم افزار پایگاه داده تعامل

یک پایگاه داده تعامل یا تعامل معمولاً بر تعاملات مشتری مرتبط با برند تجاری تمرکز دارد. جزئیات موجود در این نوع پایگاه داده می تواند به اطلاع شما در مورد سفر خریدار کمک کند، که تاریخچه نحوه تعامل مشتری با یک شرکت است. یک پایگاه داده تعاملی ممکن است شامل داده‌هایی مانند پرسش‌های ایمیل، بازدید از صفحه، دانلودها، درخواست‌های نمایشی و اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی باشد.

نرم افزار پایگاه داده رفتاری

پایگاه داده CRM رفتاری داده هایی را جمع آوری می کند که بینش هایی را در مورد چگونگی تجربه مستقیم مشتری از یک محصول یا خدمات ارائه می دهد. داده‌های این نوع پایگاه داده ممکن است جزئیاتی مانند ثبت‌نام آزمایشی رایگان، غیرفعال‌سازی سرویس، کاهش عضویت، ویژگی‌های استفاده شده و ورود به حساب کاربری را نشان دهند. اطلاعات جمع‌آوری‌شده ممکن است به شما کمک کند تا درخواست‌های مشتریان را با دقت بیشتری انجام دهید، اما همچنین می‌تواند از تلاش‌های شما برای شناسایی ترجیحات و عادات و روند خرید آینده آنها حمایت کند.

نرم افزار پایگاه داده نگرشی

نرم افزار پایگاه داده نگرشی می تواند به شما کمک کند درک کنید که مشتری چه احساسی دارد و در مورد یک کسب و کار فکر می کند و بهتر می تواند اطمینان حاصل کند که می توانید احساسات آنها را ارزیابی کنید و راه حل های معناداری برای مشکلات آنها ایجاد کنید. این داده ها یک حساب واقعی و اولیه از نظرات مشتریان از منابعی مانند بررسی های آنلاین، نظرسنجی های رضایت یا نظرات بلیط پشتیبانی ارائه می دهد. از آنجایی که این نوع داده‌ها ذهنی هستند، می‌تواند به مجموعه‌ای بزرگ نیاز داشته باشد تا تحلیل جامع‌تری از احساس پایگاه مشتری ایجاد کند.

مطالب مرتبط:  نقشه برداری ادراکی: چیست و چگونه به کسب و کار کمک می کند

۱۱ گزینه نرم افزار پایگاه داده مشتری

در اینجا ۱۱ سیستم پایگاه داده مشتری آورده شده است که به کسب و کارهای کوچک، فریلنسرها و سازمان ها کمک می کند تا پایگاه مشتریان خود را مدیریت کنند:

۱. Clientjoy

Clientjoy یک ابزار CRM است که به شما کمک می کند کل چرخه زندگی یک مشتری را مدیریت کنید. این می‌تواند ساده‌سازی سرنخ‌ها و پیشنهادات را با سرعتی سریع برای شما آسان‌تر کند. این نرم افزار به دلیل ادغام جمع آوری پرداخت و سرعت سریع دریافت فاکتورها برای فریلنسرها و صاحبان مشاغل کوچک مفید است .

۲. بونسای

بونسای ابزار مفیدی است که به کسب و کارها اجازه می دهد تا وظایف مختلفی مانند صورتحساب و بازاریابی برون مرزی را انجام دهند. اگر یک کسب‌وکار مشتریان بین‌المللی داشته باشد، این ابزار می‌تواند به آنها کمک کند زیرا امکان انجام تراکنش‌ها در بیش از ۱۸۰ ارز را فراهم می‌کند. چندین ویژگی دیگر نیز برای این سیستم وجود دارد، از جمله:

۳. SalesMate

SalesMate یک نرم افزار پایگاه داده مشتری است که عملکردهای اساسی را با سایر ویژگی های قابل توجه ترکیب می کند، مانند:

  • مدیریت چند خط لوله

  • گردش کار و اتوماسیون ایمیل

  • تجزیه و تحلیل عملکرد

  • قابلیت های بازاریابی پیامکی و تماس

تمام ویژگی های این ابزار قابل تنظیم هستند و به شما این امکان را می دهند که یک داشبورد پایگاه داده CRM ایجاد کنید که نیازهای خاص شما را برآورده کند. جنبه اتوماسیون ایمیل ممکن است برای فریلنسرهای کار بهینه باشد زیرا تعامل با مشتری را ساده و ساده می کند. همچنین می توانید از این برای ردیابی عملکرد یک تجارت و بررسی کمپین های فروش در حال انجام استفاده کنید.

۴. Bitrix24

Bitrix24 یک نرم افزار محبوب پایگاه داده CRM با قابلیت های آنلاین است که به شما امکان می دهد تعداد نامحدودی مشتری را مدیریت کنید. همچنین سازگاری تلفن همراه را فراهم می کند و اطمینان می دهد که می توانید از هر مکان جغرافیایی به پایگاه داده خود دسترسی داشته باشید. با یک رابط برنامه نویسی کاربردی منحصر به فرد (API) و کد منبع باز که به صورت رایگان در دسترس است، می توانید این سیستم را برای رفع نیازهای خاص خود سفارشی کنید. همچنین می‌تواند از تلاش‌های شما برای جذب مشتریان جدید، تشویق مشتریان قدیمی برای بازگشت و افزایش نرخ حفظ مشتری حمایت کند.

مرتبط:  ۹ نرم افزار CRM منبع باز برای بهبود روابط با مشتری

۵. HubSpot

ابزار HubSpot CRM کاربر پسند است و دید کاملی را ارائه می دهد. این بدان معناست که می توانید به داده های معنی دار دسترسی داشته باشید و مجموع قیف فروش خود را بررسی کنید. این ابزار به شما امکان می دهد معاملات را مرتب کنید، قرار ملاقات ها را برنامه ریزی کنید، قراردادها را ارسال کنید و نرخ های عملکرد مبتنی بر سهمیه را برای یک تجارت پیگیری کنید. همچنین به طور خودکار فروش را ثبت می کند و تعاملات سرنخ را در یک جدول زمانی تمیز ذخیره می کند.

۶. هوا پذیر

Airtable دارای قابلیت‌های دسکتاپ و موبایل است و به شما امکان می‌دهد در زمان واقعی با پایگاه داده برای ویرایش، همکاری و نظر دادن در سیستم تعامل داشته باشید. می توانید فیلدهای داده را با گزینه هایی مانند گروه بندی، فیلتر کردن و مرتب سازی سفارشی کنید. همچنین یک API قوی وجود دارد که می توانید از آن برای ادغام سایر ویژگی ها و جنبه ها در پایگاه داده استفاده کنید.

مرتبط:  راهنمای داشبوردهای CRM (با مزایا و ویژگی‌ها)

۷. Zendesk

Zendesk همچنین یک سیستم مدیریت پایگاه داده مشتریان را برای مشاغل در هر اندازه ارائه می دهد. این سیستم با جلوگیری از سیلوهای اطلاعاتی و کمک به کسب و کارها برای درک بهتر اطلاعات مشتریان خود، تجزیه و تحلیل داده ها را تسهیل می کند. این شرکت همچنین Zendesk Sell را ارائه می‌کند که یک CRM با خدمات کامل است که منجر به ساخت، دسترسی خودکار و ردیابی پیام می‌شود.

۸. فرآورده های تازه

Freshworks انتخاب خوبی برای مشاغل کوچک است زیرا یادگیری و استفاده از آن آسان است. با اولویت دادن به عملیات اساسی مانند ردیابی سرنخ و  مدیریت خط لوله فروش، بر دسترسی و سادگی تمرکز می کند . CRM به مشاغل اجازه می دهد تا حداکثر ۵۰۰۰ مخاطب فعال را وارد کنند.

مرتبط:  داده های مشتری چیست؟

۹. Pipedrive

نرم افزار CRM پایپدرایو به متخصصان فروش کمک می کند تا معاملات را مدیریت کنند، کاتالوگ های محصولات را به راحتی ارجاع دهند و کارهای تکراری را خودکار کنند. طرح‌های مختلف موجود با Pipeline، آن را برای چندین نیاز تجاری سازگار می‌سازد. همچنین به خوبی با سایر برنامه های کاربردی محبوب مانند ایمیل ادغام می شود.

۱۰. دوشنبه

دوشنبه CRM نرم افزاری است که دارای عملکرد پایگاه داده مشتری است و همچنین بهره وری تیم را تسهیل می کند. این ویژگی عملکردهای پایه پایگاه داده مشتری را برای مشاغلی دارد که نرم افزار پیچیده یا سنگین نمی خواهند. دوشنبه همچنین یک سیستم مدیریت وظیفه محبوب تولید می کند، بنابراین شرکت هایی که قبلاً پیشنهادات دوشنبه را در سایر فرآیندهای خود به کار می برند، می توانند از طرح ها و عملیات آشنا بهره مند شوند.

مطالب مرتبط:  انواع مختلف مدیریت پایگاه داده چیست؟

۱۱. Apptivo

Apptivo یک نرم‌افزار CRM خوب برای کسانی است که می‌خواهند مدیریت مشتری، مدیریت پروژه، ارتباطات و عملکردهای صورت‌حساب را بهبود ببخشند. این یک پیشنهاد جامع است که به ویژه برای سازماندهی گردش کار سفارشی یا مدیریت خطوط لوله فروش چندگانه به خوبی کار می کند. ویژگی های برتر عبارتند از ردیابی تاریخچه تماس، خطوط لوله بصری و تجزیه و تحلیل داده ها.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *