بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۰ مهارت ضروری استراتژیست برند (با نکات)

استراتژی های کسب و کار - مدیریت استارت آپ

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تصویر برند به نحوه ظاهر یک شرکت برای عموم و مخاطبان آن اشاره دارد. در بسیاری از سازمان ها، فردی که مسئول ایجاد و اصلاح این تصویر است، استراتژیست برند است . اگر علاقه مند به کمک به شرکت‌ها برای ایجاد تصویری متناسب با مخاطبانشان هستید، ممکن است از یادگیری نقش یک استراتژیست برند و مهارت‌هایی که در کارهای روزانه‌شان استفاده می‌کنند سود ببرید.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می‌دهیم که یک استراتژیست برند چیست، ۱۰ مهارتی که برای موفقیت نیاز دارند را فهرست می‌کنیم و نکاتی را برای دنبال کردن این نقش بررسی می‌کنیم.

استراتژیست برند چیست؟

استراتژیست برند یک متخصص بازاریابی است که به تعریف لحن و شخصیت سازمان کمک می کند. استراتژیست های برند در مورد مخاطبان یک شرکت تحقیق می کنند تا تعیین کنند که سازمان چگونه می تواند بهترین تعامل را با آنها داشته باشد. سپس طرحی را ایجاد می‌کنند که اغلب شامل عناصری مانند کپی وب‌سایت، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و لوگو می‌شود و هر کدام را بر اساس تصویر برند مورد نظر تنظیم می‌کنند.

مطالب مرتبط: درباره مدیر برند بیاموزید

۱۰ مهارت استراتژیست برند

مهارت‌هایی که استراتژیست‌های برند در کارهای روزانه خود از آنها استفاده می‌کنند، در زیر آمده است:

۱. خلاقیت

یک استراتژیست برند از خلاقیت خود برای یافتن راه های جدیدی برای بازاریابی مشتریان یا کارفرمایان خود استفاده می کند. آنها از مهارت های تفکر خلاق برای ایجاد شعارهای بازاریابی، آرم ها و طرح های وب سایت استفاده می کنند و اطمینان حاصل می کنند که هر کدام با تصویر برند مورد نظر مطابقت دارند. استراتژیست های برند نیز از تفکر خلاق برای متمایز ساختن برند خود از رقبا استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: مهارت های خلاقیت: تعریف، نکات و مثال ها

۲. رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یکی از ابزارهای اصلی استراتژیست های برند برای ایجاد تصویر برند هستند. برندها از رسانه های اجتماعی برای تعامل مستقیم با مخاطبان خود استفاده می کنند. استراتژیست های برند برای مشتریان یا کارفرمایان خود لحن، صدا و شخصیت ایجاد می کنند، سپس از رسانه های اجتماعی برای معرفی برند به مخاطبان استفاده می کنند. استراتژیست های برند می دانند چگونه در رسانه های اجتماعی مورد توجه قرار گیرند و طرفداران زیادی را برای کارفرمای خود جذب کنند.

مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

۳. تحقیق

برای توسعه یک استراتژی برند، استراتژیست های برند در مورد مخاطبان خود و روندهای بازاریابی فعلی تحقیق می کنند. آنها چیزهایی مانند سن، جنسیت، موقعیت مکانی و درآمد را در مورد مخاطبان خود می آموزند. آنها همچنین در مورد خواسته های مخاطبان خود، از جمله انواع محصولاتی که استفاده می کنند و نحوه تعامل آنها با شرکت ها، تحقیق می کنند. برای به دست آوردن این اطلاعات، استراتژیست های برند از روش های تحقیقاتی مانند به دست آوردن داده ها از شرکت های تحقیقاتی، ارسال نظرسنجی یا مصاحبه با اعضای مخاطب هدف خود استفاده می کنند.

مرتبط: مهارت های تحقیق چیست؟ تعریف، مثال ها و نکات

۴. تجزیه و تحلیل

استراتژیست های برند قبل از تصمیم گیری های مهم بر اساس تجزیه و تحلیل خود از منابع داده های مختلف نتیجه گیری می کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است نتایج یک نظرسنجی از مشتری را تجزیه و تحلیل کنند تا یاد بگیرند که چه نوع لحنی را برای مشتریان استفاده کنند. آنها ممکن است این اطلاعات را با جمعیت شناسی مخاطبان خود ترکیب کنند تا صدای برندی را برای استفاده در نسخه خود ایجاد کنند. استراتژیست های برند داده هایی را که جمع آوری کرده اند به طور کامل تجزیه و تحلیل می کنند تا اطمینان حاصل کنند که بر اساس نتایج واقعی تصمیم می گیرند.

مرتبط: مهارت های تحلیلی: تعاریف و مثال ها

۵. حل مسئله

استراتژیست های برند از مهارت های حل مسئله برای بهبود استراتژی بازاریابی کارفرما یا مشتری خود استفاده می کنند. آنها سعی می کنند ایراداتی را در استراتژی های برند موجود و راه های حل آنها پیدا کنند. برخی از استراتژیست های برند با بودجه های محدود کار می کنند. آنها از مهارت های حل مسئله خود برای یافتن استراتژی های بازاریابی مقرون به صرفه و راه های منحصر به فرد برای اجرای تکنیک های بازاریابی سنتی استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: مهارت های حل مسئله: تعاریف و مثال ها

۶. ارتباط کتبی

استراتژیست های برند اغلب ایده ها و استراتژی های خود را به صورت مکتوب به اشتراک می گذارند. آنها همچنین از طریق نرم‌افزار پیام‌رسانی فوری و ایمیل با تیم‌های خود ارتباط برقرار می‌کنند، جایی که دستورالعمل‌ها و بازخوردهای دقیق را ارائه می‌دهند. استراتژیست های برند اغلب اسنادی را ایجاد می کنند که هر مرحله از استراتژی برند خود را توضیح می دهد. این اسناد منابعی را برای تیم خود فراهم می کند که می توانند دنبال کنند. استراتژیست های برند نیز ممکن است از این اسناد برای ارائه پیشنهادهای استراتژی خود به مشتریان یا کارفرمایان استفاده کنند.

مرتبط: هر آنچه باید در مورد ارتباطات کتبی بدانید

۷. ارتباط کلامی

استراتژیست های برند زمانی که با مشتریان یا سایر اعضای سازمان خود ملاقات می کنند تا در مورد محصولات یا خدمات آنها اطلاعات کسب کنند، ارتباط شفاهی برقرار می کنند. آنها همچنین ممکن است با مدیران شرکت ملاقات کنند تا در مورد تصویر برند مورد نظر خود صحبت کنند. پس از انجام این گفتگوها، استراتژیست برند ممکن است یک ارائه ارائه دهد که در آن چشم انداز خود را برای استراتژی تصویر برند بیان می کند.

مرتبط: مهارت های کلامی مورد تقاضا: تعاریف و مثال ها

۸. مشارکتی

بیشتر استراتژیست های برند برای ایجاد استراتژی برند با افراد دیگر همکاری می کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است با یک صاحب کسب و کار کار کنند تا تصویری از برند ایجاد کنند که جمعیت شناسی صحیح را هدف قرار دهد و کسب و کار را مثبت به تصویر بکشد. این فرآیند مشارکتی است و همه طرف‌ها ایده‌های خود را به اشتراک می‌گذارند و برای یافتن بهترین استراتژی برند با هم کار می‌کنند. استراتژیست های برند در سازمان های بزرگ اغلب به صورت تیمی کار می کنند و برای ایجاد یک استراتژی موثر با یکدیگر همکاری می کنند.

بیشتر بخوانید: مهارت های همکاری: تعریف و مثال

۹. سخنرانی در جمع

پس از ایجاد یک استراتژی برند، استراتژیست های برند ممکن است آن را به تیم ها یا کارفرمایان خود ارائه دهند. آنها از مهارت های سخنرانی عمومی خود برای توضیح اهداف استراتژی و مراحل مورد نیاز برای رسیدن به آن اهداف استفاده می کنند. استراتژیست های برند همچنین ممکن است از طرف کارفرمای خود، پیشنهاداتی را به مشتریان احتمالی ارائه دهند، که طی آن از مهارت های سخنرانی عمومی خود برای متقاعد کردن مشتری بالقوه استفاده می کنند.

۱۰. رهبری

در سازمان‌های بزرگ، یک استراتژیست برند ممکن است تیمی از متخصصان بازاریابی را رهبری کند. این تیم ممکن است شامل یک مدیر رسانه های اجتماعی، یک مدیر تبلیغات، طراحان گرافیک و کارآموزان بازاریابی باشد. به عنوان فردی که مسئولیت استراتژی برند را بر عهده دارد، برای استراتژیست برند مهم است که از مهارت های رهبری خود برای اطمینان از کار تیم در جهت اهداف خود استفاده کند.

نکاتی برای تبدیل شدن به یک استراتژیست برند

اگر می‌خواهید یک استراتژیست برند شوید، در اینجا نکات مفیدی وجود دارد:

مدرک گرفتن

مدرک لیسانس در بازاریابی یا تبلیغات دانشی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید در طول حرفه خود از آن استفاده کنید. در طول این برنامه ها، شما با موضوعاتی مانند نحوه ایجاد شخصیت خریدار، انجام تحقیق در مورد مخاطبان و توسعه استراتژی بازاریابی آشنا می شوید. در حالی که برخی از موقعیت‌های استراتژیست برند نیازی به مدرک ندارند، داشتن مدرک می‌تواند شانس شما را برای گرفتن شغل افزایش دهد.

در موقعیت های مرتبط کار کنید

قبل از درخواست برای مشاغل استراتژیست برند، در نقش های مشابه، مانند مدیر رسانه های اجتماعی یا تحلیلگر بازاریابی، کار کنید. این موقعیت ها تجربه توسعه استراتژی های بازاریابی و تعامل با مخاطبان را در اختیار شما قرار می دهند. کار در موقعیت های مختلف می تواند به شما کمک کند تا در مورد بسیاری از جنبه های برندسازی اطلاعات کسب کنید.

با مشتریان کوچک تجربه کسب کنید

اگر به تازگی حرفه خود را به عنوان یک استراتژیست برند شروع کرده اید، ممکن است ابتدا کار با مشتریان کوچکتر آسان تر باشد. به عنوان مثال، می توانید پیشنهاد ایجاد یک استراتژی برند را برای یک شرکت محلی یا استارت آپ بدهید. هنگام مصاحبه با نامزدهای استراتژیست برند، بسیاری از مدیران استخدام کننده دوست دارند مدرکی ببینند که استراتژی های برند را ساخته و اجرا کرده اند. کار با مشتریان کوچکتر این فرصت را به شما می دهد و می توانید در طول فرآیند مصاحبه در مورد کمپین های موفق خود صحبت کنید. همانطور که تجربه بیشتری در ایجاد استراتژی های برند به دست می آورید، می توانید به کار با مشتریان بزرگتر یا برندهایی با دامنه وسیع تر تبدیل شوید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *