بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۲۱ نکته برای شروع یک کسب و کار موفق

رشد کسب و کار

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

راه اندازی یک کسب و کار مزایای زیادی دارد، از جمله خوداشتغالی، پتانسیل درآمد و انعطاف پذیری در کار. با این حال، راه اندازی یک کسب و کار می تواند چالش هایی نیز داشته باشد. اگر به راه اندازی یک کسب و کار فکر می کنید، داشتن پشتیبان و گام های عملی که می توانید در جهت رشد و توسعه بردارید، مفید است.

در این مقاله از ایوسی، ۲۱ نکته برای شروع کسب و کار را بررسی خواهیم کرد تا به شما در ایجاد برند و توسعه کسب و کارتان کمک کند.

مطالب مرتبط: ۵۰ ایده برتر کسب و کار کوچک برای شما

نکات شروع کسب و کار برای حمایت از رشد و توسعه

هنگام راه اندازی کسب و کار خود، از نکات زیر برای آگاهی از فرآیندهای برنامه ریزی و توسعه استفاده کنید:

۱. هدف خود را تعیین کنید

درک اهداف کلی که می خواهید با کسب و کار خود به آنها برسید ضروری است. علاوه بر سود، هدف شما باید روی تأثیرگذاری و کسب موقعیت در بازار هدف از طریق پیشنهادات خود تمرکز کند. در نظر بگیرید که چگونه این هدف را به اهداف کوتاه‌مدت تقسیم می‌کنید که از رشدی که می‌خواهید در کسب‌وکارتان به دست آورید حمایت می‌کند. به عنوان مثال، یک صاحب کسب و کار کوچک ممکن است یک هدف درآمدی برای افزایش سودآوری کسب و کار خود و گسترش به بازارهای بزرگتر تعیین کند.

دید خود را بشناسید

کسب و کار خود را با چشم انداز بلند مدت خود هماهنگ کنید. برای مثال، تصور کنید که می‌خواهید کسب‌وکارتان در پنج، ۱۰ یا ۱۵ سال آینده چگونه کار کند، از جمله آنچه که انتظار دارید به مشتریان خود ارائه دهید. علاوه بر چشم انداز آینده خود، نحوه سرمایه گذاری در فعالیت های تجاری خود را در حین رشد در نظر بگیرید.

یک طرح تجاری بنویسید

یک طرح تجاری تهیه کنید. عناصر کلیدی مانند اهداف و ساختار کسب و کار، تحقیقات بازار، استراتژی های رشد و اطلاعات مالی را در برنامه خود بگنجانید. طرح کسب و کار شما به شما این امکان را می دهد تا نیازهای کسب و کار خود را مانند پرسنل، تجهیزات ویژه یا سایر منابع برای عملیات تعیین کنید.

بیشتر بخوانید: طرح کسب و کار چیست؟

پیشنهاد خود را ارزیابی کنید

پیشنهادات خود را با مشاغل مشابه مقایسه کنید تا متوجه شوید مشتریان چه چیزی را خریداری می کنند. درک ارزشی که مشتریان شما در محصول یا خدمات شما پیدا می کنند می تواند به شما کمک کند تا پیشنهاداتی را ایجاد کنید که نیازهای خاص را برآورده می کند.

به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار محصولات مشابه شما را ارائه می دهد، دریابید که کسب و کار چقدر محصولات خود را به طور موثر می فروشد. می‌توانید از این داده‌ها برای موقعیت بهتر پیشنهادات خود در بازار استفاده کنید، زیرا متوجه خواهید شد که مشتریان چگونه به محصولاتی که کسب و کار شما می‌فروشد نگاه می‌کنند.

روی رشد سرمایه گذاری کنید

وجوه اضافی حاصل از سود خود را با رشد کسب و کار خود مجدداً سرمایه گذاری کنید. فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات، گسترش، تجهیزات جدید و توسعه کارکنان، همگی نمونه‌هایی از جنبه‌های مهم کسب‌وکار شما هستند که می‌توانید سرمایه‌گذاری مجدد در آنها انجام دهید. علاوه بر این، بسیاری از کسب و کارهای کوچک سرمایه گذاری اضافی در سهام، سهام یا وجوه بازار پول را برای حمایت از رشد و توسعه انتخاب می کنند.

بودجه جمع آوری کنید

به دنبال سرمایه گذاری از سرمایه گذارانی باشید که بتواند از رشد کسب و کار شما حمایت کند. به عنوان مثال، سرمایه گذاران فرشته، وام دهندگان همتا به همتا و سرمایه گذاران خطرپذیر سرمایه گذارانی هستند که بر حمایت از رشد کسب و کارهای نوظهور تمرکز می کنند. بانک ها و سایر موسسات مالی نیز خدمات وام تجاری ارائه می دهند که می تواند به شما در حمایت از رشد کسب و کارتان کمک کند. با این حال، اگر تصمیم به یافتن سرمایه‌گذار دارید، داشتن یک طرح کسب‌وکار رسمی که نحوه برنامه‌ریزی شما برای تخصیص وجوه دریافتی کسب‌وکارتان را توضیح دهد، مهم است.

بودجه اولیه خود را درک کنید

بودجه کسب و کار خود را برای فعالیت های ضروری مشخص کنید و پیش بینی ای ایجاد کنید که جزئیات برنامه های مالی کسب و کار شما را نشان دهد. بیشتر بودجه های تجاری شامل چشم انداز اطلاعات مالی مهم، مانند هزینه های عملیاتی، موجودی، کمیسیون فروش، اهداف درآمد و سایر هزینه های ثابت و متغیر است.

مطالب مرتبط: پرسش و پاسخ: بودجه ریزی در تجارت چیست؟

برای فعالیت های بازاریابی وقت بگذارید

اکثر فعالیت های تجاری خود را به تبلیغات و بازاریابی اختصاص دهید. این فعالیت ها مشتریان را به سمت کسب و کار شما سوق می دهد و پیشنهادات شما را در مقابل بازار هدف شما قرار می دهد. بسیار مهم است که بخشی از بودجه کسب و کار خود را به فعالیت های بازاریابی که برای ترویج کسب و کار خود نیاز دارید اختصاص دهید.

آگاهی از برند را به صورت آنلاین ایجاد کنید

استراتژی‌های دیجیتال را در برنامه‌های بازاریابی خود بگنجانید تا حضور آنلاین برند خود را ایجاد کنید. بازاریابی رسانه های اجتماعی، کمپین های ایمیل، صفحات قیف و سایر کانال های دیجیتال می توانند به شما کمک کنند تا پیشنهادات کسب و کار خود را در مقابل مشتریان بالقوه ارائه دهید. همچنین می توانید از داده های فعالیت های بازاریابی آنلاین خود برای تجزیه و تحلیل بهتر مشتریان ایده آل خود و نیازهای آنها استفاده کنید.

یک وب سایت تجاری بسازید

ایجاد یک وب سایت تجاری می تواند از استراتژی های بازاریابی دیجیتال شما پشتیبانی کند و به شما کمک کند مشتریانی را جذب کنید که ممکن است در منطقه جغرافیایی شما نباشند. یک وب سایت تجاری همچنین برای آموزش مشتریان شما در مورد کسب و کار، ماموریت و پیشنهادات آن مفید است. همچنین می توانید از سایت تجاری خود برای پردازش تراکنش ها، حفظ روابط با مشتری و معرفی پیشرفت های جدید استفاده کنید.

بازار هدف خود را تجزیه و تحلیل کنید

تجزیه و تحلیل بازار را انجام دهید تا بهتر بفهمید چه کسی احتمالاً محصولات یا خدمات شما را خریداری می کند. داده‌های کمی و کیفی در مورد بازار هدف خود، از جمله اندازه بازار، موقعیت کسب‌وکارتان در بازار، بخش‌های مختلف مشتریان، رفتار مشتری، کسب‌وکارهای رقابتی و چگونگی تأثیر روندهای اقتصادی بر کسب‌وکارتان را تجزیه و تحلیل کنید. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل بازار شما می‌تواند به شما بینشی نسبت به چالش‌ها یا موانعی که کسب‌وکارتان برای ورود به بازار با آن مواجه می‌شود، بدهد.

نیازهای مشتریان خود را درک کنید

در تجزیه و تحلیل بازار خود، رویکردهایی را برای اطلاع از مشتریان ایده آل خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال، به دنبال الگوهایی در رفتار مشتری باشید، از جمله اینکه مشتریان هدف شما چه نوع محصولات و خدماتی را ترجیح می دهند، معمولاً چه چیزی را خریداری می کنند و سایر عوامل کمی. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا بازار هدف خود را بهتر درک کنید، که به شما کمک می کند زمانی که شروع به توسعه پیشنهادات جدید کنید.

استراتژی ها را تحلیل کنید

زمانی را صرف تجزیه و تحلیل بهترین استراتژی های بازاریابی و رشد برای کسب و کار خود کنید. به عنوان مثال، استراتژی‌های رشد مؤثر و بازاریابی که بسیاری از کسب‌وکارها از آن استفاده می‌کنند شامل گسترش مکان، سرمایه‌گذاری در جذب مشتری، سرمایه‌گذاری مجدد در توسعه محصول و گسترش دسترسی آنلاین است. استراتژی های رشدی که پیاده می کنید می تواند به ماهیت کسب و کار شما بستگی داشته باشد.

برای مثال، اگر کسب‌وکار شما هنوز حضور آنلاین نداشته و می‌خواهید دامنه بازار خود را گسترش دهید، یکی از استراتژی‌هایی که ممکن است برای کسب‌وکارتان تحلیل کنید، ساختن یک وب‌سایت برای هدایت مشتریان بیشتر است.

از هزینه های عملیاتی آگاه باشید

روشی برای ردیابی تمام هزینه های عملیاتی برای بودجه خود ایجاد کنید. درک اینکه چقدر کسب و کار شما برای هزینه های تولید هزینه می کند، می تواند به شما کمک کند تا بودجه های حاصل از درآمد و فروش را بهتر تخصیص دهید. همچنین مهم است که هزینه های کسب و کار خود را به طور منظم پیگیری کنید تا دقیقاً بدانید که جریان نقدینگی کجا وارد و خارج می شود.

در صورت نیاز از پشتیبانی استفاده کنید

راه اندازی یک کسب و کار می تواند چالش هایی داشته باشد، بنابراین ضروری است که در صورت نیاز از پشتیبانی حرفه ای برخوردار باشید. به عنوان مثال، مشاغل کوچک معمولاً کارکنان خود را در طول رشد سریع به کار می گیرند تا از حجم عملیاتی پشتیبانی کنند و تقاضای مشتری را برآورده کنند. اگر کسب‌وکار شما می‌تواند از پشتیبانی اضافی در مرحله راه‌اندازی‌تان استفاده کند، حتماً افراد حرفه‌ای را پیدا کنید که می‌توانند به رشد و سودآور شدن کسب‌وکار شما کمک کنند.

در مورد رقابت خود تحقیق کنید

برخی از تحلیل های رقابتی را در مورد مشاغلی که شرکت شما با آنها رقابت می کند، انجام دهید. تجزیه و تحلیل رقابتی به شما این امکان را می دهد که نقاط قوت، ضعف و استراتژی هایی را که آنها استفاده می کنند مشابه استراتژی شما ارزیابی کنید. بسیاری از کسب و کارها تجزیه و تحلیل SWOT را انجام می دهند که می تواند به تیم های بازاریابی در تعریف مشاغل رقیب و شناسایی رویکردهای جذاب برای بازارهای هدف کمک کند.

بیشتر بخوانید: تجزیه و تحلیل رقبا: تعریف و چه چیزی باید شامل شود

تعیین قیمت های فروش

قیمت‌های رقبا و قیمت‌هایی که مشتریان مایلند برای پیشنهادات مشابه شما بپردازند را ارزیابی کنید. از اطلاعات ارزیابی خود برای شناسایی مناسب ترین قیمت های فروش برای پیشنهادات خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که رقبای شما محصول مشابهی را با قیمت بالا ارائه می دهند، تمایل مشتریان را برای خرید محصولات با قیمت بالا ارزیابی کنید. سپس می توانید بسته به آنچه در ارزیابی خود پیدا می کنید، پیشنهادات خود را بالاتر یا پایین تر قیمت گذاری کنید.

سود مورد نظر خود را مشخص کنید

اهداف سود خود را تعیین کنید. برخلاف درآمد، سود شما از باقی مانده وجوه پس از کسر تمام هزینه ها و هزینه های تولید به دست می آید. با ارزیابی جریان درآمد خود، مقداری را که کسب و کارتان برای سوددهی نیاز دارد، مشخص کنید. درآمد کسب و کار شما می تواند به شما بینشی در مورد اینکه کجا باید اهداف سود خود را تعیین کنید، بدهد.

به عنوان مثال، کسب و کاری که درآمد سالانه آن ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار است ممکن است پس از ارزیابی هزینه ها و بدهی های مورد انتظار، هدف سود ۳۵۰,۰۰۰ دلاری را تعیین کند.

برای چالش ها با استراتژی خروج برنامه ریزی کنید

استراتژی‌های کاهش ریسک را اجرا کنید که می‌تواند به کسب‌وکار شما در صورت تغییر بازار، ظهور تحولات جدید، گرفتن موقعیت‌های بالاتر در بازار رقبا یا سایر چالش‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکار کمک کند. به عنوان مثال، استراتژی خروج یکی از راه‌های برنامه‌ریزی برای چالش‌های موجود در بازار است، که در آن می‌توانید یک برنامه استراتژیک برای فروش کسب‌وکار خود در صورت موفقیت‌آمیز بودن آن تهیه کنید.

استراتژی خروج برای برنامه ریزی برای چالش ها موثر است زیرا راهی را برای شما فراهم می کند تا سهام خود را در کسب و کارتان انحلال یا کاهش دهید، خواه شکست بخورد یا موفق شود. اگر در آینده مالکیت خود را بفروشید، یک استراتژی خروج موثر نیز می تواند به معنای سود قابل توجهی باشد.

ارزش ها و ماموریت خود را تعیین کنید

با تعیین ماموریت و ارزش های اصلی کسب و کار خود با مشتریان ایده آل خود ارتباط برقرار کنید. برای مثال، ارزش‌های اصلی بسیاری از کسب‌وکارها بر ایجاد روابط با مشتری و برآوردن نیازهای مشتری با پیشنهادات باکیفیت متمرکز است.

به همین ترتیب، ارزش‌های اصلی در کسب‌وکار می‌توانند بر روش‌های نوآورانه ارائه پیشنهادهایی متمرکز شوند که پایدار هستند یا به یک هدف خیریه کمک می‌کنند. ارزش ها و ماموریت تجاری خود را در فعالیت های تبلیغاتی خود به اشتراک بگذارید تا تصویر برند مثبتی در بازار خود ایجاد کنید.

یک شبکه بسازید

شبکه های حرفه ای خود را گسترش دهید و با سایر کارآفرینان و صاحبان مشاغل ارتباط برقرار کنید. در نمایشگاه‌های تجاری، کنفرانس‌های تجاری و سایر رویدادهایی که از استارت‌آپ‌ها و برندهای نوظهور حمایت می‌کنند شرکت کنید. ایجاد شبکه شما همچنین مزیت دسترسی به بازار را به شما می‌دهد و به شما امکان می‌دهد تا شراکت‌های پایداری با مشاغل مشابه ایجاد کنید، که می‌تواند منجر به حفظ مشتری بیشتر شود.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

2 پاسخ

  1. میتونین برای اینکه گفتین یک شبکه بسازید بیشتر توضیح بدین
    شبکه مگه مربوط به کامپیوتر نیست معناش اینجا چیه

    1. بله، درسته که معمولاً وقتی از “شبکه” صحبت می‌کنیم، اکثراً به شبکه‌های کامپیوتری اشاره می‌کنیم. اما مفهوم شبکه در ارتباطات به معنای گسترده‌تریه.

      در شبکه کامپیوتری، دستگاه‌ها مانند کامپیوترها، سرورها، روترها و سوئیچ‌ها با هم ارتباط برقرار می‌کنند تا اطلاعات رو به اشتراک بذارن و ارتباط بین کاربران رو فراهم کنند. این شبکه‌ها برای انتقال داده‌ها و اطلاعات از طریق کابل‌ها یا امواج رادیویی استفاده می‌کنند.

      اما در شبکه‌ی مدنظر اولی (منظور شبکه انسانیه)، افراد با هم ارتباط برقرار می‌کنند تا اطلاعات، دانش، تجربیات و منابع رو به اشتراک بذارن. این شبکه‌ها می‌تونن شبکه‌های اجتماعی، حرفه‌ای، تحصیلی و سازمانی باشن. افراد می‌تونن از طریق ملاقات‌های حضوری، تماس‌های تلفنی، پیام‌های الکترونیکی و پلتفرم‌های ارتباطی مختلف ارتباط برقرار کنند (حتی گاه این شبکه می‌تونه با بهره‌برداری از همون شبکه کامپیوتری ایجاد بشه، اما در نهایت مدنظر شبکه انسانیه).

      بنابراین، به ظور کلی می‌شه گفت عملکرد شبکه در ارتباطات بین انسان‌ها و کامپیوترها به طور کلی مشابه هست، به این صورت که ارتباط و انتقال اطلاعات رو فراهم می‌کنه، اما فرق اونها در تکنولوژی و وسایل استفاده شده و نوع اطلاعاتیه که در اونها انتقال پیدا می‌کنه.

      امیدوارم مفهوم و ساده توضیح داده باشم و شما هم متوجه شده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *