بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

همدردی در مقابل همدلی: تفاوت های کلیدی و نحوه استفاده از آنها در محل کار

همدردی در مقابل همدلی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

همدلی و همدردی دو ویژگی هستند که می توانند به شما کمک کنند با دیگران ارتباط برقرار کنید و دیدگاه های دیگر را در محل کار درک کنید. در حالی که این دو اصطلاح اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، تفاوت های کلیدی وجود دارد. در حالی که همدردی توانایی احساس مراقبت و حمایت از موقعیت شخص دیگر است، همدلی توانایی تشخیص و سهیم شدن در احساسات دیگران است.

در این مقاله از ایوسی، همدلی و همدردی، اهمیت هر دو در محل کار و اینکه چگونه می توانید در محل کار همدل و همدل باشید را بررسی خواهیم کرد.

همدردی چیست؟

همدردی زمانی است که شخص نسبت به درد، بدبختی، دردسر یا اندوه شخص دیگری احساس دلسوزی می کند یا به آن اهمیت می دهد، اما این کار را از بیرون انجام می دهد. همچنین می تواند به احساسات حمایتی فرد از یک فرد یا موقعیت اشاره کند. همدردی بخش کلیدی هوش هیجانی است.

با همدردی، می‌توانید قدر آنچه را که شخص دیگری از سر می‌گذراند، بدانید، اما برخلاف همدلی، این کار را از دیدگاه خودتان انجام می‌دهید. به عبارت دیگر، شما احساس “برای” کسی، اما نه “با” او.

دو نوع همدردی وجود دارد: همدردی منفعل و همدردی فعال، که دومی شامل انگیزه کمک به نوعی است.

به عنوان مثال، یکی از همکاران که اخیراً والدین خود را به دلیل سرطان از دست داده است، در تعطیلات آخر هفته در پیاده روی شرکت می کند. برای نشان دادن حمایت خود، در مورد این رویداد در رسانه های اجتماعی پست می کنید تا آگاهی را افزایش دهید و تعهدی برای هر مایل بدهید. شما به طور فعال حمایت خود را بدون درونی کردن آن نشان می دهید.

مطالب مرتبط: هوش هیجانی چیست؟ تعریف، عناصر کلیدی و مثال ها

همدلی چیست؟

همدلی توانایی فرد را برای درک احساسی آنچه که شخص دیگری از سر می گذراند توصیف می کند. یک فرد همدل می تواند مسائل را از دیدگاه شخص دیگری ببیند. همدلی یک دارایی ارزشمند و مهارت نرم برای بسیاری از افراد است و مانند همدردی، جزء مهمی از هوش هیجانی یا EQ محسوب می شود. وقتی فردی همدل است، تلاش می‌کند تا بفهمد دیگران در یک شرایط خاص چه احساسی دارند و تشخیص می‌دهند که هر فرد با موقعیت‌ها متفاوت برخورد می‌کند.

سه نوع اصلی همدلی وجود دارد که در محل کار مرتبط است. این شامل:

  • همدلی عاطفی: این نوع همدلی زمانی است که فرد می‌تواند احساسات فرد دیگری را به اشتراک بگذارد و به او امکان می‌دهد آن شخص را به روشی عمیق‌تر درک کند. گاهی اوقات از آن به عنوان همدلی عاطفی یاد می شود، همدلی عاطفی به شما این امکان را می دهد که با دیگران رابطه واقعی برقرار کنید.

  • همدلی شناختی: این نوع همدلی به توانایی فرد در درک اینکه فرد دیگری چگونه فکر می کند یا احساس می کند، اشاره دارد. بر خلاف همدلی عاطفی، همدلی شناختی نیازی به درگیری عاطفی ندارد، بلکه بیشتر بر این تمرکز دارد که چرا ممکن است یک فرد به شیوه خاصی فکر یا احساس کند.

  • همدلی دلسوزانه: این نوع همدلی زمانی است که فرد درد عاطفی شخص دیگری را به اشتراک می گذارد.

مرتبط: گوش دادن همدلانه: تعریف، مثال ها و نکات

همدردی و همدلی چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت اصلی بین همدردی و همدلی در نحوه بیان این دو است. در حالی که همدلی شامل درک و تجربه احساسات یا موقعیت شخص دیگر از منظر او می شود (مثلاً ” من با شما در مورد خط مشی جدید شریک می شوم .”)، همدردی بیشتر به منزله شناخت آن چیزی است که شخص دیگری از سر می گذراند.

مطالب مرتبط: ۵ ویژگی هوش هیجانی در رهبری

همدلی و همدردی در محیط کار 

نشان دادن همدلی و همدردی در محل کار می تواند به شما در ایجاد و غنی سازی روابط کاری و تقویت تیم و فرهنگ شما کمک کند.

همدردی در محل کار

ابراز همدردی می تواند تأثیر مثبتی بر روابط کاری شما داشته باشد، به خصوص زمانی که یک همکار ممکن است دوران سختی را تجربه کند. به شما این امکان را می دهد که به شما نشان دهید برای احساسات طرف مقابل ارزش قائل هستید و از او حمایت کنید. با ابراز همدردی می توانید به ایجاد یک محیط بازتر و ارتباطی کمک کنید که در آن کارکنان احساس امنیت کنند و شنیده شوند.

همدلی در محل کار

از آنجایی که همدلی شامل احساس احساسات شخص دیگر است، می تواند بر وضعیت عاطفی فرد تأثیر بگذارد. با این حال، همدلی در محل کار می تواند افراد را به هم متصل کند و به آنها کمک کند که به عنوان یک تیم متحد شوند.

همدلی و همدردی مهم هستند زیرا محیطی دلگرم کننده در محل کار ایجاد می کنند که در نهایت می تواند به راه حل های خلاقانه تر و شهودی برای مسائل پیش آمده منجر شود. آنها همچنین می توانند به کارکنان کمک کنند تا روابط قوی تری بین خود و با مشتریان ایجاد کنند و محیط کاری مثبت و سازنده تری ایجاد کنند.

راه های ابراز همدردی در محل کار

در اینجا چند راه برای ابراز همدردی در محل کار وجود دارد:

در کنار دیگران باشید: یکی از راه‌های ابراز همدردی در محل کار زمانی که فردی در حال مبارزه یا تجربه یک موقعیت چالش‌برانگیز است این است که به سادگی در زمان نیاز حضور داشته باشید. به اشتراک گذاشتن فضای مشابه با یک فرد در شرایط سختی به او نشان می دهد که تنها نیست و دیگران به او اهمیت می دهند.

یادداشت بنویسید یا کارت بفرستید: اگر کارمندی روزهای سختی را سپری می کند یا سختی خاصی را تجربه کرده است ، می توانید با نوشتن یادداشت یا ارسال کارت، همدردی خود را نشان دهید. حتی اگر کارت کوتاه و ساده باشد، باز هم بیانگر این است که شما به آن شخص فکر می کنید و به او و وضعیت او اهمیت می دهید.

راه های ابراز همدلی در محل کار 

روش های زیر می توانید در محل کار ابراز همدلی کنید:

تصور کنید چه احساسی دارید: برای اینکه همدلی را تمرین کنید، باید بتوانید احساس شخص دیگری را احساس کنید. یکی از راه‌های انجام این کار این است که تصور کنید اگر شرایط مشابهی را تجربه می‌کنید چه احساسی خواهید داشت. این می تواند به شما کمک کند که بدانید چه نوع حمایت مثبتی برای آنها مفیدتر است.

گوش دادن فعال را تمرین کنید: گوش دادن فعال زمانی است که می‌توانید روی گوینده تمرکز کنید، آنچه را که می‌گوید را بفهمید و آن اطلاعات را با احترام و متفکرانه درک کنید و به آن پاسخ دهید. این نوع گوش دادن به گوینده نشان می دهد که شما به آنچه می گویند اهمیت می دهید و نه تنها به حرف های او گوش می دهید بلکه می شنوید.

نمونه هایی از مهارت های گوش دادن فعال که می توانید تمرین کنید عبارتند از: بازنویسی، پرسیدن سوالات باز و استفاده از جملات تاکیدی کلامی برای نشان دادن به گوینده که درگیر مکالمه هستید.

از قضاوت‌های فوری اجتناب کنید: از قضاوت‌ها یا فرضیات سریع در مورد یک موقعیت بپرهیزید و به جای آن بر درک احساس طرف مقابل و آنچه می‌توانید برای ایجاد رابطه و حمایت خود انجام دهید تمرکز کنید. برای ابراز همدردی، به جای واکنش به یک موقعیت، می خواهید پاسخ دهید.

  • مثال: یکی از اعضای تیم سازنده به طور مداوم بیش از یک هفته است که دیر سر کار می‌آید و دو ضرب‌الاجل را در این فرآیند از دست داده است. رهبر تیم نگران است. با این حال، رهبر تیم به جای اینکه تصور کند که عضو تیم به طور ناگهانی غیرمسئول است، تصمیم می‌گیرد به جای اینکه علت را بفهمد، با آنها تماس بگیرد و به آنها کمک کند.

اقدام کنید: وقتی صحبت از نشان دادن همدلی در محل کار می شود، هیچ راه درستی برای انجام این کار وجود ندارد. در عوض، روی درک خواسته ها و نیازهای طرف مقابل در یک موقعیت خاص تمرکز کنید و برای کمک به او در رسیدن به آن خواسته ها یا نیازها اقدام کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *