بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۱ نکته برای کمک به ایجاد تعادل در زندگی کاری و خانوادگی

ایجاد تعادل در زندگی کاری و خانوادگی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دستیابی به تعادل بین کار و خانواده برای موفقیت شغلی حرفه ای و کیفیت کلی زندگی مهم است. این مستلزم دانستن زمان گذراندن وقت با عزیزان یا سرگرمی ها و زمان تمرکز بر کار است. یادگیری در مورد این تعادل می تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند و احتمالاً در طول هفته های خود فعال تر و شادتر شوید.

در این مقاله از ایوسی، نکاتی را مورد بحث قرار می‌دهیم که می‌توانید از آنها برای متعادل کردن زندگی کاری و خانوادگی خود برای بهبود کیفیت هر دو استفاده کنید.

۱۱ نکته برای کمک به تعادل بین کار و خانواده

مانند ایجاد عادات جدید، دستیابی و حفظ تعادل بین کار و زندگی خانوادگی مستلزم زمان و فداکاری است. ممکن است گاهی اوقات زمان بیشتری را به یک چیز نسبت به چیز دیگر اختصاص دهید، اما هدف این است که تعادل سالمی را پیدا کنید که بهترین کار را برای شما داشته باشد. استراتژی های مختلفی برای دستیابی به تعادل بین کار و زندگی سالم وجود دارد، از جمله:

۱. فعالیت های غیر ضروری را محدود کنید

ممکن است وسوسه انگیز باشد که در فعالیت هایی شرکت کنید که زمان شما را برای کار بر روی کارهای سازنده تر بدون اینکه متوجه شوید محدود می کند، مانند چک کردن ایمیل شخصی، مرور رسانه های اجتماعی و مرور اینترنت. برای اولویت بندی بهتر زمان خود در محل کار، فعالیت های روزانه خود را ارزیابی کنید تا مشخص کنید کدامیک از کمترین بهره وری را دارند. به حداقل رساندن مدت زمانی که صرف این فعالیت ها می کنید می تواند بر بهره وری و رفاه شما تأثیر مثبت بگذارد.

مطالب مرتبط:  چگونه با ۸ نکته ساده به تعادل بین کار و زندگی سالم برسید

۲- یاد بگیرید چه زمانی «نه» بگویید

“نه” گفتن می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص زمانی که آن را به رئیس یا سرپرست خود می گویید. با این حال، یادگیری زمان گفتن آن می تواند برای تعادل بین کار و زندگی شما ضروری باشد. هنگامی که پاسخ شما همیشه به یک کار یا پروژه “بله” است، ممکن است از افزایش حجم کاری خود غرق شوید، که می تواند منجر به استرس و کاهش بهره وری شود. برای جلوگیری از این امر، برنامه خود را ارزیابی کنید و مطمئن شوید که قبل از جستجوی کار اضافی وقت دارید. اگر فکر نمی کنید می توانید کار دیگری را بر عهده بگیرید، دلیل آن را برای رئیس خود توضیح دهید و از آنها برای در نظر گرفتن شما تشکر کنید.

مرتبط:  راهنمای نهایی برای تعادل بین کار و زندگی

۳. مرزها را تعیین کنید و از برق بکشید

فن آوری مدرن کارمندان را قادر می سازد تا از طریق تلفن های همراه و رایانه با کار خود در ارتباط باشند. در حالی که این به کارفرمایان اجازه می دهد تا برنامه کاری انعطاف پذیری را ارائه دهند، همچنین به این معنی است که کارکنان ۲۴ ساعت شبانه روز در دسترس هستند، اغلب به جای اینکه منتظر بمانند تا روز بعد به سر کار برگردند، کار را به خانه می برند یا ایمیل ها را بعد از ساعات کاری معمولی چک می کنند. ضروری است که  بعد از ساعت کاری برای در دسترس بودن خود محدودیت ایجاد کنید  و کار را در دفتر ترک کنید. سعی کنید زمانی که در خانه هستید از بررسی ایمیل های کاری خودداری کنید و فقط به هر چیزی که نمی تواند تا روز بعد صبر کند پاسخ دهید.

مطالب مرتبط:  ۱۶ راه برای تعیین مرزهای سالم در محل کار و چرایی اهمیت آن

۴. برنامه خود را در نظر بگیرید

کلید بهبود تعادل بین کار و زندگی، اطمینان از فضای کافی برای هر دو در  برنامه خود است . برنامه خود را مجدداً بررسی کنید و مطمئن شوید که زمان کافی برای رسیدگی به تعهدات کاری خود دارید و در عین حال قادر به شارژ مجدد هستید. استفاده از تقویم به شما کمک می‌کند تا در مسیر درست قرار بگیرید، بنابراین کار شما به زمان شخصی یا خانوادگی شما تسری پیدا نمی‌کند. همچنین می توانید زمان شخصی با فرزندان خود را در برنامه خود قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که برای هر دو وقت می گذارید.

۵. نیازهای خود را در میان بگذارید

برقراری  ارتباط باز با مدیرتان  برای دستیابی به تعادل بین کار و زندگی کلیدی است. اگر در ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی خود مشکل دارید، با مدیر خود صادق باشید و نیازهای خود را بیان کنید. اگر نیاز دارید برنامه خود را تنظیم کنید یا بار کاری خود را مجدداً توزیع کنید، این نگرانی ها را افشا کنید و راه حل های ممکن برای مدیریت اولویت های خود را مورد بحث قرار دهید.

مطالب مرتبط:  نحوه بهبود ارتباطات مدیریت

۶. ارزش های اصلی را تعیین کنید

ایجاد ارزش های اصلی خود به معنای شناسایی آنچه در زندگی شما مهم است است. وقتی متوجه شدید که چه می خواهید و از آن لذت بیشتری می برید، ممکن است برای شما آسان تر باشد که بین کار و زندگی خانوادگی خود تعادل برقرار کنید. هر جنبه از زندگی خود را مرور کنید و ببینید که آیا آنها در ماموریت شما نقش دارند یا خیر.

۷. گزینه های درون شرکت خود را کاوش کنید

می توانید  گزینه های رسمی و انعطاف پذیر را با شرکت خود بررسی کنید تا به شما در رسیدن به تعادل بهتر کمک کند. برای مثال، ممکن است بپرسید آیا می‌توانید چندین روز در هفته از خانه کار کنید تا در زمان رفت و آمد صرفه‌جویی کنید. بیان نیازهای خود و نحوه کار شرکت به روش های مختلف می تواند به خانواده و شغل شما نشان دهد که می خواهید در هر دو نقش موفق باشید.

۸. شکست ها را بپذیرید

رسیدن به تعادل همیشه جاه طلبانه است، بنابراین درک کنید که آیا ممکن است گاهی اوقات یکی نسبت به دیگری اولویت بیشتری داشته باشد. به عنوان مثال، با پروژه‌های بزرگ، ممکن است نیاز داشته باشید ساعت‌های بیشتری را در محل کار خود بگذرانید تا آن‌ها را به پایان برسانید و از وقت خانوادگی خود صرف نظر کنید. با این کار، برای ادامه این عادت، هر چه زودتر به برنامه تعادل خود بازگردید. پذیرش شکست ها  می تواند به شما کمک کند سریعتر به اهداف خود بازگردید.

۹. سرگرمی ها را پیدا کنید

زمانی را برای شرکت در سرگرمی‌ها در نظر بگیرید  تا استرس را از بین ببرید، خواه ۲۰ دقیقه کتاب بخوانید یا دوچرخه‌سواری یک ساعته بعد از کار. حتی چند دقیقه وقت شخصی می تواند تمرکز و اضطراب را بهبود بخشد. این تضمین می کند که به نیازهای شخصی خود در کنار سایر مسئولیت های خود نیز رسیدگی کنید.

۱۰. عادات سالم را تمرین کنید

خوردن وعده های غذایی سالم و متعادل می تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود خلق و خو و کاهش فشار خون به شما در مدیریت استرس کمک کند. همچنین ضروری است که مطمئن شوید که خواب کافی دارید. هنگامی که یک روز پر استرس در محل کار داشته اید، بدن شما به زمان نیاز دارد تا بتواند از نظر روحی و جسمی جبران کند. داشتن یک استراحت خوب شبانه می تواند اطمینان حاصل کند که شما پرانرژی و کارآمد خواهید بود. با این استراتژی ها می توانید خلق و خو و بهره وری خود را بهبود ببخشید که می تواند به شما در مدیریت چندین مسئولیت کمک کند.

۱۱. کاهش استرس را تمرین کنید

ورزش منظم یک کاهش دهنده استرس رایج است، چه به معنای شرکت در کلاس های یوگا، دویدن روزانه یا گذراندن ۳۰ دقیقه یک روز در میان در باشگاه. نه تنها ذهن شما را از کار دور می کند، بلکه باعث بهبود خلق و خو و سلامت کلی شما می شود. فعالیتی را که دوست دارید انتخاب کنید و هر هفته آن را در اولویت برنامه خود قرار دهید. یکی دیگر از گزینه‌های مدیریت استرس و اضطراب ناشی از کار، تمرین تکنیک‌های تمدد اعصاب، مانند تنفس متمرکز و مدیتیشن است.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *