بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

همه آنچه باید در مورد بازاریابی یکپارچه بدانید

بازاریابی یکپارچه

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بازاریابی یکپارچه به یک برند کمک می کند تا از طریق پیام رسانی و تبلیغات مداوم خود را از رقبا متمایز کند. هنگامی که یک بخش بازاریابی از بازاریابی یکپارچه استفاده می کند، هویت برند را تقویت می کند و تجربه مرتبط تری برای مشتری ایجاد می کند. اگر بتوانید برند سازمان خود را قابل ربط کنید، می توانید شناخت و سودآوری آن را افزایش دهید.

در این مقاله از ایوسی، به توضیح بازاریابی یکپارچه، انواع بازاریابی یکپارچه و نحوه ادغام موثر بازاریابی می پردازیم.

بازاریابی یکپارچه چیست؟

بازاریابی یکپارچه یک رویکرد بازاریابی یکپارچه است که هدف آن ایجاد تصویر و صدای برند ثابت در تمام کانال های بازاریابی است. برندی که بازاریابی یکپارچه را انجام می‌دهد صدای منسجمی دارد که مشتریان می‌توانند آن را در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات متعارف، تبلیغات، روابط عمومی، بازاریابی ایمیلی و محتوای وب تشخیص دهند. این صدا همچنین هنگام ارائه این که شرکت چه کسی است، چه چیزی را نشان می دهد و نقشی که در زندگی مصرف کنندگان خود ایفا می کند سازگار است.

یک استراتژی بازاریابی یکپارچه مزایای زیادی دارد، از جمله:

انواع بازاریابی یکپارچه

یک استراتژی بازاریابی یکپارچه شامل چهار نوع متمایز از ارتباطات بازاریابی برای مقابله با ارتباطات داخلی و خارجی است. وقتی همه این جنبه‌ها را در یک استراتژی بازاریابی کامل ترکیب کنید، یک کسب‌وکار می‌تواند یک هویت برند متمایز ایجاد کند. چهار نوع بازاریابی یکپارچه عبارتند از:

  • خارجی

  • درونی؛ داخلی

  • افقی

  • عمودی

خارجی

بازاریابی خارجی زمانی اتفاق می‌افتد که یک کسب‌وکار پیام‌های خود را از طریق یک تیم داخلی یا یک سازمان خارجی به مصرف‌کننده نشان دهد. اینها می تواند شامل یک سرویس روابط عمومی یا یک شرکت تبلیغاتی باشد.

تقریباً هر نمونه ای از ارتباط تجارت با مصرف کننده (b2c) نمونه ای از بازاریابی خارجی است. این ارتباطات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • اعلامیه های مطبوعاتی

  • پست های رسانه های اجتماعی

  • پست های وبلاگ

  • تبلیغات متعارف

برای اطمینان از سازگاری در کانال های مختلف، لازم است اطمینان حاصل شود که تمام خروجی های ارتباطی استاندارد هستند. این می‌تواند ساده‌ای مانند اشتراک‌گذاری راهنماهای سبک قلم، لحن دستورالعمل‌های صوتی و استانداردسازی تصاویر در کمپین‌ها باشد.

درونی؛ داخلی

بازاریابی داخلی نحوه نشان دادن خود یک برند به کارکنان خود در ارتباطات داخلی است. برای تشویق تیم خود به اینکه همیشه بهترین های خود را به کسب و کار ارائه دهد، باید اشتیاق آن را برای پروژه مشترک خود تقویت کنید. به همین دلیل است که پیام‌رسانی مداوم در داخل به اندازه پیام‌های خارجی برای مصرف‌کنندگان مهم است.

شخصیت برند را در تمام ارتباطات داخلی با همان ثباتی که از طریق ارتباطات خارجی انجام می دهید، نشان دهید. این کار می تواند به سادگی اطمینان از اینکه همه اعضای تیم ایمیل ها را با فونت یکسان می نویسند و از تغییراتی در قالب امضای استاندارد شده استفاده می کنند، باشد.

افقی

بازاریابی افقی باعث تقویت ارتباط باز بین تمام تیم هایی می شود که روی یک پروژه بازاریابی کار می کنند. از توسعه یک محصول گرفته تا تیم فروش، همه افراد در یک سازمان بازاریابی باید دیدگاه یکسانی داشته باشند.

بهترین راه برای انجام این کار، ایجاد یک تیم خلاق برای ایجاد شخصیت برند و دستورالعمل‌های سبک است که برای همه اعضای تیم توزیع می‌شود. سپس، همکاری بین بخشی را در تمام مراحل فرآیند بازاریابی تشویق کنید تا مدیران بتوانند بررسی کنند که پیام رسانی در هر مرحله از توسعه و گسترش محصول منسجم است.

عمودی

بازاریابی عمودی بر همسویی هر محصول، خدمات و استراتژی با جاه طلبی رشد یک برند تمرکز دارد. جاه طلبی رشد یک برند باید منعکس کننده شخصیت داخلی برند باشد که از طریق شخصیت برند به هر یک از اعضای تیم منتشر می شود. این مهم است که بدانید آیا می‌خواهید یک برند خاص یا یک سرویس محبوب باشید – و بسته به شناسایی شخصیت برند شما، خروجی ارتباط شما چگونه متفاوت خواهد بود.

مدیریت بازاریابی یکپارچه

نحوه استفاده از بازاریابی یکپارچه

در اینجا نحوه هدایت کسب و کار خود به موفقیت با بازاریابی یکپارچه آورده شده است:

  1. استانداردسازی نمایش بصری

  2. خروجی ارتباطات فعلی را ارزیابی کنید.

  3. یک روایت توسعه برند ایجاد کنید.

  4. استاندارد سازی تولید محتوا

  5. از تکنولوژی استفاده کنید.

۱. بازنمایی بصری را استاندارد کنید

بازنمایی های بصری عناصری از یک برند هستند که مخاطب می بیند. عناصر زیر باید در بین کانال‌ها استاندارد شوند تا از صدای برند منسجم اطمینان حاصل شود و هویت مصرف‌کننده با برند شما ایجاد شود:

  • لوگو

  • شعار سازمانی

  • صدا و شخصیت

  • طلسم یا سخنگو

مرتبط: تجارت بصری چیست؟ تعریف، انواع و نحوه استفاده از آن

۲. خروجی ارتباطات فعلی را ارزیابی کنید

خروجی ارتباطات فعلی خود را به صورت داخلی و خارجی ارزیابی کنید تا هرگونه ناسازگاری در ارتباطات را بیابید. همانطور که به جلو می روید، یک استراتژی برای استانداردسازی این ناسازگاری ها ایجاد کنید. برای این کار باید مرور کنید:

  • کانال های رسانه های اجتماعی، از جمله پست ها، اطلاعات نمایه، تم های بصری، زمان بندی ارتباط و سایر عناصر

  • ارتباطات داخلی، از جمله امضای ایمیل، مضامین بصری، صدای نماینده و موارد دیگر

  • وب سایت، از جمله موضوع، دسترسی، صدا، محتوا و نمایش های بصری

۳. یک روایت توسعه برند بسازید

از یک تیم بین بخشی برای هدایت یک روایت بزرگ برای توسعه برند استفاده کنید. برای این کار باید:

  • یک استراتژی محتوای استاندارد را تدوین کنید.

  • یک چارچوب زمانی ایجاد کنید که در آن همه بخش ها باید ارتباطات استانداردی داشته باشند.

  • یک تقویم سرمقاله ترسیم کنید که نشان می دهد برند چگونه پیامی منسجم را در همه کانال ها در سال آینده ایجاد می کند.

مرتبط: داستان سرایی: عناصر یک داستان خوب و چگونگی توسعه فرآیند

۴. استانداردسازی تولید محتوا

یک ساختار جریان کار داخلی ایجاد کنید که تولید محتوا را استاندارد کند. شما می توانید این کار را انجام دهید:

  • انتشار شخصیت/صدای برند از طریق یک راهنمای سبک که هر فردی که درگیر ارتباطات است باید به آن پایبند باشد.

  • بررسی همه پیشنهادات محتوا توسط رهبر تیم از بخش مربوطه.

  • استاندارد کردن نمودار گردش کار برای اختصاص یک مانیتور برای هر مرحله در فرآیند توسعه محتوا.

مرتبط: تولید محتوا: تعریف و مراحل توسعه یک استراتژی عالی

۵. از فناوری استفاده کنید

از فناوری برای حفظ ارتباط سالم بین بخش ها استفاده کنید. نمونه هایی از فناوری که از رویکردهای بازاریابی یکپارچه پشتیبانی می کند عبارتند از:

  • تابلوهای پیام، برای حفظ خطوط ارتباطی برای پروژه های فردی

  • نرم افزار مدیریت پروژه، برای اینکه ببینید بخش های مختلف در کجای فرآیند تولید محتوا قرار دارند

  • نمودارهای گردش کار، برای اطمینان از اینکه هر عضو تیم از یک رویه تنظیم شده پیروی می کند

مشاغلی که از بازاریابی یکپارچه استفاده می کنند

اگر علاقه مند به کار با راه حل های بازاریابی یکپارچه هستید، مسیرهای شغلی زیر را در نظر بگیرید:

۱. هماهنگ کننده بازاریابی

میانگین حقوق ملی: ۱۰۲۸۹۴۵۶۰ تومان در سال

وظایف اصلی: هماهنگ کنندگان بازاریابی استراتژی های بازاریابی را توسعه، بودجه بندی و اجرا می کنند. آنها تحقیقات بازار را انجام می دهند تا اطمینان حاصل کنند که تلاش ها به درستی هدایت می شوند، مانند آنچه که مخاطب هدف آنها می خواهد، نیازها و انتظارات آنها را دارد. آنها ممکن است از یک رویکرد بازاریابی یکپارچه برای هماهنگ کردن بخش های مختلف با چشم انداز خود استفاده کنند.

۲. مدیر رسانه های اجتماعی

میانگین حقوق ملی: ۱۰۱۷۶۱۸۳۰ تومان در سال

وظایف اصلی: مدیران رسانه‌های اجتماعی کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی را در بسترهای مختلف ایجاد می‌کنند که هدف آن تعامل با مخاطبان و اطلاع‌رسانی آنها از محصولات و خدمات است. آنها اغلب پست های رسانه های اجتماعی، از جمله پست هایی که دارای اجزای بصری هستند، می سازند. برخی حتی ممکن است با پاسخ دادن به نظرات، پرسش‌ها و بازخورد مشتریان از طریق رسانه‌های اجتماعی، روابط مشتری را انجام دهند. آنها می توانند از بازاریابی یکپارچه برای ارائه یک چشم انداز منسجم از یک نام تجاری که با مخاطبان مرتبط کانال های رسانه های اجتماعی مختلف سازگار است، استفاده کنند.

بخوانید: در مورد مدیر رسانه های اجتماعی بیاموزید

۳. بازاریاب دیجیتال

میانگین حقوق ملی: ۱۳۱۳۱۲۶۹۰ تومان در سال

وظایف اصلی: بازاریابان دیجیتال از تجزیه و تحلیل و تحقیق برای بهینه سازی استفاده شرکت از کانال های دیجیتال مانند رسانه های اجتماعی، وب سایت ها، موتورهای جستجو، بازاریابی ایمیلی و غیره استفاده می کنند. در حالی که برخی ممکن است در تولید محتوا برای این کانال‌ها مشارکت داشته باشند، مسئولیت اصلی آن‌ها این است که محتوا و کمپین‌هایی را استراتژی کنند که مخاطبان ایده‌آل خود را با پیام‌رسانی صحیح هدف قرار دهند. از آنجایی که آنها مسئول تمام اهداف بازاریابی در وب هستند، بازاریابان دیجیتال می توانند از بازاریابی یکپارچه برای ارائه دیدگاهی منسجم از برند خود به مصرف کنندگان استفاده کنند.

بخوانید: چگونه یک بازاریاب دیجیتال شویم؟ | راهنمای کامل بازاریابی دیجیتال

۴. مدیر بازاریابی

میانگین حقوق ملی: ۱۵۶۷۲۷۶۱۰ تومان در سال

وظایف اصلی: مدیران بازاریابی اغلب تیم هایی از متخصصان بازاریابی را در تجزیه و تحلیل داده های مصرف کننده و تحقیقات بازار در ایجاد کمپین های جذاب رهبری می کنند. از آنجایی که مدیران بازاریابی با بسیاری از شاخه‌های مختلف بازاریابی، از تبلیغات دیجیتال گرفته تا تبلیغات معمولی کار می‌کنند، یک رویکرد بازاریابی یکپارچه به تأکید بر یک شناسه برند پایدار در پروژه‌های متفاوت کمک می‌کند.

بخوانید: چگونه مدیر بازاریابی شویم | درباره مدیر بازاریابی بیاموزید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *