بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه بر چالش ها در محل کار غلبه کنیم

رویارویی با چالش

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

احتمالاً در طول زندگی حرفه ای خود با چالش های زیادی روبرو خواهید شد. هر قدم در مسیر شغلی می تواند انتظارات و موانع جدیدی را برای غلبه بر آنها به همراه داشته باشد. آماده شدن برای این چالش ها و یادگیری نکات و استراتژی هایی برای غلبه بر آنها می تواند به شما در موفقیت کمک کند. در این مقاله از ایوسی، چند مورد از رایج‌ترین چالش‌ها و نکاتی را که می‌توانید برای غلبه بر آن‌ها استفاده کنید، مورد بحث قرار می‌دهیم.

چالش چیست؟

چالش مانعی است که برای رسیدن به هدف باید بر آن غلبه کرد. وقتی تعریف چالش را در محل کار به کار می برید، مشکلی است که شما را از دستیابی به موفقیت در محل کار یا شغل باز می دارد. کارمندان در تمام سطوح در محل کار با چالش هایی مواجه خواهند شد. هر محل کار از سبک های مدیریتی، تیپ های شخصیتی و اهداف شخصی متفاوتی تشکیل شده است که گاهی اوقات منجر به درگیری یا چالش در محل کار می شود. علاوه بر این، کارمندان می توانند چالش هایی برای خود داشته باشند، از جمله فقدان تجربه یا مشکل در یافتن شغل جدید.

نکاتی برای غلبه بر چالش های محل کار

احتمالاً در طول حرفه خود با چالش هایی مواجه خواهید شد، از جمله در هنگام جستجوی شغل، شروع یک نقش جدید یا دریافت ترفیع. خوشبختانه، روش‌ها و استراتژی‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای غلبه بر هر مانعی به کار ببرید، از جمله:

مثبت بمانید

مثبت اندیشی  به شما کمک می کند تا انگیزه داشته باشید و روی غلبه بر هر چالشی، از رد شدن شغل گرفته تا درگیری همکاران، متمرکز شوید.

زمانی که به کمک نیاز دارید بپذیرید

مواقعی وجود دارد که نیاز به کمک دارید. چه درخواست از یک دوست برای انجام یک مصاحبه ساختگی با شما باشد یا از یک سرپرست برای آموزش مهارت ها، کمک می تواند به شما در ایجاد اعتماد به نفس کمک کند.

از هر طرف به چالش نگاه کنید

این ایده خوبی است که تمام جوانب یک چالش را در نظر بگیرید. فهرستی از تمام راه حل های ممکن برای یک مشکل را بنویسید، حتی راه حل هایی که امکان پذیر به نظر نمی رسند. سپس می توانید راه حلی را که بهترین به نظر می رسد از آن لیست انتخاب کنید.

بدانید چه زمانی باید تفویض اختیار کنید

اگر در نقش مدیریت هستید، باید بدانید که چه زمانی یک چالش را به یکی دیگر از اعضای تیم خود محول کنید. تفویض اختیار نه تنها به حجم کاری شما کمک می کند، بلکه به کارمندان اجازه می دهد مهارت های جدید بیاموزند و با انگیزه بمانند.

اهداف کوچک تعیین کنید

سعی کنید هر چالش را به قطعات کوچکتری تقسیم کنید که بتوانید آنها را کامل کنید به جای اینکه همه کارها را یکجا انجام دهید. این می تواند به شما در پیگیری پیشرفت و شناسایی موانع تکمیل پروژه کمک کند.

چالش های رایج در محل کار

شما می توانید انتظار داشته باشید که با چالش های محل کار روبرو شوید، خواه یک کارمند سطح ابتدایی باشید یا یک مدیر ارشد. در اینجا چند مورد از رایج ترین چالش هایی که ممکن است در حرفه خود با آنها روبرو شوید و همچنین نکاتی که می توانید برای غلبه بر هر یک از آنها استفاده کنید آورده شده است:

چالش های جستجوی شغل

ممکن است از لحظه ای که به دنبال شغل هستید با چالش هایی روبرو شوید. این زمان می تواند احساس طاقت فرسا و گیج کننده داشته باشد، زیرا شما سعی می کنید موقعیت مناسب خود را پیدا کنید. فرآیند جستجوی کار شامل پر کردن برنامه های کاربردی متعدد، ایجاد نامه های پوششی سفارشی و، امیدواریم، برنامه ریزی مصاحبه با کارفرمایان بالقوه است. برخی از چالش‌هایی که ممکن است در این دوران با آن‌ها روبرو شوید عبارتند از: نداشتن تجربه، مصاحبه‌های ناراحت کننده یا عدم پاسخگویی از مدیران استخدام.

با نکات زیر می توانید بر چالش های جستجوی شغل غلبه کنید:

از آموزش به عنوان تجربه استفاده کنید

بسته به صنعت، تجربیات آموزشی شما ممکن است کمبود تجربه حرفه ای شما را جبران کند. داوطلبی، تجربه کاری و نقش در باشگاه های پردیس نیز می تواند  رزومه ای را  در صورت کمبود تجربه شغلی پر کند.

یک مصاحبه تمرینی با یک دوست مورد اعتماد انجام دهید

مصاحبه های ساختگی به شما این امکان را می دهد که پاسخ های مختلف را آزمایش کنید و با برخی از رایج ترین سبک های مصاحبه از جمله  روش STAR راحت شوید . از یک دوست بخواهید که با شما تمرین کند تا بتوانید برای مصاحبه خود آمادگی و اعتماد به نفس داشته باشید.

همیشه از کاور لتر استفاده کنید

این امکان وجود دارد که کارفرمایان رزومه شما را نبینند یا فقط آن را اسکن می کنند. جلب توجه آنها در اسرع وقت امری حیاتی است و یک نامه پوششی فرصتی عالی برای انجام این کار است. برای برجسته کردن مهارت هایی که مستقیماً در موقعیت باز اعمال می شود، از یک نامه پوششی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته درخشان برای برخورد با یک رئیس بدقلق

چالش های جدید استخدام

ممکن است مدتی طول بکشد تا از یک استخدام جدید به کارمندی که با سیاست‌ها، انتظارات و فرهنگ کسب‌وکار آشنا باشد، بروید. علاوه بر این، هر بار که شرکت را تغییر می دهید، باید دوباره به این روند عادت کنید. تعدادی از رایج ترین چالش های استخدام جدید عبارتند از: تعارض همکاران، انتظارات شغلی نامشخص و ناتوانی در انجام وظایف کاری مورد انتظار.

این نکات را برای غلبه بر چالش های استخدامی جدید امتحان کنید:

بدانید که چه زمانی مداخله شخص ثالث مورد نیاز است

شما می توانید برخی از اختلافات را مستقیماً با همکار خود حل کنید، اما اگر ارتباط باز مشکل را حل نکرد، ممکن است زمان آن رسیده است که به دنبال راه حلی از طرف ثالث باشید. بسیاری از کسب و کارها سیاست های درهای باز دارند که به شما امکان می دهد نگرانی های خود را با سرپرست خود در میان بگذارید. علاوه بر این، بخش منابع انسانی می تواند یک منبع مفید باشد.

یک جلسه با سرپرست خود برنامه ریزی کنید

در طول این جلسه، انتظارات شغلی واضحی را بخواهید تا بتوانید به اهداف مورد انتظار دست یابید. همچنین به شما کمک می کند تا در مورد نقش بیشتر بدانید و اگر هنوز در مسیر رسیدن به اهداف شغلی خود هستید.

لیست کارهای روزانه ایجاد کنید

ممکن است متوجه شوید که ایجاد لیست کارهای روزانه یا تقسیم کارهای بزرگتر به کارهای کوچکتر به انجام همه چیز کمک می کند. اگر هنوز در حال مبارزه هستید، ممکن است از همکارانتان کمک و راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید: چگونه در شغل جدید خود موفق شوید: اولین هفته، ماه و ۹۰ روز

چالش های پس از دریافت ترفیع

احتمالاً در طول حرفه خود ترفیعاتی دریافت خواهید کرد. از برخی جهات، ترفیعات بسیار شبیه یک استخدام جدید است، زیرا باید به وظایف و مسئولیت های جدید عادت کنید. ممکن است پس از ترفیع با احساس بی کفایتی یا برنامه بسیار شلوغ مواجه شوید.

برای مقابله با این چالش ها سعی کنید:

اهداف را تدوین کنید

اهدافی را ایجاد  کنید و برای رسیدن به آن اهداف در موقعیت جدید خود تلاش کنید تا بر احساس بی کفایتی غلبه کنید. به خاطر داشته باشید که اگر ترفیع دریافت کردید، به این معنی است که فردی سخت کوشی شما را تشخیص داده و اطمینان دارد که می توانید در نقش جدید خود موفق شوید.

بدانید چه زمانی باید تفویض اختیار کنید

مقایسه نقش‌های قبلی و فعلی و شناسایی وظایف خاصی که می‌توانید محول کنید می‌تواند مفید باشد. به عنوان یک کارمند در یک موقعیت بالاتر، ممکن است این توانایی را داشته باشید که برخی از وظایف وقت گیر را محول کنید.

چالش ها در نقش مدیریت

اگر مسیر شغلی شما شامل  نقش های مدیریتی باشد ، ممکن است با مجموعه جدیدی از خواسته ها روبرو شوید. دو مورد از رایج‌ترین چالش‌ها در نقش‌های مدیریتی شامل اخراج یک کارمند و نرسیدن به اهداف عملکرد است.

این نکات را برای غلبه بر این چالش ها امتحان کنید:

صادق، شفاف و آماده باشید

اگر نیاز به اخراج یک کارمند دارید، بهتر است صادقانه دلیل آن را به کارمند خود بگویید. پاسخ مختصری داشته باشید تا بتوانید مستقیم صحبت کنید. در حالی که بهتر است آن را کوتاه نگه دارید، سعی کنید از تند یا دور به نظر نرسید.

هر یک از اهداف خود را به صورت جداگانه ارزیابی کنید

موفقیت شما بیشتر از عملکرد شما به عنوان یک فرد تعیین می شود. کارفرمای شما ممکن است شما را در مورد فروش شرکت، روحیه دفتر و حتی مواردی مانند نرخ حفظ کارمندان ارزیابی کند. انتقال به مدیریت اغلب مستلزم تغییر استراتژی و اجرای سازمانی است.

ارزیابی نیازهای فردی هر هدف و شناسایی موانع می تواند مفید باشد. تشخیص دهید که ناتوانی در دستیابی به اهداف کجاست و سپس  برنامه ای  برای غلبه بر آنها ایجاد کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *