یک کارت ویزیت موثر میتواند به شما کمک کند تا برند خود را ایجاد کنید، جزئیات مهم خدمات یا پیشنهادات کسبوکارتان را منتقل کنید و اطلاعات تماس مرتبط را برای رشد موفقیتآمیز شبکه و پایگاه مشتری خود ارائه دهید. طراحی یک کارت ویزیت با کیفیت می تواند به تفکر و برنامه ریزی دقیق نیاز داشته باشد.
یادگیری در مورد اشتباهات رایج کارت ویزیت می تواند به شما کمک کند تا کارت های چاپ شده خود را بهبود بخشید تا حداکثر موفقیت آنها را تضمین کنید. در این مقاله از ایوسی، ۱۴ اشتباه رایج کارت ویزیت را برای جلوگیری از آن فهرست می کنیم و راه حل های مفیدی برای طراحی و توزیع موثر کارت های خود به شما پیشنهاد می کنیم.
اشتباهات کارت ویزیت چیست؟
اشتباهات کارت ویزیت اشتباهاتی هستند که در توانایی شما برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود با مشتریان احتمالی، شرکای تجاری یا مخاطبین جدید شبکه اختلال ایجاد می کنند. آنها می توانند شامل اشتباهات سبکی باشند که باعث می شود کارت های شما مشغول یا چالش برانگیز به نظر برسند، اشتباهات دستوری یا خطاهایی که در ارائه و قابلیت اطمینان کارت شما اختلال ایجاد می کند یا اشتباهاتی در رسیدگی به آنها که دسترسی به کارت شما را برای دیگران چالش برانگیز می کند. هنگام طراحی و توزیع کارت های خود، مهم است که مراقب این اشتباهات باشید تا بتوانید موفقیت تلاش های شبکه خود را بهبود بخشید.
۱۴ اشتباه کارت ویزیت که باید اجتناب کنید
در اینجا برخی از اشتباهات رایج کارت ویزیت و نحوه جلوگیری از آنها آورده شده است:
۱. اطلاعات نادرست
شاید یکی از بدیهی ترین اشتباهات کارت ویزیت که می توانید از آن اجتناب کنید، قرار دادن اطلاعات نادرست روی کارتتان باشد. این ممکن است به معنای اطلاعات تماس قدیمی یا اشتباه تایپی در آدرس ایمیل یا شماره تلفن شما باشد. قبل از چاپ کارت های خود را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز درست است. بررسی آدرسهای ایمیل میتواند بسیار مهم باشد، بهویژه اگر حاوی نویسههای زیاد یا دو حروف باشد. همچنین مطمئن شوید که شماره تلفن، نام و عنوان کسب و کار خود را با موفقیت وارد کرده اید. این میتواند تماس دیگران را با شما آسانتر کند و اطمینان حاصل کند که تمام کسبوکارها و مخاطبین جدیدی را که میتوانید حفظ کرده و به دست میآورید.
۲. اشتباهات گرامری
اشتباه دیگری که باید از آن اجتناب کرد، اشتباهات گرامری است. کارت خود را برای حروف بزرگ بررسی کنید، مگر اینکه حروف بزرگ یا کوچک را به دلایل نام تجاری، سازگاری و نشانه گذاری حذف کنید. به عنوان مثال، اگر انتخاب میکنید که از قالببندی، حروف بزرگ یا اندازه فونتهای عجیب و غریب استفاده کنید، مطمئن شوید که محتوای شما در سراسر کارت ثابت میماند. اشتباهات گرامری می تواند اعتبار شما را کاهش دهد. اغلب، کارت ویزیت اولین فرصت شما برای نشان دادن کار، شخصیت و سبک خود به دیگران است. شفاف نگه داشتن محتوای خود، بدون خطا و خواندن آسان می تواند به آنها در مورد حرفه ای بودن و مشروعیت شما اطمینان دهد.
۳. انتخاب های ظاهری بسیار زیاد
در حالی که مهم است که شخصیت و نام تجاری خود را در کارت های ویزیت خود وارد کنید، همچنین مهم است که اطمینان حاصل کنید که آنها خوانا و از نظر زیبایی شناختی دلپذیر هستند. بسیاری از رنگهای پررنگ، تصاویر گرافیکی، فونتهای نامتناسب و اندازه حروف میتوانند گیرنده شما را تحت تأثیر قرار دهند و خواندن کارت را به چالش بکشند. به عنوان یک قاعده کلی، ساده کردن بیش از حد کارتهای شما تقریباً همیشه بهتر از ایجاد کارتهایی است که خیلی شلوغ هستند. رنگ هایی را بیابید که همدیگر را تحسین می کنند و طرح رنگ خود را محدود به دو یا سه رنگ کنید. تصاویر گرافیکی را ساده نگه دارید. اگر میخواهید متن را روی تصویر اضافه کنید، مطمئن شوید که متن قابل خواندن است.
هنگام طراحی ظاهری نیز مخاطب خود را در نظر داشته باشید. کارت ویزیت یک روش تبلیغاتی است، اغلب اولین چیزی که مشتریان بالقوه شما ممکن است ببینند، و مهم است که نشان دهنده چیزی باشد که شما می فروشید. برای مثال، اگر یک طراح گرافیک هستید، سعی کنید کارت هایی بسازید که از نظر بصری جالب و نمایانگر کیفیت معمول کار شما باشد. شما می توانید خلاق باشید بدون اینکه کارت های خود را تا حد ناخوانایی اشباع کنید.
مطالب مرتبط: ۱۱ ایده خلاقانه برای طراحی کارت ویزیت
۴. اطلاعات بیش از حد
کارتهای ویزیت به شما کمک میکنند اطلاعات مهم را با دیگران به اشتراک بگذارید، اما جایی برای ثبت تمام جنبههای کسب و کار شما نیستند. می توانید از وب سایت یا سایر مواد تبلیغاتی خود برای توضیح بیشتر خدمات و پیشینه خود استفاده کنید.
در کارت ویزیت، اطلاعات تماس اصلی خود مانند نام، عنوان، آدرس ایمیل و شماره تلفن خود را درج کنید. همچنین میتوانید در صورت مرتبط بودن، نشانی وب سایت یا آدرس دفتر فیزیکی خود را اضافه کنید. ارائه یک خلاصه ساده را در نظر بگیرید که به دارنده کارت ویزیت یادآوری کند که پیشنهادات اصلی کسب و کار شما چیست. هنگام گنجاندن اطلاعاتی فراتر از اطلاعات تماس خود خلاق باشید. شما می توانید به جای اینکه سعی کنید تمام جزئیات کسب و کار یا داستان خود را بیان کنید، یک شعار یا توضیح یک کلمه ای از خدمات خود وارد کنید.
۵. اطلاعات کافی نیست
در حالی که ساده نگه داشتن کارت ویزیت خود بسیار مهم است، همچنین مهم است که تمام اطلاعاتی را که مشتری یا آشنا برای تماس با شما نیاز داشته باشد درج کنید. برای مبارزه با این، کارتی طراحی کنید که کسی بتواند در خیابان پیدا کند و بفهمد شما کی هستید، چه کار می کنید و چگونه با شما تماس بگیرد. یکی از حذفیات رایج در کارت ویزیت، پیشنهاد ارزش یا نقطه فروش است. مطمئن شوید که به گیرندگان کارت خود بگویید که چه کار می کنید و چرا برای آنها مهم است که کسب و کار شما را بر دیگران انتخاب کنند.
میتوانید این کار را بهطور ماهرانه انجام دهید، بدون اینکه پیشنهاد ارزش طولانیتری را که کسی میتواند به جای آن در وبسایت شما پیدا کند، انجام دهید، اما اطمینان حاصل کنید که چیزی دارید که خدماتی را که ارائه میدهید و کیفیتی را که تولید میکنید به دارندگان کارت یادآوری میکند.
مطالب مرتبط: چگونه یک ارزش پیشنهادی بسازیم
۶. انتخاب فونت ضعیف
فونت یک انتخاب طراحی بسیار مهم است. هنگام انتخاب فونت، ابتدا خوانایی را در نظر بگیرید. برخی از فونت ها، در حالی که عجیب یا زیبا هستند، خواندن آنها چالش برانگیز است. دیگران ممکن است سطح حرفه ای بودن شما را ارتقا ندهند. انتخاب یک فونت ساده و ساده تضمین میکند که خوانندگان شما میتوانند به سرعت به اطلاعات مهم شما دسترسی داشته باشند، بدون اینکه نیازی به سؤال در مورد آنچه کارت میگوید، داشته باشند. سبکهای فونت بیش از حد کارتونی یا شیک میتواند بر درک دیگران از اعتبار و سلیقه شما تأثیر بگذارد.
اندازه حروف به همان اندازه برای سبک فونت مهم است. اندازه فونتهای خیلی کوچک میتواند برای خواندن چالشبرانگیز باشد، فونتهای بزرگ میتوانند کارت شما را تحت تأثیر قرار دهند و جذابیت بصری آن را کاهش دهند. به طور معمول، این به معنای اندازه قلم بین هشت تا ۱۱ نقطه است. فونت ۱۰ نقطه ای اغلب اندازه مناسبی برای کارت ویزیت است، زیرا به اندازه کافی بزرگ است که بتوان آن را خواند و به خوبی در یک فضای کوچک قرار می گیرد.
۷. انتخاب رنگ ضعیف
رنگ هایی که استفاده می کنید می توانند بر ظاهر کلی کارت شما تأثیر بگذارند. هماهنگی خوب رنگ های شما می تواند کارت ویزیت شما را به یاد ماندنی کند و به دیگران بینشی نسبت به برند شما بدهد. مهم ترین نکته در مورد رنگ ها خوانایی است. قرار دادن حروف سیاه روی پس زمینه تیره گاهی اوقات می تواند خواندن کلمات شما را چالش برانگیز کند. برخی از چاپگرها به شما امکان استفاده از فونت سفید را می دهند که می تواند ظاهر منحصر به فردی به کارت شما بدهد. رنگ هایی را انتخاب کنید که مکمل یکدیگر باشند و از نظر بصری دلپذیر باشند.
۸. محتوای نامناسب
ممکن است تصمیم بگیرید که بخشی از شخصیت یا برند خود را در محتوای خود نشان دهید. در حالی که برخی ممکن است یک شوخی یا فحاشی رکیک را طراوت یا خنده دار بدانند، اکثر آنها ممکن است آن را غیرحرفه ای یا بی ادبانه بدانند. باز هم، مهم است که هنگام طراحی کارت خود، مخاطبان خود را در نظر بگیرید. همه افراد حس شوخ طبعی یکسانی ندارند و مهم است که شهرت خود را به صورت حرفه ای تثبیت کنید تا زمانی که فردی را به اندازه کافی خوب بشناسید که اگر زبان یا شوخی خاصی را مناسب می دانست، یاد بگیرید.
۹. اشتراک گذاری کارت خود در زمان نامناسب
به همان اندازه که محتوا و سبک کارت مهم است، تحویل آن است. اگر می خواهید کارت ویزیت خود را با شخصی به اشتراک بگذارید، مطمئن شوید که او می تواند کارت شما را بپذیرد و آن را به درستی ذخیره کند. اگر آنها در حال گفتگو با شخص دیگری هستند، به طور فعال به ارائه گوش می دهند، دستشان پر است یا درگیر هستند، بهتر است منتظر بمانید تا توجه ناپذیر آنها جلب شود. دادن کارت خود به گیرندگانی که درگیر و پذیرا هستند می تواند به شما کمک کند تا موفقیت کارت ویزیت خود را به حداکثر برسانید.
کارت های خود را به طور مکرر، اما عمدا، ترجیحاً پس از مکالمه در مورد خدمات محصولات خود، تحویل دهید. در پایان جلسه یا قبل از خروج از یک معرفی کوتاه، می توانید کارت خود را به شخصی بدهید. شخصی نگه داشتن آن می تواند به افراد اطمینان دهد که چهره و یک جلسه را با کارت شما مرتبط می کنند و می تواند آنها را تشویق کند تا در آینده با شما تماس بگیرند.
۱۰. عدم اطمینان از کیفیت کارت
در حالی که امکان چاپ کارت های خود وجود دارد، چاپ حرفه ای آنها می تواند از کیفیت بالای کارت های شما اطمینان حاصل کند. چاپگرها میتوانند لمسهای حرفهای مانند پرداختهای خاص، متن برجسته و انتخابهای رنگ برتر را اضافه کنند. ظاهر و احساس یک کارت حرفه ای چاپ شده می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را به خوبی معرفی کنید و ارزشی را که در تولید محصولات با کیفیت قائل هستید به دیگران نشان دهید.
مطالب مرتبط: نحوه ساخت کارت ویزیت در مایکروسافت ورد (با قالب)
۱۱. مواد کارتی شلخته
اکثر مردم کارتهای ویزیت خود را در کیف پول خود نگه میدارند یا اگر تعداد زیادی داشته باشند، آنها را با کارتهای دیگر در کتاب یا نگه دارنده ترکیب میکنند. شما میخواهید که کارتهایتان سالها دوام بیاورند، حتی اگر تمام مدت در کیف پول باقی بمانند. استفاده از کاغذ ضخیم و باکیفیت تضمین میکند که کارتها میتوانند در برابر سایش و پارگی ناشی از سفر در کیف پولهای پراستفاده مقاومت کنند.
۱۲. نداشتن کارت کافی
هنگام دریافت کارت ویزیت، مطمئن شوید که به اندازه کافی برای هرکسی که می خواهید کارت خود را به آنها بدهید، در اختیار دارید. از آنجایی که کارتهای ویزیت میتوانند نشاندهنده سرمایهگذاریهای زمانی قابل توجه و انتخاب برند باشند، مهم است که مقدار زیادی با خود و در انبار داشته باشید. همچنین، مطمئن شوید که تمام جزئیات کارت مانند رنگهای خاص، انواع کاغذ، سبکهای فونت و مشخصات را ذخیره کردهاید. به این ترتیب، اگر نیاز به بازتولید کارت های بیشتری دارید، می توانید ظاهر و احساس اولین دسته خود را حفظ کنید و تداوم و ثبات را به برند خود اضافه کنید.
مطالب مرتبط: ۲۲ نکته برای ایجاد یک کارت ویزیت موثر
۱۳. فراموش کردن کارت با خود
شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است یک اتصال شبکه مهم ایجاد کنید. ممکن است در تعطیلات، با خانواده یا در سفر با کسی ملاقات کنید. همراه داشتن کارت به این معنی است که بدون توجه به سناریو، می توانید اطلاعات خود را با یک مشتری احتمالی یا مخاطب تجاری مهم به اشتراک بگذارید. برای جلوگیری از فرصتهای از دست رفته، همیشه چندین کارت ویزیت در کیف یا قاب گوشی خود داشته باشید و به یاد داشته باشید که اگر تمام شد، آن را دوباره پر کنید.
۱۴. عدم توجه به برند شما
کارتهای ویزیت شما منعکسکننده شما هستند و میتوانند در مورد کیفیتی که قول میدهید، خدماتی که ارائه میدهید و اهمیتی که در برندسازی خود قائل هستید ارتباط زیادی برقرار کنند. هنگامی که کارت ویزیت خود را طراحی می کنید، تمام محتوای دیگر برند خود را در نظر بگیرید. اگر وب سایت یا صفحه رسانه اجتماعی دارید، زیبایی شناسی خود را در نظر داشته باشید. اگر مشتری به چیزی از شما نگاه کند، می خواهید بدون اینکه نام کسب و کار شما را ببیند بداند که مال شماست.
توسعه این سطح از شناخت برند ممکن است کمی طول بکشد، اما از رنگها، فونتها، تصاویر و انتخابهای طراحی خود با نیت و سازگاری استفاده کنید تا تجربیات قابل اعتمادی را برای مشتریان خود فراهم کنید.
2 پاسخ
سلام و تشکر از استاد گرامی
چه چیزی در کارت ویزیت اول و اولویت است؟
سلام
در کارت ویزیت اول و اولویت، اطلاعات پایه مانند نام و نام خانوادگی، شغل و تخصص فرد موردنظر، نشانی مطب یا محل کار و شماره تماس او نخستین اطلاعاتی هستند که بیشتر مردم به دنبال آنها هستند. همچنین اطلاعات مربوط به ساعات کاری و روزهای قابلیت ملاقات با فرد مورد نظر نیز باید در کارت ویزیت اول آورده شوند.
البته قاعدتا قرار نیست همه این موارد در کارت ویزیت جا بگیرن و این نباید باعث شلوغی در کارت ویزیت بشه. بلکه باید براساس ضرورتی که خودتون برحسب ساختار کارتون تشخیص می دید، میان این اولویت ها، اولویتی بالاتر رو انتخاب کنید.
به زبان دیگه؛ اگرچه کار ویزیت شما باید موید اطلاعات ضروری و حیاتی کسب و کار یا برند شما باشه؛ اما مهمه که اختصار و خوانایی شدیدا درونش رعایت بشه تا به راحتی هر چه بیشتر در اذهان خوانندگان جای بگیره و بنشینه.