مقدمه: سئو یک ضرورت
اگر شما چیزی برای گفتن دارید و میخواهید آن را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید. این خیلی عالی است! چراکه این بهترین راه برای دستیابی به مخاطبان زیادی است.
اما چیزی به نام بهینهسازی موتور جستجو وجود دارد که با عنوان سئو (SEO) نیزشناخته میشود، و این سئو برای ارتقاء مطالب وبلاگی شما به بالای فید جستجوی گوگل مورد نیاز است. و هر چه سئوی شما بهتر باشد، وبلاگ شما در فید بالاتر ظاهر میشود و شانس بیشتری برای جذب خوانندگان دارید.
اما سئو چگونه کار میکند؟ پاسخ کوتاه کلمات کلیدی است.
کلمات کلیدی چیستند؟
کلمات کلیدی، کلماتی هستند که باید در طول پست خود از آنها استفاده کنید و حتما باید مرتبط با گوشت و جوهر وبلاگ شما باشند. به عنوان مثال، اگر وبلاگ شما در مورد تبلیغات فیسبوک است، میخواهید از کلمه کلیدی “تبلیغات فیسبوک” در سراسر وبلاگ خود برای بهبود سئو استفاده کنید. سپس سیستم گوگل آن کلمات کلیدی را میخواند و آنها را با جستجوهایی که کاربران حاوی عبارت “تبلیغات فیسبوک” هستند، مطابقت میدهد.
به عبارت سادهتر، گوگل نحوه اولویتبندی کلمات کلیدی خاص را تفسیر میکند و از آن اطلاعات برای تعیین اعتبار و تخصص شما در مورد موضوع استفاده میکند تا نتایج جستجو با ارزشترین را برای کاربران ارائه دهد. در اینجا مراحل ضروری برای نوشتن یک پست وبلاگ انجام میشود تا مطمئن شوید که سئوی عالی دارد.
نحوه بهبود سئو
چگونه نوشتار خود را برای سئو قالببندی کنیم
پس مشخص است که اگر کلامت خوبی را برای مطالب وبلاگ خود انتخاب نکنید، قاعدتا سئوی خوبی نخواهید داشت و اگر چنین شود، زحمات شما تقریبا به هدر خواهد رفت.
پس در کنار تولید محتوای مفیدی که انجام میدهید؛ لازم است اول اصول فنی را نیز مدنظر قرار دهید تا به واسطهی آن بتوانید مخاطبان را به داخل صفحات نوشتار خود جذب کنید تا به این طریق فواید دیگر را نیز بدست آورید.
اما برای این کار، اگرچه موضوع سئو بسیار مفصل و خاص است؛ اما باز هم شما میتوانید با به کار بستن تعدادی راهکار و تذکر، به میزان قابل توجهی بر بهبود عملکرد کلمات کلیدی و سئوی وبلاگ خود بیافزایید.
در ادامه راهکارهایی که میتواند در این امر به شما کمک کند برایتان آورده شده است.
اول: انتخاب صحیح کلمات کلیدی
مرحله ۱: قبل از نوشتن به کلمات کلیدی SEO فکر کنید
همانطور که مشتاق شروع به تایپ هستید، ابتدا کلمات کلیدی را که میخواهید در جستجوی گوگل رتبه بالایی داشته باشید، با بارش فکری (آزادسازی ذهن و اجازه به ذهن برای تراوش کلمات متعدد در خصوص محتوای نوشتار) فهرست کنید. کمی تحقیق کنید و کلمات کلیدی مورد استفاده مخاطبانتان را در گوگل بیابید.
مطلب مرتبط: ۲۵ تکنیک طوفان فکری برای الهام گرفتن
با استفاده مجدد از مثال تبلیغاتی فیسبوک، در اینجا چند نمونه کلیدواژه وجود دارد که میخواهید یک پست وبلاگ حاوی رتبه بالایی در نتایج جستجو باشد:
- تبلیغات فیسبوک
- تبلیغات دیجیتال
- تبلیغات رسانههای اجتماعی
- فیسبوک خلاق
لیست خود را در دسترس داشته باشید و تصمیم بگیرید کدام کلمات کلیدی مهمترین هستند. این کمک میکند که آنها را بر اساس اولویت سفارش دهید.
دوم: رتبهبندی کلمات کلیدی
مرحله ۲: کلمات کلیدی SEO با رتبه بالا را به عنوان پست وبلاگ خود اضافه کنید
هنگامی که لیست کلمات کلیدی خود را تهیه کردید، مشخص کنید که به طور خاص میخواهید در رتبههای بالایی قرار بگیرید و سپس آن را به عنوان پست وبلاگ خود اضافه کنید. عنوان شما عنوان اصلی پست وبلاگ شما است، بنابراین کلمات کلیدی که به آن اضافه میکنید در مقایسه با سایر کلماتی که استفاده میکنید به عنوان مهمترین آنها تفسیر میشوند. به عنوان مثال، عنوان این پست وبلاگ حاوی سه کلمه کلیدی با رتبه بالا است:
- بهینهسازی کنید
- پست وبلاگ
- سئو
سوم: عناوین و کلمات کلیدی
مرحله ۳: کلمات کلیدی SEO را به عنوانها اضافه کنید
پلتفرمهای پست وبلاگ مانند وردپرس گزینههای مختلف عنوان را ارائه میدهند: هدینگ ۱، هدینگ ۲، هدینگ ۳ و …؛ شما باید عناوین را در پست وبلاگ خود بگنجانید و هر کلمه کلیدی را که میخواهید در آن سرفصلها رتبه بالایی داشته باشید را بگنجانید. به خاطر داشته باشید که هدینگ ۱ تأثیر بیشتری نسبت به هدینگ ۲ خواهد داشت، هدینگ ۲ تأثیر بیشتری از هدینگ ۳ خواهد داشت و …
به عنوان مثال، عنوان اول در این پست وبلاگ حاوی کلمه کلیدی هدف “SEO” است. با گنجاندن آن در عنوان خود، به گوگل اطلاع میدهیم که میخواهیم برای این کلمه کلیدی خاص رتبه بالایی داشته باشیم.
چهارم: هدف قرار دادن کلمات کلیدی
مرحله ۴: صفحه وب را برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی SEO پیوند دهید
اگر “تبلیغات فیسبوک” کلمه کلیدی هدف ما است، باید پیوندی را به آن ضمیمه کنیم که خوانندگان را به صفحهی وبی هدایت کند که میخواهیم در آن رتبه بالایی داشته باشیم.
اگر پست شما برای مثال در مورد وسایل پیادهروی است و این کلمه کلیدی هدف شما است، باید پیوندی به صفحهی محصول تجهیزات پیاده روی خود اضافه کنید. این فقط راه دیگری برای برقراری ارتباط با Google است که در موضوع خود متخصص هستید و اطلاعات ارزشمند و اضافی برای ارائه به خوانندگان خود دارید.
پنجم: تکرار کلمات کلیدی
مرحله ۵: کلمات کلیدی SEO را ۱ تا ۵ بار در پست وبلاگ خود ذکر کنید
برای اینکه به گوگل ثابت کنید که پست وبلاگ شما مربوط به کلمات کلیدی است که ادعا میکنید، علاوه بر گنجاندن آنها در عنوان و عنوان، باید یک تا پنج بار در پاراگرافهای بدنه پست وبلاگ خود به کلمات کلیدی اشاره کنید.
اگر بیش از ۵ مورد پیش بروید، ناخواسته کلمات کلیدی را خواهید دید که شامل استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی خاص است. گوگل پر کردن کلمات کلیدی را دوست ندارد. اما شما همچنین میخواهید مطمئن شوید که گوگل به طور دقیق اهمیت کلمات کلیدی مورد نظر شما را تفسیر میکند، بنابراین محدوده ۱ تا ۵ ایدهآل است.
ششم: افزودن عنوان وبلا به تصاویر
مرحله ۶: از عنوان وبلاگ خود به عنوان عنوان تصاویر خود استفاده کنید
گوگل تصاویری را که به صورت کلی عنوان شدهاند، مانند “تصویر ۱” یا “تصویر ۱” را دوست ندارد. از عنوان وبلاگ خود به عنوان عناوین تصاویر خود استفاده کنید.
به عنوان مثال “چگونه به خوبی تبلیغ کنیم-۱” به مراتب بهتر از “تصویر ۱” است. هنگام نامگذاری هر تصویر، در هنگام تغییر شماره، از همان ساختار استفاده کنید. به عنوان مثال، “چگونه-خوب-۱″، “چگونه-خوب-۲” چگونه تبلیغ کنیم، و غیره. گوگل عناوین تصاویر را هنگام بررسی سئو میخواند، بنابراین این یک گام مهم است.
هفتم: تعداد مناسب محتوا
مرحله ۷: ۱۲۰۰ کلمه بنویسید
آخرین اما نه کم اهمیت، به داشتن طول پست تقریباً ۱۲۰۰ کلمه کمک میکند. این طول ارزش بیشتری به خواننده میدهد و به راحتی میتواند کلمات کلیدی را برای سئوی شما پخش کند. همچنین باعث ایجاد اعتماد گوگل در پست وبلاگ شما به عنوان حاوی اطلاعات تخصصی میشود.
همانطور که گفته شد، فقط به خاطر طولانی بودن، کلمات پرز و برق را به پست خود اضافه نکنید. برای وضوح باید به خوبی نوشته و ویرایش شود. لزومی ندارد که هر بار دقیقاً ۱۲۰۰ باشد، زیرا برخی از محتواها به کلمات کمتر یا بیشتر نیاز دارند تا هم به طور کامل و هم مختصر موضوع اصلی را پوشش دهند. اما ۱۲۰۰ کلمه را به عنوان هدف ایده آل در نظر بگیرید، زیرا این به شما فضای بیشتری را در هر جهت میدهد و در پایان یک پست با کیفیت عالی ایجاد میکند. یک پست با کیفیت بالا یک پست پرخواننده است که در نهایت یک پست با رتبه بالا در نتایج جستجوی گوگل است.
جمعبندی
به طور خلاصه، برای بهینه سازی پست وبلاگ خود برای سئو باید موارد زیر را انجام دهید:
- قبل از نوشتن به کلمات کلیدی SEO فکر کنید
- کلمات کلیدی با رتبه بالا را به عنوان پست وبلاگ خود اضافه کنید
- اضافه کردن کلمات کلیدی به عنوان
- صفحه وب را به کلمات کلیدی هدف پیوند دهید
- کلمات کلیدی را ۱ تا ۵ بار در پست وبلاگ خود ذکر کنید
- از عنوان وبلاگ خود به عنوان عنوان تصاویر خود استفاده کنید
- ۱۲۰۰ کلمه بنویسد
اکنون که راهنمای سئوی خود را در دسترس دارید، میتوانید کاری را که انگشتانتان برای انجام آن درد میکردند انجام دهید و یک پست وبلاگ عالی بنویسید.