بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۲ نکته برای یافتن یک شریک تجاری و حفظ یک شراکت موفق

نکاتی برای ایجاد مشارکت تجاری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شراکت تجاری یک رابطه حرفه ای است که می تواند به موفقیت بیشتر یک تجارت کمک کند. با این حال، یک شراکت تجاری موفق تنها زمانی امکان پذیر است که هر دو طرف مایل به مشارکت در روابط تجاری و بهبود قابل اندازه گیری خروجی یا درآمد شرکت باشند. یادگیری در مورد نحوه ورود و حفظ یک شراکت می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات درستی برای منافع یک شرکت بگیرید.

در این مقاله از ایوسی، یک شراکت تجاری را شرح می دهیم و نکاتی را برای یک رابطه شریک تجاری موفق فهرست می کنیم.

مطالب مرتبط: شراکت در مقابل مالکیت انفرادی: تفاوت چیست؟

شراکت تجاری چیست؟

شراکت تجاری توافقی است بین دو یا چند مالک یا رهبر یک شرکت برای دستیابی به منافع متقابل آنها. در شراکت تجاری دو نوع شریک وجود دارد:

  • شریک تضامنی: شریک تضامنی شرکت کننده فعال در کارهای روزمره و تصمیم گیری در یک شرکت است. آنها می توانند مسئولیت محدودی در قبال عناصر مالی یک مشارکت، مانند بدهی ها و تعهدات داشته باشند.

  • شریک با مسئولیت محدود: یک شریک با مسئولیت محدود برای یک شرکت تصمیم نمی گیرد، اما آنها می توانند به یک شرکت کمک مالی کنند و مسئولیت محدودی در قبال تعهدات مالی داشته باشند.

عناصر یک مشارکت تجاری موفق

در اینجا چند عنصر وجود دارد که می توانید در یک شراکت تجاری آرزوی آنها را داشته باشید:

  • هدف گذاری: شرکای تجاری موفق روش هایی برای تعیین اهداف و معیارهایی برای اندازه گیری آنها دارند.

  • چشم انداز مشترک: شرکای تجاری که چشم انداز مشترکی دارند می توانند برنامه ای برای دستیابی به آن چشم انداز ایجاد کنند.

  • حل تعارض: یک شراکت تجاری با تعهد مشترک برای حل تعارض می تواند به شرکا در حل مشکلات و در عین حال حفظ رابطه خود کمک کند.

  • سازگاری: شرکای تجاری که در ارتباطات، رهبری و سبک های کاری خود سازگار هستند، می توانند برای رسیدن به اهداف خود به طور مؤثرتری همکاری کنند.

  • نقش ها و انتظارات تعریف شده: شرکای تجاری موفق اغلب نقش ها، مسئولیت ها و انتظارات مشخصی دارند که می تواند به آنها در برقراری ارتباط بهتر کمک کند.

  • اعتماد متقابل: اعتماد هر یک از شرکا در یک شراکت تجاری می تواند به شرکا کمک کند تا با هم همکاری کنند و یک رابطه کاری سالم ایجاد کنند.

  • احترام: یک رابطه محترمانه بین شرکای تجاری می تواند به آنها کمک کند تا شرکت را در جهت دلخواه حرکت دهند و مشکلات را در صورت وقوع حل کنند.

مطالب مرتبط: احترام در محیط کار چیست؟

نکاتی برای تبدیل شدن به شرکای تجاری

در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید از آنها برای پیدا کردن و تقویت رابطه شریک تجاری استفاده کنید:

۱. در مورد شریک تجاری بالقوه خود تحقیق کنید

قبل از ورود به یک شراکت، می توانید با انجام بررسی اعتبار و ارزیابی حضور آنلاین شریک تجاری بالقوه خود تحقیق کنید. حتی اگر شریک بالقوه را به خوبی بشناسید، این می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که آنها قابل اعتماد هستند و از نظر مالی توانایی توسعه تجارت با شما را دارند.

می‌توانید حضور آنلاین شریک تجاری بالقوه را ارزیابی کنید تا بفهمید که آیا عکس‌ها و محتوایی را ارسال می‌کنند که می‌خواهید سایر کارمندان یا مشتریان آن را ببینند. می‌توانید اظهارات سیاسی، فعالیت‌های اجتماعی و مرزهای یک شریک بالقوه را با رسانه‌های اجتماعی ارزیابی کنید تا بررسی کنید که آیا آنها با ارزش‌های شرکت همخوانی دارند یا خیر.

۲. منابع را بخواهید

شما می توانید از یک شریک تجاری بالقوه برای مراجعات شرکای تجاری، مشتریان و همکاران قبلی بخواهید تا به سبک رهبری، همکاری و سطح مسئولیت آنها در محل کار دست پیدا کنید. این می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا آنها یک شریک تجاری قابل اعتماد هستند یا خیر. همچنین می تواند به شما سرنخ هایی در مورد اینکه آیا بر اساس شخصیت خود به خوبی با هم کار می کنید به شما بدهد.

۳. تست شخصیت بدهید

شما و شریک تجاری بالقوه‌تان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یکدیگر در زمینه‌های زیر یک تست شخصیتی بدهید:

  • ارتباط: تست شخصیت می تواند به شما کمک کند سبک های ارتباطی یکدیگر را بیاموزید و تعیین کنید که آیا آنها سازگار هستند یا خیر.

  • همکاری: برای تعیین سطح استقلال و تمایل یکدیگر به همکاری می توانید از تست شخصیت استفاده کنید.

  • حل مسئله: یادگیری در مورد روش هایی که شریک تجاری بالقوه شما برای حل مشکلات استفاده می کند، می تواند به شما در شناسایی طرح هایی برای رسیدگی به مسائل در یک مشارکت کمک کند.

  • رهبری: شما همچنین می توانید در مورد سبک رهبری شریک تجاری بالقوه خود بیاموزید تا ارزیابی کنید که آیا با سبک رهبری شما سازگار است یا خیر.

مطالب مرتبط: ۱۰ سبک رهبری رایج (به علاوه نحوه یافتن سبک خود)

۴. اجرای آزمایشی داشته باشید

یک روش برای یادگیری در مورد سازگاری حرفه ای خود با یک شریک تجاری بالقوه این است که روی یک پروژه کوچک با هم کار کنید. این می تواند به شما کمک کند تا در مورد عادات کاری و بهره وری آنها و همچنین نحوه کار تیمی خود بیشتر بدانید. اگر بتوانید برای تکمیل کارآمد و دقیق پروژه همکاری کنید، نشانه خوبی است که می توانید یک شراکت تجاری موفق داشته باشید.

۵. وکیل بگیرید

اگر آماده وارد شدن به شراکت با شخصی هستید، می توانید یک وکیل استخدام کنید تا به هر یک از شما کمک کند تا در مورد خطرات و مزایای شراکت تجاری بیاموزید. همچنین می تواند به شما کمک کند اطمینان حاصل کنید که هر یک از شرکا از نظر مالی به مشارکت کمک می کند و مسئولیت موفقیت یک شرکت را بر عهده می گیرد.

تخصص حقوقی همچنین می تواند به شما و شریک تجاری احتمالی شما کمک کند تا در مورد تعهدات مالیاتی شراکت خود اطلاعات کسب کنید.

۶. یک استراتژی خروج را ایمن کنید

در طول فرآیند قرارداد، برای هر شریک مهم است که یک استراتژی خروج تعریف کند که شامل نحوه تقسیم دارایی ها و بدهی های شرکت باشد. قرارداد همچنین می تواند نحوه اقدام شرکت در صورت فوت شریک را مشخص کند. انواع مختلفی از استراتژی های خروج وجود دارد که می توانید آنها را در قرارداد خود بنویسید تا اطمینان حاصل کنید که یک شریک از شراکت خارج می شود:

  • انجام یک انتقال میراث: برخی افراد ترجیح می دهند سهام خود را در یک شرکت به یکی از اعضای خانواده بفروشند.

  • در حال انحلال: این استراتژی خروج شامل فروش تمام دارایی های شریک است.

  • انحلال در طول زمان: انحلال در طول زمان زمانی رخ می دهد که یک شریک دارایی های خود را در یک دوره زمانی بفروشد.

  • فروش سهام به کارکنان: این امر می تواند به کارمندان اجازه دهد تا سهام مالی در شرکت داشته باشند، که ممکن است عملکرد بالاتر را تشویق کند.

  • فروش به کسب و کار دیگر: اگر یکی از شرکا از شراکت خارج شود، ممکن است شما و شریکتان تصمیم بگیرید که کسب و کار را به صورت ادغام بفروشید.

  • فروش کسب و کار در بازار آزاد: این استراتژی خروج محبوب برای کسب و کارهای کوچک شامل فهرست کردن کسب و کار در بازار آزاد و فروش مستقیم آن به بالاترین پیشنهاد است.

  • عمومی کردن شرکت: یکی دیگر از روش های فروش یک شرکت بزرگتر این است که شرکت را با عرضه اولیه عمومی یا IPO عمومی کنید.

۷. از منافع خود محافظت کنید

اگر به دنبال شریکی برای یک تجارت موجود هستید، یک قرارداد قانونی همچنین می تواند به شما کمک کند از منافع مالی و چشم انداز خود برای شرکت محافظت کنید. می توانید یک شریک تجاری پیدا کنید که بخواهد چشم انداز و اهداف شما را برای شرکت گسترش دهد. این می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که یک شراکت پایدار ایجاد می کنید که برای دو طرف سودمند است.

۸. مطمئن شوید که کسب و کار به تنهایی می ایستد

اگر به دنبال شریکی هستید که به شما در اداره یا تامین مالی یک کسب و کار موجود کمک کند، مهم است که قبل از وارد شدن به شراکت از ثبات مالی شرکت اطمینان حاصل کنید. طراحی شراکت از موضع قدرت و ثبات می تواند به شما در محافظت از منافع فردی خود و منافع شرکت در هنگام ورود به یک شراکت کمک کند. همچنین می تواند به شما کمک کند شرکای تجاری را پیدا کنید که انگیزه دارند در حفظ کیفیت شرکت مشارکت فعال داشته باشند.

۹. تعهد را درک کنید

هر دو شریک می توانند قبل از ورود به یک شراکت تجاری، در مورد تعهدات و انتظارات یک شراکت تجاری بیاموزند. تعهدات مالی رایج ترین نوع تعهدی است که در شراکت تجاری به ذهن می رسد.

با این حال، شرکای بالقوه باید از میزان زمان و کار لازم برای اداره یک شرکت نیز آگاه باشند. هر دو شریک می توانند انتظارات خود را برای وظایفی که هر یک از شرکا در طول شراکت انجام می دهد تعریف کنند تا اطمینان حاصل شود که هر شریک تعهد کاری یک شراکت تجاری را درک می کند.

مرتبط: ۱۵ راهکار عملی تقویت تعهد | تعهد به اهداف، لازمه‌ی موفقیت

۱۰. در مورد پول صریح صحبت کنید

قبل از اینکه وارد یک شراکت تجاری شوید، مهم است که یک گفتگوی صریح در مورد امور مالی یک شرکت داشته باشید. شما باید در مورد اینکه هر یک از شرکا چقدر مایل به مشارکت در کسب و کار هستند و اینکه هر شریک چه تعداد سهم دریافت خواهد کرد، بحث کنید. علاوه بر این، می‌توانید در مورد اینکه آیا شما یا شریک تجاری‌تان قبل از اینکه یک شرکت به سود تبدیل شود، حقوق می‌گیرید یا خیر صحبت کنید.

همچنین می‌توانید در مورد میزان تحمل بدهی خود و شریکتان ارتباط برقرار کنید و استراتژی‌هایی را برای کمک به شرکت در بقای روزهای سخت شناسایی کنید. صحبت کردن در مورد پول در اوایل یک شراکت می تواند به شما کمک کند تا در مورد وضعیت مالی شرکت در طول شراکت آشکارا ارتباط برقرار کنید.

مطالب مرتبط: استفاده از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) برای دستیابی به اهداف

۱۱. یک برنامه استراتژیک ایجاد کنید

استراتژی های برنامه ریزی برای ایجاد درآمد قبل از ورود به یک شراکت تجاری می تواند به شما کمک کند تا اهدافی را برای شرکت خود تعیین کنید تا از طریق شراکت خود به آنها دست پیدا کنید. این می تواند به هر یک از شرکا انگیزه متقابل برای موفقیت یک شرکت بدهد. برنامه ریزی همچنین می تواند به شما کمک کند تا شاخص های کلیدی عملکرد خود و شریک زندگی تان را شناسایی کنید تا ارزیابی کنید که آیا به اهداف خود می رسید یا خیر.

مرتبط: برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ تعریف، تکنیک ها و مثال ها

۱۲. به دنبال شرکای باشید که به کسب و کار اضافه می کنند

می توانید به دنبال شریک تجاری باشید که بیش از پول برای شرکت شما به ارمغان بیاورد. یک شریک بالقوه که ایده هایی را برای راه های بهبود شرکت یا ابتکارات جدیدی برای شرکت دنبال کرده است، احتمالاً برای تحقق این ایده ها سخت کار می کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *