بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

مشکلات شراکت تجاری: ۱۱ علت رایج و نحوه اجتناب از آنها

قوانین مقابله با تعارض و مشکلات در یک مشارکت تجاری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کار با شرکای تجاری به شما امکان می دهد مسئولیت های شرکت خود را به اشتراک بگذارید، اما می تواند منجر به مشکلات شراکت تجاری نیز شود. رایج ترین منابع مشکلات برای شرکای تجاری، اختلاف نظر بر سر برابری در داخل شرکت، در زمینه هایی مانند قدرت، برابری و حجم کار است. یافتن راه حل برای مشکلات شریک تجاری بسیار مهم است تا به شرکت شما اجازه دهد بهترین عملکرد را داشته باشد.

در این مقاله از ایوسی، چرایی مشکلات شرکای تجاری، مشکلات رایجی که ممکن است با آن‌ها مواجه شوند و بهترین روش‌ها برای به حداقل رساندن این چالش‌ها بحث می‌کنیم.

چرا ممکن است مشکلات شراکت تجاری وجود داشته باشد؟

اغلب، مشکلات در شراکت تجاری نتیجه طبیعی عدم یکسان بودن ترجیحات فردی است که می تواند منجر به اختلاف نظر در نحوه عملکرد یک تجارت شود. اگرچه برخی از شراکت ها نتیجه عدم تطابق شریک هستند، اغلب مشکلات موقعیتی هستند و می توان آنها را اصلاح کرد. برای مثال، شرکا ممکن است سبک‌های مدیریتی متفاوتی داشته باشند، اما می‌توانند با تعیین اینکه چه کسی کدام قسمت از کارکنان را مدیریت می‌کند و اجازه دادن به شریک دیگر بر آن گروه بدون دخالت شریک دیگر، به راه‌حلی برسند.

مرتبط: یافتن و انتخاب شریک تجاری مناسب

۱۱ مشکل مشترک شراکت تجاری

در حالی که برخی از اختلافات در یک شرکت طبیعی است، درک رایج ترین منبع مشکلات مشارکت تجاری مفید است تا بتوانید مناطقی را که ممکن است اختلاف نظرها رخ دهد شناسایی کنید و احتمال آنها را کاهش دهید. زمینه های رایجی که ممکن است مشکلات شراکت تجاری رخ دهد عبارتند از:

مدیریت تعارضات با شریک تجاری خود

۱. شکست اعتماد

در یک شراکت تجاری، ممکن است زمینه هایی از تجارت وجود داشته باشد که یکی از شرکا مستقیماً از آن آگاه باشد در حالی که دیگری از آن آگاه نیست. شرکا باید بدانند که اطلاعاتی که از شرکای خود دریافت می‌کنند صادقانه است و وقتی شریکی می‌گوید که قرار است کاری را انجام دهد، زمانی که گفته باشد آن را تکمیل خواهند کرد. اگر اعتماد از بین برود، احتمالاً منجر به مشکلات اضافی خواهد شد و شرکا باید تلاش کنند تا این اعتماد را در اسرع وقت بازگردانند.

مطالب مرتبط: ۱۴ روش برای ایجاد اعتماد در محل کار

۲. مبارزه شرکت

وقتی یک کسب و کار به اهداف خود نمی رسد، طبیعی است که دست اندرکاران آن فشار بیشتری را احساس کنند. برای شرکای تجاری مهم است که راه هایی برای هر تنش مرتبط با مبارزات شرکت بیابند. این نه تنها از انتقال آن مشکلات به تعامل با یک شریک جلوگیری می کند، بلکه امکان تصمیم گیری بی طرفانه برای رسیدگی به هر مشکلی را نیز فراهم می کند، که می تواند راهی مفید برای یافتن راه حل باشد.

۳. اولویت های مختلف

شرکای تجاری که اولویت‌های یکسانی ندارند ممکن است متوجه شوند که وقتی یکی از شرکا می‌خواهد زمان یا منابعی را به پروژه یا بخشی اختصاص دهد که شریک دیگر احساس می‌کند اولویت پایینی دارد، بر سر برنامه‌ها دچار تضاد می‌شوند. در این شرایط، برای شرکا مهم است که مصالحه‌هایی را بیابند که همه طرف‌ها با آن راحت باشند.

۴. نابرابری مالی

برای همه شرکای یک کسب و کار مهم است که احساس کنند با توجه به حقوق صاحبان سهام در تجارت با آنها منصفانه رفتار می شود. اگر یکی از شرکا احساس کند که در مقایسه با درصد بودجه ای که برای شرکت فراهم کرده است، سهم نامتناسبی در شرکت دریافت می کند یا سود تقسیم می کند، می تواند منجر به اختلاف نظر شود که شرکا باید برای سلامت بلندمدت حل کنند. شرکت.

مرتبط: ۸ نوع صاحب کسب و کار: مزایا و معایب

۵. سطوح سرمایه گذاری

اگر شرکای یک تجارت سرمایه گذاری مالی یکسانی در شرکت نداشته باشند، ممکن است منجر به مشکلات شود، حتی اگر سهام در تجارت تفاوت را جبران کند. شریکی که پول بیشتری را در شرکت سرمایه‌گذاری کرده است، اگر احساس کند که شرکت به همان سرعتی که می‌خواهید پیشرفت نمی‌کند، ممکن است ناامید شود، و اگر احساس کند شریکی که سرمایه‌گذاری کمتری دارد نگران نیست، ممکن است اختلاف نظر وجود داشته باشد. اغلب یک شریک با سرمایه گذاری بزرگتر از افزایش کنترل یا سهم در سود شرکت برای کاهش این نوع مشکلات سود می برد.

۶. نداشتن حد و مرز

هنگام کار با یک شریک، مهم است که بین کار و احساسات شخصی تفکیک شود. هنگامی که یک یا چند شریک در یک رابطه تجاری به مرزهای بین کار و غیر کاری احترام نمی گذارند، چه با آوردن مشکلات بیرونی به محل کار یا تلاش برای گسترش بیش از حد به زندگی شخصی شریک، می تواند منجر به مشکلاتی برای شراکت شود. احترام گذاشتن به مرزهای شخصی یکدیگر در یک رابطه حرفه ای، فرصت های مشکلات را کاهش می دهد.

۷. سبک مدیریت

به عنوان کارکنان ارشد یک شرکت، اگر شما و شریک تجاری تان رویکردهای متفاوتی برای مدیریت کارکنان داشته باشید، ممکن است منجر به اختلاف نظر شود. این می تواند به نفع شما نیز باشد، با این حال، زیرا کارمندان مختلف به محرک های مختلف در محل کار پاسخ می دهند و حتی یک کارمند ممکن است در یک شرایط به یک سبک و در شرایط دیگر به سبک متفاوت پاسخ دهد. داشتن شرکای قادر به طیف وسیع تری از سبک ها به شما این امکان را می دهد که مؤثرترین رهبری را به هر کدام بدهید.

۸. عادات شخصی

برای همه شرکا مهم است که به سایر اعضای شرکت احترام بگذارند و اگر رفتار یک یا چند شریک باعث ناراحتی دیگران شد، راه حلی بیابند. اختلافات شخصی ممکن است به این دلیل باشد که یکی از طرفین احساس می‌کند رفتار دیگری غیرحرفه‌ای است، یا اینکه رفتار طرف مقابل را ناراحت‌کننده می‌داند. ایجاد خط مشی های رفتاری شرکت امکان ریشه کنی عادات مشکل ساز شخصی را فراهم می کند.

۹. عدم تعادل قدرت

وقتی دو یا چند شریک با هم صاحب یک کسب و کار هستند، برای هر یک از طرفین مهم است که با سطح قدرتی که دارند احساس راحتی کنند. این امر به ویژه در صورتی مهم است که شرکا به طور رسمی در سطح برابر در شرکت باشند. اگر کارکنان به یک شریک احترام بیشتری نشان دهند، یا یکی از شرکا کنترل بیشتری در تصمیم گیری داشته باشد، ممکن است بین شرکای تجاری اختلاف نظر ایجاد کند. هنگامی که عدم تعادل رخ می دهد، ملاقات با کارکنان و اطمینان از اینکه همه شرکا احترام لازم را دریافت می کنند ممکن است برای حل مشکل مورد نیاز باشد.

۱۰. عدم تعادل نقش

زمانی که شرکا مسئول حجم کاری مشابه نباشند، این پتانسیل منجر به مشکلات می شود. شریکی که مسئولیت کار بیشتر در کسب و کار را بر عهده دارد ممکن است احساس کند که از او خواسته می شود بیش از سهم منصفانه کار خود انجام دهد، در حالی که شریکی با مسئولیت های کمتر ممکن است احساس کند که به طور ناعادلانه از کار در شرکت دور نگه داشته می شود. اگر یک شریک احساس می کند حجم کاری او قابل قبول نیست، تنظیم سهم مسئولیت ها می تواند به اصلاح وضعیت کمک کند.

۱۱. تفاوت های ارزشی

ارزش های شخصی یک حرفه ای بر تصمیماتی که به صورت حرفه ای می گیرند تأثیر می گذارد و می تواند بر ارزش های شرکت آنها تأثیر بگذارد. اگر شرکای یک شرکت بر سر مسائل کلیدی ارزش های شخصی اختلاف نظر داشته باشند، می تواند منجر به مشکلاتی برای شراکت شود. از آنجایی که افراد اغلب ارزش‌ها را به شدت حفظ می‌کنند، یکی از راه‌های اجتناب از مشکلات ارزش محور این است که قبل از تشکیل یک شراکت، درباره ارزش‌های اصلی خود با شرکای بالقوه صحبت کنید. هنگامی که تفاوت های ارزشی مشکلاتی را در طول یک شراکت ایجاد می کند، در نظر بگیرید که هر یک از طرفین چقدر در مورد این موضوع احساس می کنند و برای رسیدن به یک توافق دوستانه تلاش کنید.

مطالب مرتبط: ۵ استراتژی موثر برای حل تعارض

نکاتی برای انحلال شراکت تجاری با همسرتان

نکاتی برای یک مشارکت تجاری سالم

هنگامی که شما صاحب کسب و کار خود با یک یا چند شریک هستید، مهم است که شراکت خود را تا حد امکان همکاری کنید. این اقدامات می تواند به شما کمک کند بهترین نتایج را برای شرکت خود داشته باشید:

  • باز نگه داشتن ارتباط: هر مشارکتی برای موفقیت نیاز به ارتباط صادقانه دارد. داشتن خطوط ارتباطی باز به شما این امکان را می‌دهد که مشکلات را در ابتدا به وجود بیاورید تا بتوانید راه‌حل‌هایی را قبل از تبدیل شدن به نگرانی‌های بزرگ‌تر پیدا کنید که رفع آنها به زمان و منابع بیشتری نیاز دارد.

  • ایجاد خط مشی های روشن: عدم اطمینان فرصت بیشتری برای اختلاف در یک تجارت ایجاد می کند. هرچه خط‌مشی‌های شرکت شما، هم در مورد انتظارات عملیات روزانه و هم در مورد سیاست‌های حل تعارض، دقیق‌تر باشد، حل و فصل اختلافات با شرکا آسان‌تر می‌شود، زیرا چارچوب مشخصی برای فعالیت دارید.

  • صحبت در زمانی که احساسات کم هستند: اغلب وقتی مشکلات در یک محیط حرفه ای ایجاد می شود، می تواند باعث افزایش احساسات در طرفین شود. زمانی که هیچ یک از طرفین درگیر احساسات بالایی نداشته باشند، بحث در مورد اختلافات می تواند مؤثرتر باشد. اگر یک یا چند نفر از شما به زمان نیاز دارند تا اجازه دهید حالت عاطفی خود را بازنشانی کند و اختلاف نظر نگرانی زمانی ندارد، صبر کنید تا هر یک از طرفین قبل از حل اختلاف وقت استراحت داشته باشند.

  • به دنبال مصالحه بودن: زمانی که شما و شریک تجاری تان به توافق نرسیدید، بهترین راه حل ممکن است یکی از ترجیحات شما نباشد. با همکاری یکدیگر برای یافتن یک مصالحه، می توانید اطمینان حاصل کنید که هم شما و هم شریکتان بخشی از آنچه را که از تصمیم می خواهید به دست می آورید تا هر دو احساس کنید که نظرات شما در شرکت شنیده می شود و مورد احترام قرار می گیرد.

  • کار با یک میانجی: یک منبع مشترک مشکل بین شرکای تجاری زمانی رخ می دهد که هر دو طرف احساس کنند که نظر یا رویکرد آنها به قدری صحیح است که تمایلی به سازش برای تصمیم گیری ندارند. هنگامی که اختلاف نظری پیدا می کنید که نمی توانید آن را به تنهایی حل کنید، استفاده از یک میانجی بی طرف ممکن است راه حلی را ارائه دهد. اگر هر دو طرف به قضاوت و بی طرفی یک میانجی اعتماد کنند، نظر آنها در مورد اختلاف بینش ارزشمندی را ارائه می دهد که می تواند به شما در رسیدن به توافق کمک کند.

مرتبط: ۱۰ مزایا و معایب حضور در یک شراکت تجاری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *